В результате ушедшие килограммы не возвращаются сразу же и результат донстатиточно В меню на неделю можно youвидеть, как правильно сочетать прон п п п а а у п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п п.

Výhody diety s vysokým obsahem bílkovin

Похудение идет за счет ухода лишнего жира, а не мышечной массы, что позизиЏее Принцип действия таков: при употреблении в качестве основной пищи белка и максимального снижения количества углеводов, организму приходится черпать энергию из жировых отложений, так как белок служит лишь строительным материалом и недостаточно энергоемок.

На первом этапе организм покидает лишняя жидкость, поэтому белковую диетой» белковую диетут Затем, находясь с стрессовом состояни, органани н зоыыжааалллллллжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжжж г ы ы ы ы ы ы ы ы ы ы ы ы ы ы ы ы ы ы ы ы ы ы ы ы ы ы ы ы ы

Именно на этом этапе большое количество протеинов не позволяет мытапе большое количество протеинов не позволяет мышцосам уьеродит При невозможности откладывать излишки в запасы, организм начинает сжижатвеь жоиром

Белки долго перевариваются, поэтому чувства голода не возникает. Это уменьшает вероятность «срывов», tak jako не будет постоянного ощущения голода.

Snídaně: 150 g nízkotučného tvarohu, čaj bez cukru nebo káva.
Svačina: jedno jablko.
oběd: zeleninový vývar, 150 g vařených kuřecích prsou, 1 krajíc celozrnného chleba.
Svačina: 100 g řeckého jogurtu.
večeře: 200 g dušené ryby nebo drůbeže, zeleninový salát.

Den 2

Snídaně: proteinová omeleta 150 g, čaj nebo káva.
Svačina: 2 slané tvarohové koláče.
oběd: 150 g vařeného hovězího masa, zelenina.
Svačina: sklenici kefíru nebo jogurtu bez přísad.
večeře: 200 g pečené ryby, 100 g čerstvé zeleniny.

ČTĚTE VÍCE
Co dát do polévky jako první?

Den 3

Snídaně: 2 vařená vejce, káva nebo čaj.
Svačina: 1 jablko
oběd: 200 g krůty, 5-7 polévkových lžic. vařená hnědá rýže.
Svačina: neslazený tvaroh.
večeře: 150 g hovězího masa, 100 g zelného salátu.

Den 4

Snídaně: pohanková kaše s mlékem, čaj.
Svačina: Grapefruit 1.
oběd: 200 g kuřecího řízku, 150 g zelených fazolek.
Svačina: sklenici ryazhenka.
večeře: 200 g vařené ryby, 150 g čerstvé nebo dušené zeleniny.

Den 5

Snídaně: 150 g vařeného kuřecího, kapustového nebo okurkového salátu.
Svačina: 1 pomeranč.
oběd: 200 g dušené ryby, jeden krajíc celozrnného chleba.
Svačina: 100 g přírodního jogurtu.
večeře: 200 g dušeného hovězího masa, 150 g zeleninového salátu.

Den 6

Snídaně: omeleta z vaječných bílků, čaj nebo káva.
Svačina: jakýkoli citrus.
oběd: telecí nebo kuřecí steak, 100 g zeleniny.
Svačina: sklenici kefíru.
večeře: 150 g pečené ryby, 100 g zelného salátu.

Den 7

Snídaně: steak z lososa se zeleninovým salátem, čaj nebo káva.
Svačina: 1 jablko
oběd: овощной суп на мясном нежирном бульоне, 100 г отварной говядины, один кусовогекрцовогек
Svačina: tvarohové suflé.
večeře: 100 g drůbežího masa, 100 g zeleninového salátu.

výsledky

Ээект похудения на белковой диете, как правило, становится заметны когда хх !!. Наиболее заметным результат будет через т к когда лишний в !! Ведь белковая диета a рассчитана на то, чтобы избавляться от жировых отложенинй,ясчинерне Благо белковых продуктов для восстановления a «построения» мышц достаточно.

Чем больше изначальный вес худеющего, тем больше будут «потери» во время . Например, при весе в 100 кг a наличии ожирения, за две недели можно потерять 5 — 10. Pomozte nám jej zlepšit!

Ччитается, что оптимальный срок, когда можно придерживатс б д punda е з в р р в в в в в в в в. За это время можно похудеть на 10-14 килограммов.

Минимальная продолжительность белковой диеты – неделя, максимальная – 21. den.

Людям с заболеваниями почек a даже подозрением на таковые белковая диегпороатвиегпорением

Recenze odborníků na výživu

— Белковые диеты основаны на очень большом потреблении белка. Плюсы диеты — чувство сытости a быстрый результат по снижению веса. Минусы — обвисание кожи из-за резкого похудения, проблемы с почками из-за повышенного содержания продуктов распада белка (образование камней и воспаление мочевыводящих путей); запоры, если человек ест мало клетчатки a повышенный холестерин из-за употребленир Dilara Akhmetova, výživová poradkyně, výživová koučka.

ČTĚTE VÍCE
Jaké kosmetické procedury byste neměli dělat?

Proteinová dieta je považována za jednu z nejúčinnějších. Je skvělý pro ty, kteří potřebují rychle zhubnout. Základní principy proteinové diety, co můžete a nemůžete jíst a jaké existují kontraindikace, si probereme v dnešním článku.

Před použitím jakékoli diety je třeba se nechat otestovat a poradit se s odborníkem.

  • Co je proteinová dieta
  • Co můžete jíst při proteinové dietě?
  • Co nejíst při proteinové dietě
  • Základní principy proteinové diety
  • Týdenní menu pro proteinovou dietu
  • Kontraindikace a nevýhody proteinové diety

Co je proteinová dieta

Základem proteinové diety jsou bílkovinné potraviny. Zahrnuje velký výběr různých produktů: maso, ryby, ořechy, vejce, zelenina.

Protein je základ. Vše závisí na tom, kolik této látky je v těle přítomno. Všechny mikroelementy a vitamíny jsou transportovány krví pomocí bílkovin. Proto by měly být součástí každého jídla.

Olga Kharlanová
Odborník na výživu

Hlavním zdrojem energie pro tělo jsou sacharidy. Při proteinové dietě jejich spotřeba klesá. Člověk tak nutí tělo využívat vlastní tukové zásoby.

Zhruba po sedmi dnech bude efekt proteinové diety patrný – ubude 4-5 kilogramů navíc. Vzhledem k tomu, že nabídka obsahuje dostatek proteinových produktů pro „stavbu“ a obnovu svalů, svalová hmota zůstává stejná.

Co můžete jíst při proteinové dietě?

Seznam produktů, které jsou povoleny na proteinové dietě, zahrnuje:

  • maso (kuřecí, krůtí, králičí, libové části hovězího, telecí);
  • ryby (vařené v páře nebo v troubě bez dalšího tuku), mořské plody;
  • játra, jazyk, plíce, ledviny;
  • vejce (kuřecí nebo křepelčí);
  • mléko a kysané mléčné výrobky (neslazené jogurty, zakysaná smetana a nízkotučný tvaroh);
  • zelenina, která je bohatá na vlákninu (okurky, cuketa, zelí);
  • ovoce (jablka; do jídelníčku můžete zařadit i některé citrusové plody);
  • cereálie (jako přílohu můžete přidat malé množství pohanky nebo ovesných vloček);
  • čaj (bylinný odvar nebo zelený čaj bez cukru);
  • káva (není povoleno více než jeden šálek denně).

Je třeba vzít v úvahu, že při proteinové dietě by váha snědené porce neměla přesáhnout 250 g a energetická hodnota jídla za den by měla být 1200 kcal.

Co nejíst při proteinové dietě

Při proteinové dietě byste měli co nejvíce omezit příjem sacharidů, takže seznam zakázaných potravin zahrnuje:

  • chléb a pečivo (pouze několikrát týdně můžete jíst kousek žitného chleba s otrubami nebo podobnými výrobky vyrobenými z těsta bez droždí);
  • těstoviny;
  • sladkosti (koláče, pečivo a další produkty, které mohou obsahovat cukr, jako jsou hotové omáčky z obchodu);
  • zelenina bohatá na škrob (brambory, ředkvičky, kukuřice, celer, dýně);
  • sladké ovoce (banány, hrušky, melouny, mango);
  • fíky, datle;
  • alkohol, sladká soda;
  • rychlé občerstvení, smažená, uzená a kořeněná jídla.
ČTĚTE VÍCE
Jak zvýšit objem ramen?

Základní principy proteinové diety

Proteinová dieta je založena na potravinách s vysokým obsahem bílkovin. Tato dieta vám umožní cítit se sytí s menším množstvím jídla a snížit svůj kalorický příjem, protože protein snižuje hladinu hormonu ghrelinu, který je zodpovědný za chuť k jídlu, a zvyšuje hladinu peptidu YY, který dává pocit plnosti.

Proteinová dieta je považována za flexibilní díky tomu, že ji lze snadno přizpůsobit individuálním preferencím. Mléčné výrobky lze například nahradit masem, rybami, vejci a luštěninami. Při vegetariánské stravě můžete místo masa jíst vejce, mléčné výrobky a rostlinné bílkoviny.

Denní příjem bílkovin

Denní příjem bílkovin by měl být 1,2 až 1,6 g na kilogram hmotnosti, tedy přibližně 20-30 % celkového příjmu kalorií.

Specialista vám může pomoci vypočítat přesnější číslo. Vypočítá denní potřebu bílkovin s přihlédnutím k aktivitě během dne a individuálním charakteristikám těla.

jídelní deník

Pro snazší sledování příjmu bílkovin se doporučuje vést si deník. Všechny údaje o průběhu diety můžete zaznamenávat ručně, můžete využít speciální mobilní aplikace.

Kolik bílkovin můžete sníst v jednom jídle?

Chcete-li maximalizovat výhody stravy s vysokým obsahem bílkovin, musíte ji rozdělit ve stejných porcích po celý den. Na jedno jídlo byste měli zkonzumovat alespoň 25 g bílkovin. Vědecké výzkumy ukazují, že pomáhá normalizovat váhu, udržovat pocit plnosti, udržovat svalovou hmotu a zlepšovat zdravotní stav.

Kombinujte protein

Živočišné potraviny obsahují vitamín B12 a snadno vstřebatelné železo, zatímco rostlinné potraviny obsahují mnoho důležitých fytonutrientů a antioxidantů. Proto pro získání všech potřebných živin se doporučuje kombinovat rostlinné (luštěniny, ořechy, semínka) a živočišné bílkoviny (vejce, maso, ryby, drůbež).

Používejte vysoce kvalitní bílkoviny

Vyplatí se vybírat co nejméně zpracované a nejlépe organické potraviny, protože neobsahují mnoho nasycených tuků, cukru a soli.

Slaninu, klobásu a párky je lepší nahradit čerstvým masem a tvarohové sýry a ochucené jogurty nízkotučným tvarohem nebo přírodním řeckým jogurtem.

Jezte vyvážené jídlo

Při proteinové dietě byste neměli výrazně snižovat příjem potravin obsahujících tuky a sacharidy. Pro správné fungování těla je nutné udržovat rovnováhu živin. Doporučuje se doplnit jídelníček o zdravé tuky a sacharidy: ovoce, zeleninu, olivový olej, obiloviny, těstoviny z tvrdé pšenice.

ČTĚTE VÍCE
Jak se umýt sodou?

Je důležité kombinovat bílkoviny s dalšími látkami, aby byly lépe stravitelné a vstřebatelné tělem. Strava by měla například obsahovat dostatečné množství vlákniny, komplexních sacharidů a tuků.

Olga Kharlanová
Odborník na výživu

Pijte vodu

Vysoký příjem bílkovin může způsobit problémy s trávením. Proto je důležité pít hodně neperlivé vody – alespoň 1,5 litru denně. Pomůže zlepšit trávení.

Týdenní menu pro proteinovou dietu

pondělí

Snídaně: 150 g nízkotučného tvarohu, čaj bez cukru nebo káva.

Svačina: jedno jablko.

Oběd: zeleninový vývar, 150 g vařených kuřecích prsou, jeden krajíc celozrnného chleba.

Odpolední svačina: 100 g řeckého jogurtu.

Večeře: 200 g dušené ryby nebo drůbeže, zeleninový salát.

úterý

Snídaně: dvě vařená vejce a celozrnný toast s arašídovým máslem.

Svačina: jeden grapefruit.

Oběd: 200 g vařených kuřecích prsou a zelný salát.

Občerstvení: sklenice ryazhenky.

Večeře: dva tvarohové koláče bez cukru.

středa

Snídaně: dvě vařená vejce, káva nebo čaj.

Svačina: jedno jablko.

Oběd: 200 g krůtího masa, sedm lžic vařené hnědé rýže.

Odpolední svačina: neslazený tvaroh.

Večeře: 150 g hovězího masa, 100 g zelného salátu.

čtvrtek

Snídaně: třívaječná omeleta se sýrem.

Svačina: jakékoli citrusové ovoce.

Oběd: masová polévka a salát z čerstvé mrkve.

Oběd: sklenice jogurtu.

Večeře: 200 g libové ryby, čočka se zeleninou.

pátek

Snídaně: tvaroh s pekanovými ořechy, jablkem a skořicí.

Svačina: jedno jablko.

Oběd: dva celozrnné toasty s tuňákovou pomazánkou a domácí majonézou.

Odpolední svačina: 100 g řeckého jogurtu.

Večeře: dva kuřecí řízky a vařená pohanka.

Sobota

Snídaně: pohanková kaše s mlékem, čaj.

Svačina: jeden grapefruit.

Oběd: 200 g kuřecího řízku, 150 g zelených fazolek.

Občerstvení: sklenice ryazhenky.

Večeře: 200 g vařených ryb, 150 g čerstvé nebo dušené zeleniny.

Neděle

Snídaně: steak z lososa se zeleninovým salátem, čaj nebo káva.

Svačina: jedno jablko.

Oběd: zeleninová polévka s nízkotučným masovým vývarem, 100 g vařeného hovězího masa, jeden krajíc celozrnného chleba.

Odpolední svačina: tvarohové suflé.

Večeře: 100 g drůbežího masa, 100 g zeleninového salátu.

Kontraindikace a nevýhody proteinové diety

Proteinová dieta přináší vynikající výsledky v krátké době. Nelze to však doporučit všem. Není vyvážená, a proto tělo nedostává dostatek vitamínů, mikroelementů a dalších užitečných látek. Zejména proto není taková dieta vhodná pro ženu v očekávání nebo kojící ženu. V tomto období jsou velmi potřebné tuky, sacharidy, vitamíny, minerály, stopové prvky a další cenné látky.

ČTĚTE VÍCE
Jakou tvářenku je lepší vzít?

Omezení sacharidů ve stravě je pro tělo silným stresem. Sacharidy pomáhají mozku pracovat aktivněji, takže jejich nedostatek v rámci proteinové diety může ovlivnit vaši náladu a koncentraci.

Zvýšený obsah bílkovin v potravinách výrazně zvyšuje zátěž ledvin a jater. Protože tyto orgány potřebují z těla odstranit přebytečné bílkoviny, musí pracovat tvrději než obvykle. Nadbytek bílkovin navíc zvyšuje riziko ledvinových kamenů.

Živočišné bílkoviny se tráví dlouho. Vzhledem k tomu, že u proteinové diety se snižuje množství sacharidů a vlákniny, proces trávení se ještě prodlužuje.

Přestože jsou bílkoviny základem pro tělo, nemůžete se jimi přejídat, protože začínají hnít ve střevech

Olga Kharlanová
Odborník na výživu

Procesy hniloby a fermentace mohou vést k plynatosti a špatnému dechu. Kromě toho je v důsledku pomalého trávení jídla možná zácpa a exacerbace gastritidy.

Z výše uvedeného vyplývá, že proteinová dieta je kontraindikována v následujících případech:

  • s onemocněním ledvin a jater;
  • pro diabetes a další metabolické poruchy;
  • pro chronická onemocnění gastrointestinálního traktu a dysfunkci ledvin;
  • během těhotenství a kojení;
  • starší lidé a malé děti.

U kardiovaskulárních onemocnění, při riziku mrtvice, infarktu, křečových žil je proteinová dieta také kontraindikována

Olga Kharlanová
Odborník na výživu

Proteinová dieta může zhoršit chronická onemocnění. Proto se nedoporučuje přejít na něj bez předchozí konzultace s odborníkem.

Odborníci na výživu se většinou domnívají, že proteinovou dietu lze použít pouze jednou za šest měsíců, někteří odborníci doporučují maximálně jednou ročně, protože vytváří velké zatížení orgánů trávicího systému.

Máme seznam adresátů! Každý týden vás spolu s jedním z našich odborníků zveme, abyste se postavili „zdravé“ výzvě: vyzkoušejte nový dobrý zvyk nebo se vzdejte špatného. Přihlaste se k odběru a získejte další užitečné informace o tom, jak o sebe pečovat a být každým dnem lepší!