Ne každý má možnost chodit do posilovny. To může být způsobeno finančními nebo zdravotními důvody. Abyste mohli efektivně cvičit doma, potřebujete také určité vybavení. Řešením v této situaci je obyčejná obruč, která je levná, zabírá málo místa a je považována za účinný prostředek pro hubnutí.

Všechny výhody, kontraindikace, typy obrouček a principy fungování budou diskutovány v tomto článku.

Jak zhubnout s obručí?

Stojí za to začít s tím, že je opravdu možné zhubnout pomocí obruče. Utratí se mnohem méně kalorií, ale protože kroucení obruče je činnost, kalorie se v každém případě spálí.

Za 30 minut točení obruče můžete spálit 150-200 kalorií. Kardio cvičení, jako je jemný běh, Zumba, step aerobik atd., spálí dvakrát tolik kalorií (cca 300-400 kalorií). Cvičení s obručí má však dvě hlavní výhody:

1. Je snadné s ním pracovat. Po lekcích žádná dušnost, litry potu, strašná únava, jako po energeticky náročnějších trénincích. Točení obruče se dá přirovnat k příjemné procházce.

2. Obruč pomáhá spalovat tuk v pase a břiše a pomáhá zmenšit velikost pasu.

Všimněte si, že není třeba zdvojnásobovat dobu tréninku, abyste spálili 300-400 kalorií nebo dokonce více, protože tělo se v každém případě unaví fyzickou aktivitou a potřebuje se zotavit.

Jak hula hoop spaluje břišní tuk?

Všichni trenéři se nikdy neunaví opakovat, že je nemožné zbavit se tuku lokálně. Pokud dojde k procesu hubnutí, dochází k němu v celém těle.

Ze silového tréninku je obecně nemožné zhubnout, pouze budovat svaly. Například kliky vám nepomohou shodit tuk na břiše a dřepy vás nezbaví přebytečných kil v nohách.

Je ale vědecky dokázáno, že obruč pomáhá zhubnout pouze v určité oblasti (břicho, pas). Šest týdnů pravidelného tréninku obruče vám pomůže zmenšit obvod pasu asi o tři centimetry. Důvod, proč dochází k místnímu úbytku hmotnosti, je způsoben tím, že na tělo dochází k mechanickému účinku. Dá se přirovnat k armoplastice, díky které dochází k hubnutí a dodává postavě krásný obrys.

Kdo by neměl točit hula hoop?

Před zavedením jakéhokoli cvičení do svého života byste se měli poradit se svým lékařem. Každý sport má své kontraindikace. Nevědomost může váš stav jen zhoršit.

ČTĚTE VÍCE
Co by měly válce mít?

Osoby, kterým se nedoporučuje obruč:

  • těhotné ženy;
  • lidé se zakřivením páteře a zraněními;
  • lidé s chronickými onemocněními vnitřních orgánů;
  • lidé, kterým se pooperační stehy ještě nezhojily.

Také mezi lidi, kterým se nedoporučuje točit obruč, patří ti, kteří mají problémy s vestibulárním systémem. Svůj stav můžete jen zhoršit. Proto je konzultace s lékařem velmi důležitá a neměla by být opomíjena.

Jakou obruč si vybrat?

Ve sportovních obchodech je mnoho druhů obrouček. Nyní se podíváme na to, jaké obruče jsou vhodné pro začátečníky, amatéry i profesionály. A pak si každý typ popíšeme podrobněji.

Kategorie přípravy osoby pro sportovní aktivity:

    Začátečník – žádný předchozí fyzický trénink. Hmotnost obruče, která mu vyhovuje, není větší než jeden kilogram.

Typy obručí ve sportovních obchodech:

    Masáž. Je určen pro léčebný účinek, má pupínky zevnitř, to znamená, že tak trochu masíruje místo, kde dochází k rotaci. Tato obruč je poměrně lehká. Musíte s ním pracovat ne déle než 15 minut. Dobře se hodí pro lidi, kteří mají celulitidu, problémy s dolní částí zad a střev.

Trénink obruče přinese výhody začátečníkům i profesionálům, pokud se bude provádět pravidelně.

Jak jinak obruč využít?

Klasickým způsobem použití obruče je kroucení kolem pasu a břicha. Existují ale i jiné techniky, které vám pomohou zbavit se tukových zásob rychleji. Nejprve se musíte naučit točit obruč klasickým způsobem a teprve poté zavádět zajímavé techniky do svých hodin. Podívejme se na některé metody podrobněji.

Chůze s obručí

Obruč musíte otočit jako u klasické techniky. Ke cvičení jen přidáte chůzi. Uděláte krok vpřed a přitom pokračujete v točení obruče, pak uděláte krok znovu a současně obruč roztočíte.

Můžete chodit tam a zpět nebo v kruzích.

Toto cvičení zapojuje celé tělo, nejen problémové partie.

Torze od kolen k pasu

Chcete-li provést toto cvičení, musíte mít dobrou koordinaci. Je nepravděpodobné, že toto cvičení zvládnete při prvním cvičení, ale pokaždé to bude jednodušší.

Postavte se rovně, dejte nohy k sobě, obruč by měla být blízko kolen. Začněte otáčet koleny, proces začal. Rotace musí být udržována pohybem obou kolen.

ČTĚTE VÍCE
Jaké sluneční brýle jsou v módě 2024 pro muže?

Dále musíte obruč postupně zvedat tělem. Chcete-li to provést, musíte začít postupně pohybovat oběma koleny a tlačit obruč nahoru. Začne se postupně zvedat, přiveďte ho k bokům.

Jakmile se přivede k bokům, musíte začít rychle otáčet obruč, abyste ji zvedli do pasu.

Můžete pár minut kroutit obruč v pase a pak ji začít postupně spouštět dolů ke kolenům. Točte obruč nahoru a dolů, dokud se neunavíte.

Toto cvičení zapojuje celé tělo.

Změna stran

Zaujměte výchozí pozici. Začněte obruč otáčet ve směru, na který jste zvyklí (často proti směru hodinových ručiček). Poté zvedněte ruce nahoru a pohybujte tělem tak, aby se obruč zvedla těsně nad váš pas. Poté spusťte ruku, přitiskněte okraj k tělu a současně otočte tělo doleva (pokud otočíte obruč proti směru hodinových ručiček; pokud ve směru hodinových ručiček, pak je třeba tělo otočit doprava).

Jakmile je obruč rovnoběžná s podlahou, spusťte ruku a začněte obruč otáčet v opačném směru. První zatlačení musí být provedeno rychle, aby stroj nespadl.

Poté střídavě otáčejte obručí jedním směrem a poté druhým.

Tento cvik dobře působí na zádové a břišní svaly.

Jak dlouho točit hula hoop pro hubnutí?

Doba rotace obručí závisí na úrovni tréninku. Pokud jste začátečník, začněte s 5-10 minutami denně. Profesionál může točit 30 minut denně, aniž by se unavil.

Obručový trénink lze provádět nejen samostatně, ale také v kombinaci se silovým tréninkem. Níže je uveden příklad efektivního cvičení pro začátečníky:

    rotace obruče – 1 minuta;

Můžete sledovat svůj vlastní tréninkový program, jednoduše přidávat hula hoop sezení mezi cvičení. Počet sad cvičení s tímto simulátorem není omezen.

Rotace obručí je účinné cvičení pro celkové hubnutí a zbavení se tuku speciálně z problémových partií. Ale tento simulátor nebude účinný, pokud to budete dělat nepravidelně. Jakýkoli sport je především pravidelnost, teprve po ní lze zaznamenat pokrok.