Už jste přes prázdniny přibrali? Pak jsou tyto tipy od Evropské asociace fitness určeny právě vám. Zkuste to, mělo by to fungovat!

I když jste dnes neplánovali cvičit, udělejte si čas a oblékněte si fitness oblečení. Foto: GLOBAL LOOK PRESS

“Večer si půjdu zaběhat,” říkáš si. “V pondělí začnu cvičit,” “Začátkem měsíce si koupím členství v posilovně.” Sliby, sliby, sliby. Jak se přinutit jít sportovat? Specialisté Evropská asociace fitness nabízí několik motivačních kroků, které vám pomohou vstát od stolu a začít cvičit.

1. Noste sportovní oblečení

I když jste dnes neplánovali cvičit, udělejte si čas a oblékněte si fitness oblečení. Podívejte se na sebe do zrcadla, vyfoťte se. Cítíte se krásně a sportovně? Špatný? Možná je čas udělat pár cvičení, hned teď, bez převlékání zpět do civilu.

2. Zapište si své dojmy z každého tréninku

Naučte se vést si sportovní deník jako holka nebo kluk. Pokuste se písemně předat všechny vjemy z fyzické aktivity a to, jak se cítíte. Pokud dnes nemáte náladu jít na trénink, prolistujte si diář a vzpomeňte si, jaké úžasné pocity jste po hodině měli. Věřte, že je určitě budete chtít zažít znovu!

3. Připomeňte si, proč jste s tím začali.

Pamatujete si na dobu, kdy jste si nekupovali oblečení, které se vám líbilo, protože vám nesedělo? Jak často chcete nosit šortky nebo krátkou sukni, ale nedovolíte si to? Projděte si případné nepříjemné vzpomínky nebo zraňující slova a připomeňte si, proč jste začali cvičit.

4. Zeptejte se sami sebe: litovali byste, že jste přestali?

Pokud se začínáte věnovat fitness, znamená to, že k tomu máte určité důvody – touhu zhubnout, budovat svalovou hmotu, zlepšit své zdraví, přijímat určité pozitivní emoce nebo prostě jen zabírat volný čas. Opuštěním lekcí si přeškrtnete vlastní cíl. Jste si jistý, že nebudete litovat?

5. Kupte si členství v posilovně

Toto je jedno z nejvíce motivujících rozhodnutí. I když vás zničehonic přepadne další záchvat lenosti, pravděpodobně ovládne chamtivost. Už jste zaplatili za měsíční kurz, jak můžete přeskakovat hodiny a utrácet peníze? Chtě nechtě budete muset vstát z gauče a jít na trénink.

ČTĚTE VÍCE
Jak voní léto?

6. Zkuste skupinové kurzy

Někomu vyhovuje spolupráce s individuálním trenérem: za prvé bude veškerá jeho pozornost věnována vám a za druhé nebudou svědci případného neúspěchu. Dobrý trenér – opravdu dobrý – se však bude věnovat všem, i když je ve skupině alespoň 15 lidí, a naopak při individuálních lekcích si budete chtít dát pauzu navíc, popovídat si, omezit trénink čas. Skupinové kurzy mají své výhody: všeobecná energie vás donutí pokračovat ve výuce, i když chcete odejít. A nebojte se o pozornost ostatních účastníků – nestihnou se rozkoukat.

7. Předstírejte, že jste obklopeni diváky

Budete se muset trochu snažit – představte si, že jste profesionální sportovec, sledován spektakulárním hledištěm, které vás povzbuzuje křikem a potleskem. Nemůžete se otočit a odejít, aniž byste dokončili svůj výkon/cvičení. Docela neobvyklá metoda, která ale pomáhá lidem s dobrou představivostí.

8. Motivujte se

Kupte si v obchodě s kancelářskými potřebami pestrobarevné lepicí papírky a označte je motivačními frázemi jako „Můžeš dělat cokoli“, „Cokoli je třeba“, „Jen to udělej“, „Buď sám sebou“, „Věř a dosáhni“ nebo „ Nikdy se nevzdávej.” . Umístěte nalepovací papírky po celém domě – na zrcadla, stěny a skříně. Povzbudí vás, i když budete mít špatnou náladu. Do zrcadla si také můžete zapsat požadovanou váhu a tělesné míry, abyste si připomněli, na co míříte.

9. Vyzvěte se

Mohou to být malé výzvy: běžte do nejbližšího supermarketu, pak do lékárny nedaleko od něj, odbočte do parku a běžte ještě dvě minuty – a zpět. Ale velké cíle motivují lépe: zhubnout 7 kg, uběhnout 200 mil na rotopedu, zvládnout lyžování, dělat mezičasy. stanovte si cíl, vyzvěte se, například zhubnete v pase na 60 cm, připomínejte si to každý den a pracujte, dokud nevyhrajete.

10. Pracujte s lidmi, kteří vám dělají radost a povzbuzují vás.

Podpora je vždy potřeba, dokonce i v posilovně. Nechtěli byste dosáhnout skvělých výsledků, když za vámi stojí lidé, kteří vám fandí? Nechcete nejen splnit jejich očekávání, ale také jim dokázat, že umíte víc? Vědět, že vás něčí oči sledují, je nejlepší motivací k dosažení ideálu.

ČTĚTE VÍCE
Jak odstranit skvrnu od laku na nehty?

11. Poslouchejte audioknihy s pokračováním

Samozřejmě je zábavnější studovat s chytlavými melodiemi, ale audioknihy mají jistou výhodu: určitě si budete chtít druhý den zaběhat nebo pokračovat ve studiu, abyste zjistili, jak příběh skončí.

12. Vychutnejte si zdravá zdravá jídla

Žádná fyzická aktivita nepřinese očekávaný výsledek, pokud budete konzumovat nezdravé jídlo ve velkém množství – rychlé občerstvení, sladkosti, smažené a tučné, mouku – a zároveň zapomenete na ovoce a zeleninu, bílkoviny a pomalé sacharidy. Vyberte si pro svůj kurz výživový program, nejlépe se souhlasem trenéra nebo výživového poradce. Mezi potraviny, které lze zařadit téměř do každé stravy, patří zelenina, kuřecí prsa a hovězí maso, obilné a vodní kaše, libové ryby, celozrnné pečivo a ovoce s nízkým obsahem cukru, jako je kiwi, grapefruit, hruška, jablko.

13. Udělejte si selfie

Foťte každý týden před a po tréninku a uložte si je. Můžete si uspořádat fitness album nebo pověsit fotografie na zeď a porovnat je. Je snazší sledovat změny na vlastním těle na fotografiích než v zrcadle a navíc vám to zvedne náladu.

14. Soutěžte

Konkurence byla vždy velkou motivací v jakékoli oblasti. Kdo zvedne větší váhu – vy nebo váš přítel? Kdo do konce týdne zhubne o pár kilo rychleji, kdo má silnější svaly a lepší strečink? Soutěžte s přáteli nebo kamarády z posilovny a motivujte tak nejen sebe, ale i ostatní. Ale buďme upřímní: bez farmaceutických přípravků na hubnutí a laxativ ztratíte pouze své zdraví.

15. Pozvěte přátele

Sportování s nejlepšími přáteli je vždy zábavnější než sportování o samotě. Nedovolí vám skončit s tréninkem, rozveselí vás a zlepší vám náladu, pomohou vám zapracovat na obtížných cvicích, upozorní vás na chyby a jako první si všimnou pokroku.

16. Zvyšte vzdálenost

Uběhnout ráno dvě míle od domova? Přinuťte se běžet ještě dva – a pak na zpáteční cestě budete muset běžet všechny čtyři. I když se taková motivace nezdá úplně upřímná, stejně se musíte nějak vrátit domů.

17. Řekněte si: “Jen se zahřeju a půjdu domů.”

Zdráháte se dnes cvičit? Slibte si, že se jen trochu zahřejete a pak půjdete rovnou domů. Věřte mi, že jakmile začnete, nebudete chtít přestat trénovat, alespoň abyste nevypadali hloupě.

ČTĚTE VÍCE
Jak odstranit skvrny od deodorantu z barevného oblečení?

18. Sledujte svůj úspěch

Pořiďte si fitness vychytávku, jako je elektronický náramek. Budete si zaznamenávat všechny výsledky, sledovat sebemenší pokroky, zapisovat si vlastní dojmy a pocity. Zároveň si tam můžete přidat tréninkový plán a potřebné menu. Prolistujte si po večerech diář a připomeňte si, proč to děláte.

19. Myslete na to, abyste se stali silnějšími.

Co je lepšího než vědět, že vaše tělo je schopné něčeho nového? Před měsícem jste se jen stěží dostali do pozice „bříza“ nebo „dolů obrácený pes“, ale nyní už snadno dosáhnete rukama na konečky prstů u nohou. Každá lekce, každá fyzická aktivita vám pomůže stát se silnějšími, flexibilnějšími a umožní vám dělat to, co jste dříve dělat nemohli. Tyto znalosti budou nejlepší motivací.

20. Naslouchejte svému vnitřnímu hlasu

Říká: „To zvládneš! Můžeš a chceš být silnější!” Ignorujte takové škodlivé myšlenky jako „bude snazší se vzdát“, „nejste sportovec, čeho se snažíte dosáhnout? Musíte se psychicky motivovat. Pokud nevěříte ve své vlastní silné stránky, jak v ně budou věřit ostatní?

Přečtěte si také

Věková kategorie webu 18 +

Online publikace (webová stránka) je registrována Roskomnadzorem, certifikát El č. FS77-80505 ze dne 15. března 2021.

ŠÉFREDAKTOR OLESIA VYACHESLAVOVNA NOSOVÁ.

HLAVNÍ REDAKTOR STRÁNEK – KANSKY VIKTOR FEDOROVICH.

AUTOREM MODERNÍ VERZE EDICE JE SUNGORKIN VLADIMIR NIKOLAEVICH.

Příspěvky a komentáře čtenářů webu zveřejněny bez úprav. Redakce si vyhrazuje právo je ze stránek odstranit nebo upravit, pokud jsou tyto zprávy a komentáře zneužitím svobody médií nebo porušením jiných požadavků zákona.

Nakladatelství JSC Komsomolskaja Pravda. INN: 7714037217 OGRN: 1027739295781 127015, Moskva, Novodmitrovskaya 2B, Tel. +7 (495) 777-02-82.

Výhradní práva na materiály zveřejněné na webových stránkách www.kp.ru v souladu s právními předpisy Ruské federace o ochraně výsledků duševní činnosti náleží vydavatelství JSC Komsomolskaja Pravda a nejsou předmětem použití jinými osobami v v jakékoli formě bez písemného souhlasu držitele autorských práv.

Nákup autorských práv a kontaktování redakce: kp@kp.ru