Kolagen je protein, který je hlavní složkou pojivové tkáně. S přibývajícím věkem se množství kolagenu v těle snižuje a jeho syntéza již není tak účinná, což je přirozená součást procesu stárnutí. Kolagenová vlákna ničí také: špatné návyky, stres, ultrafialové záření, nedostatek správného spánku, špatná strava. Pro kompenzaci nedostatku tohoto proteinu v těle odborníci doporučují konzumovat produkty s kolagenem a také různé doplňky stravy na jeho bázi.

Jaké produkty obsahují kolagen – nejčastější možnosti

Nevíte, které potraviny mají hodně kolagenu? Pojďme společně přijít na to, kde je kolagen v potravinách. Tento protein se tedy nachází v kostech, kůži, kloubech, chrupavkách, vazech, šlachách a kostní dřeni zvířat, včetně skotu, prasat a králíků. Největší množství je v hovězím, krůtím a vepřovém mase. Hovězí vývar je bohatý na kolagen typu 1, který má pozitivní vliv na zdraví pokožky. Krůtí a kuřecí vývar obsahuje kolagen typu II, který pomáhá udržovat normální funkci kloubů. Drůbež je také bohatá na aminokyseliny, které jsou nezbytné pro tvorbu kolagenu v těle.

Zajímavé také: 6 vědecky podložených výhod užívání kolagenu

Kromě toho je kolagen přítomen v kostech a kůži sladkovodních a mořských ryb. Kolagen je zpravidla nejhojnější v pojivové tkáni a ne ve svalech, takže je lepší vařit rybí polévku nebo vařit želé – pokrmy, které využívají všechny části rybího těla. Vaření jídel z těchto potravin pomůže nasytit vaše tělo dalším množstvím tohoto cenného proteinu. Pro lepší syntézu kolagenu je důležité správně formulovat svůj jídelníček přidáním potravin bohatých na aminokyseliny, vitamíny A a D, zinek, železo, měď a síru.

Japonský kolagen: vlastnosti a výhody

Doplňky stravy z Japonska jsou dobrým doplňkovým zdrojem kolagenu. Výzkum ukazuje, že japonský kolagen v tabletách a jiných formách uvolňování může:

udržovat zdravou kůži, nehty a zuby; pomáhají rychleji hojit rány; podporovat vstřebávání vápníku a dalších minerálů, které posilují kosti; zmírnit bolesti kloubů a snížit zánět; normalizovat spánek; bojovat proti virům a bakteriím; podporovat hubnutí potlačením hladu.

Nejběžnější kolagenové přípravky z Japonska, které najdete v internetovém obchodě Japan-Trading:

Kolagen Shiseido Kolagen , obsahující rostlinné výtažky, kyselinu hyaluronovou, vitamín C, které pomáhají k rychlému vstřebávání v těle. Kolagen Meiji Premium s kyselinou hyaluronovou a Q10, bez zápachu a chuti, takže vhodné pro každého. Kolagen Orihiro s placentou a proteoglykanem, omlazující tělo na buněčné úrovni.

ČTĚTE VÍCE
Jak relaxujeme 8. března 2024?

Přihlaste se k odběru naší stránky na Instagramu a buďte informováni o všech novinkách z Japan Trading

Japonské doplňky s kolagenem můžete užívat kdykoli během dne. Někteří odborníci doporučují užívat léky před spaním, protože procesy obnovy těla probíhají v noci.

Kde je výhodné koupit kolagen na Ukrajině?

Hledáte kde koupit kolagen? Navštivte web obchodu japantrading.com.ua, protože zde můžete objednat kolagen od důvěryhodných značek: ITOH, Fancl, Satori, Shiseido, Orihiro, Meiji atd. Zde si můžete koupit kolagen v želé tyčinkách, stejně jako v kapslích, tabletách a prášku. Vyberte objednávku, kterou potřebujete, a objednejte ji na webu nebo telefonicky – 067 945-92-29.

Dodávku po celé Ukrajině zajišťuje Nova Poshta. Pokud chcete získat dopravu zdarma, musíte zakoupit kolagen za částku vyšší než 3000 hřiven a provést plnou platbu kartou. Navíc v našem internetovém obchodě můžete provést individuální objednávku zboží z Japonska. Japonský obchodní obchod s japonskými doplňky stravy je místem, kde máte vše, co potřebujete pro své zdraví a krásu.

Dnes je kolagen jedním z nejoblíbenějších doplňků užívaných ke zlepšení zdraví pokožky, nehtů a vlasů. Kolagen lze získat také z potravy. Některé produkty obsahují kolagen samotný, jiné zase látky, které jeho tvorbu stimulují.

Protein mládí lze získat z vývarů z kostí, vajec, kuřecího, hovězího, želatiny, ryb a mořských plodů. Mezi potraviny, které zvyšují produkci kolagenu, patří citrusové plody, černý rybíz, jahody, mrkev, brokolice, červená paprika, salát, ořechy a luštěniny. Pojďme se na tyto „kolagenové bomby“ podívat blíže.

Kuře

Kuře má vysoký obsah pojivové tkáně, díky čemuž je vynikajícím zdrojem kolagenu. Předpokládá se, že kuřecí stehýnka jsou v tomto ohledu obzvláště cenná.

Je to důležité,: Chcete-li získat více kolagenu, musíte jíst kuře s kůží.

Vejce

Vaječné bílky obsahují glycin a prolin. Ty jsou zase hlavním stavebním materiálem pro kolagen. Velmi zdravé jsou i žloutky – obsahují vitamín D a tuky, které zlepšují stav kůže, svalů a kostí.

Рыба

Zdravý je především losos, tuňák a pstruh. Doporučují se konzumovat i se slupkou, která obsahuje významný podíl kolagenu. Ryby obecně jsou skutečným zdrojem mládí a krásy, protože kromě kolagenu obsahují hodně omega-3, mastných kyselin a vitaminu D. Všechny mořské plody jsou bohaté na kolagen, proto by je rozhodně měli zařadit do svého jídelníčku .

ČTĚTE VÍCE
Jak často můžete provádět atraumatické čištění obličeje?

Droby

Kolagen typu 1 koncentrovaný v orgánech je nejsilnější. Proto se vyplatí zařadit do jídelníčku játra, srdce, ledviny, jazyk a žaludek.

Кости

Přesněji řečeno vývary z kostí. Můžete vařit z jakýchkoli kostí, chrupavek a kůže: hovězí, kuřecí, kachní, krůtí a dokonce i vepřové. V druhém případě však bude vývar znatelně tučnější a nepříliš chutný. Vaření takového vývaru bude trvat tři až šest hodin – čím déle, tím lépe. Aby to bylo chutnější, můžete přidat bylinky a zeleninu.

Želatina

Jedná se o stejný vývar z kostí, pouze vysušený a rozemletý na prášek. Připravte s ním želé a želé pokrmy. Želatinu najdeme také v marmeládách, želé a pudincích.

Ovoce a zelenina neobsahují kolagen, ale mnohé z nich mohou napomáhat jeho tvorbě. Dá se říci, že existuje „rostlinný kolagen“, o kterém se zmiňují zejména výrobci kosmetiky. Tento termín není správný. Kolagen je živočišný protein a „rostlinný“ protein se obvykle označuje jako hydrolyzovaný pšeničný protein. Ve svých vlastnostech je skutečně podobný kolagenu, ale ve skutečnosti tomu tak není.

Citrusové plody

Vitamin C, který je bohatý na pomeranče, citrony, mandarinky a grapefruity, stimuluje produkci kolagenu a rozzáří pleť. Pokud však trpíte alergií, vyplatí se získat vitamín C z jiných zdrojů. Je ho hodně v jablkách, rajčatech, zelí, špenátu a brokolici. V bobulích je hodně vitamínu C. Jezte černý rybíz, jahody, maliny, borůvky a ostružiny.

Ořechy, semínka, luštěniny

Obsahuje zinek a měď, které také zlepšit produkci kolagenu. Užitečná jsou zejména dýňová semínka, sezamová semínka, kešu oříšky a mandle. Fazole jsou velmi užitečné pro stimulaci syntézy kolagenu. Obsahuje lysin, leucin a valin. Tyto aminokyseliny se podílejí na tvorbě kolagenu.

česnek

Síra v česneku zpomaluje odbourávání kolagenu. Česnek také obsahuje aminokyseliny, které stimulují jeho produkci. Je pravda, že k dosažení účinku budete muset česnek zkoušet jíst téměř každý den.

avokádo

Avokádo má vysoký obsah vitamínu E a mastných kyselin, které pomáhají syntéza kolagenu. Avokádo navíc obsahuje antioxidanty, které pomáhají prodloužit mládí pokožky.