Okurky jsou zeleninou, jejíž plody, které jsou botanicky nepravými bobulemi, mají velký význam pro výživu člověka. Dnes nebudeme mluvit o tom, jak jsou okurky užitečné pro člověka, o tom jsme podrobně psali v našem článku. kterou si můžete přečíst zde. Dnes se chceme dotknout dietních vlastností okurek, které zajímají téměř každého, a mluvit o tom, jak používat okurku na hubnutí. Dáme pár účinných receptů na hubnutí, stručně vám řekneme o okurkové dietě a jak si zařídit jeden půst na hubnutí. Tak pojďme?

Obsah článku:

  • Ideální složení pro hubnutí
  • Proč se díky okurkám hubne?
  • Stačí jeden den zhubnout
  • Dieta s okurkami na hubnutí
  • Efektivní recepty
  • Kdo není povolen

Ideální složení pro hubnutí

První věc, kterou je třeba říci, je, proč okurky podporují efektivní a rychlé hubnutí.

Okurky jsou totiž z 95-98% voda, která je přímo podobná destilované vodě, obsahují minimum bílkovin, tuků a sacharidů. Kromě toho jsou bohaté na karoten (provitamin A), vitamíny C, PP, skupiny B a komplexní organické látky, které hrají významnou roli v metabolismu.

Okurky jsou také významným zdrojem draslíku, různých sloučenin jódu a vlákniny. Ten, i když ho tělo nevstřebává, zlepšuje střevní motilitu a odstraňuje přebytečný cholesterol z těla. Čerstvé okurky mimo jiné patří do kategorie jedné z nejméně kalorických potravin, jejich obsah kalorií je pouze 15 kcal na 100 gramů, což z nich činí nepostradatelnou složku různých diet, výživových systémů a půstů.

Proč se díky okurkám hubne?

Okurky jsou účinným prostředkem na hubnutí, ale jako většina ostatních produktů rostlinného původu jsou sezónní a přinášejí maximální užitek právě v období jejich přirozeného zrání. Doporučují se konzumovat ve fázi zralosti, kdy jsou plody ještě malé, tvrdé, křupavé a semena nejsou plně vyvinutá. Pokud je to možné, kůra okurek se neloupe, protože v ní je koncentrována většina vitamínů a minerálů.

Další vlastností okurek pro hubnutí je, že mají diuretický účinek na lidské tělo, což z něj v kombinaci s nízkým obsahem kalorií dělá nepostradatelný potravinový produkt pro lidi, kteří bojují s nadváhou. Proto vám chceme nabídnout několik možností efektivního hubnutí s okurkami.

ČTĚTE VÍCE
Kde se vzaly Ronaldovy děti?

Stačí jeden den zhubnout

Nejjednodušší způsob, jak zažít všechny příznivé vlastnosti okurek pro hubnutí, je mít půst. K tomu je potřeba zásobit se alespoň jedním a půl kilogramem čerstvých okurek, které budou tvořit základ vašeho jídelníčku pro váš plánovaný postní den.

Okurky jsou rozděleny na 5 částí a konzumovány během dne, nejlépe bez přidání soli. Pokud se navíc dostaví silný pocit hladu, je dovoleno zařadit do jídelníčku v den půstu 100 gramů nízkotučného tvarohu nebo 100 gramů nízkotučného vařeného masa nebo dvě vejce natvrdo. Podobné okurkové dny na hubnutí se mohou konat alespoň každý týden, zejména od poloviny léta, kdy okurky pěstované bez jakýchkoli chemických přísad začínají dozrávat na zahradních záhonech.

Rady, jak zhubnout s okurkami

Pro ty, kterým dělá problém jíst celý den to samé jídlo, můžete zkusit jednoduše přidat do svého denního jídelníčku více okurek, ať už v různých variacích jídel, nebo jednoduše sníst jednu syrovou okurku před každým jídlem. To zaprvé zmenší volný prostor v žaludku, a tím vás donutí jíst méně pravidelnou stravu, zadruhé to díky speciálním enzymům obsaženým v okurkách přispěje k rychlejšímu vstřebávání živočišných bílkovin. Chcete-li zhubnout, můžete také odmítnout jíst po 18:00, s výjimkou čerstvých okurek a čisté vody.

Dieta s okurkami na hubnutí

Pro ty, kteří chtějí zhubnout, vyčistit si střeva, zlepšit stav pokožky a celkovou pohodu, lze okurkovou dietu považovat za nejlepší variantu. Při dodržování okurkové diety na hubnutí nebudete muset zažívat návaly hladu a s kreativním přístupem k sortimentu jídel se z toho může stát i příjemná gastronomická exkurze.

Tato dieta na hubnutí umožňuje kromě samotných čerstvých okurek konzumaci libového masa (kuřecí, telecí), vařených ryb, mořských plodů, rýže, různé zeleniny (kromě brambor), bylinek, ovoce, kefíru, tvarohu, sýrů a chleba (v omezené míře).množství). Přibližné dietní menu s okurkou na hubnutí na jeden den může vypadat takto:

Snídaně – krajíc celozrnného chleba, tvarohová a okurková směs, zelený čaj;
Druhá snídaně – grapefruit, hrst oříšků;
Oběd – studená kefírová-okurková polévka, vařené maso, zelený čaj;
Odpolední svačina – mix listů salátu s okurkou a sýrem Feta;
Večeře – salát z okurek, ředkviček a vařených vajec, ochucený zakysanou smetanou nebo nízkotučným jogurtem, kousek dušené ryby, zelený čaj.

ČTĚTE VÍCE
Co je lepší: hůlka nebo balzám na rty?

Efektivní recepty

Zkuste si svůj jídelníček zpestřit účinnými saláty s okurkou na hubnutí. Jsou chutné a zdravé.

K snídani – okurková pasta. Složení: okurka, tvaroh, bylinky, česnek, zakysaná smetana. Okurku rozkrojte napůl a lžící vydlabejte semínka. Tvaroh rozmačkejte, bylinky a česnek nasekejte nadrobno, spojte se semínky okurky. Výslednou pastu vložte do lodičky na okurky. Ozdobte snítkou petrželky.

Na druhou snídani – Pomerančový salát na hubnutí s okurkou. Složení: pomeranč, okurka, 1 lžíce červeného vinného octa, pepř, olivový olej, máta. Pomeranče oloupeme a dužinu nakrájíme na kousky. Okurku oloupeme a nakrájíme na kousky podobného tvaru. Suroviny dejte do salátové mísy, pokapejte octem a olivovým olejem, posypte pepřem a ozdobte mátou.

K obědu – studená okurková polévka. Složení: okurka, kefír (jogurt) 1 šálek, česnek, kopr, vlašské ořechy, pepř, rostlinný olej. Okurky nastrouháme, česnek, kopr a vlašské ořechy nasekáme. Smíchejte okurky, česnek, bylinky, ořechy a trochu studené převařené vody. Přidejte rostlinný olej a kefír. Výslednou směs nechte 15-20 minut uležet.

Na odpolední svačinu se hodí následující recept s okurkou a kuřecím řízkem na hubnutí. Složení: vařený kuřecí řízek, okurka, vařená vejce, koření, nízkotučný jogurt. Kuřecí řízek rozebereme na vlákna, okurky a vejce nakrájíme na nudličky. Dáme do mísy, přidáme omáčku, posypeme kořením.

K večeři – Krabí salát s okurkou. Složení: čerstvé okurky, zelená cibule, kopr, vařené vejce, konzervované krabí maso, pepř, zakysaná smetana. Vejce, cibuli a kopr nakrájíme nadrobno, okurku nakrájíme na proužky. Všechny ingredience smícháme v salátové míse, posypeme pepřem a dochutíme zakysanou smetanou.

Kdo není povolen

Vzhledem k tomu, že čerstvé okurky mohou zvýšit kyselost žaludeční šťávy, je jejich použití pro hubnutí kontraindikováno u lidí trpících peptickými vředy a gastritidou.

Článek chráněn autorským právem a právy s ním souvisejícími. Při použití a opětovném tisku materiálu je vyžadován aktivní odkaz na web pro ženy www.inmoment.ru!

Informace v tomto článku slouží pouze pro informační účely a nejsou doporučením. Prosím, neprovádějte samoléčbu, určitě se poraďte s odborníkem.

Vážení čtenáři, prosím nezapomeňte se přihlásit k odběru našeho kanálu v Yandex.Zen a dát mu „To se mi líbí“!

bude to pro tebe
zajímavě

Domácí Krása Výživa Hubnutí

ČTĚTE VÍCE
Je možné mýt si vlasy bez šamponu pouze vodou?

Aktivní uhlí pro hubnutí: jak užívat, kontraindikace a recenze.

Domácí Krása Výživa Hubnutí

Kuře na hubnutí: dietní recepty a příprava.

Domácí Krása Výživa Hubnutí

Kefír s řepou pro hubnutí: recepty a recenze

Domácí Krása Výživa Hubnutí

Jak jíst grapefruit na hubnutí, výhody a recenze od těch, kteří zhubli.

Domácí Krása Výživa Hubnutí

Fitomucil pro hubnutí – výhody, recenze, jak užívat.

Domácí Krása Výživa Hubnutí

Bobkový list na hubnutí: recenze hubnoucích a receptů

Domácí Krása Výživa Hubnutí

Zelená káva pro hubnutí: recenze a výsledky

Domácí Krása Výživa Hubnutí

Správná snídaně na hubnutí – jaké existují a recepty

Domácí Krása Výživa Hubnutí

Lilek na hubnutí – recepty a výhody

Okurková dieta láme rekordy v oblíbenosti díky své jednoduchosti a účinnosti. Okurková šťáva odbourává tuk a odstraňuje přebytečnou vodu z těla, což znamená, že rychlý úbytek hmotnosti je nevyhnutelný.

Okurková dieta (neboli okurková dieta) je založena na skutečnosti, že okurka je nízkokalorická zelenina, která je často zahrnuta do plánů zdravé výživy kvůli vysokému obsahu vody, vlákniny a živin, zejména vitamínu K, draslíku a vitamínu C.

Vzhledem k tomu, že okurky mají nízký obsah kalorií, okurková dieta funguje jako prostředek ke snížení kalorií ve vaší stravě, abyste zhubnuli. Je však důležité pamatovat na to, že jakákoli dieta, která omezuje konzumaci určitých potravin, musí být vyvážená a obsahovat všechny potřebné živiny pro zajištění normálního fungování těla.

Okurková dieta: jak to funguje

Nízkokalorický produkt. Energetická hodnota okurek je pouze 16 kcal na 100 g. Kombinací okurek s jinými nízkokalorickými potravinami můžete zhubnout kvůli hubnutí v kalorickém deficitu. Pro pochopení: denní příjem kalorií pro ženy je 1600 kcal, pro muže – 2000-2200 kcal. Pokud jde o hubnutí, denní strava je zpravidla omezena na 1100-1200 kcal. Doporučujeme se podívat na naše týdenní menu s 1200 kaloriemi.

Vodnatost. Vzhledem k tomu, že okurky obsahují hodně vody (více než 90% složení), působí na tělo jako diuretikum a odstraňují přebytečnou tekutinu.

Vlákno okurky příznivě působí na gastrointestinální trakt: zlepšují trávení díky stimulaci střevní motility, snižují hladinu „špatného“ cholesterolu.

ČTĚTE VÍCE
Jaká značka je s mouchou?

Okurkovou dietu se doporučuje zavádět krátkodobě, např. 7 dní. Po okurkové dietě musíte do svého jídelníčku postupně zavádět vysoce kalorické potraviny, abyste se vyhnuli bumerangovému efektu opětovného nabrání hmotnosti ztracené dietou.

Okurková dieta: potraviny, které lze kombinovat s okurkami

  • Ostatní nízkokalorická zelenina, jako jsou rajčata, paprika, brokolice, zelí, hlávkový salát, špenát a další zelená zelenina.
  • Ovoce, jako jsou jablka, hrušky, kiwi, bobule, pomeranče, grapefruity a další ovoce s nízkým obsahem cukru.
  • Proteinové potraviny jako vejce, maso, ryby, tvaroh, luštěniny, ořechy, semínka a další.
  • Zdravé tuky jako je avokádo, olivový olej, ořechy, semínka, losos a další.

Doporučuje se jíst malá a častá jídla, alespoň 5x denně.

Okurková dieta: co můžete pít

Ujistěte se, že pijte dostatek vody, více než litr denně.

Okurková dieta bude účinná, pokud dáte přednost zelenému čaji. Do tohoto nápoje můžete přidat citron, zázvor, med. Doporučuje se omezit konzumaci černého čaje a kávy.

Během dne, zejména před spaním, můžete pít kefír.

Okurková dieta: co nejíst

Při dietě na okurkách se nedoporučuje jíst sladkosti, uzená jídla, slaná jídla (snížit příjem soli obecně).

Okurková dieta: co si můžete připravit

Zeleninové saláty, které se doporučují ochucovat citronovou šťávou, rostlinnými oleji, jogurtem, kefírem a ayranem. Věnujte pozornost zajímavému receptu na indickou omáčku z jogurtu a okurky s názvem „raita“.

Kromě salátů si můžete připravit i zelené krémové polévky, jako je avokádová, okurková a rukolová krémová polévka.

Okurková dieta: menu na 1 den

Snídaně: vařené vejce, 100 g sýra z kyselého mléka s bylinkami a okurkami,
Svačina: okurka nebo smoothie z ní a další zelená zelenina s přídavkem ovesných vloček, semínek,
Oběd: okurkový salát se zelím, bylinkami a vařeným kuřecím masem,
Svačina: smoothie z okurky nebo zelené zeleniny (jako je smoothie ze špenátu, okurky a celeru);
večeře: vařené ryby, salát s okurkou, ředkvičkou a kukuřicí.

Okurková dieta: upozornění a kontraindikace

Je důležité pochopit, že jakákoli mono-dieta může vést k nutričním nedostatkům a dalším zdravotním problémům. Kromě toho bychom neměli zapomínat, že konzumace velkého množství okurek může mít určité zdravotní účinky, jako je nízká hladina cukru v krvi nebo gastrointestinální potíže. Proto se tato dieta nedoporučuje při onemocněních trávicího traktu (gastritida, vředy atd.).

ČTĚTE VÍCE
Jaký je rozdíl mezi laserovým broušením a diamantovým broušením?

Vzhledem k tomu, že okurková dieta je nízkokalorická, nedoporučuje se intenzivní fyzická aktivita (síla, kardio atd.), protože tělo nedostane potřebné bílkoviny a sacharidy pro zotavení a normální fungování.

Okurková dieta pro rychlé hubnutí nemůže trvat dlouho, protože neposkytuje správnou výživu. Před zahájením jakékoli nové diety nebo stravovacího plánu s určitými omezeními je vždy nejlepší poradit se s lékařem nebo odborníkem na výživu.