V jakékoli nejasné situaci zvedněte svůj smartphone a držte se ho. Je to stejné motto naší doby?

Všichni ten obrázek známe: sedíme s kamarádem v kavárně, a jakmile jde na toaletu, popadneme telefon. Nebo jsme se oblékli dříve než všichni ostatní, když jsme odcházeli od hostů – samozřejmě je čas zírat na obrazovku. Co můžeme říci o svatých maratonech na všech sociálních sítích během práce.

Faktem je, že pokud neustále, bez jakéhokoli důvodu (kontrola sociálních sítí na desátý kruh není důvod) zvednete telefon, je to jeden z příznaků závislosti na něm. Zcela automatická akce, která přerostla v silný zvyk.

Zapomněli jsme, jak se zaměstnat bez chytrého telefonu. Zapomněli jsme, jaké to je být sám se svými myšlenkami. Kdykoli je to možné, obracíme se na gadgety a používáme je k tomu, abychom přehlušili úzkost, nejistotu a nudu.

Zvu vás, abyste tento začarovaný kruh prolomili. Pokaždé, než odemknete své zařízení, položte si otázku „Proč?“ Proč chci zvednout telefon hned? Pokud neexistuje žádný konkrétní cíl, není třeba ho brát. Naučte se dělat pauzu mezi touhou popadnout gadget a okamžikem, kdy jej zvednete. To vám pomůže postupně se zbavit zlozvyku.

(Pokud vezmete do ruky gadget tak mechanicky, že je pro vás obtížné zachytit okamžik „vteřinu předtím“, pomůže vám meditace. Podporuje uvědomění si sebe sama a svých činů v přítomnosti. Naučíte se porozumět tomu, co chcete udělejte hned a proč to chcete, a můžete se informovaně rozhodnout.)

Abych vám usnadnil proces odvykání smartphonu, nabízím vám 20 náhradních akcí pro případy, kdy máte krátkou přestávku. Pro větší pohodlí jsou rozděleny do kategorií. Vyberte si ty, které vám vyhovují.

1. Naučte se verš

Pokud jste milovníky poezie, napište si verš, který se vám líbí, na kus papíru a vložte ho do kapsy. Nyní si jej můžete zapamatovat v nečekaných pauzách a zároveň rozvíjet svou paměť. A později bude důvod předvádět se před přáteli či kolegy s pompézním stylem.

2. Naučte se cizí slova

Vezmeme malé obdélníkové kartičky a na jednu stranu zapíšeme cizí slovo, na druhou jeho překlad. Pomocí takových karet si ve svém volném čase trénujte zapamatování, asociativní spojení a rozšiřte si cizí slovní zásobu.

ČTĚTE VÍCE
Jak dlouho byste si měli mýt vlasy dehtovým šamponem?

Obrázek dvou stran jedné karty

Nikolai Yagodkin neustále mluví o této technice

3. Vyslovujte slova pozpátku

Zábava, která zaujme nejen děti, ale i dospělé. Rozvíjí rychlost myšlení. Psychicky to zvládneš.

4. Složte jedno slovo do druhého

Vezměte slovo „hrozny“ a vytvořte anagramy: kroupy, víno, vlast, hřivna atd. Pravidelné cvičení této hry vám pomůže plynule řešit nestandardní problémy v životě. Psychicky to zvládneš.

5. Spočítejte si v hlavě jednoduché matematické příklady

Toto je jednoduchý a přístupný způsob pro každého, jak zabránit mozku „plavat s tukem“. A také výborná prevence mozkových chorob.

6. Dechová cvičení

V každodenním životě má jen málokdo ve zvyku zhluboka dýchat. Kromě zvýšení informovanosti však dechová cvičení zabraňují rozvoji infekčních onemocnění, nasycují buňky kyslíkem a zklidňují nervový systém.

Používám aplikaci Pranayama

7. Prozkoumejte předmět

Vezměte si jakoukoli, nejméně informativní věc (například bílou flashku nebo krytku pera) a pozorně si ji prohlédněte. Čím nudnější téma, tím lépe. Pak bude obtížnější na něco upoutat vaši pozornost. Snažte se udržet koncentraci na předmět, aniž byste přecházeli do myšlenek. Postupně se vašemu pohledu budou objevovat další a další nuance: šev materiálu, oděrky, barevné přechody. Pokud budete toto cvičení provádět pravidelně, začnete si všímat detailů, které ostatním unikají.

8. Otáčejte prsty v kruhu

Překřižte prsty a začněte palci otáčet v kruhu, aniž byste se jich dotýkali. Odvracejte zrak od svých rukou, ale zůstaňte soustředěni na rotaci. A dávejte pozor, aby se vaše prsty navzájem nedotýkaly. Toto cvičení rozvíjí dovednost dlouhodobého soustředění, aniž by vás rozptylovaly náhlé podněty.

9. Zaměřte se na ručičku hodin

Pokud nosíte hodinky, toto cvičení je pro vás. Zastavte pohled na vteřinovou ručičku a sledujte její pohyb. Je důležité mentálně pokračovat v přemýšlení o střelci, aniž byste se zatoulali do jiných myšlenek. Úkol si můžete zkomplikovat přechodem na minutovou a poté na hodinovou. Pohybují se méně často, takže bude obtížnější na ně udržet pozornost.

10. Trénujte na kapesních stolech Schulte

Schulteův stůl je čtverec s čísly uspořádanými v náhodném pořadí. Cílem je podívat se na číslo uprostřed a pokusit se vidět ostatní čísla, aniž byste se na ně dívali. Cvičení se stoly může výrazně zlepšit periferní vidění. S každým tréninkem budete schopni zachytit další a další čísla. Brzy si je všechny budete moci prohlédnout na první pohled.

ČTĚTE VÍCE
Jak vytvořit profil Jolie?

11. Čtěte vzhůru nohama nebo prolistujte text

I náhodné noviny můžete proměnit v užitečný nástroj: otočte text a přečtěte si jej vzhůru nohama. Okamžitě pocítíte, jak se váš mozek aktivuje a začne pracovat intenzivněji. Další možností je zkusit vidět ne jednu čáru, ale tři, a klouzat po nich. Nejde zde o to, abychom pochopili význam čteného, ​​ale abychom vytrénovali mozek, aby se na text díval šířeji a zpočátku zachytil pohledem více písmen.

Pokud máte zájem ovládnout tyto dovednosti hlouběji, doporučuji Školu rychlého čtení Olega Andreeva. Studoval jsem tam

12. Budujte Facebook

Pokud vás čeká nečekaná přestávka, věnujte ji své kráse. V běžném životě málokdo cítí svaly svého obličeje. Mnozí prostě nevědí, jak je uvolnit a mají permanentně napjatý výraz. Vyberte si cviky, které váš obličej potřebuje, a provádějte je, kdykoli se naskytne příležitost. Můžete si vybrat tzv. „veřejné“ možnosti, které jsou vhodné i na veřejnosti. Zatlačte například klouby palců na obličejové svaly podél masážních linií, čímž z nich odstraníte přebytečný tón. Nebo použijte škrabku Guasha. Za takový příjemný zvyk vám vaše tvář poděkuje fit a mladistvým vzhledem.

Cvičení najdete na YouTube kanálu Evgenia Baglyk

Dřepy kromě své hlavní přednosti, a to zpevnění hýždí, zvyšují odolnost těla a formují správné držení těla. Stimulují také krevní oběh. Nejlepší přátelé dívek (a chlapců) tedy vůbec nejsou diamanty.

14. Napumpujte ruce/nohy pomocí elastického pásku

Guma zabírá málo místa a téměř nic neváží. Proto jej můžete nosit stále s sebou a používat co nejdříve. Cvičení nohou lze provádět, aniž byste museli vstát ze židle.

15. Dělejte Kegelovy cviky

Kegelovy cviky jsou cviky na posílení svalů pánevního dna. Jsou relevantní pro ženy i muže. Trénink těchto svalů zlepšuje sexuální funkce a pomáhá v prevenci onemocnění urogenitálních orgánů. Skvělá alternativa k používání gadgetu ve volném čase, že? A plus je, že o vašem tréninku nikdo nebude vědět, i když budete cvičit na veřejném místě.

16. Dopřejte si masáž

Samomasáž nepřinese menší potěšení než masáž od profesionála nebo blízkého. Věnujte pozornost pokožce hlavy, krku, ramenům. Krev bude proudit do vašeho mozku a vy se budete cítit energičtěji. Několik masážních pohybů na čtyřhlavém stehenním svalu uvolní nadměrné napětí z celého těla.

ČTĚTE VÍCE
Jaké modely bot existují?

17. Proveďte strečink/rozcvičku

Vedeme sedavý způsob života. O přestávce vám proto přijde vhod jakákoli, i lehká fyzická aktivita. Začněte zahřívat tělo krouživými pohyby hlavy a přejděte dolů k nohám. Budete se cítit nabití energií a oživeni.

18. Postavte se na jednu nohu

Zavřete oči a pokrčte jednu nohu v koleni. Jak dlouho jsi vydržel stát? Toto zdánlivě snadné cvičení posiluje autochtonní (hluboké) zádové svaly, rozvíjí koordinaci a rovnováhu. Aktivuje také biologicky aktivní body na chodidlech. Toto cvičení má mnoho výhod. Pokusit se.

19 skvělých nápadů, které vás o prázdninách nenechají doma nudit:

  • Postavte stínové divadlo
  • Vyrobte si růže z jablek nebo vypěstujte křišťálové cukroví
  • Podívejte se na karikaturu – a pak vytvořte hlavní postavu
  • Hrajte slovní hry (nebo „krokodýl“)
  • Vymyslete svůj vlastní tajný jazyk a uspořádejte quest s poznámkami
  • Mezi 19 nápadů na domácí aktivity bez telefonu patří hraní stínohry, výroba jablečných růží a hraní slovních her.
  • Seznam 7 offline aktivit zahrnuje procházky, snowboarding, návštěvu kavárny a trávení času se svým mazlíčkem.
  • Mezi dalších 8 možností bez telefonu nebo internetu patří procházení vaší knihovny, úklid domova, zapisování myšlenek a telefonování přátelům a rodině.
  • Seznam 6 aktivních aktivit bez telefonu zahrnuje chození do bazénu, procházky v parku a snowboarding.
  • 5 aktivit pro děti bez telefonování zahrnuje rychlostní hry, sendvičové vybarvování a zábavné malování bez rozmazání.
  • Mezi 5 dalších nápadů na aktivity bez telefonu pro děti patří jít příkladem, být venku, hrát deskové hry a být kreativní.
  • Mezi 8 možností aktivit bez telefonu nebo internetu patří čtení knih, kreativita, přeskupení pokoje a setkání se starými známými.
  1. Co dělat, když se doma bez telefonu nudíte
  2. Co dělat, když nemáte telefon
  3. Co můžete dělat bez telefonu, když se nudíte?
  4. Co dělat s dítětem kromě telefonu
  5. Co můžete dělat doma bez telefonu?
  6. Co dělat pro dítě bez telefonu
  7. Co dělat doma kromě telefonu
  8. Co můžete dělat doma bez telefonu?

Co dělat, když se doma bez telefonu nudíte

Co dělat v den bez internetu:

  • Jděte do bazénu nebo na kluziště
  • Udělejte si procházku do parku a nakrmte ptáky
  • Kupte si kávu a vydejte se na své oblíbené místo ve městě
  • Udělejte něco ze sněhu na dvoře
  • Jít nakupovat
  • Jděte na snowboard nebo na lyže
  • Pozvěte přátele, aby sjeli skluzavku nebo společně navštívili kavárnu
ČTĚTE VÍCE
Jaký je nejlepší šampon na vypadávání vlasů?

Co dělat, když nemáte telefon

Co dělat, když není internet:

  • Prohlédněte si knihovnu. Seřaďte knihy podle abecedy, listujte v nich, začněte něco číst.
  • Uklidit.
  • Zapište si své myšlenky.
  • Trávit čas se svým mazlíčkem.
  • Vyspat se.
  • Zavolejte svým přátelům.
  • Zavolejte své rodině.
  • Něco opravit.

Co můžete dělat bez telefonu, když se nudíte?

Na vaši oblíbenou hudbu, samozřejmě!:

  • Otestujte novou hru.
  • Sledujte všechny epizody Hry o trůny jedním tahem.
  • Vyzkoušejte všechny současné oblečení a dejte dohromady několik stylových vzhledů.
  • Udělejte prkno.
  • Objevte novou hudbu.
  • Založte si svůj vlastní blog nebo kanál na Telegramu.

Co dělat s dítětem kromě telefonu

27 způsobů, jak zaměstnat vaše dítě:

  • Zahrajte si sumo. Oblečte dítěti velké tričko a nacpete pod něj měkké polštáře.
  • Zkuste dámu se sladkostmi
  • Uspořádejte malování bez rozmazání
  • Zkuste sendviče obarvit
  • Organizujte rychlostní hry
  • Obarvěte rýži
  • Udělejte si vlastní myčku aut
  • Vyrobte sliz

Co můžete dělat doma bez telefonu?

  • Jděte do bazénu nebo na kluziště
  • Udělejte si procházku do parku a nakrmte ptáky
  • Kupte si kávu a vydejte se na své oblíbené místo ve městě
  • Udělejte něco ze sněhu na dvoře
  • Jít nakupovat
  • Jděte na snowboard nebo na lyže
  • Pozvěte přátele, aby sjeli skluzavku nebo společně navštívili kavárnu

Co dělat pro dítě bez telefonu

  • Vést příkladem.
  • Více chodit venku.
  • Přepněte své dítě na jinou intelektuální činnost.
  • Dejte svému dítěti příležitost být kreativní samostatně nebo s přáteli.
  • Hrajte deskové hry s celou rodinou.

Co dělat doma kromě telefonu

Co dělat, když není internet:

1. Prohlédněte si knihovnu. Seřaďte knihy podle abecedy, listujte v nich, začněte něco číst.
2. Vyčistěte.
3. Zapište si své myšlenky.
4. Trávit čas se svým mazlíčkem.
5. Vyspi se.
6. Zavolejte svým přátelům.
7. Zavolejte své rodině.
8. Něco opravit.

Co můžete dělat doma bez telefonu?

  • Dělejte věci, které jste dlouho odkládali.
  • Přečtěte si zajímavou knihu.
  • Buďte kreativní (kresba, ruční práce, lepení modelů).
  • Upravte místnost, možná proveďte drobné kosmetické opravy.
  • Projděte se po městě nebo se setkejte se starými přáteli.
  • Tento týden navštivte všechny filmy v kinech.
ČTĚTE VÍCE
Jaký je nejúčinnější lék na alkoholismus?

13.05.2023 Co dokáže teenager doma bez telefonu

Dnes je široce diskutovaný problém závislosti na gadgetech, který se týká nejen dospělých, ale i teenagerů. Mnoho lidí se domnívá, že teenageři, kteří jsou neustále zabraní do svých telefonů, si nedokážou užívat života naplno a přicházejí o mnoho příležitostí k rozvoji. Článek představuje nápady, co můžete dělat bez telefonu, abyste se doma nenudili.

První věc, kterou můžete udělat, je zařídit stínové divadlo. Chcete-li to provést, musíte zakrýt světlo v místnosti a schovat se za zástěnou. Můžete také vyrábět růže z jablek nebo pěstovat křišťálové cukroví, což by byl zábavný experiment pro teenagery. Můžete také přejít na různé slovní hry a uspořádat quest s poznámkami a přitom vymýšlet svůj vlastní tajný jazyk.

V době, kdy není internet, můžete jít do bazénu nebo na kluziště, projít se parkem, nakrmit ptáky, koupit si kávu a jít na své oblíbené místo ve městě. V zimě si můžete na dvoře vyrobit něco ze sněhu, vyrazit na snowboard nebo lyžovat, pozvat přátele na sjezd nebo společně navštívit kavárnu.

Je možné, aby se dítě pobavilo a zahrálo si jednu z 27 navrhovaných her, jako je zápas sumo, dáma se sladkostmi, neposkvrněné kreslení, barvení sendvičů atd.

Když nemáte telefon, můžete dělat užitečné věci, jako je procházet knihovnou, uklízet si pokoj, zapisovat si myšlenky, trávit čas se svým mazlíčkem nebo se naopak dostatečně vyspat.

Pro teenagera je také důležité rozvíjet své tvůrčí schopnosti, takže můžete zkusit něco nakreslit, udělat nějaké ruční práce nebo si vytvořit svůj vlastní blog nebo kanál na Telegramu. Konečně můžete chatovat s přáteli nebo rodinou, abyste se necítili izolovaní od společnosti.

Nemusíte se tedy vázat na svůj telefon, abyste si mohli užívat života a užívat si dovolené. K dispozici je seznam nápadů na domácí aktivity bez miniaplikací, aby každý, kdo je unavený neustálým používáním telefonu, mohl trávit čas užitečně a získat nové zkušenosti.