Mám přejít pouze na kuřecí prsa a zeleninu, abych nepřibrala? Je možné jíst sladkosti? Nebo jsou buchty a čokoláda přísně zakázány, pokud si nechcete nechat narůst boky a pas? Zde je pět pravidel, která vám umožní vychutnat si dezert, aniž byste ublížili vaší postavě.

Předpokládá se, že pro ty, kteří mají chuť na sladké, je obzvláště obtížné zhubnout – koneckonců trnitá cesta k ceněným číslům na stupnici vyžaduje úplné odmítnutí vysoce kalorických potravin. To ale vůbec není pravda!

Ti, kteří drží nárazové diety a „kuřecí prsa“, zpravidla přibírají na váze a dokonce i kila navíc. A kdo si neodepře sladké, vykazuje lepší výsledky a zaručeně zhubne.

Ukazuje se, že stačí dodržovat pouze 5 jednoduchých „dezertních“ pravidel.

Vyberte si porcovaný dezert

Pokud se rozhodnete normalizovat svou váhu, neznamená to, že se musíte vzdát svých obvyklých a oblíbených dezertů. Tajemství je jiné. Stačí je jíst v menším množství. Snížení velikosti porcí dokáže zázraky.

A jen se zdá, že když už vám padla do rukou tabulka čokolády nebo kýbl zmrzliny, nebude možné přestat a celou to nesníst. Pokud chcete zhubnout, prostě to zkuste.

Jako životní hack rada: vybírejte dezerty, které jsou již rozdělené na malé porce – jako čokoláda na plátky nebo zmrzlina do pohárů. Jezte malé kousky, důkladně žvýkejte a vychutnávejte si každý kousek.

A za žádných okolností si vedle sebe nedávejte sladkosti, když pracujete u počítače nebo sledujete televizní seriál – zhltnete i poslední drobek a neucítíte ani hučení svého oblíbeného dezertu. A tuk na bocích a břiše přibude.

Přečtěte si také

Po sladkosti pijte zelený čaj

“Dáme si čaj!” Tato věta je často slyšet v kancelářích, když je oběd ještě daleko. Na takovém zvyku není nic špatného – pokud se v době čaje z nočních stolků okamžitě nezhmotňují balíčky sušenek a dortů.

Už je jasné, co dělat s dezerty – můžete je jíst, ale s mírou. Ale čaj bude užitečný doplněk. Faktem je, že zelený čaj obsahuje kofein a sloučeninu zvanou EGCG. Oba podporují hubnutí a snižují tělesný tuk. Zelený čaj navíc zabraňuje hnilobě ve střevech a neutralizuje toxiny bakterií, které tento proces způsobují.

ČTĚTE VÍCE
Jakou barvu na vlasy používá Kate Middleton?

Nahraďte sladkosti ovocem

Dobrým způsobem, jak snížit příjem kalorií, je, když na požadavek svého těla „chci něco sladkého“ nereagujete čokoládovým bonbónem, ale alespoň malou porcí bobulového sorbetu. A ještě lépe – jablko, banán, kiwi nebo jakékoliv čerstvé ovoce.

Ovoce pomáhá zmírnit touhu po cukru a navíc dodává tělu zdravou vlákninu, která kontroluje chuť k jídlu a podporuje sytost.

Pamatujte, že samotné sezení na jablkách je také škodlivé – může vyvolat exacerbaci vředů, kolitidy a gastritidy.

Před spaním byste také neměli jíst ovoce. Budou muset být stráveny v noci, a to je také doba odpočinku pro gastrointestinální trakt. V souladu s tím bude jídlo ve střevech stagnovat a způsobovat fermentační procesy. Závěr – nečekejte ráno ploché břicho kvůli tvorbě plynu.

Přečtěte si také

Dejte si více, abyste zhubli

Zní to kontraintuitivně. Ale přísné omezení jídla za účelem hubnutí může vést k opačnému efektu – sny o sladkostech a zakázaných věcech se jen zesílí. V důsledku toho vás touha po nezdravém jídle bude mučit, dokud to nevzdáte, říkají odborníci na výživu. A pak budete na sladkosti útočit s takovou nenasytností, že by bylo lepší si to dovolit, jakmile budete chtít. Jedli byste mnohem méně.

Toto je pracovní pravidlo – čím častěji se poddáte touze jíst škodlivý dezert, tím méně žádoucí se stane. Postupem času na to budete méně myslet a velikost porcí se přirozeně sníží.

Zvláště patrné to bude, pokud budete dodržovat zásady správné výživy – jíst hodně bílkovin, rostlinnou stravu, vlákninu – a hodně se hýbat.

Nejezte sladkosti na lačný žaludek

Dezert podle definice Toto je poslední jídlo k obědu nebo večeři a na to by měl každý pamatovat při hubnutí. Pokud si po snědení porce zeleniny a masa nebo dokonce celozrnného kuřecího sendviče vychutnáte dort nebo čokoládovou tyčinku, nezpůsobí vám žádnou újmu na bocích a pasu.

Dezerty si proto můžete dovolit pouze v případě, že již s jistotou víte, že rozhodně nemůžete vynechat plnohodnotné jídlo. Hladový člověk, který sní sušenky a jiné rychlé sacharidy, bude mít chuť sníst něco jiného (a opět sladkého a nezdravého) mnohem rychleji než někdo, kdo sní misku polévky.

ČTĚTE VÍCE
Jak vyčistit stříbro pomocí fólie a jedlé sody?

Ve snaze o pevné zdraví a štíhlou linii se snažíme cvičit a nejíst sladké. Málokdo má ale takovou železnou vůli úplně se vzdát pamlsků. Úplné odmítnutí těchto životních radostí vede k tomu, že se člověk dříve nebo později zhroutí a na jedno posezení sní tolik cukroví, čokolády a dortů, jako nesnědl týden předtím.

Má tedy smysl se úplně vzdát sladkostí, když se úsilí nakonec ukáže jako marné? Žádný!

Kvalifikovaní odborníci na výživu říkají: nevzdávejte se pamlsků! Stačí jíst správně sladkosti. Takhle? Číst dál.

Jak jíst pamlsky a nepřibrat?

Abyste se drobných radostí úplně nevzdali, ale ani nepřibírali, musíte umět správně jíst dezerty. Chcete-li to provést, postupujte podle těchto doporučení:

  • Vždy snídejte. Ať je to toast se sýrem nebo míchaná vejce se slaninou, hlavní je sníst 1-1,5 po spánku. Snídaně nastartuje metabolismus, který je po spánku pomalý, což zvyšuje vstřebávání živin v těle a urychluje odbourávání tuků. Se zrychleným metabolismem si můžete párkrát denně dopřát sladkou dietu.
  • Jezte zdravé sladkosti. Níže uvedeme několik příkladů lahodných sladkých pokrmů, které neškodí vaší postavě.
  • Jezte sladkosti mezi 8. a 2. hodinou. Po obědě se člověku zpomalí metabolismus a riziko pojídání pamlsků narůstá do tuku.
  • Vyhněte se sladkostem z obchodu. Je lepší uvařit něco chutného sami pomocí domácích produktů. Kupované pamlsky obsahují zvýrazňovače chuti, dochucovadla a palmový olej. To vše zvyšuje chuť k jídlu a má škodlivý vliv na pas.
  • Oddělte jedení sladkostí a pití čaje. Čaj, káva a další nápoje ředí křehkou chuť sladkostí. Člověk kvůli tomu sní celou tyčinku místo třetinky čokoládové tyčinky.
  • Nejezte pamlsky na lačný žaludek. Pokud budete jíst sladkosti, abyste potlačili hlad, hladina cukru v krvi prudce stoupne. To bude stačit na 5-15 minut a pak se chuť na sladké vrátí s pomstou.

Pamatujte, že čím jste starší, tím je váš metabolismus pomalejší a vaše jídlo se hůř tráví. I jeden kousek cukroví v noci může vést k kilům navíc. Abyste tomu zabránili, dodržujte výše uvedená pravidla a zvyšte fyzickou aktivitu. Pokud nemůžete navštěvovat fitness lekce, začněte běhat, plavat nebo prostě více chodit.

ČTĚTE VÍCE
Co byste neměli dělat po laserovém odstranění chloupků z kníru?

Zdravé sladkosti

Ano, takové věci jsou. A mnohé z nich si můžete uvařit sami. Jaké sladkosti tedy můžete jíst při hubnutí:

  • Miláček. Obsah kalorií přírodního medu je o něco nižší než u cukru, ale je mnohem zdravější a pro tělo snáze přijatelný.
  • Sušené ovoce. Chutný a zdravý dezert na každý den – sušené meruňky, sušené švestky, rozinky, sušené fíky, datle.
  • Marmeláda. Potěší chuťové pohárky a nasytí tělo pektiny, čistí toxiny a normalizuje činnost gastrointestinálního traktu.
  • Marshmallows a marshmallows. Také sladkosti bohaté na pektin, které si můžete vyrobit doma.
  • Černá čokoláda. Jediný sladký zdroj endorfinů – hormonů radosti a štěstí.

Tento seznam by nebyl úplný bez bobulí a ovoce, které vykouzlí úsměv na našich chuťových buňkách a obohatí tělo o vitamíny. Sladkosti jezte jen v první polovině dne, aby se prospěšné látky stihly vstřebat a neobjevil se přebytečný tuk.

Nyní víte, jak správně jíst sladké, abyste byli zdraví, štíhlí a v dobré náladě. Sdílejte tyto informace se svými přáteli!

Můžete také číst
Vykládka po prázdninách

Vydatná jídla, množství salátů, skvěle připravené tučné maso jsou pozadu a správně sestavené dopředu.

Něco málo o želé

Pokud chcete své hosty nebo rodinu potěšit lahodným a zdravým dezertem, připravte jim želé. Tato tlustá n.

Jak správně jíst sladkosti?

Ve snaze o pevné zdraví a štíhlou linii se snažíme cvičit a nejíst sladké. Ale mami.

Trendem je zázvor

Zázvor je víc než jen koření a koření! Jeho kořen dokáže více než jen dodat pokrmům pikantní šmrnc.

Jídlo, které vás rozesmutní

Náš emoční stav do značné míry závisí na tom, co jíme, a jídla, která jíme ve špatné náladě, jsou pravdivá.

Výrobky z prosince

Zdálo by se, že sortiment podzimně-zimních sezónních produktů je malý, ale prosincové produkty nejsou jen dýně a tak dále.

Jak se udržet v teple v chladném počasí?

Povzbuzující aromatické zahřívací nápoje vám pomohou přežít chlad, načerpat nové síly a jednoduše vám zvednou náladu.

Musím vařit Oliviera?

Je těžké si představit oslavu bez tohoto jídla, takže Olivier na Nový rok rozhodně stojí za to připravit! Třída.

ČTĚTE VÍCE
Proč zemřela princezna?

Sváteční ovoce: kupujeme mandarinky

Na každý svátek se tradičně nakupuje určité sváteční ovoce. Například tradiční Nový rok.

Zdravé novoroční menu

Slavnostní stůl by měl být krásný a uspokojující, což poskytne zdravé menu pro Nový rok. Něco by mělo být na stole.