Chcete zhubnout rychle a efektivně? Vyzkoušejte jednu z možností monodiety – dietu „6 okvětních lístků“. Připravili jsme podrobný jídelníček, rychlé recepty, nalezené recenze i výsledky – to vše hledejte v článku.

Dieta „6 okvětních lístků“ je docela snadné dodržovat díky rozmanitosti potravin a krátkému trvání.

Neléčte se sami! V našich článcích shromažďujeme nejnovější vědecká data a názory autoritativních odborníků na zdraví. Ale pamatujte: pouze lékař může diagnostikovat a předepisovat léčbu.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Dieta „6 okvětních lístků“: podstata a základní principy

Tvůrcem této diety je známá výživová poradkyně Anna Johansson. Dieta 6 okvětních lístků byla vynalezena ve Švédsku. Podstatou diety „6 okvětních lístků“ je, že každý „okvětní lístek“ ve stravě je jeden den monodiety a celkový kurz trvá 6 dní.

Co můžete jíst během diety „6 okvětních lístků“, pokud je to monodieta? Jíte pouze jídlo, které je pro daný den doporučeno, například v rybí den – pouze ryby a v zeleninový den – zeleninu. Toto je dieta 6 okvětních lístků od Anny Johanssonové. Denní menu je monotónní, což nelze říci, pokud se podíváte na celou dietu jako celek – dieta pokrývá velký seznam produktů.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Dieta „6 okvětních lístků“ je účinná díky střídání bílkovin a zdravých sacharidů – tomu věří sama Anna Johansson.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Navzdory názvu nebudete v žádném případě potřebovat jíst žádné květiny – 6 Petal Diet bude vyžadovat trochu pohrávání. To je však samozřejmě volitelné. Ale aby bylo snazší držet dietu, její tvůrce navrhl jednoduchý způsob, jak sledovat své úspěchy: vystřihněte z papíru květinu se 6 okvětními lístky, na každý okvětní lístek napište název jednoho z dnů v pořadí a odtrhněte okvětní lístky, když den skončí. Souhlasíte, je mnohem snazší držet mono-dietu, pokud víte, že vám zbývá jen jeden nebo dva dny, abyste vydrželi. Papírovou květinu lze pro přehlednost připevnit magnetem na lednici.

Nepoužívejte potravinářské přísady

Jídlo lze osolit a okořenit jemným kořením, ale nelze přidat cukr nebo máslo. V kterýkoli den diety „6 okvětních lístků“ můžete své jídlo zpestřit bylinkami: koprem, petrželkou, koriandrem, bazalkou a dalšími odrůdami. Metody vaření zahrnují vaření, dušení, pečení, vaření v páře, pokud se jedná o ovoce, zeleninu nebo tvaroh, lze je konzumovat i syrové.

ČTĚTE VÍCE
Co parfémy nemají rády?

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Pijte vodu

Během 6 Petals Diet musíte pít dostatek tekutin. Vaše norma je asi dva litry vody denně. Můžete pít zelený čaj a kávu, ale bez smetany nebo mléka.

Neměňte dny

Pořadí, ve kterém dny jdou po sobě, je nesmírně důležité: již jsme řekli, že proteinové a sacharidové dny se střídají a to zajišťuje účinnost diety. Tělo musí přijímat živiny všech typů, proto dbejte na sled dnů. K tomu pomáhají i okvětní lístky.

Dieta „6 okvětních lístků“: podrobnosti o menu po dobu 6 dnů a po dietě

Dietní menu „6 okvětních lístků“ je navrženo na týden, takže k rychlému zhubnutí stačí změnit jídelníček na 6 dní. Pro dlouhodobé výsledky je však nutné po dietě „6 okvětních lístků“ opatrně vstoupit do svého obvyklého jídelníčku, jako každé jiné expresní diety, aby se ztracený tuk hned nevrátil.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Dieta 6 Petals promění hubnutí ve hru
INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Dieta „6 okvětních lístků“: jak vypadá dietní menu pro každý den

  • První „okvětní lístek“ je rybí den. V rámci diety „6 okvětních lístků“ můžete jíst vařené nebo pečené ryby, ale ne více než 500 g denně. Rozložte si porce tak, abyste se cítili pohodlně.
  • Druhým „okvětním lístkem“ je zelenina. Dieta „6 okvětních lístků“ zahrnuje také zeleninový den. Doporučujeme kupovat bílé a květákové zelí, zelenou zeleninu, cuketu a rajčata. Nepřekračujte limit 1500 g.
  • Třetí „okvětní lístek“ je kuřecí den. Během dne můžete jíst 500 g filé, vařené v jakékoli formě.
  • Čtvrtým „okvětním lístkem“ diety „6 okvětních lístků“ je obilný den. Můžete jíst libovolnou kaši po celý den do 200 g. Je možné při dietě „6 okvětních lístků“ zvolit více obilovin najednou? Ano, ale celkové množství nelze překročit. Vyberte si rýži, pohanku nebo jáhly.
  • Pátý „okvětní lístek“ je den tvarohu. Denně byste měli sníst 500 g tvarohu. Do nákupního košíku si přidejte tvaroh s normálním obsahem tuku, ale vždy neslazený. V tento den můžete přidat mléko do čaje nebo kávy.
  • Šestý „okvětní lístek“ je ovocný den. Množství ovoce, které můžete sníst, je 1500 g. Vybírejte neslazené ovoce bez škrobu. Banány, meloun a hrozny – ne.
ČTĚTE VÍCE
Jaký parfém nosí Jolie?

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Zde je video s popisem diety:

Podrobné menu diety „6 okvětních lístků“ na týden a recepty na každý den

I monodieta se dá zpestřit zajímavými a chutnými pokrmy. Zveme vás, abyste vše vyzkoušeli – recepty jsou vhodné pro dietní menu „6 okvětních lístků“ pro každý den. Kromě receptů nabízíme také možnosti denního menu.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE
INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Petal 1 – rybí den

Libové libové ryby, mořské plody – do 500 g. Čaj, káva bez cukru, voda – neomezeně.

V 8 hodin: vařený filet z mořského vlka (lze nahradit treskou, candátem, štikozubcem).

V 11 hodin: nízkotučná ryba pečená v troubě s bylinkami.

Ve 14:XNUMX: rybí polévka na vodě (lze přidat mořské plody).

V 17:XNUMX: dušená ryba.

Ve 20 hodin: vařený candát s kořením.

  • rybí filé – 200 g;
  • sůl podle chuti;
  • petržel – 2 svazku.

Očištěné rybí filé (například chum, štikozubec nebo losos) je nutné osolit, poté zasypat bylinkami a vařit v dvojitém kotli po dobu 30 minut.

Petal 2 – zeleninový den

Jakákoli neškrobová zelenina – do 1500 g. Čaj, káva bez cukru, voda – neomezeně.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

V 8 hodin: kapustový a mrkvový salát, můžete dochutit citronovou šťávou.

V 11 hodin: čerstvá zelenina.

Ve 14:XNUMX: zeleninový guláš.

V 17:XNUMX: salát z okurek, rajčat a červené cibule.

Ve 20 hodin: zeleninová polévka.

  • rajčata – 500 g;
  • česnek – zub 1;
  • bazalka – 1 svazek.

Do hluboké pánve dejte 500 g nakrájených rajčat, přidejte sůl a česnek. Po 10 minutách rajčata podlijeme vodou a dusíme do měkka. Dále je třeba v mixéru porazit dušená rajčata s bazalkou. Podávejte s bazalkou.

Řetězec monodiet – tak lze popsat podstatu švédské diety „6 lístků“.
INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE
INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Petal 3 – kuřecí den

Kuřecí maso – do 500 g. Čaj, káva bez cukru, voda – neomezeně.

V 8 hodin: dušený kuřecí řízek.

V 11 hodin: kuřecí prsa pečená v alobalu s bylinkami.

Ve 14 hodin: kuřecí polévka s kuřecím masem a bylinkami.

V 17:XNUMX: grilované kuře bez oleje.

Ve 20 hodin: vařené kuřecí prsní řízky.

  • kuřecí řízek – 500 g;
  • sůl – podle chuti;
  • zelení – parta.
ČTĚTE VÍCE
Co je to Bonding?

Filet potřeme solí, posypeme bylinkami, zabalíme do alobalu a vložíme do trouby vyhřáté na 200 stupňů. Pečte 30 minut. Hotové jídlo ozdobíme bylinkami a podáváme horké.

Petal 4 – obilný den

V 8 hodin: jáhly, vařené ve vodě.

V 11 hodin: pečené pohankové řízky.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Ve 14:XNUMX: rýže Basmati.

V 17:XNUMX: kroupy s bylinkami.

Ve 20:XNUMX: ovesná kaše se lněnými a chia semínky.

Zapečené pohankové řízky

  • pohanka – 100 g.
  • greeny podle chuti.

V osolené vodě uvaříme 100 g pohanky, kterou je pak potřeba spolu s bylinkami nasekat v mixéru. Z výsledné hmoty je třeba udělat řízky a pečeme je 20 minut v předehřáté troubě.

Petal 5 – tvarohový den

Tvaroh – do 500 g, lze obměňovat mlékem, jogurtem, kefírem. Čaj, káva bez cukru, voda – neomezeně.

V 8 hodin: tvaroh, káva s mlékem.

V 11 hodin: přírodní jogurt bez cukru a přísad.

Ve 14:5: tvaroh XNUMX %.

V 17:XNUMX: sklenka kefíru.

Ve 20 hodin: tvarohová pěna.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

  • nízkotučný tvaroh – 200 g;
  • mléko – 100 g;
  • stévie – 0,5 lžičky;
  • skořice – 0,5 lžičky

Všechny ingredience rozmixujte pomocí mixéru do hladka.

Ovocný den krásně a chutně završí dietu 6 okvětních lístků
INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Petal 6 – ovocný den

Jakékoliv ovoce nepříliš kalorické – do 1500 g. Čaj, káva bez cukru, voda – neomezeně.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

V 8 hodin: dvě hrušky.

V 11 hodin: banán.

Ve 14:XNUMX: pečený ovocný salát.

V 17:XNUMX: pár kiwi.

Ve 20 hodin: oranžové a zelené jablko.

Pečený ovocný salát

  • jablko – 2 ks;
  • hruška – 1 ks;
  • oranžová – 2 ks .;
  • Kiwi – 1 ks .;
  • sušené meruňky – 3 ks .;
  • skořice a vanilka.

Sušené meruňky namočte na 5-10 minut do vody. Pomeranč oloupeme a dužinu nakrájíme na kostičky. Ovoce nakrájíme na malé kousky a ochutíme špetkou skořice a vanilky. Ovoce položte na pečící papír, všechno ovoce potřete pomerančovou šťávou a pečte 15 minut.

Popsali jsme podstatu a podrobné menu diety „6 okvětních lístků“ pro každý den a poskytli recepty. Co tato dieta vlastně dělá a má nějaké kontraindikace?

ČTĚTE VÍCE
Co je permanentní a semipermanentní barvivo?

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Dieta “6 okvětních lístků”: recenze a výsledky, kontraindikace

Výhody diety jsou v tom, že se přes veškerou její účinnost nebudete nudit monodiety – vždyť se neustále navzájem nahrazují, dieta „6 okvětních lístků“ na týden znamená nové produkty a nová jídla každý den. Tělo navíc nepociťuje vážný nedostatek živin – pokud dnes něco chybí, s největší pravděpodobností se nedostatek doplní při další snídani. Únava při takové dietě do života příliš nezasahuje – strava jako celek je poměrně pestrá a tělo přijímá dostatek kalorií pro normální fungování.

Pokud jde o výsledky a recenze diety „6 okvětních lístků“, můžeme s jistotou říci, že má pozitivní vliv na zdraví – pokud samozřejmě dodržujete umírněnost a nenecháte se unést ani samotnou dietou (měli byste neopakovat hned po dojídání) nebo škodlivou potravinu po něm. Ti, kteří takovou dietu vyzkoušeli, říkají, že hubnou stabilně, jejich zdraví se nezhoršuje, dieta je nenudí, ale zároveň jedno kolo diety bohatě stačí, neměli byste „jít do druhého“ – bude těžké dodržovat dietu. Je možné cvičit na dietě „6 okvětních lístků“? Ano, můžete, ale sledujte zatížení, nemělo by být nadměrné.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE
INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Jako každý nutriční systém má dieta „6 okvětních lístků“ kontraindikace:

  • onemocnění jater (včetně chronických);
  • onemocnění žaludku;
  • kardiovaskulární nemoci;
  • diabetes;
  • těhotenství a kojení.

Pro lidi pracující v kanceláři bude docela obtížné dodržovat dietu: vaření ještě nějakou dobu trvá a není vždy vhodné nosit nádoby s jídlem, které odpovídá požadovanému dni diety, a je nepravděpodobné, že byste našli vhodné pokrmy v kavárně. Tuto dietu je proto nejlepší naplánovat na dny pracovního klidu – například pokud potřebujete shodit pár kilogramů po divoké oslavě Nového roku.

Prezentovaný výživový systém je však vhodný téměř pro každého, protože nabídka stravy „6 okvětních lístků“ je poměrně pestrá a samotná strava netrvá déle než týden. V každém případě se poraďte se svým lékařem, protože monodietu lze dodržovat pouze tehdy, jste-li zcela zdraví.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

ČTĚTE VÍCE
Jak vypadá zlatá barva?

Kolik kilogramů můžete zhubnout při dietě „6 okvětních lístků“?

Kurz trvá doslova 6 dní a během této doby můžete ztratit 3-5 kg. Za jeden den se ztratí 0,5-0,8 kg hmotnosti. Dieta „6 okvětních lístků“ je vhodná pro ty, kteří chtějí rychle zhubnout a zároveň se výrazně neomezovat v jídle.

Hlavní věcí je udržet váhu po dietě „6 okvětních lístků“. Asi na měsíc omezte porce nezdravých sacharidů a alkoholu. Vyhněte se pečivu (kromě obilného chleba), cukru, čokoládě, máslu, klobásám a uzeninám. Vybírejte pouze čerstvé produkty. A nezapomeňte chodit do posilovny nebo cvičit alespoň 20 minut denně.