Silné, zdravé vlasy zkrášlují vzhled člověka. S věkem nebo v důsledku stresu, nesprávné péče nebo nemoci vlasy ztrácejí sílu a přirozený lesk, začínají vypadávat a lámou se. Problémem není vždy používání nevhodných přípravků – lidskému tělu mohou chybět prospěšné mikro- a makroprvky, vitamíny a minerály, které pomáhají posilovat a růst vlasů. Pro doplnění zásob nezbytných látek je třeba jíst vlasové přípravky bohaté na různé složky.

Co tělo potřebuje k posílení vlasů?

Posílení a růst vlasů závisí na následujících prvcích vstupujících do těla v dostatečném množství:

  • celulóza;
  • protein;
  • vitamíny skupiny A, B, C, D, E;
  • železo;
  • zinek;
  • antioxidanty;
  • kyselina listová;
  • beta-karoten;
  • Omega-3 mastné polynenasycené kyseliny.

Vyvážená strava, ve které jsou do jídelníčku zařazeny produkty pro růst vlasů, navrací ztracený lesk, přirozenou sílu a navrací zdraví vlasové pokožky. Správné jídlo navíc pomáhá posilovat vlasové folikuly, čímž snižuje pravděpodobnost vypadávání vlasů. A naši salonní specialisté vám pomohou provádět vysoce kvalitní profesionální vlasovou péči. Přihlaste se na konzultaci a získejte doporučení ohledně výběru produktů a absolvujte kurz obnovy zdravých vlasů.

Hlavní seznam produktů

Seznam zdravých produktů, které vlasům dodají potřebnou výživu, je poměrně rozsáhlý. Proto se strava ukazuje jako vyvážená, chutná a pestrá. Patří sem celozrnné výrobky, mléčné výrobky, mořské plody, ovoce a zelenina, maso a vejce. Stojí za to podívat se na 10 nejužitečnějších produktů.

Vejce

Bohatý zdroj bílkovin a biotinu. Tyto prvky pomáhají posilovat vlasové folikuly. Biotin je nutný k reprodukci keratinu, bílkoviny vyžadují vlasové folikuly. Vejce dále obsahují selen, cholin, lutein, vit. A, D a zinek. Je lepší je jíst vařené. Můžete si vyrobit masky z vajec a vtírat je do pokožky hlavy.

Olejnaté ryby

Tyto přípravky proti vypadávání vlasů jsou bohaté na omega-3 kyseliny, proteiny a antioxidanty. Do svého jídelníčku byste měli zařadit následující druhy ryb:

Ryby obsahují selen, vitamín D, železo a bílkoviny. Rybí pokrmy se doporučuje vařit v páře nebo jíst vařené rybí filé.

Bobule

Jsou to nejen zdravé, ale i velmi chutné produkty. Jíst bobule má příznivý vliv na zdraví těla jako celku. Mají vysoký obsah vitamínu C, který pomáhá eliminovat volné radikály. Antioxidanty chrání vlasové folikuly před poškozením a zabraňují lámání vlasů:

  • hrozny zlepšují zdraví buněk;
  • jahody pomáhají produkci kolagenu;
  • Třešně a brusinky obsahují spoustu vitamínů.
ČTĚTE VÍCE
Jak doma stáhnout povislá prsa?

Je lepší jíst bobule čerstvé, ale můžete z nich vyrobit přírodní šťávy a kompoty.

Špenát

Dobrá výživa během vypadávání vlasů pomáhá vyrovnat se s problémem. Jídelníček by měl obsahovat špenát, bohatý na železo, kyselinu listovou, vit. A a C. Do jídelníčku byste měli zařadit také brokolici, bylinky (kopr, celer, petržel), chřest a zelené fazolky. Obsahují vápník, který stimuluje růst vlasů. Ze zeleniny a bylinek připravíte saláty ochucené lněným olejem.

Drůbeží maso

Maso obsahuje největší množství bílkovin. Kuřecí a krůtí maso je bohaté na zinek a železo. Zdravý výrobek je správné vařit v páře nebo konzumovat vařený. Protein pomáhá:

  • posílit folikuly;
  • vyživovat vlasy;
  • obnovit zdravý lesk.

Maso můžete přidat do zeleninových salátů, ale přísně se nedoporučuje kořenit taková jídla majonézou.

Fazole

Při výběru toho, co jíst pro růst vlasů, nemůžete ignorovat luštěniny. Fazole, luštěniny a čočka obsahují vysoké procento rostlinných bílkovin, Zn, Fe, kyselinu listovou a vlákninu, které slouží jako potrava pro folikulární buňky.

Odborníci doporučují jíst alespoň dvě sklenice luštěnin týdně. Samotné fazole lze přidat do salátů nebo z nich vyrobit lobio. Dodržování diety má pozitivní účinek velmi rychle.

Krevety, ústřice

Mořské plody jsou zdrojem vitamínu D, omega-3 mastných kyselin a makroživin. Kromě toho krevety a ústřice obsahují selen, měď, niacin a biotin. Všechny tyto látky se podílejí na obnově a posílení kudrlin, díky čemuž jsou vlasy husté a objemné. Zvláště užitečný je zinek, protože podporuje fázi aktivního růstu.

Ořechy, semena

Takové produkty obsahují spoustu tuků, které tělo těžko vstřebává. Proto je lepší snídat kešu, mandle, pekanové ořechy a para ořechy. Ořechy obsahují kyselinu alfa-linolovou. Dodává vlasům lesk, nasycuje a hydratuje. Doporučuje se jíst ne více než 7 ořechů denně a pokračovat v dodržování diety po dobu dvou měsíců. Lněná, slunečnicová a chia semínka obsahují hodně mastných kyselin, selen, zinek a vitamín E. Pro získání různých živin je třeba konzumovat směs semínek.

Pohanka, ovesné vločky, obilniny

Miska pohanky nebo ovesných vloček k snídani vám pomůže zapomenout na roztřepené konečky. Pohanka je plná antioxidantů, hořčíku, rostlinných bílkovin a vlákniny. Neobsahuje lepek, který někteří lidé nesnesou. Svůj jídelníček můžete doplnit celozrnným pečivem. Je bohatý na zinek, železo a vitamín B, který pomáhá zpevňovat kadeře a dodává jim sílu.

ČTĚTE VÍCE
Můžete si večer nanést olivový olej na obličej?

Mlékárna

Nerovnováha střevní mikroflóry je také příčinou špatného stavu vlasů. Tvaroh, čerstvé mléko, domácí jogurt, kefír – to je to, co musíte jíst pro růst vlasů každý den.

Mléčný protein kasein je přítomen ve velkém množství v mléčných výrobcích. Ovoce můžete kombinovat s kysanými mléčnými výrobky.

Nejužitečnějším způsobem, jak obnovit zdraví vlasů, je správná strava. Do vyvážené stravy se doporučuje přidat čerstvou mrkev, zelí a sladkou papriku. Do jídelníčku můžete zařadit pokrmy s arašídovým máslem, rajčaty a sladkými bramborami. Vlasům pomáhá i dobrý spánek, zdravý životní styl a vzdání se zlozvyků.

Stav našich vlasů, nehtů a pokožky je nejlepším ukazatelem zdraví a toho, jak dobře jíme obecně. Kvůli znečištění toxiny, stresu a špatné výživě se pokožka stává matnou, vlasy jsou suché a lámavé, nehty se olupují a přestávají růst. Existují však speciální mikro- a makroprvky, díky nimž je pokožka krásná, vlasy hedvábné a pevné a nehty silné a lesklé.

Úplně první věc, kterou můžete pro jejich zdraví a krásu udělat, je změnit jídelníček. Výživa rostlin obsahuje všechny látky k tomu potřebné. Existují však určité potraviny, které podporují lepší výživu a růst. Zde je 5 nejlepších potravin pro tyto účely, zařaďte je do svého jídelníčku a po pár týdnech pravidelného používání získáte ohromující výsledky.

1. Surové organické mandle

Mandle jsou bohaté na vitamín E, přírodní antioxidanty a bílkoviny, které podporují syntézu kolagenu. Kromě toho jsou mandle výborným zdrojem vápníku, který je nezbytný pro naše zuby, kosti, nehty a vlasy.

Na rozdíl od kešu nebo arašídů (což jsou vlastně luštěniny), které jsou okyselující, jsou mandle také zásadité. A jak víte, zásadité potraviny pomáhají detoxikovat tělo, udržovat normální hodnoty pH, předcházejí zánětům a zlepšují imunitu. A mandle jsou bohaté na biotin, vitamín B, který posiluje nehty a vlasy.

Zkuste si vybrat raw bio ořechy (bez soli) nebo mandlové máslo. Pražené mandle již mají oxidační vlastnosti a nebio ořechy často obsahují pesticidy a nebezpečné chemikálie. Syrové jsou naopak bohaté na enzymy, které zlepšují vstřebávání živin a trávení obecně.

2. Zeleň

Naše tělo dokáže absorbovat živiny ze zeleniny jako houba. Spolu se zeleninou se do našeho těla dostávají vitamíny A, C, E, K a dokonce i vitamíny skupiny B a železo. Špenát, brokolice, kapusta, řeřicha a kapusta obsahují hodně vápníku, hořčíku a sodíku. Jedná se o minerály, které jsou důležité zejména pro zdravé vlasy, nehty a pokožku. Zelení také obsahují hodně vody, takže pomáhají hydratovat vaše tělo, alkalizují proces a zbavují se toxinů. Spirulina je tmavě zelená řasa, která má fantastické hladiny biotinu, bílkovin, železa a vitamínu B12, které také přispívají ke kráse vašich vlasů, pokožky a nehtů.

ČTĚTE VÍCE
Jak udělat vlasy zdravé doma?

Vždy volte co nejvíce tmavě zelené. Zelené superpotraviny v prášku a spirulina jsou také vítány. Dělejte z nich saláty, závitky, přidávejte je do smoothies a šťáv.

3. Oranžová kořenová zelenina

Batáty, mrkev a dýně obsahují velké množství vitamínu A, který udržuje nehty, vlasy a pokožku v dobrém stavu. Tyto potraviny jsou také bohaté na vitamín C, antioxidant, který snižuje hladinu stresu, což zase oslabuje syntézu kolagenu, elastinu a keratinu. Vitamin C zabraňuje vzniku volných radikálů, jejichž výskyt je jednou z příčin stárnutí organismu. Při přípravě těchto potravin zvolte místo smažení pomalý hrnec, vaření v páře nebo pečení. Pokud je rádi jíte syrové, je to ještě lepší.

Kdykoli je to možné, vybírejte celé verze těchto potravin. Pokud máte přístup k organickým možnostem, skvělé. Obsahují méně pesticidů a dalších škodlivých látek.

4. Drsný organické dýně slunečnicová semena

Každá část dýně je skutečnou superpotravinou. Výjimkou nejsou ani dýňová semínka. Alkalizují tělo a jsou bohaté na bílkoviny, železo, hořčík, sodík, biotin a omega-3 kyseliny. Díky svým alkalizujícím vlastnostem zlepšují dýňová semínka, stejně jako mandle, stav celého těla. Dýňová semínka zvednou vaši náladu a hladinu energie a samozřejmě posílí nehty, pokožku a vlasy. Když budete jíst ¼ šálku denně, plně splníte svou denní potřebu.

Vždy vybírejte syrová a organická semínka před praženými a solenými.

5. ovesná mouka

Toto je možná nejlevnější a nejdostupnější superpotravina. Celozrnné výrobky jsou důležitou součástí jakéhokoli druhu stravy. Vyberte si divokou rýži, ovesné vločky, kroupy, žito, hnědou rýži, černou rýži nebo quinou. Oves má příznivý vliv na stav pokožky, nehtů a vlasů. Obsahuje vlákninu, bílkoviny, biotin, vitamíny skupiny B, antioxidanty, hořčík a draslík. Ovesné vločky zmírňují záněty, čistí pleť, snižují hladinu stresu a zlepšují výživu buněk. Zkuste ovesné vločky namočit přes noc nebo si je připravit s kokosovým jogurtem jako skvělou snídani.

Vybírejte geneticky nemodifikované bio ovesné vločky, ideálně celozrnné, nebo v krajním případě minimálně upravované. To je zárukou nepřítomnosti toxinů a alergenů.

Další produkty, které vaše vlasy milují:

· Veškerá zelená zelenina

· Tahini (sezamová pasta)