Nezáleží na tom, zda sportujete kvůli hubnutí nebo sportovnímu výkonu: pro sestavení správné stravy bohaté na energii a základní živiny se neobejdete bez znalosti spotřeby kalorií pro trénink v různých režimech.

Cheat sheet na spotřebu kalorií při hraní různých sportů za hodinu:

Vhodnost

  • Aerobik – od 420 kcal při střední zátěži do 600 při intenzivní
  • Vodní aerobik – 240 kcal
  • Bodyflex – 260 kcal
  • Gymnastika, vysoká průměrná zátěž – 480 kcal 270 kcal
  • Švihadlo, rychlé a pomalé tempo – 750600 kcal
  • Jóga – 225 kcal
  • Torze obruče – 375 kcal
  • Pilates – 150 kcal
  • Švihadlo – 540-750 kcal
  • Kalanetika – 310 kcal
  • Gymnastická cvičení – 150 v lehkém rytmu, 240 a 455 kcal v průměrném a aktivním rytmu

Танцы

  • Aerobní tanec s nízkou intenzitou – 215-315
  • Vysoce intenzivní aerobní tanec – 485
  • Moderní tance – 240-600 kcal
  • Baletní lekce – 750
  • Společenský tanec – 275
  • Tanec v rytmu diskotéky – 400

Zimní sporty

  • Krasobruslení – 250-350 kcal
  • Lyžování – 485
  • Sjezdové lyžování – 270
  • Rychlobruslení – 770
  • Lyžování rychlostí 18 km/h – 600

Vodní sporty

  • Vodní pólo – 600 kcal
  • Plavání – 230
  • Plavání 50 m/min (3 km/h) – 500
  • Plavání (2,4 km/h) – 460
  • Plavání (0,4 km/h) – 210
  • Plavání rychlým kraulem na čas – 570
  • Veslování (4 km/h) – 210
  • Vodní lyže – 355

Posilování, zápas

  • Cvičební zařízení, kulturistika – 520-900 kcal
  • Tai-bo – asi 800
  • Stiskněte – 300 kcal
  • Střední výcvik na simulátorech – 520
  • Bodyflex – asi 3500 kcal za hodinu.
  • Box spálí od 600 do 1100 kcal

Chůze, běh, turistika – pro ty, kteří rádi chodí

  • Chůze – 300 kcal
  • Běhání rychlostí 12 km/h – 920
  • Běží rychlostí 18 km/h -1280
  • Běh (16 km/h) – 750
  • Běh (11 km/h) – 485
  • Přespolní běh – 600
  • Běh po schodech – 900-1200
  • Běhání po schodech nahoru a dolů – 540-900
  • Závodní chůze – 416
  • Pěší turistika (3,2 km/h) – 150
  • Pěší turistika (4 km/h) – 235
  • Chůze (4 km/h) – 130
  • Chůze (6 km/h) – 215
ČTĚTE VÍCE
Jak prát fleecové věci?

Venkovní hry, skupinové sporty

  • Kolečkové brusle: 420 kcal
  • Badminton – 405 kcal
  • Bowling – 270
  • Golf – 250
  • Tenis (dvouhra) – 400
  • Badminton (mírné tempo) – 255
  • Badminton (tvrdé tempo) – 485
  • Basketbal – 380
  • Cyklistika (9 km/h) – 185
  • Cyklistika (15 km/h) – 320
  • Cyklistika (20 km/h nebo více) – 410-570 kcal
  • Kanoistika (4 km/h) – 185
  • Pozemní hokej – 490
  • Oplocení – 210
  • Fotbal – 450
  • Házená – 485
  • Jízda na koni – 255
  • Jízda na koni (cval, skoky, drezurní cvičení) – 315 a více
  • Horolezectví – 453
  • Stolní tenis (dvouhra) – 315
  • Stolní tenis (čtyřhra) – 205
  • Volejbal – 255

Pro tvrdohlavé domácí

  • Sekání trávníku – 250 kcal
  • Zahradnictví – 220
  • Infrasauna (nejefektivnější) – 1000 kcal/hod
  • Spánek – 65
  • Vaření – 80
  • Oblékání – 30
  • Ovládání vozidla – 50
  • Utírání prachu – 80
  • Jídlo – 30
  • Zahradnictví – 135
  • Žehlení (v sedě) – 35
  • Žehlení (ve stoje) – 45
  • Čištění postelí – 130
  • Nákupy – 80
  • Sedavé zaměstnání – 75
  • Štípání dřeva – 300-500
  • Posezení – 30
  • Poloha ve stoje – 40
  • Vytírání podlah – 130

Příjemné s užitečným

  • Sex (pasivní) – 75 kcal
  • Sex (aktivní) – 150

2016-01-28 15:04:29 +0300

Snažili jsme se pro vás zveřejňovat užitečné a kvalitní informace. Budeme rádi, když tento článek budete sdílet se svými přáteli, známými a kolegy. Možná to ovlivní jejich život a zlepší ho.

Ne všichni sportovci spalují stejné množství kalorií

Profesionální sportovci mají tendenci spálit hodně kalorií během tréninku a soutěže. Ale ne stejné množství. Jsou sporty, kde se vydá nejvíce energie, a tedy i spalování kalorií, a naopak.

Které olympijské disciplíny jsou tedy nejvíce a nejméně „energeticky náročné“ a proč? Pojďme na to přijít.

Běžci opustí startovní blok, aby zahájili finále na 100 m mužů během olympijských her v Londýně 2012.

Adam Pretty/Getty Images

  • Spalování kalorií je odrazem intenzity, trvání, velikosti těla a metabolismu.
  • Maratony, maratónské plavání a triatlony spálí nejvíce kalorií během soutěže.
  • Krátké intenzivní cvičení může spálit více kalorií.
ČTĚTE VÍCE
Je možné skrýt vrásky pomocí make-upu?

Když olympijští sportovci vyrazí na dráhu nebo kurt nebo se ponoří do bazénu, nechtějí spálit kalorie – chtějí vyhrát. Ale je důležité vědět, kolik kalorií spálí během tréninku a soutěže, aby mohli správně jíst a zotavit se.

viz též

Když budete jíst příliš mnoho, budete se cítit těžce. Příliš málo povede k slabosti nebo v horším případě ke ztrátě svalů, kostní hmoty a hormonální nerovnováze, protože tělo začne hledat energii uvnitř.

Sporty a soutěže se velmi liší ve schopnosti spalovat kalorie, což závisí nejen na skutečném cvičení, ale také na tělesné hmotnosti a metabolismu sportovce.

Insider hovořil s osobním trenérem Craigem Wellerem z Precision Nutrition o tom, kteří sportovci v Tokiu pravděpodobně spálí nejvíce a nejméně kalorií.

Maraton a další sporty na dlouhé vzdálenosti spálí nejvíce kalorií během soutěže

Počet kalorií, které sportovci spálí, odráží jak intenzitu, tak dobu trvání. Na olympijské úrovni všichni pracují s maximální intenzitou, takže na trvání záleží nejvíce, řekl Weller.

Plavci a triatlonisté, kteří soutěží na olympijských maratonech, zažijí stejné pracovní zatížení za hodinu jako ostatní sportovci za dvě hodiny, což znamená pravděpodobně výhodu ve spalování kalorií.

Vezměte si například amerického běžce Galena Ruppa, jehož nejlepší čas je 2:06, což je tempo 4:49 minuty na 26,2 mil (42,16 km) v přímém směru. Vzhledem ke své váze 134 liber (60,7 kg) spálí asi 20,6 kalorií za minutu, což je celkem 2596 XNUMX kalorií během akce, podle výpočtů s použitím Compendium of Physical Activity.

Trénink pro vytrvalostní sportovce se zaměřuje na to, aby se tělo naučilo rozumně využívat každou z těchto kalorií. „Celým jejich cílem je plýtvat co nejméně energie, zdůraznil Weller. – To je jeden z největších rozdílů mezi sportovním tréninkem a cvičením.“.

viz též

Katie Ledecky (vpravo) blahopřeje 15leté Katie Grimes po jejich závodu na 800 metrů volný způsob v letošních olympijských soutěžích.

AP Photo/Jeff Roberson

Plavci pravděpodobně spálí nejvíce kalorií kvůli délce svého tréninku.

Zatímco běh spálí o něco více kalorií než plavání minutu po minutě, vzhledem k síle gravitace, plavci pravděpodobně spálí více kalorií než jiní sportovci dlouhými hodinami tréninku: často asi šest hodin plavání den za dnem, říká Weller.

ČTĚTE VÍCE
Jaké písmo je od Diora?

Zatímco ostatní olympionici mohou věnovat stejné množství času, mají tendenci mít větší rozmanitost, s pravidelným odpočinkem, protože sporty s vyšším dopadem to vyžadují.

Slavná dieta bývalého plavce Michaela Phelpse s 10 000 kaloriemi denně dává smysl, když uvážíte, že jen během tréninku spálil asi 5 182 kalorií. „Problém je dostat ty kalorie zpět, říká Weller. – Aby jedli hodně jídla, musí se hodně snažit.».

viz též

Krátké dávky silných pohybů znamenají, že po akci spálíte více kalorií.

Ve srovnání s běžnými soutěžemi se zdá, že sporty, které vyžadují krátké období tvrdé práce, jako je sprint, fotbal a skok o tyči, pokračují ve spalování kalorií vyšším tempem poté, co se sportovci ochladí. Jedna studie zjistila, že provedením pouhých pěti 30sekundových záchvatů intenzivního cvičení – celkem 2,5 minuty – spálíte denně asi 200 kalorií navíc.

To je jeden z důvodů, proč trenéři milují vysoce intenzivní intervalový trénink pro neolympioniky: ačkoli je to kontroverzní, některé výzkumy naznačují, že může podporovat hubnutí při zachování svalové hmoty, což je důvod, proč sprinteři mívají svalnatější postavu než distanční běžci, poznamenal Weller. .

Technické činnosti spálí nejméně kalorií

Není žádným překvapením, že sporty jako lukostřelba a střelba nespalují mnoho kalorií, ale vyžadují spoustu technických dovedností a duševního zaměření.

To také vyžaduje energii – a správný druh. Zatímco je známo, že vytrvalostní sportovci konzumují koblihy uprostřed závodu kvůli energii, precizní sportovci mají tendenci vyhýbat se cukru nebo kofeinu, aby se vyhnuli nervozitě a zůstali stabilní.