Jablečná dieta je jednou z nejjednodušších a nejdostupnějších diet a umožňuje dosáhnout hmatatelných výsledků. Ale podle odborníků na výživu musíte být opatrní, když jíte pouze jablka, stejně jako u jakékoli jiné monodiety

Na první pohled vypadá myšlenka jíst pouze jablka docela lákavě. Chutné a ekonomické, není třeba se dusit pohankou a kuřecími prsy. A můžete rychle zhubnout: za týden jablečné diety můžete zhubnout až 5 kg. Lékaři zároveň varují: monodieta může způsobit ztrátu síly a nedostatek prospěšných mikroelementů. Kromě toho je nutné pečlivě zvážit jídelníček na týden, aby nedošlo k pálení žáhy z přebytku kyseliny jablečné.

Výhody jablečné diety

Jednou z hlavních výhod jablečné diety je její dostupnost. Jablka lze nalézt v obchodech kdykoli během roku a jsou levná, takže dieta je cenově dostupná. Jablečná dieta je vhodná pro lidi, kteří z etických nebo fyzických důvodů nejí maso, protože neobsahuje živočišné bílkoviny. Velké množství vitamínů příznivě působí na imunitní systém a pektin obaluje žaludek a stimuluje činnost střev 1. Vyhnete se tak střevní atonii (problémy s pohybem střev)

Nevýhody jablečné diety

Jablečná dieta je psychicky těžko tolerovatelná a často vede k poruchám, při kterých se lidé přejídají vysoce kalorickými potravinami. Tělo tak signalizuje vážné nutriční nedostatky a stres. Jablka stimulují pocit hladu, takže bude těžké se zdržet přílišného jídla.

Po ukončení diety, i když se vyhnete poruchám, musíte nadále dodržovat správnou výživu, jinak se ztracené kilogramy okamžitě vrátí. Tělo, které bylo v úsporném režimu, začne doplňovat to, co bylo ztraceno.

Během diety je vyloučena fyzická aktivita, protože trénink v nepřítomnosti bílkovin povede spíše ke ztrátě svalové hmoty než ke spalování tuků. Dochází také ke ztrátě síly a slabosti.

Je to důležité,

Jablečná dieta je zakázána těhotným a kojícím ženám, stejně jako při onemocněních střev a žaludku. Kyselina v jablkách může způsobit gastritidu a vředy a nadbytek vlákniny může způsobit plynatost a bolest.

Menu na 7 dní pro jablečnou dietu

Klasická jablečná dieta se skládá pouze z jablek a vody. To je však pro tělo extrémně škodlivé a je obtížné to tolerovat, takže zvažme jednodušší možnost, která vám umožní přidat žitné sušenky, kefír a kuřecí prsa.

Denně můžete sníst až 1,5 kg neslazených tvrdých jablek. Aby vás ovoce tak rychle neomrzelo, kupujte různé odrůdy a připravujte pokrmy z jablek – pyré, saláty, pečte jablka 2.

Den 1

Snídaně: 2 jablka, několik žitných sušenek bez přísad
oběd: sklenici kefíru, jablečný pyré
večeře: 2 čerstvá jablka

Den 2

Snídaně: sklenici kefíru, jablečný pyré
oběd: vařená kuřecí prsa, čerstvé jablko
večeře: 2 pečená jablka

Den 3

Snídaně: Salát se strouhanými jablky a skořicí
oběd: 2 jablka, několik žitných sušenek bez přísad
večeře: 2 pečená jablka

Den 4

Snídaně: 2 pečená jablka, sklenice kefíru
oběd: 2 pečená jablka se lžící medu
večeře: Salát se strouhanými jablky a skořicí

Den 5

Snídaně: sklenici kefíru, jablečný pyré
oběd: vařená kuřecí prsa, čerstvé jablko
večeře: 2 pečená jablka

Den 6

Snídaně: Salát se strouhanými jablky a skořicí
oběd: 2 jablka, několik žitných sušenek bez přísad
večeře: sklenici kefíru, jablečný pyré

Den 7

Snídaně: čerstvé jablko, zelený čaj
oběd: vařená kuřecí prsa, čerstvé jablko
večeře: 2 pečená jablka

ČTĚTE VÍCE
Jaký je rozdíl mezi Mesothreads a Thread liftingem?

výsledky

Za týden jablečné diety můžete shodit až 5 kg nadváhy. V tomto případě existuje možnost ztráty svalové hmoty, protože svaly nedostávaly bílkoviny.

Dietu musíte opustit postupně, postupně do stravy přidávat libové maso, ryby, mléčné výrobky a obiloviny.

Abyste se vyhnuli závratím a slabosti, musíte omezit fyzickou aktivitu na minimum, což snižuje účinnost stravy. Ale nemůžete držet půst a trénovat zároveň.

Recenze odborníků na výživu

Mnoho odborníků na výživu se shoduje, že jakákoli monodieta představuje pro tělo vážný stres, takže je lepší ji opustit. Při jablečné dietě je vážný nedostatek tuků a bílkovin a prospěšné látky obsažené v jablkách je nedokážou kompenzovat. Při dietě se lidé často potýkají s nízkou energií a zažívacími problémy. Proto je nutné užívat další multivitaminy a před dietou se určitě poradit s lékařem.

— Jako lékař o takové dietě neuvažuji a nedoporučuji ji žádnému ze svých pacientů. Jablečná dieta povede pouze k tomu, že se tělo dostane do stavu stresu a bude si ukládat tuk „do rezervy“. Proto je vysoce pravděpodobné, že člověk přibere kila navíc, dokonce více než před dietou, říká Gastroenterolog, odborník na výživu, odborník na výživu Elena Krasnopeeva.

Oblíbené otázky a odpovědi

Jak dlouho můžete zůstat na jablečné dietě, je možné sportovat a další oblíbené otázky zodpověděla gastroenteroložka, výživová poradkyně a výživová poradkyně Elena Krasnopeeva.

Jak dlouho můžete držet jablečnou dietu?

— Jako odborník na výživu a gastroenterolog nedoporučuji nikomu monodiety. Navíc jako je jablečná dieta, která je omezená v množství bílkovin, tuků a sacharidů. Vše musí být vyvážené, všeho s mírou. Proto na otázku, jak dlouho můžete dodržovat jablečnou dietu, odpovím – je lepší se toho hned vzdát.

Je možné při jablečné dietě cvičit?

— Cvičení na jablečné dietě se nedoporučuje, protože kvůli nízkému obsahu kalorií prostě nebudete mít dostatek síly nejen na sport, ale ani na plnohodnotný život.

Každý člověk má svůj vlastní základní metabolismus: je tam zahrnuta práce našich životně důležitých orgánů. Dýcháme, funguje naše srdce, funguje náš gastrointestinální trakt. To vyžaduje určité množství kalorií, které lze vypočítat pomocí vzorce na základě údajů pacienta. A to bude minimální množství kalorií a jablečná dieta není schopna kalorie pokrýt ani na tento základní metabolismus.

Je možné jablečnou dietou zhoršit chronická onemocnění?

— Jablečná dieta je bez tuku a je přísně zakázána pro dívky v reprodukčním věku. Snížení množství tuku na méně než 50 g denně může způsobit hormonální nerovnováhu. Hrozí tak narušení menstruačního cyklu až do amenorey 3, tedy absence menstruace, která může v budoucnu vést k neplodnosti.

Exacerbace chronických onemocnění na jablečné dietě je samozřejmě možná. Jablka jsou poměrně těžký produkt, zvláště pokud se konzumují ve velkém množství – alespoň kilogram denně nebo více. Mohou se objevit gastrointestinální onemocnění: gastritida, dysbióza, syndrom přemnožení plísní, syndrom přemnožení bakterií, plynatost.

Zdroje:

  1. Murodova M. M., Karomatov I. D. Jablka jsou terapeutický a profylaktický prostředek. Biologie a integrativní medicína, 2018. https://cyberleninka.ru/article/n/yabloki-lechebnoe-i-profilakticheskoe-sredstvo/viewer
  2. Dutová I.V. Základy racionalizace výživy pro zápasníky. Zprávy o Tulské státní univerzitě. Tělesná kultura. Sport, 2013. https://cyberleninka.ru/article/n/osnovy-ratsionalizatsii-pitaniya-bortsov/viewer
  3. Sosnová E. A. Amenorea. Archiv porodnictví a gynekologie pojmenovaný po. V. F. Snegireva, 2016. https://cyberleninka.ru/article/n/amenoreya/viewer
ČTĚTE VÍCE
Kde se vyrábí Tommy Hilfiger?

Jablko je nejoblíbenější ovoce, které je povoleno v mnoha dietách. Jablka mají nízký obsah kalorií. Zároveň obsahují mnoho vitamínů, mikroelementů, posilují imunitní systém. Není divu, že se objevila oddělená strava, která je dnes běžným způsobem hubnutí.

Tento článek slouží pouze pro informační účely. Pro správné hubnutí bez újmy na zdraví je lepší poradit se s odborníkem. Na hubnoucí klinice Dr.Bormental pracují vysoce kvalifikovaní odborníci, kteří využívají jejich patentovanou metodu, se kterou zhublo již více než půl milionu lidí. Technika je podrobně popsána zde.

Jablečná dieta je snadný způsob, jak zhubnout!

Existuje několik způsobů, jak zhubnout na jablkách. Vláknina obsažená v jablkách má dobrý vliv na činnost žaludku. Tento typ stravy má určitá omezení, například u gastrointestinálních onemocnění je lepší jíst pečená, sušená jablka. Jablečná dieta, při které je přísně omezena konzumace jiných potravin, je monodieta a umožňuje zhubnout až 5-7 kilogramů.

Jablka jsou zdrojem vitamínů a mikroelementů. Například vitamíny skupiny A, C, B a P. Obsahují železo, hořčík, draslík, pektiny, fruktózu a kyselinu listovou. Velmi vysoký obsah užitečných mikroelementů ve slupce.

Vezměte prosím na vědomí, že jakákoli dieta je pro tělo velkým stresem. Jablečná dieta není výjimkou, takže před zahájením takové diety je třeba se poradit s odborníkem.

Jak vám jablka pomohou zhubnout

Jablka jsou nízkokalorická potravina. Na 100 g výrobku je méně než 50 kcal a obsah vody je téměř 85 %. Také jablka neobsahují téměř žádné bílkoviny, tuků je méně než 0,5 %.

Pokud je váš životní styl sedavý, pak by měl být příjem kalorií snížen na 1000-1200 kcal za den. Jablka, vzhledem k jejich minimálnímu obsahu kalorií, lze jíst bez omezení. Jablka mají navíc nízký glykemický index, který je podle odrůdy 30-45 jednotek. Chcete-li zhubnout, musíte konzumovat potraviny s glykemickým indexem nižším než 55, takže jablka jsou povolena v mnoha dietách, dokonce i těch, které jsou určeny pro pacienty s diabetem 2. typu.

Vláknina normalizuje činnost žaludku a snižuje pocit hladu. Díky rostlinným vláknům zlepšují střevní motilitu a urychlují metabolický proces. Vysoký obsah jódu, draslíku, ovocných kyselin a minerálních látek umožňuje nasytit tělo potřebnými prvky.

Nemyslete si, že čím více jablek sníte, tím více zhubnete. Nadměrná konzumace ovoce může povzbudit chuť k jídlu, proto je doporučené množství 1,5 kilogramu.

Kolik kilogramů můžete zhubnout?

Při této dietě, pokud je přísně dodržována, můžete zhubnout až 1,5 kg za den. Někteří vyznavači této diety poznamenávají, že při mono-dietě s jablky můžete zhubnout 10 kg. Výsledek však závisí na mnoha faktorech. To je ovlivněno délkou diety, počátečními údaji a individuálními vlastnostmi těla. Někdo se s kily navíc rychle rozloučí, jiný bojuje o každých 100 g váhy.

Jak jíst jablka na hubnutí

Existuje několik druhů jablečné diety, ale v klasickém slova smyslu se jedná o striktní dodržování diety, která zahrnuje pouze jablka a vodu. Je třeba si uvědomit, že tento typ stravy může být zdraví nebezpečný. Chcete-li zhubnout bezpečně a efektivně, musíte se poradit s odborníkem.

ČTĚTE VÍCE
Kde se vyrábí oblečení Zara?

Někteří odborníci na výživu poznamenávají, že je lepší začít s dietou s půstem. Podávají se jednou za 2 týdny a v předvečer diety. Samotná monodieta může trvat až 4 dny.

Doporučuje se používat sezónní ovoce, které lze pěstovat ve vašem domovském regionu. Dovezená jablka mohou vypadat chutněji, ale jejich lesk je způsoben voskováním. To pomáhá prodloužit jejich životnost během přepravy. Parafín, který se používá ke zpracování, může mít negativní vliv na funkci jater.

Vzhledem k tomu, že slupka obsahuje vysokou koncentraci živin, doporučuje se jablka konzumovat neoloupaná. Aby byla zajištěna kvalita produktu, před konzumací oškrábejte slupku nožem. Pokud se na povrchu vytvoří bílý povlak, pak je lepší takové ovoce oloupat.

Při provádění postních dnů je vhodné používat zelené odrůdy ovoce s neutrální chutí. Ale pokud je to žádoucí, lze je střídat s jinými odrůdami, aby se strava zpestřila jinými chutěmi.

Výhody jsou nejen v syrovém ovoci, ale také v sušeném a pečeném. Při pití jablečného džusu byste však měli být opatrní. Mělo by se pít v malých množstvích 350-400 ml denně. Je třeba si uvědomit, že jablečný džus byste neměli pít nalačno, protože dráždí žaludeční sliznici. Upozorňujeme, že mluvíme pouze o čerstvě vymačkaných šťávách. Balené jsou zakázány při jakékoli dietě.

Kolik můžete denně jíst

Jak již bylo uvedeno, můžete jíst ne více než 1,5 kg ovoce denně. Je to dáno jejich obsahem cukru. Denní norma je 45-50 g, jedno ovoce obsahuje asi 10 g cukru. Je také třeba si uvědomit, že cukr může pocházet z obilovin, škrobových potravin a sladkostí. Pokud se vzdáte jiných potravin, můžete sníst až 5 jablek denně. Pokud porušíte normu, metabolické procesy se mohou zpomalit a přispět k získání dalších kilogramů. Vyplatí se také sledovat své zdraví, nadměrná konzumace vlákniny může způsobit nadýmání.

Proč se doporučuje jíst zelené odrůdy? Je to dáno obsahem barviv: zelená jablka je neobsahují, takže riziko alergické reakce je minimální. Zelené odrůdy navíc obsahují o něco méně cukru.

Zjistěte, zda máte porušení
stravovací chování

  • Test byl vyvinut v Torontu v roce 1979.
  • 26 otázek
  • Vysoká spolehlivost
  • DÁREK NA KONEC (který může změnit váš život)

Které je lepší jíst – čerstvé, pečené, sušené?

Během dietního období chcete svůj jídelníček zpestřit různými pokrmy z jablek. Mnozí proto čelí otázce: „Je možné zhubnout na pečených nebo sušených jablkách? Je třeba zvážit několik věcí. Pro zdravé lidi bude prospěšnější syrové ovoce. Jsou bohaté na vitamíny rozpustné v tucích a následující minerální látky:

  • retinol – je potřebný pro správnou funkci zrakových orgánů, udělá pokožku zářivou, elastickou a také sníží riziko předčasného stárnutí;
  • vitamín E – podporuje tvorbu červených krvinek, poskytuje protizánětlivý účinek;
  • hořčík – obnovuje fungování nervového systému;
  • fosfor – pomáhá zlepšovat paměť, koncentraci a je také potřebný pro normální fungování pohybového aparátu;
  • mangan – pomáhá obnovit hladinu cukru.

Pokud má však člověk nějaké zažívací potíže nebo nedávno prodělal operaci žaludku, doporučuje se jíst pečená jablka. Obsahují pektin a je nezbytný pro normální fungování gastrointestinálního traktu. Tento prvek je považován za prebiotikum, které pomáhá obnovit funkci žaludku. Pečené ovoce navíc obsahuje minimální množství kalorií.

ČTĚTE VÍCE
Co dělá kakao pro vlasy?

Sušená jablka nejsou během diety také zakázána, ale stojí za to připomenout, že je lepší je namočit ve vodě po dobu 30-40 minut. Kompot můžete vařit i bez cukru. Suché plátky způsobí silnou žízeň. Sušené ovoce obsahuje minerální látky, vitamíny a účinné látky. Vysoký obsah draslíku pomáhá normalizovat krevní tlak a reguluje hormonální hladinu.

Výhody a nevýhody stravy

Tento typ výživy má své výhody:

  • Pravidelná konzumace jablek pomáhá snižovat hladinu cholesterolu a také normalizuje funkci jater.
  • Pektin nejen pomáhá zhubnout, ale také pomáhá odstraňovat olovo a arsen z těla.
  • Mají mírný projímavý účinek. Pokud máte problémy se stolicí, pak vám jablečná dieta pročistí organismus.

Dalším přínosem je úleva od závislosti na nikotinu. Je také důležité, aby jablka byla dostupná po celý rok a jejich cena byla nízká.

Ale navzdory všem výhodám existuje řada nevýhod, včetně:

  • Dieta je kontraindikována u lidí s gastrointestinálními problémy.
  • Zvyšují kyselost organismu a rozdmýchávají pocit hladu.
  • Monodiety mohou negativně ovlivnit zdraví těla, měli byste být opatrnější v přistupování k přísným dietním omezením. Je třeba si uvědomit, že strava může být měněna řepou, mrkví, pohankou a nízkotučným tvarohem.

V závislosti na individuální reakci těla se může délka diety lišit.

Jablka mohou také způsobit nadýmání, takže byste měli pečlivě sledovat zdraví střev.

Kontraindikace a nežádoucí účinky, užívání v těhotenství

Je možné zhubnout na jablkách? Jakékoli dietní omezení podporuje hubnutí, ale taková extrémní metoda má řadu kontraindikací:

  • gastrointestinální onemocnění – gastritida, vředy, vysoká kyselost;
  • nedostatek vitamínů, anémie;
  • zvýšené hladiny cukru.

Během těhotenství a kojení je přísně zakázáno dodržovat přísnou mono-dietu.

Mnoho odborníků doporučuje opustit mono-dietu a přidat do svého jídelníčku jiné ovoce a zeleninu. Jemné diety, které obsahují všechny mikroelementy potřebné pro tělo, jsou pro zdraví bezpečnější.

Je možné jíst jablka ráno na lačný žaludek? Odborníci poznamenávají, že byste neměli jíst jablka na lačný žaludek, pokud máte nějaké gastrointestinální onemocnění.

Kdy je nejlepší jíst ovoce? Výhodou těchto produktů je, že mají nízký obsah kalorií, což znamená, že je lze konzumovat kdykoli během dne. Je však třeba připomenout, že vysoký obsah sacharidů a fruktózy může negativně ovlivnit proces hubnutí. Před spaním byste proto neměli jíst hodně jablek.

Jablečné dietní možnosti s recepty

Půstní den

Během postního dne si musíte udělat zásobu 1,5 kilogramu ovoce (6-7 drobných plodů). Toto množství je třeba rozdělit tak, aby vystačilo na 3-4 dávky. Pro zvýšení účinnosti se doporučuje vypít 2 sklenice teplé vody ráno a poté o 30 minut později sníst první ovoce.

Kromě toho je potřeba vypít až 2 litry vody nebo neslazeného zeleného čaje. Poslední jídlo by mělo být 2-3 hodiny před spaním.

Jablečná dieta na 3 dny

Klasická expresní dieta, skládající se ze 3 dnů, během kterých musíte jíst a pít vodu jako v den půstu. Takovou stravu byste neměli dodržovat déle, než je předepsaná doba, protože dlouhé odmítání jídla nemusí nejen přinést výsledky, ale také poškodit vaše zdraví.

ČTĚTE VÍCE
Co je francouzský šelak?

Nízkokalorická varianta na 5 dní

Pokud není vhodná přísná monodieta, můžete věnovat pozornost nízkokalorickým variantám kombinovaných diet. Časově mohou trvat 5 až 7 dní. Do jídelníčku se přidávají nekalorické potraviny, například nízkotučný tvaroh, ryby, tvrdý sýr. Přibližný jídelníček na jeden den může vypadat takto:

  • snídaně – 100-150 g nízkotučného tvarohu, jedno zelené jablko;
  • druhé jídlo – pečené jablko, žitné sušenky;
  • oběd – dušená zelenina s rybou, ovocný salát;
  • odpolední svačina – ovoce;
  • večeře – 50 g sýra, ovoce.

Můžete také jíst mrkev, řepu a okurky. Ujistěte se, že pijete dostatek vody, abyste zabránili dehydrataci.

Nízkokalorická dieta s jablky na týden

Tato dieta má širokou škálu povolených potravin. Strava se může skládat například ze zeleninových salátů, vařených vajec, vařené rýže, nízkotučného tvarohu, ovesných vloček a tvrdých sýrů. Jídelníček si můžete zpestřit i lahodným dezertem – strouhanou mrkví s medem.

Ráno, před jídlem, musíte vypít 2 sklenice teplé vody.

Recenze a výsledky hubnutí

Na internetu je mnoho recenzí o výhodách a účinnosti diety.

„Začal jsem hubnutí s půstem, ale nějak to od začátku nefungovalo. Neustále jsem cítil hlad, jednoduše jsem neměl přes den dost jablek. Pak mi přítel raw food poradil, abych přidal další zeleninu a nízkokalorická jídla. Vydržet na takovém raw food týdnu bylo snadné – výsledkem bylo, že jsem zhubla 4 kilogramy. Kilogramy se ještě nevrátily, držím se správné výživy.“ — Taťána, 28 let.

„Na jablkách opravdu zhubneš! Miluju monodiety, zpočátku to bylo těžké, ale pak si na to zvyknete a zapojíte se. 3 dny abstinence od jídla a výsledek je okamžitě patrný na váze. Koupil jsem si 3 jablka na každý den, takže to dopadlo tak, že jsem k snídani, obědu a večeři snědl jedno ovoce. Během dne jsem pil hodně zeleného čaje. Zhubla jsem 2 kilogramy za den.” — Oksana, 39 let.

Odborný posudek

Jablka, stejně jako jiné nízkokalorické ovoce, jsou velmi užitečná při hubnutí. Nepočítejte s nimi ale jako s kouzelným prostředkem na hubnutí. Abyste svou váhu dostali do normálu a udrželi si dosažené výsledky, nestačí sníst určité množství jablek, musíte téměř úplně přebudovat svůj životní styl. Na přísných monodietech se opravdu rychle hubne, ale pak se váha stejně rychle vrací a mohou se rozvinout různé nemoci.

Pokud chceš.

Vytvořte si lepší stravovací návyky a životní styl, které zlepší vaše fyzické a duševní zdraví, posílí váš imunitní systém, pomohou vám lépe zvládat stres a dosáhnout trvalých výsledků. Ukážeme vám, jak na to.

Jediný v Rusku osobní výživový koučovací program “PRO_výživa”, který je založen na psychoterapie stravovacího chování, výživy a návykového koučování. Vytvořeno lékaři na základě 20 let zkušeností.

Každý měsíc přijímáme malý počet nových klientů, abychom mohli poskytovat výjimečné služby a skutečnou péči.

Připojit seznam předprodejů dnesa nějaké dostanete DÁRKOVÉ PŘEDMĚTY:

    Diagnostická analýza s odborníkem: k odhalení skrytých důvodů, proč nemůžete zhubnout, a určení typu poruchy příjmu potravy.

Vyplňte formulář níže a přihlaste se do užšího výběru!