Co dělá obě pohlaví rovnocennými? Bez ohledu na to, jak divně to může znít, jsou to nohy. Právě tváří v tvář nemocem dolních končetin jsou si ženy a muži rovni. První trpí kvůli podpatkům, sedavému zaměstnání a těhotenství, druhým kvůli špatným návykům, závislosti na autě a nepohodlných botách, které se nosí pro každou příležitost a nosí se po celý rok.

A dámy po třicítce teď objevují na svých roztomilých nožičkách žilky a večer jako by jim tuhla lýtka, že se chtějí rychle vykoupat a lehnout. Muži na konci třicítky začínají pociťovat tíhu a dokonce bolest nohou, kloubů a dolní části zad. Všechny tyto drobné nepříjemnosti jsou prvními příznaky závažných onemocnění – křečové žíly, artritida, tromboflebitida.

Je však možné oddálit okamžik stanovení nepříjemné diagnózy. A to se dá docela vážně oddálit, když si uděláte masáž chodidel. V ideálním případě je lepší se svěřit do rukou zkušeného specialisty, ale ne vždy máme možnost najít si čas a peníze na návštěvu. Kromě toho odborníci radí provádět masáž chodidel ráno, hned jak se probudíte, nebo večer těsně před spaním (pro perfekcionisty ráno i večer). Štěstí tedy mají ti, kteří mají v domácnosti někoho, kdo je certifikovaný masér. Zbytek se musí spolehnout na vlastní síly.

Nohy do rukou

„Ranní masáž chodidel aktivuje krevní oběh a tok lymfy v nohou, stimuluje činnost vnitřních orgánů. To je dobrá prevence cévních a kloubních onemocnění, říká masážní terapeut Sergey Yurchenko. “A večerní masáž zmírňuje únavu nejen nohou, ale celého těla, zabraňuje stagnaci žilní krve, zvyšuje pohyblivost kloubů a zlepšuje celkový stav pokožky nohou.”

Odborníci tvrdí, že techniku ​​samomasáže je potřeba zvládat postupně. Je v pořádku, pokud nejsou všechny manipulace provedeny v prvních sezeních. Masírování nohou vám ale nezabere moc času. Hlavní věc je mít na paměti, že ranní samomasáž by měla být prováděna intenzivně, ale ne dlouho, ne více než 7-10 minut, ale večerní samomasáž naopak vyžaduje více času (až 25 minut) a netoleruje rozmarnost. Musíte ovládat pohyby pomalu, postupně zvyšovat rychlost a sílu vlivu. Důležité je nezatěžovat svaly masírované nohy. Pokud při vlastní masáži použijete masážní olej nebo krém s přídavkem éterických olejů, zvýší se hojivý účinek.

ČTĚTE VÍCE
Pro koho je Amazonit vhodný podle znamení zvěrokruhu?

Zároveň nezapomínejte, že byste si nohy neměli masírovat, pokud máte kožní infekce a onemocnění, horečku, rozšířené žíly nebo tromboflebitidu, ale i otoky a záněty kloubů.

Samomasáž nohou

1. Sedněte si na pohovku a položte si pravou holeň na levé stehno tak, abyste na nohu snadno dosáhli rukama. Pokud tato poloha způsobuje nepohodlí, ohněte nohu v koleni a položte vnější stranu chodidla na pohovku.

2. Začněte hlazením nártu pravé nohy dlaní od holeně k prstům shora dolů a naopak. Postupně zvyšujte tlak a trochu mačkejte chodidlo (palec je uvnitř a další čtyři jsou na vnější straně). Po několika tazích přidejte na konci mačkání prstů na nohou. Poté začněte stejným způsobem uchopovat kotník a lehce jej mačkat, abyste masírovali hlezenní kloub. Poté zvedněte nohu shora dolů a naopak, používejte pouze polštářky prstů.

3. Pravou rukou držte holeň, levou rukou uchopte prsty pravé nohy a provádějte jemné pohyby nahoru a dolů. Poté střídavě mačkejte prsty u nohou levou a pravou rukou, dokud se nedostaví příjemný pocit tepla.

4. Pravou rukou držíme chodidlo, levou rukou sevřenou v pěst provádíme hladící pohyby od prstů k patě a zpět, postupně zvyšujeme námahu a nezapomínáme na masáž vnější a vnitřní části chodidla.

5. Poté pokračujte tlakem prstů oběma rukama: palce jsou na chodidle a zbytek na nártu. Důkladně prohněteme celý povrch chodidla od bříšků chodidel až po patu, zatlačte všemi prsty. Pomocí palců dobře promasírujte vnitřní klenbu chodidla od palce k patě.

6. Lehkými pohyby masírujte každý prst na noze. Poté pevně uchopte palec a jemně jej otáčejte do stran. Udělejte totéž se všemi ostatními prsty. Poté několikrát zatlačte prsty na oblast mezi prsty u nohou. Jednou rukou uchopte prsty a jemně je ohněte zpět k nártu, v této poloze vydržte pět až deset sekund. Poté je ohněte v opačném směru a také vydržte pět až deset sekund.

7. Levou rukou uchopte a zmáčkněte patu z různých stran a hnětete ji v různých směrech. Poté pomocí palce a ukazováčku protáhněte celou délku Achillovy šlachy od paty až po začátek svalu.

Poté musíte přejít k vlastní masáži bérce.

ČTĚTE VÍCE
Pro koho je Polygel vhodný?

8. Chcete-li to udělat, stále sedět na pohovce, nechat levou nohu na podlaze a položit pravou nohu na pohovku, ohýbat se v koleni. Pravou rukou uchopte lýtkové svaly na zadní straně nohy (palec na jedné straně a další čtyři na druhé straně) a tahejte od paty k podkolenní jamce, postupně zvyšujte tlak. Masážní pohyby se provádějí pouze zdola nahoru. Poté začněte střídat hlazení pomocí stejné techniky levou a pravou rukou. Poté pomocí svíracích pohybů uchopte a stiskněte lýtkový sval prsty obou rukou, pohybujte se od paty nahoru. Přidejte stahování – snažte se co nejvíce odtáhnout sval od kosti. Po několika pohybech jej změňte na tlak: položte palce na kost a snažte se přitlačit sval na holeň co nejsilněji. Poté proveďte protřepání: celou rukou uchopte lýtkový sval uprostřed a protřepejte ho ze strany na stranu

Pokud vám zbyly síly, přejděte na samomasáž stehna. Posaďte se na okraj pohovky s oběma nohama na podlaze. Trup by měl být ve vzpřímené poloze – i to napomáhá uvolnění svalů.

9. Obtočte ruce kolem zadní strany stehna a hlaďte od podkolenní jamky k hýždím. Palce jsou nahoře, levá ruka více masíruje levou stranu stehna a pravá ruka pravou. Postupně je třeba zvyšovat sílu a pokusit se mírně přitlačit zadní stranu stehna ke kosti.

10. Přejdeme k hlazení přední plochy stehna. Tento pohyb se provádí dlaněmi a spodní částí rukou střídavě levou a pravou rukou od kolena k pasu. Postupně zvyšujte dopad, jako byste mačkali svaly: nejprve zadní část stehna a poté přední část. Poté musíte protáhnout svaly. To by mělo být provedeno střídavě levou a pravou rukou. Hněte zadní povrch od podkolenní jamky k hýždím, přední povrch – od kolena po třísla. Nezapomeňte věnovat pozornost svým bočním svalům. Poté můžete hníst zadní stehna, zatlačit svaly čtyřmi prsty až ke kosti, na přední straně provádějte tento pohyb shora dolů palci nebo patami dlaní.

11. Dokončete masáž poplácáním uvolněných stehenních svalů ze všech stran dlaněmi. Poté svaly zklidněte lehkými tahy.