Strečink v horkých posilovnách si nyní získává velkou oblibu. Zájem o strečink samotný se vysvětluje nejen vynikající pohodou, která z tréninku vyplývá, ale také určitým terapeutickým a kosmetickým efektem.

Jaké jsou výhody strečinku?

Strečink je soubor cviků zaměřených na rozvoj ohebnosti těla, zlepšení pružnosti a pohyblivosti v kloubech. Technika strečinku je založena na procvičení samostatné svalové skupiny, což výrazně zlepšuje jejich sílu a sílu.

Strečink pomáhá snižovat riziko mikrotraumat na minimum, jemně protahuje svaly a také přispívá k jejich rychlejšímu rozvoji a zotavení po delším stresu. Tento druh aktivity je vhodný naprosto pro každého, bez ohledu na pohlaví, věk a úroveň trénovanosti.

Co je strečink za tepla

Jediný rozdíl mezi strečinkem za tepla a běžným strečinkem je ten, že cvičení probíhá při teplotě 36°C a vlhkosti 40%. Základem je, že takový trénink pomáhá lépe se uvolnit a rychleji dosáhnout požadovaného výsledku.

Velkou roli při protahování hraje zahřátí svalů a jejich uvolnění. Uvolněné svaly se snadno protáhnou a díky vysoké teplotě se lépe prohřejí a uvolnění dosáhnete mnohem rychleji než v běžné posilovně.

Díky dlouhodobému pobytu ve velmi horké místnosti se tělo stává pružnějším. To znamená, že protahovací cvičení jsou bezbolestnější a pohodlnější.

Díky horkému tréninku se klouby stávají pohyblivějšími a pružnějšími, což pomáhá zbavit se bolesti a nepohodlí v každodenním životě. Pohyblivé klouby jsou zdravé klouby. Při tréninku se jejich pohyb projevuje ve všech možných rovinách a směrech, čímž je kostra funkčnější.

Asi nejatraktivnější výhodou horkého tréninku je, že díky vysoké teplotě se zrychluje metabolismus. Velké pocení pomáhá zbavit se přebytečné tekutiny v těle a čistí ho od odpadů a toxinů. A to samozřejmě přispívá k rychlejšímu hubnutí.

Takové tréninky dodají ráno neuvěřitelnou energii nebo vám pomohou relaxovat a zotavit se po náročném dni.

A pokud člověk zažívá stres v každodenním životě, pak protahování – pravidelné i horké – dokonale pomůže zmírnit nervové napětí. Pohodlné prostředí a plynulé tempo tréninku normalizuje váš emocionální stav a výsledky vydrží ještě několik dní.

Kdo by neměl dělat strečink za tepla?

Je nutné pochopit, že všichni jsme individuality a máme různé úrovně tréninku. A nejdůležitější je celkový zdravotní stav, musíte vědět, čeho je tělo v danou chvíli v životě schopno, abyste si neublížili, ale naopak jen zlepšili svou pohodu.

ČTĚTE VÍCE
Jaké je Winterovo příjmení?

Než tedy půjdete cvičit do horké posilovny, dobrým doporučením by bylo vyšetření těla a nejlépe konzultace s lékařem. A určitě se musíte seznámit s kontraindikacemi.

Horké tréninky by neměli volit lidé s onemocněním cévního a srdečního systému, s vysokým krevním tlakem, s křečovými žilami, stejně jako lidé s onemocněním dýchacích cest. Neopatrnost a nepozornost ke zdraví může vést ke komplikacím, takže je třeba dávat pozor na nové neobvyklé zátěže.

Horké tréninky jsou absolutně kontraindikovány pro těhotné a kojící ženy.

Je důležité pochopit, že díky velmi vysoké teplotě v posilovně přepadne únava mnoho cvičenců dvakrát rychleji než trénink v běžné posilovně.

Při cvičení tělo ztrácí velké množství tekutin, zejména při cvičení za horka. Kromě vody vycházejí i některé užitečné látky. Pro udržení rovnováhy voda-sůl je proto nutné pít vodu před, během a po cvičení.

Jakákoli nová zátěž pro tělo bude stresující, dopřejte si proto maximální péči a lásku.

Nyní máme zenový kanál „Životní styl“ o správné výživě, fitness, kvalitním odpočinku a zábavě. Přihlaste se k odběru a získejte další užitečné informace o tom, jak o sebe pečovat a být každým dnem lepší!