Tónované tělo je snem mnoha mužů a žen. Hubenost už dávno není v módě, ale zdravé, vysportované tělo je příkladem hodný následování. Aby odraz v zrcadle lahodil oku, je třeba tvrdě pracovat, zejména budovat svalovou hmotu a zmenšovat objem podkožního tuku. Sušení, které zná každý sportovec na vlastní kůži, může pomoci dosáhnout maximálního efektu. Sušení zpočátku praktikovali pouze profesionální sportovci, ale nyní jej využívají i začínající sportovní fanoušci, kteří prostě chodí do posilovny, cvičí doma a sní o skvělé formě.

Co je sušení těla? proč a proč?

Sušení těla je soubor opatření, včetně speciálního systému výživy a fyzického cvičení, zaměřených na dosažení tonizovaného, ​​tvarovaného těla. Specifický výživový systém vám pomůže rychle spalovat tuk a budovat svalovou hmotu. Pojem „sušení“ k nám přišel ze směru kulturistiky. Kulturisté začínají stříhat zpravidla 2 měsíce před začátkem soutěže, aby tělo vysušili, dodali mu tvar a úlevu.

Zda potřebujete sušení nebo ne, je na vás, abyste se rozhodli. Jedná se o dobrovolný proces, k tomuto problému je však třeba přistupovat vědomě a s plnou odpovědností, protože sušení má řadu vedlejších účinků a kontraindikací. Princip sušení: zvýšení fyzické aktivity a konzumace bílkovin, omezení sacharidů ve stravě. Můžete řezat pouze tehdy, pokud máte nějakou svalovou hmotu.

Pojem „sušení těla“ se liší mezi profesionálními kulturisty a těmi, kteří prostě milují sport. Zkušení sportovci jsou na sebe velmi nároční, téměř úplně se vzdávají sacharidů, užívají speciální doplňky výživy a tvrdě trénují. Kulturisté se nejen zbavují podkožního tuku, ale také co nejvíce odvádějí tekutiny z těla.

Kdo potřebuje osušení těla?

Ne každému se doporučuje „osušení těla“. Každý organismus je individuální. Obecně lze poznamenat, že sušení je vhodné:

– lidé, kteří se chlubí velkým množstvím svalů a chtějí jednoduše shodit přebytečný tuk. Pokud budete dodržovat všechny normy a základní pravidla sušení, jistě dosáhnete požadované úlevy;

– sportovci. Profesionální sportovec nemůže zůstat celý rok na stejné váze a ve stejné fyzické kondici. Nejprve přibírají na váze, pak přecházejí na sušení. Proces objemového objemu vám umožní budovat svaly, zatímco řezání vám umožní zbavit se tuku.

ČTĚTE VÍCE
Proč si vybrat nahé?

Nepředpokládejte, že sušení je pro každého. Pokud trpíte nadváhou, tak se nejprve snažte zhubnout a až poté přemýšlejte o řezání.

Základní pravidla pro sušení těla

Než začnete sušit, musíte se seznámit se základními pravidly.

1. Základem stravy jsou bílkoviny. Můžete také jíst zeleninu a ovoce.

2. Snižte množství sacharidů, které konzumujete. Potřebné sacharidy lze získat z ovoce, obilovin, tvrdé pšenice a těstovin. Konzumace alkoholu, sladkostí a rychlého občerstvení je nepřijatelná.

3. Snížení množství spotřebovaného tuku. Tuky by měly být ve stravě přítomny, avšak pouze rostlinného původu.

4. Pijte co nejvíce čisté přírodní vody.

5. Úplný odpočinek. Tělo si musí odpočinout, jinak se prostě nestihne vzpamatovat. Udělejte si alespoň pár dní v týdnu pro sebe.

6. Rozvrh tréninků. Perfektní je kruhový trénink zaměřený na procvičení všech svalových skupin. Střídejte kardio se silovým tréninkem.

7. Jezte často (5-6x denně), ale v malých porcích. Zrychlíte tak svůj metabolismus a nebudete cítit tíhu v žaludku.

8. Výstup ze sušení by měl být mírný a pozvolný. Pokud se první den po vysušení vrhnete na sladkosti a jiné jednoduché sacharidy, svému tělu a postavě jen uškodíte.

Vysušení těla a hubnutí: rozdíl

Někteří lidé si pletou dva pojmy jako „hubnutí“ a „sušení“. Navzdory skutečnosti, že první i druhý jsou zaměřeny na snížení množství podkožního tuku, tyto dva směry mají významný rozdíl.

Hubnutí má jeden jednoduchý cíl – shodit přebytečná kila pro redukci objemu a hmotnosti. Sušení si klade za úkol nejen zbavit se tuku, ale také „vyrýsovat“ svaly. Správné hubnutí zahrnuje cvičení, zdravou stravu a běžný denní režim, zatímco sušení zahrnuje řadu činností:

– používání sportovních doplňků a vitamínových komplexů;

– změny stravovacích návyků;

— zvýšení fyzické aktivity;

– absence špatných návyků a závislostí.

Ve všem je potřeba mít racionální přístup a zacházet se svým tělem velmi opatrně.

Charkov, sv. Klochkovskaya, 99A
Obchodní centrum Panorama 067 540 40 25

S teledoktorem Alexejem Bezymyannym se učíme, jak správně osušit tělo na léto a opustit proteinovou dietu.

Alexey Bezymyanny – praktický lékař, teledoktor, hostitel programu „O nejdůležitější věci“:

Nejprve si to pojďme společně zjistit: jaké je dnes nejoblíbenější sušení? Na první pohled se jedná o běžnou stravu, která zahrnuje vysokou spotřebu bílkovin, konzumaci komplexních sacharidů v malých dávkách a úplné vyloučení rychlých sacharidů z jídelníčku. Ve své přísnější formě tato dieta obecně snižuje spotřebu sacharidů na kritické minimum. Existuje také střídavý způsob sušení: sacharidové dny se střídají s proteinovými. Ale způsob střídání lze přičíst střídmějším dietám jiného segmentu.

ČTĚTE VÍCE
Co znamená slovo Snickers?

Foto: archiv moskevského ministerstva zdravotnictví

Poté by bylo správné pozastavit se nad kontraindikacemi této metody hubnutí. Proteinová dieta, zvláště pokud ji doplníte intenzivním cvičením v posilovně, se samozřejmě projeví poměrně rychle. Ale neměli byste se honit za výsledky; je důležité pochopit, že zdravé tělo je z 90 % zdravý organismus. Pokud je vaše tělo vyčerpané stresem a nezdravým životním stylem, to vše se dříve nebo později projeví.

Kontraindikace rychlého vysychání těla

Onemocnění ledvin různých projevů.

Onemocnění jater a některá onemocnění žlučových kamenů.

Problémy s gastrointestinálním traktem, zejména pokud jsou chronické.

Jakákoli onkologická onemocnění a novotvary.

Tato dieta je kontraindikována i u starších lidí, protože zvyšuje riziko trombózy, která je život ohrožující.

Dietu bych také nedoporučovala používat v těhotenství a při kojení.

V každém případě, pokud se vás všechny tyto odchylky netýkají, můžete zkusit a postupně sacharidy ze svého jídelníčku vyřadit. Rada: poslouchejte své tělo, pokud se cítíte slabí a necítíte se dobře, poraďte se s lékařem. V ideálním případě samozřejmě, i když chápu, že to teď dělá málokdo, se pro sestavení výživového plánu obraťte na profesionálního výživového poradce, který dokáže zohlednit všechny záludnosti vašeho těla.

Čeho se budete muset vzdát?

Během sušení se budete muset vzdát nejrůznějších „dobrot“. Klidně vyřaďte vše sladké: dorty, sladkosti, pečivo atd. Podobný zákaz platí i pro sladké ovoce, jako jsou hrozny, banány, meruňky, broskve apod. Z jídelníčku jsou vyloučeny pokrmy z mouky, nemluvě o sušenkách a buchtách, na těstoviny budete muset na chvíli zapomenout. Na zakázaný seznam je také zahrnuto máslo, brambory a obiloviny.

Pravidla sušení

Jíst byste měli 6x denně v malých porcích.

Alkoholu se vyhýbejte úplně, pamatujte, že alkohol je pro vaše tělo sacharidová bomba.

Nejezte méně než 2-3 hodiny před spaním.

Všechny produkty, které přidáváte do svého jídelníčku, by měly mít nízký obsah tuku.

Během diety musíte dodržovat režim a vypít 2 litry běžné neperlivé vody denně.

Několik tipů

Trénujte se na snídani. Doplňte svůj jídelníček o potraviny obsahující vlákninu, pomůže to odstranit toxiny a odpadní látky z těla.

Proteinová dieta organismus velmi vyčerpává, proto nezapomínejte do jídelníčku zařadit dostatek zeleniny.

ČTĚTE VÍCE
Jaká barva vlasů je nyní v módě v roce 2024?

Při sportu užívejte vitamíny podle předpisu lékaře a aminokyseliny a nezapomínejte na výhody L-karnitinu minimálně 3000 jednotek/den.

Jídlo vařte v páře nebo grilujte.

Nenechte se unést proteinovými dietami.

Držte se nejdéle 7 dní, poté zkombinujte s tuky a pomalými sacharidy.

V posledním týdnu omezte příjem sacharidů na minimum.

Snižte celkový obsah kalorií v potravinách za den na 1300-1500 kcal oproti obvyklému stavu.

Nejezte jídlo 2 hodiny před a 2 hodiny po cvičení.

Pamatujte, že pokud sušení ukončíte nesprávně, můžete získat přesně stejné množství kilogramů, kolik jste zhubli. Do jídelníčku proto postupně zařazujte sacharidy, začněte těmi komplexními. Sledujte, jak vaše tělo reaguje. V první fázi opuštění diety snižte intenzitu tréninku.