Chuťově příjemný nápoj obsahuje probiotické mikroorganismy – acidofilní bacily mléčného kvašení, bifidobakterie aj., které pomáhají udržovat a obnovovat normální střevní mikroflóru (2). Kefír je lehce stravitelný, nezatěžuje trávicí trakt, zlepšuje trávicí procesy, příznivě ovlivňuje látkovou výměnu, proto se používá v mnoha dietách. Řekneme vám, jak správně používat kefír pro hubnutí.

Užitečné informace o kefíru

Jméno a původ Slovo “kefir” má turecké kořeny. V tatarštině kofer znamená zkažené („kyselé mléko“). V mingrelském jazyce bylo კეფირი (kipuri) název pro sražené mléko, které se vyrábělo v kožešině. V 19. století se kefír vyráběl ve vinných měchích na Kavkaze, v oblasti Elbrus, takže za vynálezce kefíru jsou považováni Karačajci a Balkaři.
Kefírová zrna Při výrobě nápoje se používá startovací kultura – kefírová zrna. Silný symbiotický útvar s určitou strukturou předává své vlastnosti dalším generacím. V kefírových zrnech bylo nalezeno 20 druhů bakterií mléčného kvašení různých rodů, 2 typy bakterií kyseliny octové a více než 10 rodů a druhů kvasinek. Kefírová zrna se dodnes nepodařilo získat uměle.
První průzkumníci Výhody fermentovaných mléčných výrobků poprvé zaznamenal francouzský mikrobiolog a chemik Louis Pasteur. V Rusku popularizaci kefíru provedl lékař z Tiflisu Džogin a ruský vojenský lékař Vladimir Dmitriev. Koncem 19. století ruský vědec Ilja Mečnikov dokázal, že kysané mléčné výrobky kromě nutriční hodnoty a příjemné chuti zlepšují zdraví člověka tím, že pozitivně ovlivňují střevní mikroflóru.
Užitečné vlastnosti Je spolehlivě prokázáno, že všechny mléčné výrobky, včetně kefíru, působí na člověka uklidňujícím způsobem, uvolňují a uvolňují napětí, zklidňují nervový a svalový systém. Kefír je jednou z hlavních složek terapeutické stravy pro střevní onemocnění. Pokud se vypité mléko vstřebá o 30 % za hodinu, pak se kefír vstřebá z 90 %. Kyselé prostředí, které se tvoří v žaludku, napomáhá dobrému vstřebávání vitamínu D, železa a vápníku. Kefír má antimikrobiální účinek, který je zvláště důležitý při infekčních žaludečních poruchách. Kyselina mléčná, která je součástí kefíru, normalizuje střevní motilitu (1).
Kyselost kefíru Kvalita nápoje závisí na mléce, ze kterého byl připraven, a chuť závisí na kyselosti. Čím vyšší kyselost, tím příjemnější chuť kefíru. Podle Turnerovy stupnice může mít kefír kyselost od 85 do 130°T. Na základě stupně akumulace alkoholu, oxidu uhličitého a bobtnání bílkovin se kefír dělí na jednodenní, dvoudenní a třídenní.
Opatrování Kefír byste neměli skladovat déle než 3 dny, protože získává silně kyselou chuť. Tento nápoj není příliš zdravý. Starý kefír nevyhazujte, bude se hodit na výrobu domácího tvarohu nebo pečení.
ČTĚTE VÍCE
Komu vyhovuje minimalistický styl oblečení?

Jak správně pít kefír na hubnutí

Kefír samozřejmě není všelék. Nemůžete rychle zhubnout konzumací samotného kefíru. Kefír stále nebudete jíst celý život, takže ztracené kilogramy se rychle vrátí a navíc. Abyste se zbavili nadváhy, musíte radikálně změnit své stravovací návyky a fyzickou aktivitu (3). Kefír je však považován za výživný a zdravý produkt, který se doporučuje zařadit do jídelníčku pro hubnutí.

Nejen na hubnutí

Teplota kefíru

Odborníci nedoporučují pít kefír vychlazený nebo ohřátý. Nápoj by měl mít pokojovou teplotu. Pro lepší vstřebávání by se kefír měl pít pomalu, po malých doušcích (1).

Aromatické přísady

Pokud se vám nelíbí příliš kyselá chuť, můžete do 200 ml kefíru dát 10 g cukru a nápoj důkladně promíchat (1). Můžete přidat trochu medu, dochucovadla a koření, jako je vanilka a skořice.

Nahrazení nezdravých potravin

Někteří lidé si dělají dny půstu a zcela odmítají jídlo ve prospěch kefíru. Mnohem užitečnější je však vyloučit ze stravy nebo radikálně omezit „škodlivé“ potraviny – sladkosti, rychlé občerstvení, smažené brambory a bílý chléb a nahradit je zdravými potravinami, stejně jako výživný a nízkokalorický nápoj – kefír.

Recepty s kefírem na hubnutí doma

Existují různé způsoby, jak používat kefír pro hubnutí. Vyberte si pro sebe příjemné a účinné recepty, které vám pomohou hubnout postupně, bez zbytečného stresu a újmy na zdraví.

Kefír s pohankou

Jednoduchý pokrm na hubnutí, nejlépe k snídani

kefír 300 ml
pohanka 4 lžíce lžíce

Pohanku roztřiďte, omyjte pod tekoucí vodou, dejte do síta, abyste odčerpali přebytečnou vlhkost. Přeneste cereálie do vhodné nádoby – sklenice nebo nádoby. Nalijte 200 ml kefíru, zavřete víko a dejte přes noc do lednice. Ráno přidejte zbývajících 100 ml kefíru, pokud je to žádoucí, čerstvé bobule a 1 lžičku medu.

Kefír s lněnými semínky

Lněné semínko v kapalině bobtná. Konzumace nabobtnalých semen má pozitivní vliv na gastrointestinální trakt a otupuje pocit hladu.

kefír Sklo 1
Lněné semínko 1 Art. lžíce

Pomocí mlýnku na kávu nebo mixéru rozdrťte semínka na mouku. Naplňte ji kefírem a nechte přes noc na chladném místě. Hustá a výživná výživná směs se užívá nalačno a během dne je třeba vypít alespoň 1 litr čisté vody.

ČTĚTE VÍCE
Co je to Sweet Shot?

Kefír se skořicí

Příjemný koktejl na hubnutí zlepšuje trávení a metabolismus

kefír 200 ml
Mletá skořice 1 tsp

Do mixovací nádoby nalijte kefír pokojové teploty. Přidejte skořici a šlehejte metličkou nebo mixérem, aby se koktejl nasytil kyslíkem.

Kefír se zázvorem

Zázvor, červená paprika a skořice mají „zahřívací“ vlastnosti, a proto snadno nastartují metabolický proces. Kefír zároveň zabraňuje agresivnímu působení koření na žaludek.

kefír Sklo 1
Mletá skořice 0,5 lžičky
Zázvor 0,5 lžičky
Červená paprika 0,3 lžičky

Studený kefír rozšlehejte v mixéru, přidejte zázvor a pepř. Znovu prošleháme, nalijeme do sklenice a posypeme skořicí. Nechte nápoj pár minut uležet, zamíchejte: koktejl je připraven k pití.

Kefír s okurkou

Zdravý a světle zelený nápoj je v parných dnech velmi osvěžující, zahání žízeň, hlad a působí mírně projímavě.

kefír Sklo 1
Velká okurka 1 kus.
Kopr 1/2 svazku
Mletý černý pepř Chuť
Sůl Chuť

Okurku omyjeme, oloupeme a nastrouháme na jemném struhadle. Zeleninu omyjte, mírně osušte a poté nakrájejte nadrobno. Do misky nalijte kefír, přidejte okurky a bylinky, podle chuti dosolte a opepřete.

Kefír s řepou

Vyzkoušejte jeden z nejekonomičtějších receptů s kefírem na hubnutí

kefír 0,5 l
řepa 300 g

Uvařte řepu do měkka, nechte ji vychladnout, oloupejte, nakrájejte a poté rozmixujte v mixéru na pyré. Do řepy nalijeme kefír a pořádně prošleháme. Jasný a zdravý nápoj je připraven.

Kefír s ovesnými vločkami

Rychlá a ne příliš kalorická snídaně je připravena rychle. Pokrm lze připravit na sladko i na slano dle vašeho přání

kefír Sklo 1
Instantní ovesné vločky 3-4 polévkové lžíce. lžíce

Nalijte ovesné vločky do hluboké misky, přidejte sůl nebo cukr, nalijte kefír a nechte půl hodiny. Můžete si ho připravit večer a nechat přes noc v lednici. Do hotové kaše můžete přidat trochu sušeného ovoce a ořechů.

Kefír s kakaem

Koktejl s jemnou čokoládovou příchutí vám pomůže shodit přebytečná kila a zvedne náladu.

kefír Sklo 1
Voda 1/3 šálku
Kakaový prášek (ne instantní) 1 Art. lžíce
Med 1 tsp

Na sporáku ohřejeme vodu, přidáme kakao, promícháme a přivedeme k varu. Ochlaďte na pokojovou teplotu, smíchejte s kefírem a medem.

Kefír s kurkumou

Jasně žlutý nápoj příjemné chuti vám pomůže zhubnout, protože v kombinaci s kefírem a kořením kurkuma odstraňuje odpad a toxiny

kefír 200 ml
Voda 200 ml
mletá kurkuma 2 g
Mletý zázvor 4 g
Mletá skořice 4 g
ČTĚTE VÍCE
Proč gel lak z nehtu rychle schází?

Do misky nalijte vodu a kefír, přidejte kurkumu a šlehejte mixérem, dokud se úplně nerozpustí. Přidejte zázvor, skořici a znovu prošlehejte. Chutný a zdravý nápoj je připraven.

Kefír se sušenými švestkami

Kefírový dezert se sušeným ovocem dokonale potlačuje hlad. Navzdory vysokému obsahu kalorií obsahují sušené švestky hodně vlákniny, která pomáhá čistit střeva a zhubnout.

kefír Sklo 1
Vypeckované švestky 8-10 bobulí

Pomocí mixéru rozšlehejte kefír a sušené švestky do hladka.

Kefír s moukou

Pro přípravu smoothie použijte kefír pokojové teploty a zdravou pohanku. mouka

kefír Sklo 1
Pohanková mouka 1 Art. lžíce
Mletý zázvor 1/3 lžičky
Med 1 tsp

Všechny ingredience smíchejte ve skleněné nádobě a nechte přes noc v lednici. Ráno vyndejte a nechte 15-20 minut na lince, aby se smoothie trochu prohřálo.

Kefír s chia semínky

Chia semínka zlepšují vaši pohodu, posilují imunitní systém a pomáhají vám zhubnout. Příprava jednoduchého a lahodného dezertu zabere jen pár minut.

kefír Sklo 1
Chia semena 2 lžíce lžíce

V misce smíchejte kefír a chia semínka, případně přidejte trochu medu. Dejte na 4-5 hodin do lednice.

Recenze od lékařů o kefíru pro hubnutí

Sdílí rady výživová poradkyně Irina Orlová:

— Kefír je individuální produkt, takže je těžké k němu dát jednoznačná obecná doporučení. Někdy se vyskytuje alergie na mléčné výrobky, intolerance na ně, intolerance laktózy. V těchto podmínkách je kefír, stejně jako jakékoli jiné mléčné výrobky, zakázán. Kefír je také zakázán při autoimunitních onemocněních a některých střevních onemocněních. Při cukrovce a inzulinové rezistenci se doporučuje vyloučit nebo výrazně omezit kysané mléčné výrobky.

Když všechny výše uvedené problémy neexistují a potřebujete jen zhubnout, lze kefír konzumovat. Pokud pijete kefír večer, může ráno způsobit otoky. Je pravda, že tato reakce těla je individuální. Jsou lidé, kteří nemají otoky, mohou v noci vypít sklenici kefíru a ráno se cítí dobře. Pro všechny ostatní je lepší pít kefír v první polovině dne.

Pokud jde o výběr obsahu tuku v kefíru. V nízkotučných mléčných výrobcích (tvaroh a 0% kefír) výrobce nahrazuje tuky různými přísadami, například škrobem. To není příliš zdravé, takže nízkotučné potraviny zdravé nejsou. Člověk nepřibírá na váze z tuků, ale ze sacharidů. Abychom si váhu nějak udrželi a zhubli, omezujeme konzumaci tuků, zejména nasycených tuků živočišného původu. Můžete omezit příjem tuků, ale ne zcela vyloučit. Pro vstřebávání vápníku jsou potřebné přírodní tuky obsažené v mléčných výrobcích. Optimální obsah tuku v kefíru pro hubnutí je 1-1,5%.

ČTĚTE VÍCE
Je možné si vzít plavky o číslo větší?

Kalorický obsah kefíru v závislosti na obsahu tuku je 30-50 kcal. Jako odborník na výživu říkám, že vůbec nezáleží na tom, kolik kalorií v jídle přijmete. Mnohem důležitější je načasování jídel a kombinace jídel.

Oblíbené otázky a odpovědi

Odpovídá na otázky čtenářů Komsomolskaja Pravda odborník na výživu Artur Moiseenko.

Je možné pít kefír v noci při hubnutí?

Kefír obsahuje poměrně hodně sacharidů – laktózu (mléčný cukr), v průměru 8 g na 200 ml. Při konzumaci kefíru dochází ke zvýšení inzulinu v krvi, což může zastavit proces „spalování tuků“. Vysoký inzulin má navíc špatný vliv na produkci hlavního hormonu „spalování tuků“ somatotropinu, který dále ovlivňuje proces hubnutí. Z těchto důvodů nedoporučuji pít kefír na noc na hubnutí.

Jaký obsah tuku by měl mít kefír pro hubnutí?

Je lepší používat kefír se středním obsahem tuku – od 2,5% do 3,2%. Ano, tento kefír obsahuje o něco více kalorií než nízkotučný nebo 1%, ale to nemá vliv na hubnutí. Ale kefír se středním (normálním) obsahem tuku vám umožní cítit se déle sytí, což znamená, že můžete jít déle bez svačiny. Čím delší jsou intervaly mezi jídly, tím větší šanci dáte tělu zbavit se vlastních tukových zásob.

V jakou denní dobu je nejlepší pít kefír na hubnutí?

Nejlépe ráno nebo uprostřed dne, nahraďte běžná jídla. Večer před spaním je mnohem lepší pít nápoje, které neobsahují kalorie, nebo sníst něco z proteinového jídla – malý kousek hovězího, rybu nebo drůbež. Tato večeře vám nezvýší hladinu inzulínu, což podpoří hubnutí a budete se cítit sytí. V žádném případě bych nedoporučoval pít kefír v množství větším než 500 ml denně kvůli dost velkému množství laktózy – mléčného cukru.

Kolik kalorií má kefír?

Kefír má nízký obsah kalorií – v průměru od 30 kcal/100 g u nízkotučného kefíru do 57-60 kcal/100 g u kefíru s obsahem tuku 3,2 %.

V případě kefíru nejsou hlavním problémem tuky, které poskytují velký podíl kalorií, ale mléčný cukr, který se přímo podílí na zvětšení objemu tukové tkáně.

ČTĚTE VÍCE
Kdy můžete začít nosit podzimní boty?

zdroje

  1. Gavrilova N.N., Barkova M.V., Khilkova N.L. O kefíru a jeho výhodách.
    URL: https://cyberleninka.ru/article/n/o-kefire-i-ego-polze/viewer
  2. Kolmakova T. S., Belik S. N., Chistyakov A. V., Morgul E. V., Chistyakova I. B. Charakteristika kefíru jako cenného probiotického produktu a jeho biologické vlastnosti. “Lékařský bulletin jihu Ruska”, 2014.
    URL: https://cyberleninka.ru/article/n/harakteristika-kefira-kak-tsennogo-probioticheskogo-produktai-ego-biologicheskih-svoystv/viewer
  3. Shvedova A. E. Co je obezita a jak s ní bojovat. „Obezita a metabolismus“ č. 2, 2007, s. 42-45.
    URL: https://cyberleninka.ru/article/n/ozhirenie-chto-eto-takoe-i-kak-s-nim-borotsya/viewer