Kefírová dieta je velmi oblíbená mezi těmi, kteří chtějí rychle zhubnout. Má to však svá pro a proti. Pojďme společně s odborníky zjistit, jaké výsledky od kefírové diety očekávat, jak si vybrat jídelníček a jaký kefír k tomu zvolit.

Ihned je třeba poznamenat, že existují dvě možnosti kefírové diety: monodieta (konzumace pouze kefíru) a „šetrnější“ dieta, kdy je kefír povinnou složkou každého jídla.

Výhody kefírové diety

Snad nejdůležitější výhodou kefírové diety je její jednoduchost: není třeba připravovat složitá jídla.

Kefír je fermentovaný mléčný výrobek, který obsahuje vápník a fosfor, vitamín K a také bakterie mléčného kvašení, které jsou prospěšné pro střevní mikroflóru. Tento produkt je skvělý pro dny půstu a poskytuje dobré výsledky v boji s nadváhou. Kromě toho je kefír levný produkt, takže výhody zahrnují nízké náklady na tuto dietu.

Nevýhody kefírové diety

Jednou z hlavních nevýhod kefírové diety je omezení základních živin. Jak říká náš odborník, kardiolog, odborník na výživu Julia Čerepninová, dlouhodobá dieta na kefíru (jmenovitě mono-dieta) není užitečná a dokonce škodlivá pro zdraví, protože jeden produkt nemůže zajistit všechny potřeby těla pro bílkoviny, tuky, sacharidy, vitamíny a mikroelementy. Při prodloužené kefírové dietě může dojít k vážnému nedostatku látek a rozvoji nemocí.

— Při přísné kefírové dietě rychle vzniká pocit hladu, který ovlivní vaši náladu. Pokud taková dieta trvá déle než 1–2 dny, může se objevit špatná nálada, vedoucí dokonce k rozvoji deprese, varuje odborník.

Další nevýhodou kefírové diety jsou krátkodobé výsledky. Pokud bylo cílem diety rychlé zhubnutí, pak když se vrátíte ke svému obvyklému typu stravy, shozené kilogramy se vrátí.

— Ztrácí se obsah střeva, přebytečná tekutina, trocha tukové tkáně (v průměru ne více než 1 kg za týden) a nejsmutnější je, že část svalové tkáně je nenávratně ztracena. Poté se po návratu k běžné stravě váha rychle vrátí a místo ztracené svalové tkáně se vytvoří tuková tkáň. Jde o takzvaný „jo-jo efekt,“ dodává odborník na výživu Galina Mezentseva.

Je třeba také poznamenat, že kefír má laxativní vlastnosti. Jedná se o dosti kyselé prostředí a při nadměrné konzumaci tohoto produktu (více než 1-2 sklenice denně) může dojít k podráždění a zánětu trávicího traktu s nejrůznějšími příznaky.

ČTĚTE VÍCE
Jak si vyrobit dlouhotrvající make-up doma?

Galina Mezentseva dodává, že kefírová dieta je nebezpečná v jakékoli formě – jak jako monodieta, tak i jako šetrnější varianta, pokud na ní zůstanete delší dobu (více než 3 dny). Podle odborníka je obsah kalorií i v „měkké“ kefírové dietě 750–900 kcal za den – jedná se o velmi přísnou nízkokalorickou dietu.

— Podle studií diety s obsahem kalorií pod 1000 kcal zvyšují úmrtnost. Nemůžete to dodržovat několik týdnů – je to smrtelné, protože se ztrácí svalová tkáň (a srdce je také sval). Pokud máte poruchu příjmu potravy (EDB), je kefírová dieta také kontraindikována. NPP se vyskytuje téměř u 90 % obézních lidí, zdůrazňuje odborník.

Kontraindikace ke kefírové dietě patří onemocnění gastrointestinálního traktu během exacerbace, chronická onemocnění žaludku s vysokou kyselostí, sklon k průjmu, těhotenství, kojení, akutní onemocnění jiných orgánů a systémů, nesnášenlivost tohoto potravinářského produktu, chronická kardiovaskulární onemocnění Systém.

Menu na 7 dní pro kefírovou dietu

Kefírová monodieta, kdy nelze konzumovat jiné potraviny než kefír, je vhodná pouze jako půst. Lékaři důrazně nedoporučují držet tento typ stravy déle než 1-2 dny.

Druhá možnost kefírové diety je šetrnější. Jeho smyslem je vypít ke každému jídlu sklenici kefíru. Odborníci na výživu doporučují v tuto chvíli vyloučit z jídelníčku mouku, smažená, kořeněná, uzená a sladká jídla.

Vzhledem k tomu, že kefírová dieta má mnoho kontraindikací, měli byste se před jejím použitím poradit se svým lékařem.

Do léta zbývá několik měsíců, což znamená, že mnoho dívek je nyní zmateno otázkou hubnutí: některé si kupují členství v posilovně a přecházejí na správnou výživu, zatímco jiné hledají jednodušší a rychlejší způsoby. Slavná kefírová dieta je jednou z nich.

Jak funguje kefírová dieta. Výhody a nevýhody

Kefírová dieta je považována za nejúčinnější mezi mono-diety: kvůli nízkému obsahu kalorií a vysokému obsahu bílkovin v kefíru mizí extra kila velmi rychle. Výsledek je dosažen díky tomu, že tělo využívá své vlastní zdroje, jinými slovy spaluje dříve nahromaděný tuk. Dodržování takové diety je však poměrně obtížné a v některých případech si můžete více ublížit než pomoci.

ČTĚTE VÍCE
Kdo je manžel Brigitte Bardot?

Výhody kefírové diety:

  • Rychlé výsledky – můžete zhubnout 1-2 kg za den
  • Není třeba připravovat nebo promýšlet menu
  • Není třeba utrácet spoustu peněz za potraviny
  • Zlepšuje střevní mikroflóru
  • Tělo je obohaceno vápníkem

nevýhody:

  • Neustálý hlad
  • Slabost způsobená nedostatkem sacharidů potřebných pro tělo
  • Možné gastrointestinální poruchy
  • stres pro tělo
  • Kilogramy ztracené během diety se mohou rychle vrátit

Jako každá jiná dieta založená na jednom pokrmu nedokáže tělu poskytnout všechny potřebné mikro a makroelementy, proto odborníci na výživu nedoporučují vyčerpávat tělo tímto způsobem.

Kefírová strava: odrůdy a pravidla

Kefírová dieta může být přísná – kdy je povoleno konzumovat pouze kefír v neomezeném množství během dne, nebo ne – v takových případech lze použití kefíru kombinovat s jinými dietními produkty. Druhá možnost je šetrnější, takže může být navržena na několik dní od 3 do 7.

Nejběžnější možnosti pro tuto dietu:

Kefír a pohanka – pouze tyto dva produkty a voda jsou povoleny během dne. Pohanka by měla být připravena bez přísad, omáček nebo zvýrazňovačů chuti. Ideální variantou pro dietu je pohanka spařená vroucí vodou.

Kefír a jablka – Tyto produkty je povoleno konzumovat v neomezeném množství po celý den.

Kefír a zelenina, ovoce – v této verzi diety je hlavním objemem jídla kefír, zbytek je syrová, vařená nebo dušená zelenina a ovoce.

Přísnou kefírovou dietu se doporučuje dodržovat pouze jako dny půstu a ne více než jednou za 1-10 dní, jinak můžete vážně poškodit tělo. „Kefírové dny“ zahrnují pití nápoje v malých porcích po celý den: každé 14-2 hodiny byste měli vypít 3-1 sklenice nízkotučného kefíru. Máte-li mezi těmito jídly žízeň, pijte neperlivou vodu, při silném hladu můžete konzumovat pšeničné otruby spolu s kefírem.

Kefírová dieta. Kontraindikace

Hlavní kontraindikace pro kefírovou dietu:

  • Žaludeční vřed, gastritida, pankreatitida
  • Zvýšená kyselost žaludeční šťávy
  • Vysoký tlak
  • Těhotenství a kojení

Před zahájením kefírové diety si přečtěte kontraindikace a poraďte se se svým lékařem!