Jíst určité ovoce, zeleninu a tekutiny může vaši váhu potěšit. Shromáždili jsme pro náš region nejoblíbenější produkty, které budou slušet vám i vaší postavě!

1. Grapefruit

Výborné ovoce, které dá do pořádku nejen tělo, ale i hladinu inzulinu v krvi. A jak víte, je to špatná funkce tohoto hormonu, která vede k přejídání a špatnému nasycení. Grapefruit můžete jíst nejen jako ovoce, ale také ho přidávat do čaje, stejně jako péct k masu. Chuť bude prostě úžasná!

2. Olivový olej

Kečup, majonéza, ketchonéza – ach ano, víme, jak je někdy těžké je odmítnout. Ale i olivový olej může být chutný. Zkoušeli jste ho kombinovat do salátů s rozmarýnem nebo bazalkou? Báječný! Kromě toho bude počet kalorií v takovém salátu výrazně nižší než v podobných salátech s majonézou. Olivový olej navíc obsahuje prospěšné Omega-6, Omega-3 a Omega-9.

3. Jablečný ocet

Vynikající obklad, který potlačuje chuť k jídlu a také snižuje hladinu inzulínu. Ocet můžete užívat nejen jako součást pokrmu, ale také zředěný ve vodě jako doplněk stravy. Měli byste být ale opatrní, protože prudce zvyšuje kyselost a není vhodný pro lidi se žaludečními problémy.

4. Kajenský pepř

Dobrá zpráva pro milovníky koření. Kajenský pepř urychluje pocit plnosti a po jídle nebudeme chtít nic sladkého. Složka v pepři, která je zodpovědná za pikantnost (kapsaicin), zvyšuje termogenezi. To znamená, že při jídle se vaše tělo zahřeje. A abyste to zchladili, musíte spálit kalorie.

5. Ženšen

Stále máte problém se probudit a máte pocit, že celý den spadnete z nohou? Ženšen má úžasné tonizující vlastnosti a jeho pravidelné užívání může zlepšit fungování mozku a těla. Je užitečný zejména pro ty, kteří trpí výraznou fyzickou a psychickou zátěží. A ginsenosidy v jeho složení pomohou v této době snížit velikost tukových buněk.

6. Kyselina linolová

Na vaši postavu dobře poslouží ořechy, hříbky, dokonce i obyčejná semínka v kontrolovaném množství. Koneckonců, kyselina linolová v jejich složení pomáhá rozkládat tukové buňky. Sportovci slyšeli o jeho schopnosti napomáhat nárůstu svalové hmoty a redukci tuku.

7. Kofein

Předpokládáme, že jste o tom sami věděli, protože byste to mohli nahradit po dobré kávě (nemyslíme vysokokalorické latté) a nechcete tolik jíst. A to vše proto, že zrychluje metabolismus. A díky šálku kávy před tréninkem se stanete mnohem odolnějšími.

ČTĚTE VÍCE
Jaká sůl se používá na tělový peeling?

8. Zelený čaj

Je to příběh podobný kávě. Za prvé, kontroluje chuť k jídlu. Za druhé, reguluje metabolismus. A do třetice má silné antioxidanty, které mají dobrý vliv na stav pokožky, vlasů, nehtů a není divu, že i na postavu.

9. Probiotika

Naše střevní flóra se skládá z mnoha „hodných“ a „zlých“ bakterií. Někdy jejich proporce kolísají ve prospěch těch špatných a vy začnete přibírat na váze kvůli nesprávné činnosti střev. Probiotika pomáhají znovu osídlit naše střeva dobrými bakteriemi pro obnovení trávení. A mimochodem to bude mít dobrý vliv na náladu, protože ve střevech je ještě více nervových zakončení než v mozku a o tomto vztahu vědci mluví už dlouho.

10. Protein

Proteinové (neboli proteinové) jídlo zrychluje metabolismus a přispívá k delšímu pocitu sytosti po požití. Většina potravin s vysokým obsahem bílkovin má navíc nižší obsah kalorií než potraviny s vysokým obsahem sacharidů.

  • 140 g těstovin (porce) = 220 kcal a 8.06 g bílkovin
  • 2 velká vařená vejce = 155 kalorií a 13 gramů bílkovin

Je třeba také pamatovat na to, že na 1 kg hmotnosti je optimální denní příjem bílkovin 1-2 g. A chytré váhy Yunmai pomohou váš celek kontrolovat. Kromě hmotnosti měří také mnoho tělesných parametrů, jako je body mass index, viscerální tuk, tělesný věk, tuková hmota, svaly, hladina bílkovin, kvalita metabolismu a mnoho dalšího. Udržovat se v kondici nebylo nikdy tak snadné a příjemné!

Ovoce jsou potraviny bohaté na cukr a častá konzumace sacharidů může vést k obezitě. Dietoložka-výživová poradkyně Irina Mansurová vysvětlila, které potraviny by se měly konzumovat a které ne. Informuje o tom web „Argumenty a fakta“.

„Některé ovoce může opravdu přidat na váze – banány, mango, hroznové víno, granátová jablka, datle, všechno sušené ovoce. Existují také možnosti produktů, které vám rychle pomohou zhubnout, a také ty, které mají rychlý účinek na spalování tuků,“ vysvětluje Mansurová.

Připomněla, že mnoho druhů ovoce obsahuje užitečné vitamíny a minerály; podporují funkci střev a posilují imunitu těla a zpomalují proces stárnutí.

V odpovědi na otázku, které ovoce by se mělo jíst při dietě, odborník na výživu poznamenal, že by mělo obsahovat trochu fruktózy a pomoci odstranit škodlivé tuky, cholesterol a zmírnit otoky. Některé druhy ovoce navíc mohou snižovat chuť k jídlu.

ČTĚTE VÍCE
Co znamená Mitenok?

Ti, kteří hubnou, by se měli blíže podívat na citrony. Jeho šťávu je lepší pít nalačno. Během diety vám pomohou i kyselá zelená jablka. Mansurová radí jíst dva nebo tři kousky denně spolu s kůží. Jablka pomohou zlepšit funkci střev a všechny prospěšné vitamíny se nacházejí těsně pod slupkou.

Ananas bude stejně užitečným pomocníkem během vaší diety. Lékař doporučuje jíst 200 gramů denně. Ananas obsahuje mnoho vitamínů: K, E, C, A a skupiny B, PP, je také bohatý na různé mikroelementy, jako je draslík, selen, sodík, zinek, hořčík, měď, fosfor, železo a tak dále. Uvnitř ovoce se nachází enzymový komplex zvaný bromelain, který pomáhá rychle rozkládat bílkoviny a tuky a zlepšuje proces trávení člověka. Ananas navíc odstraňuje přebytečnou tekutinu a má mírný projímavý účinek, což také pomůže zlepšit funkci střev.

Meloun je neméně bohatý na vitamíny a mikroelementy. Obsahuje velké množství flavonoidů a vlákniny, přitom má nízký obsah tuku a bílkovin. Ovoce také pomáhá zbavit se otoků, urychluje metabolismus a vláknina pomáhá zajistit tělu pocit plnosti. Meloun snižuje hladinu cukru v krvi a dokonce zlepšuje náladu. Lékař doporučil jíst asi dva plátky denně.

Lékař doporučuje jíst grapefruit během diety, protože může zrychlit metabolismus.

„Obecně je považován za jednoho z šampionů ve spalování tuků. Ovoce je bohaté na kyselinu askorbovou a vitamín B6, s jeho pomocí můžete vyčistit žlučové cesty, odstranit vodu i toxiny,“ dodala Mansurová.

Ti, kteří hubnou, mohou sníst asi 100 gramů broskví denně. Pomáhají zvyšovat produkci žaludeční šťávy a posilují imunitní systém. Lékař zdůraznil, že broskve řeší mnoho problémů, se kterými se člověk při dietě potýká: zbavují tělo přebytečné tekutiny, čistí toxiny, spalují tukové buňky a zlepšují činnost žaludku.

“Švestka je jedním z nejoblíbenějších plodů mnoha lidí, které lze jíst při dietě v množství 200 gramů denně,” poznamenala Mansurová.

Sušené švestky jsou jedním z osvědčených prostředků pro lidi trpící zácpou. Ovoce normalizuje proces trávení, posiluje stěny cév a dokonce pomáhá vyrovnat se se stresem. Lékař zdůraznil, že díky svým prospěšným vlastnostem vám švestky pomohou shodit přebytečná kila za pár týdnů.

ČTĚTE VÍCE
Lze jojobový olej aplikovat na vlasové kořínky?

Výživová poradkyně radí těm, kteří se chtějí stravovat dietně, aby snědli dvě hrušky denně. Obsahuje draslík, jód, hořčík, železo, zinek a mnoho dalších užitečných prvků. Šťavnaté ovoce je vhodné zařadit do jídelníčku nejen při hubnutí, ale také pro zvednutí nálady, protože pomáhá v boji se stresem, problémy s játry a ledvinami, při pocitu únavy a při velké fyzické zátěži. Hruška také snižuje hladinu cholesterolu v krvi, příznivě působí na kardiovaskulární systém a snižuje chuť k jídlu.

Posledním ovocem, které lékař radí jíst na spalování přebytečných kil, je kiwi. Obsahuje velké množství vitamínů a betakarotenu. Mansurová zdůrazňuje, že slupka ovoce, bohatá na antioxidanty, která pomáhá bojovat s nadbytečnými kilogramy, přináší tělu zvláštní výhody. Spolu se slupkou radí zařadit do jídelníčku i kiwi, které by se mělo nejprve oloupat z malých chloupků. Kiwi úspěšně odstraňuje toxiny a mnoho dalších škodlivých látek, urychluje metabolické procesy mezi buňkami a tkáněmi těla.

Již dříve endokrinoložka a kandidátka lékařských věd Zukhra Pavlova vysvětlila, proč extrémní diety nepomohou zhubnout. Zdůraznila, že pro blaho člověka by člověk neměl ignorovat fyziologické zákony.

“Doktor 24. Témata týdne”: jak zhubnout do léta