Podle statistik 11 % dospělých poznamenává, že během novoročních svátků každoročně přibývají na váze. I jediné přejedení se u svátečního stolu ohrožuje gastrointestinální poruchy, stejně jako sníženou výkonnost, bolesti hlavy a špatný spánek.

Systematické přejídání se současnou konzumací alkoholu, které doprovází vícedenní dovolené, může vyvolat rozvoj akutních a exacerbací chronických onemocnění gastrointestinálního, muskuloskeletálního a kardiovaskulárního systému.

Jak pomoci svému tělu vyrovnat se s následky novoročních hodů? V první řadě je důležité udržovat v aktivním stavu vylučovací orgány (játra, ledviny, kůže, plíce, střeva), které jsou odpovědné za očistu těla od toxických látek a zplodin látkové výměny. A k tomu je potřeba podporovat jejich funkci „zevnitř“.

  • čerstvé ovoce a zelenina bohaté na dietní vlákninu (pomáhají eliminovat toxické produkty metabolismu a normalizovat střevní mikroflóru), vitamíny, minerály a další biologicky aktivní látky s detoxikačními, antioxidačními vlastnostmi (zelenina a ovoce jsou přírodní „čističe“, které nejen stimulují střevní funkci a játra, ale také brání vstřebávání škodlivých a toxických látek);
  • nízkotučné fermentované mléčné výrobky – pomáhají zlepšit trávení, obnovují rovnováhu střevní mikroflóry, normalizují imunitní obranu těla a měly by být denně přítomny ve stravě;
  • vývary a lehké polévky – rybí, kuřecí prsa, zeleninová.
  • Důvěřujte pouze radám lékařů a svému zdravému rozumu. Neexistují žádné univerzální diety, které by vyhovovaly všem bez výjimky.
  • Jezte často (4-6krát denně každé 3-4 hodiny). Vyhnete se tak nárůstu hladiny glukózy v krvi a hormonů, které ovlivňují hlad.
  • Vyhýbejte se tučným jídlům bohatým na rafinovaný cukr a „rychlé“ sacharidy (sladkosti, mouka). Upřednostněte produkty obsahující komplexní sacharidy – mají regenerační účinek na tělo (například ovesné vločky, pohanková kaše). Výborným doplňkem kaší by byla vařená nebo dušená ryba nebo kuře s kořením, ale bez soli.

Abyste se zbavili „svátečních“ kilogramů, neměli byste držet „supermegaúčinné“ diety, které slibují rychlé hubnutí (8-10 kg za týden). Takové způsoby hubnutí jsou nejen škodlivé, ale také nebezpečné pro zdraví. Často takové diety vedou k odstranění extracelulární tekutiny, zahušťování krve, narušení rovnováhy mikroelementů v těle, způsobují srdeční arytmie, poruchu funkce ledvin, zhoršení vzhledu (pokožka mdlá, ochabuje, ochabuje), progresi celulitidy , atd. Navíc čím rychleji zhubnete, tím rychleji se váha vrátí.

ČTĚTE VÍCE
Je možné namazat si obličej krémem, než půjdete ven?

Účinnou očistu těla po dovolené zajistí kombinace vyvážené stravy, mírné fyzické aktivity a takových prostředků, jako je sauna, parní lázeň, koupele s mořskou solí a aromatickými oleji. Zlepší celkový stav organismu a napomohou správnému fungování největšího vylučovacího orgánu – kůže. Obyčejná teplá obecná minerální solná koupel dokáže nejen očistit pokožku, ale také zvýšit pocení s odvodem zplodin látkové výměny, stimulovat a normalizovat vylučovací funkci zábalů a zlepšit čištění krve a lymfy. A fyzická aktivita podle posledních údajů amerických vědců pomáhá normalizovat váhu, mimo jiné tím, že ovlivňuje hladinu hormonů, které kontrolují chuť k jídlu.

Spotřebu vody byste neměli prudce zvyšovat – stačí zkonzumovat 1,5–2,0 litru tekutin denně (to zahrnuje vodu, čaj, džusy, první chody a mléčné výrobky). Přebytek tekutin v těle může vést k vážným zdravotním problémům – narušení kardiovaskulárního systému, ledvin atd. Správná práce. Močový systém je velmi důležitý pro včasnou očistu těla od odpadních látek.

Pijte čaj: nejlépe zelený čaj, který má nejen známé tonizující a antioxidační vlastnosti, ale také mírně diuretický účinek. Dobré jsou také bylinné nápoje – z heřmánku, šípku, máty, meduňky, oregana nebo specializované čaje na hubnutí s komplexy „spalování tuků“ a „čištění“ nebo komplexním působením.

ŽELÉ NA BÁZI OVES S JABLKEM, DŘIČEM A CELEREM JAKO DETOXIKAČNÍ LÁTKY MÁ VÝBORNÝ ČISTICÍ ÚČINEK. KOMPOT ZE SUŠENÉHO OVOCE AKTIVNĚ ZAPOJÍ K ČINNOSTI LEDVIN A DROGY BRUSINKY A BRUSINKY BUDE MÍT DURETICKÝ ÚČINEK A STANOU SE PŘIROZENÝMI ANTIBIOTIKY PŘI BĚŽNÝCH PŘÍČINÁCH INFEKCÍ MOČOVÝCH CEST.

A nakonec nezapomeňte na čistou vodu, která by se měla konzumovat „podle potřeby“. Koneckonců, dokonale podporuje odstranění mnoha toxických metabolických produktů.

Minimalizujte příjem sodíku. Sejměte slánku ze stolu a pečlivě si přečtěte štítky na potravinách. Koneckonců, jak glutaman sodný, tak běžná jedlá soda jsou zdrojem sodíku. Jeho nadbytek, typický pro stravu většiny lidí u nás, přispívá k zadržování tekutin, a tím k otokům, zvýšenému krevnímu tlaku, časným vráskám a celulitidě. Při tom všem je sodík pro naše tělo velmi důležitý, ne však sám o sobě, ale ve vztahu k draslíku. Proto byste měli dbát na zvýšení jídelníčku o ovoce, bylinky a zeleninu bohatou na draslík – například sušené meruňky, petržel, jablka, špenát. Většina z nich navíc zlepšuje střevní motilitu a má antioxidační vlastnosti, což znamená, že podporují detoxikační procesy.

ČTĚTE VÍCE
Potřebujete uvařit mléko na výrobu jogurtu?

Uspořádejte si dny půstu pro sebe – kefír, jablko atd. K vybití můžete využít i speciálně navržené nízkokalorické programy na hubnutí, které vám pomohou rychle dostat tělo do formy po dlouhodobém prázdninovém přejídání. Právě proto, aby se tělu ulevilo a pomohlo v situaci, kdy je potřeba rychle se zbavit něčeho, co „rychle přišlo“, existují programy na 1 a 3 dny – půst a expresní dieta. Jedná se o dietní variantu, která je potřebná výhradně k usnadnění a zlepšení tělesných funkcí. „Expresní vykládka“ by měla být extrémně krátká: 1-XNUMX dny v týdnu.

Nejlepším receptem na dobrou kondici a rychlou rekonvalescenci po dovolené je ale prevence popsaných problémů. Problémům ve fungování těla je snazší předcházet než je léčit, a proto musíte dodržovat pravidla racionální zdravé výživy, jíst místní čerstvé ovoce, zeleninu, bobule, fermentované mléko a celozrnné výrobky, aktivní životní styl atd., dodržujíc ve všem uměřenost.