Efektivní, spolehlivý, cenově dostupný a zábavný způsob, jak dostat své tělo do formy a zlepšit si náladu, je trampolína. A tato nabídka je pro dospělé! Takzvaný Jumping nemá věkové omezení. Nový typ fitness kombinuje kardio, posilování svalů a strečink. A to vše se děje na kulaté nebo šestihranné trampolíně s madlem!

Co je to jumping fitness?

Směr fitness průmyslu zvaný jumping fitness se objevil nedávno a přišel k nám z Česka. Jumping fitness je aerobní cvičení na malé trampolíně, které pomáhá spalovat kalorie a trénovat lymfatickou drenáž a svalový systém. Během dynamických skoků se posiluje fyzická zdatnost a zlepšuje se také psycho-emocionální stav člověka, protože se produkuje „hormon štěstí“ endorfin.

Pro cvičení budete potřebovat trampolínu o průměru 120-130 cm na kovovém rámu s madlem. Plátno vyrobené z odolné, elastické strečové tkaniny poskytuje dobré tlumení nárazů a vytváří nadnášející efekt „voda na sucho“. Proto je jumping fitness na trampolínách málo traumatický sport, který je bezpečný pro klouby, spodní část zad a páteř. Navíc skákání po dobu 10 minut je co do účinnosti ekvivalentní běhu na vzdálenost 3 km a hubnutí je mnohem rychlejší než při posilování.

Jaké jsou výhody a zdravotní přínosy?

Každý, kdo vyzkoušel Jumping, popisuje pocit slasti ze „skákacích“ cvičení. Bez ohledu na věk přináší trampolínové aktivity velké potěšení a emocionální povznesení. Navíc je bolest v krku extrémně vzácná! A kondiční skákání má pro tělo obrovské výhody:

  • Spalování kalorií, formování postavy, prevence celulitidy. Procvičují se a zpevňují svaly stehen, nohou, břicha, hýždí a po shození přebytečných kil se zvyšuje elasticita pokožky.
  • Rozvoj obecné vytrvalosti, boj s depresí, získání ohebnosti kloubů a rozvoj krásného držení těla.
  • Trénink vestibulárního aparátu. Jumping aktivuje činnost stabilizačních svalů, které se v jiných typech fitness téměř nezapojují. Skákání na trampolíně se doporučuje pro formování a upevňování různých dovedností (rovnováha, koordinace pohybů) nezbytných v kolektivních sportech, bojových uměních a leteckém výcviku.
  • Posílení oběhového systému, toku lymfy, metabolismu atd.

Při skákání na trampolíně se využívá asi 400 svalů. Taková cvičení jsou 2x užitečnější a účinnější než například chůze nebo gymnastika.

ČTĚTE VÍCE
Je možné si obléknout kompresní punčochy ne ráno?

Existují nějaké kontraindikace?

Jumping mohou provozovat lidé jakéhokoli věku, kteří nemají vážné zdravotní problémy. Skákání byste měli omezit nebo se přihlásit do jump fitness pouze po konzultaci s lékařem v následujících případech:

  • Kardiovaskulární choroby;
  • Glaukom, katarakta;
  • Vysoký krevní tlak;
  • infekční choroby;
  • Diabetes mellitus atd.

Přímými kontraindikacemi kondičního skákání jsou těhotenství, úrazy, patologie pohybového aparátu, křehké kosti, nádory a křečové žíly.

Bezpečnostní opatření: jak se vyhnout zraněním

Jumping fitness na trampolínách není nebezpečný sport, ale je třeba dodržovat určitá opatření. Před tréninkem je nutné zkontrolovat sportovní vybavení, zda není poškozené, ujistit se o správném stupni napnutí síťoviny, spolehlivosti pružin a nepřítomnosti cizích předmětů. Mezi základní bezpečnostní požadavky patří řada pravidel:

  • Trampolínu musí používat vždy jedna osoba;
  • Měli byste přistát ve středu sítě, ne na okrajích;
  • Do kapes sportovních kalhot nebo legín nedávejte tvrdé nebo ostré předměty.

Doporučuje se cvičit pod dohledem trenéra. Pokud pociťujete nevolnost, bolest nebo závratě, je lepší se skákáním přestat.

Základní skoková kondiční cvičení

Jumping fitness zahrnuje poměrně vážnou fyzickou aktivitu, takže před lekcemi musíte udělat 10minutové zahřátí, abyste zahřáli svaly. Klasický trénink trvá 50-60 minut, z toho půl hodiny na kardio cvičení a zbytek na posilování a strečink. Mezi základní cvičení patří skákání:

  • S rukama nataženýma podél těla. Musíte skákat v malé výšce a při přistávání položte nohu úplně na trampolínu, aniž byste k udržení rovnováhy používali ruce.
  • S jednou nohou unesenou. Skok se provádí s jednou opěrnou nohou, mírně pokrčenou v koleni. Druhá noha je rovná a směřuje na druhou stranu.
  • Ze sedu. Je třeba si sednout na trampolínu, opřít se rukama za sebe a vyskočit s rovnými zády (smíte se trochu předklonit).

Ohnutá kolena můžete přitáhnout k hrudníku. Chcete-li to provést, musíte se držet rukojeti a střídavě zvedat nohy k hrudi. Zkušení skokani mohou experimentovat a dělat kondiční skoky z pozice na všech čtyřech. Zároveň musíte roztáhnout ruce a nohy ve vzduchu a přistát na břiše (je to bezpečné a nebolí).

Absolvování jakéhokoli skákacího fitness programu na trampolínách neklade přísné požadavky na oblečení. K tričkám, tílkům se doporučuje používat pohodlné tepláky nebo legíny a na nohy obout tenisky. Hlavní věc je, že sportovní souprava nebrání pohybu a materiál má „prodyšné“ vlastnosti. Jedna hodina intenzivního cvičení spálí 500-800 kalorií, takže dámské fitness oblečení by mělo dobře odvádět vlhkost. Nahraďte nudné tréninky kondičním skákáním, zhubněte a bavte se!

ČTĚTE VÍCE
Jaké oxidační činidlo je potřeba pro barvu Kapus?

Další články:

Tai-bo – nárazové fitness pro hubnutí a relaxaci

Fitness program tai bo je jedním z nejzajímavějších tréninkových systémů. Pomáhá vás naplnit energií, zvýšit výdrž a emocionálně se po práci uvolnit. Soubor cvičení je založen na tai chi, čínské tradiční metodě zvládání stresu.

TRX smyčky: náhrada tělocvičny

Cvičení s pásy TRX se stalo velmi populární. To je způsobeno jednoduchostí pohybů a efektivitou pro práci s různými svalovými skupinami. Je však důležité pochopit TRX trénink, jeho specifika, výhody a možné kontraindikace. Musíte si představit vlastnosti tohoto zařízení, pravidla pro jeho použití a sady cvičení pro třídy.

Mind Body – nejinteligentnější směr fitness

Mind Body – trénink pro fitness intelektuály, vědomá práce na vytvoření silného, ​​zdravého, atraktivního těla. Tento typ fitness se vyznačuje mírnou zátěží a přesným přizpůsobením možnostem těla. Komplex zahrnuje prvky bodyflexu, pilates, strečinku, jógy a dalších oblíbených oblastí fitness a wellness praktik.

Dechová cvičení Bodyflex: cesta ke krásné postavě

Systém bodyflex je originální soubor cvičení, který kombinuje dechovou praxi se statickými a dynamickými tělesnými cvičeními. Je založena na aktivní práci bráničních svalů. Technika je navržena pro použití malého objemu plic, které se nepoužívají při každodenním nádechu/výdechu.