Nízký obsah kalorií, hypoglykemický index, obsah cukru a velké množství vlákniny – tyto ukazatele jsou důležité při vytváření stravy pro hubnutí. Je důležité, aby hubnutí nebylo jen rychlé a efektivní, ale také zdravé, takže při výběru ovoce na svačinu je třeba vzít v úvahu jejich složení.

Hlavními na seznamu ovoce na hubnutí jsou citrusové plody.

1. Citrus

Proč jsou citrusové plody na prvním místě? Odpověď je jednoduchá: díky obsahu velkého množství aminokyselin, vitamínů a flavonoidů podporujících hubnutí.

Mezi těmito zástupci jsou pro hubnutí nejoblíbenější grapefruity, pomelo, pomeranče a mandarinky.

Kalorie na 100 gramů:

  1. grapefruit – 35 kcal;
  2. pomelo – 32 kcal;
  3. pomeranče – 43 kcal;
  4. mandarinky – 38 kcal;

Zvláštností tohoto rodu rostlin je nejen nízký obsah kalorií, ale také zvýšení rychlosti metabolismu. Grapefruit a pomelo jsou považovány za nejužitečnější pro aktivní hubnutí – nazývají se přírodní „spalovače tuku“.

2. Kiwi

Obsah kalorií v kiwi je o něco vyšší než u pomerančů – 47 kcal na 100 gramů. Užitečnost kiwi pro hubnutí je odůvodněna řadou důvodů:

  1. obsah kyseliny listové a kyseliny askorbové nezbytných pro tělo (zejména v období podzim-zima);
  2. vláknina obsažená v kompozici dokáže dokonale uspokojit pocit hladu;
  3. kiwi obsahuje vitamíny skupiny B, E, PP, A, C;
  4. konzumace ovoce vede ke snížení hladiny cholesterolu;

Kiwi zkrátka pomáhá nejen zhubnout, ale má také pozitivní vliv na vaše celkové zdraví.

3. Ananas

Obsah kalorií v ananasu je 52 kcal na 100 gramů. Toto ovoce je ceněno pro obsah bromelainu, enzymu, který zlepšuje trávení a pomáhá snižovat otoky a záněty. Konzumace ananasu umožňuje „zrychlit“ metabolismus a posílit tělo díky vysokému obsahu vitamínů A, B1, B6.

4. Jablko

Jablka jsou považována za nejdůležitější zdroj vlákniny, nezbytné pro normální funkci střev, a tedy správné, zdravé hubnutí. Kromě toho jablka obsahují polyfenol, organickou sloučeninu, která má silný antioxidační účinek. Domácí jablka jsou nejzdravější a nejbohatší na vitamíny. Kalorický obsah ovoce je pouze 52 kcal na 100 gramů.

5. Hruška

Obsah kalorií hrušek je 47 kcal na 100 gramů. Kůra ovoce obsahuje cenné látky a podporuje vynikající střevní očistu. Samotné ovoce se vyznačuje vysokým obsahem vlákniny. Při konzumaci jedné malé hrušky tělo okamžitě přijme 8 % požadované denní potřeby.

ČTĚTE VÍCE
Jak dlouho trvá bio trvalá na krátké vlasy?

6. Mango

Obsah přírodních cukrů v mangu je o něco vyšší než v jiném ovoci. To nebrání exotickému ovoci přinášet tělu velké výhody a podporovat hubnutí, protože mango obsahuje celou řadu užitečných prvků. Mango obsahuje minerály jako železo, vápník, zinek, hořčík atd. Obsah kalorií je asi 65 kcal na 100 gramů.

Ovoce normalizuje činnost střev a pro svůj nízký glykemický index je vhodné pro lidi s cukrovkou. Obsahuje vitamín E, který zlepšuje hormonální hladinu. Zlepšuje krevní stav při anémii díky vysokému obsahu železa. Posiluje imunitní systém díky kyselině askorbové.

7. Papája

Kalorický obsah ovoce je 43 kcal na 100 gramů, díky čemuž je papája vynikající nízkokalorická svačina. Charakteristickým rysem papáje je přítomnost papainového polypeptidu, který se vyznačuje schopností udržovat gastrointestinální zdraví a snižovat zánět.

Papája je bohatá na vlákninu, která vám pomůže rychle se cítit sytí. Ovoce obsahuje aminokyseliny, vitamíny a minerály. Existuje mnoho způsobů, jak připravit papáju, od smoothies po ovocné saláty.

8. Meloun

Meloun, jak víte, obsahuje hodně tekutiny a tato skutečnost v kombinaci s nízkým obsahem kalorií (30 kcal na 100 gramů) poskytuje vynikající výsledky při hubnutí. Díky diuretickému účinku nezůstává v těle voda, což pomáhá bojovat s otoky.

Meloun neobsahuje velké množství vitamínů, ale výborně odvádí toxiny a škodlivé látky z těla.

9. Broskev

Mnoho lidí miluje toto šťavnaté a jemné ovoce pro jeho chuť. Může vám pomoci zhubnout? Ano, a zároveň si zachovat zdraví! Ovoce obsahuje vitamíny: B, PP, K, E, C, A. Plody se také vyznačují vysokým obsahem přírodní vlákniny a různých minerálů nezbytných pro člověka – železo, vápník, fluor, sodík, jód – a to není celý seznam.

Broskve působí močopudně a projímavě, dobře čistí střeva a odvádějí z těla přebytečnou vodu. Díky organickým kyselinám zrychlují broskve metabolismus. Takový bohatý sortiment užitečných vlastností je kombinován s nízkým obsahem kalorií – 40 kcal na 100 gramů.

10. Granátové jablko

100 gramů granátového jablka obsahuje 52 kcal, takže ovoce zaujímá v seznamu čestné místo. Granátové jablko je užitečné jak pro hubnoucí, tak pro ty, kteří dodržují zásady správné výživy. Toto ovoce je zásobárnou vitamínů A, B, C, E a minerálních látek (vápník, fosfor, draslík, hořčík, železo).

ČTĚTE VÍCE
Co se přidává do barvy pro studený odstín?

Granátové jablko díky aminokyselinám zlepšuje trávení, potlačuje chuť k jídlu, zrychluje metabolismus, čistí gastrointestinální trakt od toxinů a pozitivně ovlivňuje krevní oběh zvýšením hemoglobinu.

Konzumace těchto plodů při hubnutí vám pomůže dosáhnout požadovaného tvaru a zároveň zpevní postavu. Ovoce s vysokým obsahem přírodního cukru je nejlepší konzumovat v první polovině dne, „light“ varianty si raději vyhraďte na večer. Příprava ovocných pokrmů vám pomůže zpestřit váš jídelníček.

Je však důležité mít na paměti, že konzumace potravin s vysokým obsahem organických kyselin a minerálů by měla být přiměřená. Zvýšená konzumace vlákniny vede k poruchám trávicího systému. Kyselost některých ovocných šťáv způsobuje podráždění žaludku. Nejlepší možností je vyhýbat se konzumaci jednoho druhu potravin a držet vyváženou stravu a pokud máte chronická onemocnění, poraďte se s odborníkem.

Ovoce obsahuje hodně cukrů a povzbuzuje chuť k jídlu, proto se jim mnoho hubnoucích lidí vyhýbá. A marně: existuje ovoce, které pomáhá při hubnutí a boji s nadváhou. Pokud je samozřejmě vyberete správně. Představujeme vám seznam toho nejlepšího ovoce na hubnutí!

22 února
Zobrazení 120679
podíl
Přidat do oblíbených

Hodnocení ovoce pro hubnutí

1 místo. Grapefruit

Má jeden z nejnižších glykemických indexů mezi ovocem – grapefruitový cukr se vstřebává pomalu a obsahuje minimum kalorií. Bohatý na vlákninu, takže dobře zasytí. „Grapfruit je dobrá svačina, pokud chcete po večeři opravdu jíst,“ radí Marina Apletaeva, nutriční specialistka z Emerald Medical Center. “Pořád toho moc nesníš.”

2. místo. Jablko

V syrové formě stimuluje chuť k jídlu, protože ovocné kyseliny v jablku vyvolávají tvorbu kyseliny chlorovodíkové v žaludku. Řešením je jablka zapéct: v této podobě vytvářejí dlouhotrvající pocit plnosti a nedráždí žaludeční sliznici. Ideální produkt na snídani nebo svačinu do práce. Jablko můžete rychle upéct v mikrovlnné troubě přidáním trochy vody.

3. místo. oranžový

Stejně jako grapefruit obsahuje hodně vlákniny a ne příliš mnoho ovocného cukru. Pomeranč je zdravá, nízkokalorická svačina, kterou je nejlepší jíst odděleně od ostatních potravin. Jeden z nejlepších zdrojů vitamínu C.

4. místo. Ananas

Existuje mýtus, že ananas spaluje tuk v těle. “Toto tropické ovoce obsahuje různé enzymy, které usnadňují proces trávení,” říká Marina Apletaeva. — Pokud jej kombinujete v pokrmech s tučnými jídly, tuky se vstřebávají pomaleji a je menší pravděpodobnost, že se přebytky budou ukládat v těle. Ale říkat, že díky ananasu se spálí nadváha, je nesprávné.“

ČTĚTE VÍCE
K čemu je kilt?

5. místo. Banán

Dívky na dietě považují banán za téměř svého největšího nepřítele: je škrobový, sladký, kalorický. Přitom skvěle nahradí jedno jídlo, pokud jste například na cestách nebo zapomněla doma zdravý oběd. Pár středně velkých banánů obsahuje ne více než 250 kcal a 1-2 g tuku. Banán na rozdíl od většiny syrových plodů nedráždí trávicí systém. Stejně jako jablko se může pochlubit velkým množstvím vlákniny. Pokud potřebujete svačinu před namáhavým tréninkem, banán je vaší nejlepší volbou. I když byste je samozřejmě neměli zneužívat na dietu.

Vykládání ovoce

Marina Apletaeva nedoporučuje organizovat dny ovocného půstu: „Koneckonců, ovoce obsahuje hodně cukru, přetěžuje slinivku břišní a vyvolává návaly glukózy v krvi.“ Jednou z mála přijatelných možností, pokud se nemůžete dočkat, až před důležitou událostí shodíte pár kilo navíc, je grapefruit, pomeranče nebo pečená jablka v kombinaci s kysanými mléčnými výrobky, jako je tvaroh, kefír nebo jogurt.

Jak si vybrat ovoce pro hubnutí

O kvalitě ovoce vědí nejlépe raw foodisté. Ovoce tvoří základ jejich jídelníčku, proto si vybírají velmi pečlivě. Požádal jsem Sergeje Dobrozdravina, vedoucího Moskevské školy syrové stravy, organizátora největších akcí pro raw foody v Rusku – Festival syrové kuchyně a Všeruské fórum lékařů a vegetariánů syrové stravy -, aby se podělil o své zkušenosti.

Nakupujte ovoce na trzích od malých farmářských dodavatelů. Supermarkety potřebují nepřetržité dodávky každý den, takže spolupracují pouze s velkými farmami a jejich rozsah jim neumožňuje odmítat chemikálie. „Vyhýbám se produktům z Nizozemska, Izraele a Argentiny – v těchto zemích se ovoce pěstuje za použití velkého množství chemikálií,“ říká Sergej. “Snažím se najít sezónní ovoce z Kubanu, Kavkazu, Uzbekistánu, Tádžikistánu, Abcházie.”

Vybírejte plody nepravidelného tvaru, s defekty, jako jsou červí díry, hnědé skvrny atd. „Hladké, lesklé, dokonale jednotné barvy, velmi velké, bez semen (například tomel nebo hruška), s největší pravděpodobností obsahují mnoho škodlivých nečistot,“ vysvětluje Sergej. “Na rozdíl od přírodního ovoce navíc téměř nevoní, nekazí se týdny a chutnají jako plast.”

Pozor na zralost. „Nezralé banány, melouny a mango se k nám vozí z Thajska,“ říká Sergej. “Nemají čas dozrát v obchodech a nezralé ovoce není tak zdravé.”

ČTĚTE VÍCE
Jak se cítí žena v okamžiku oplodnění?

Určete, co je pro vás nejlepší prostřednictvím zkušeností.. „Například kupuji ukrajinská a moldavská jablka, marocké a abcházské mandarinky, zelené rozinky z Uzbekistánu,“ říká Sergej.

Spřátelte se s prodejci. “Používám jednoduchou techniku,” říká Sergej. “Přijdu k prodavači, jehož tvář se mi líbí, a řeknu: “Před 2 týdny jsi mi prodal tak lahodná jablka a tak dobře jsi je natrhal, každý den jsme na tebe vzpomínali!” To je velmi motivující, prodejce mě vidí jako člověka a snaží se najít to nejlepší nebo varuje: „Tentokrát je meloun špatný, radši ho neberte. “