Kolo – v tomto slově je toho tolik. Známá fráze. A jak to zahřeje na duši tisícům lidí, kteří rádi šlapou. Co může být lepšího než projížďka rodným městem, klikatou lesní cestou – jen tak diskutovat o novinkách na kole s podobně smýšlejícími lidmi nebo rozvíjet nové trasy.

Jízda na dvoukolovém kamarádovi je nejen životní styl, ale také obrovský přínos pro tělo. Při jízdě na kole se zapojují téměř všechny svalové skupiny. A kolik pozitivních emocí a pozitivity dostane náš nervový systém.

Jízda na kole pomáhá vyhnout se rázové zátěži pohybového aparátu, například při běhu. Je to ideální způsob, jak získat fyzickou aktivitu, pokud máte následující onemocnění: skolióza, osteochondróza, ploché nohy.

Když se podíváte na profesionální cyklisty, otázka okamžitě zmizí: “Je možné napumpovat nohy na kole?” Každý, kdo šlape více či méně pravidelně, má krásné, vyrýsované a vyrýsované svaly nohou. Ale kromě nohou existují i ​​​​další svaly, které se neméně podílejí na procesu jízdy.

Paže, ramenní pletenec a záda: správně rozložte zátěž

Při profesionální cyklistice jsou svaly paží, ramenního pletence a zad zatěžovány minimálně. Proto jsou napumpované paže téměř nemožným úkolem. Jediné, co můžete očekávat, je udržovat svaly, které drží volant v dobré kondici.

Zádové svaly se zapojují o něco více. Pokud se člověk teprve učí jezdit na kole, je pro něj velmi obtížné udržet správné držení těla. Práce zádových svalů velmi závisí na poloze sedla.

Pokud je kolo sportovní, je sedlo umístěno téměř v jedné linii s řídítky. Současně jsou stabilizační svaly zad výrazně zatíženy.

Pokud máte chodící model jízdního kola, je nutné v určitých intervalech odpočívat zádové svaly, protože udržet je stále ve vzpřímené poloze je poměrně únavný úkol.

Svaly ramenního pletence + paží se používají k takovým manipulacím: otáčení volantu, udržování volantu a předního kola v rovnováze, zejména při strmých stoupáních.

K zatížení svalů paží, ramenního pletence a zad dochází v následujících situacích:

  • v případě nesprávného přistání;
  • při otáčení;
  • při jízdě na strmých svazích.

Stahování tisku

Při jízdě na kole zažívají největší zátěž šikmé břišní svaly. Jsou zapojeni do následujících manévrů:

  • zatáčky;
  • stoupání do kopce;
  • jízda ve stoje.
ČTĚTE VÍCE
Odkud kamélie pochází?

Napumpované břišní svaly vám pomohou udržet správnou pozici v sedle, udržet rovná záda při jízdě a při jízdě ve sportovní poloze pomáhají regulovat předklon těla.

Nafouknuté abs výrazně usnadňují proces pohybu na dvoukolovém kamarádovi

Malý, ale velmi důležitý sval

V lidském těle se nachází sval zvaný iliacus neboli ohýbač kyčle. Nachází se v oblasti třísel. Provádí následující funkce:

  • ohýbání nohy v koleni;
  • prodloužení kyčle.

Proto při jízdě na kole hraje významnou roli. Když je v kyčelním svalu cítit i nepatrná bolest, musíte přestat jezdit nebo snížit zátěž.

Vyjížďky na kole – nakonec krásný zadeček

Navzdory tomu, že cyklista sedí na hýžďových svalech, dochází při jízdě na kole k výraznému tréninku. Hýždě jsou jedním z hlavních ženských problémů. Plavky, pěkně upnuté kalhoty nebo krátké šortky – jízda na kole vám pomůže vyhnout se problémům s povislým zadkem.

Svaly gluteus maximus můžete napumpovat v následujících případech:

  • udržovat tělo v rovnováze a správném držení těla;
  • pomozte procvičit přední stehenní svaly a napumpujte nohy.

Pumpování nohou

Právě svaly nohou dostávají při jízdě na kole největší zátěž. Pokud je tedy úkolem dát vašim nohám krásný tvar, sešlápnutí pedálů je ideálním řešením problému. Které svaly dostávají zátěž?

Horní svaly: Kvadricepsy a hamstringy jsou primárními údery tohoto cviku. Kvadricepsy se napumpují při stoupání do kopce a bicepsy se napumpují, když noha pumpuje ze spodní polohy pedálu.

Lýtkový sval patří k bérci. Nafoukne se, když sešlápnete pedál špičkou. Během tohoto procesu se do pumpování zapojují hamstringové svaly.

Načíst

Svalový výkon je velmi závislý na rychlosti a terénu, ve kterém trénink probíhá. Zátěž závisí i na tom, jak na kole sedíte. Při sezení se přední strana stehna pohupuje. Ve stoje – hýždě a zadní strana stehna.

Dalším svalem, který stojí za zmínku, je to, že se při jízdě na kole procvičuje. Toto je srdeční sval. Zatížení srdce při cyklistickém tréninku je ekvivalentní atletickému běhu.

Pro správné vytvoření tréninkového režimu je vhodné kontaktovat profesionální trenéry. Vypracují individuální plán pro zvýšení zátěže, při kterém zdraví zůstane v normě (cvičí srdce a nohy v rámci věkové normy).

Fyzická aktivita a délka tréninku by se měly zvyšovat postupně. Pokud svaly bolí „příjemně“, trénink je úspěšný.

Pokud dojde k namožení svalů, musíte si dát teplou koupel, relaxační masáž nebo si klidně zaplavat v bazénu.

ČTĚTE VÍCE
Jak pochopit, že je to chancre?

Abyste se vyhnuli křečím v lýtkových svalech, je nutné jíst pečené brambory nebo kompot ze sušeného ovoce.

Cyklistika je skvělou kombinací aktivního odpočinku a zdravotních výhod. Šťastnou chůzi a krásné nohy.