Váha ukazuje mínus 10-15 kg, ale stále se sebou nejste spokojeni? Není divu, nikdo vás nevaroval, že jako „bonus“ k novému štíhlému tělu získáte ochablou kůži, špatnou náladu a oslabený imunitní systém.

Redakční kancelář
Getty obrázky

Bohužel po výrazném zhubnutí se s podobnými problémy potýká každá třetí dívka. Od specialisty jsme se dozvěděli, jak se těmto „vedlejším účinkům“ vyhnout a co dělat, když už se vše stalo.

Psychoterapeut, kandidát lékařských věd, autor patentované metody pro nápravu stravovacího chování a hubnutí, člen Institutu funkční medicíny (IFM, USA) – doctorgavrilov.ru

Přebytečná kůže a strie

Kůže může v zásadě ochabovat na kterékoli části těla, ale častěji se její přebytek tvoří v oblasti břicha, hrudníku a ramen. Častěji se to týká dívek, které při hubnutí ztratí poměrně velké množství kilogramů – od 15 let a výše. Problém strií vás ale může postihnout, i když jste zhubli jen 3-4 kg. Zda se objeví, nebo ne, do značné míry závisí na počáteční kvalitě vaší pleti a dědičnosti (pokud má maminka a babička takovou predispozici, tak vás to s největší pravděpodobností také neobejde).

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Co dělat: Přiznejme si, že pokud jste během hubnutí stáhli váhu téměř na polovinu, pak se napnutí kůže nevyhnete. V tomto případě bude jeho přebytek významný, takže budete muset vynaložit peníze na chirurgickou korekci. Pro zbytek si pamatujte, že optimální úbytek hmotnosti je až 4-5 kg ​​za měsíc, s velkou tělesnou hmotností – až 6-7 kg. V tomto případě bude mít vaše pokožka čas přizpůsobit se hubnutí a bude se postupně zmenšovat. Při hubnutí budou velmi užitečné jakékoli postupy, které pomohou pokožce „přijít k rozumu“. Jedná se především o jakékoli hardwarové liftingové procedury: laser, rádiové vlny nebo infračervené záření (prováděné v kurzu), stejně jako masáže. Z hlediska výživy věnujte pozornost přípravkům s omega-3 mastnými kyselinami, protože jsou nezbytné pro stavbu kožních buněk. Se striemi je vše jednodušší. Výbornou prevencí jejich výskytu budou procedury, které udrží vaši pokožku hydratovanou a dodají jí tón. Patří mezi ně masáž, jakýkoli druh peelingu, kontrastní sprcha. I když se na vašem těle objeví nešťastné pruhy, lze je zcela odstranit pomocí laserového resurfacingu a (nebo) mezoterapie.

ČTĚTE VÍCE
Musím micelární vodu smýt vodou?

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE
INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Ztráta svalové hmoty

Zdálo se, že jste zhubnul, ale pak rychle přibral. Jedním z důvodů takového bumerangu může být fakt, že místo využití tukových zásob jste „ztratili svaly“. Jak víte, všechny naše kalorie jsou spalovány ve svalové tkáni. Čím méně, tím pomalejší je metabolismus a tím větší množství snědeného jídla se ukládá do rezervy.

Что делать: Tento problém se nejčastěji týká milovníků přísných diet, kteří chtějí rychle zhubnout. Ale pokud se potřebujete zbavit jen pár kilogramů, je lepší se této myšlenky vzdát. Takto budete hubnout kvůli úbytku přebytečné vody a svalové hmoty (v tomto případě se trochu ztratí tuk). Ujistěte se, že váš denní kalorický příjem je více než 1000 kcal. Při takové dietě je absolutně možné zhubnout 3-4 kg za měsíc. Dávejte pozor na množství bílkovin – vždyť je to hlavní stavební materiál pro svalovou tkáň (20–30 % denního obsahu kalorií – přesně takové množství bílkovin by mělo být na vašem stole). A nezapomeňte na tak úžasnou výzkumnou metodu, jako je bioimpedance. Je to docela cenově dostupné a lze jej provést v každém fitness klubu nebo lékařském centru. Bioimpedance vám umožní kontrolovat poměr tuku a svalové hmoty při hubnutí.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Špatná nálada

“Bude výt jako zvíře, pak bude plakat jako dítě.” „Ne, nemluvíme o zimní vánici, ale o některých ženách na dietě. Všichni, kteří se neustále uchylují k dietním omezením, aby si udrželi štíhlou linii, jsou extrémně emotivní a náchylnější k depresím.

Co dělat: špatná nálada během diety a po ní je často spojena s přísnými dietními omezeními. V žádném případě byste se neměli vzdávat svých oblíbených jídel, i když nejsou příliš zdravá. Dopřejte si je v malém množství v množství 100 až 120 kcal denně v první polovině dne. Sklon k depresi může být také spojen s banálním nedostatkem mikroživin během hubnutí. Naše produkty již nejsou bohaté na vitamíny a mikroelementy a při hubnutí také snižujete obsah kalorií. Každému, kdo hubne, se doporučuje užívat další živiny, například vitamíny D a B, hořčík, chrom a železo. Váš lékař vám řekne, kolik potřebujete.

ČTĚTE VÍCE
Kde jsou nejlepší safari?

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Časté nachlazení

Jakmile vedle vás někdo kýchne, druhý den máte horečku. Snížená imunita je bohužel typická pro mnoho hubnoucích lidí. A to vše proto, že někdy ztratíte ze zřetele signály SOS, které vám dává vaše tělo.

Co dělat: Dbejte na vyváženost vaší stravy. Pokud jste striktně omezili bílkoviny nebo sacharidy a úplně jste opustili tuky (jakékoli!), pak se nedivte, že se vám před očima „utrácí“. Možná jsou ve vašem jídelníčku potraviny, které vám způsobují potravinovou intoleranci, projevující se neustálou únavou, únavou a gastrointestinálními poruchami. Tento stav může vážně narušit obranyschopnost organismu. Mohou ji vyvolat úplně jiné složky potravy, ale nejčastěji jsou to mléčné výrobky a výrobky s lepkem. Zkuste je na chvíli (na tři týdny) vyřadit ze svého jídelníčku a sledovat výsledky.