Jsme mezinárodní tým, který se zavázal poskytovat ty nejlepší služby transplantace vlasů na trhu a informovat a vzdělávat lidi po celém světě o vypadávání vlasů a jeho léčbě.

Jsme mezinárodní tým, který se zavázal poskytovat ty nejlepší služby transplantace vlasů na trhu a informovat a vzdělávat lidi po celém světě o vypadávání vlasů a jeho léčbě.

V tomto příspěvku

Jaké vitamíny jsou dobré pro vypadávání vlasů?

Vlasové buňky jsou jedny z nejaktivnějších buněk v těle, takže potřebují dobrý přísun toho nejnutnějšího vitamíny a minerály, které jsou součástí zdravé výživy. Většina důležité vitamíny proti vypadávání vlasů, stejně jako k udržení zdravého růstu vlasů jsou zinek, železo, biotin a vitamíny D a C.

Akutní nedostatek téměř všech základních živin však negativně ovlivňuje růst vlasů.

Fyziologické důsledky nedostatku vitamínů

Jaké vitamíny pít proti vypadávání vlasů?

Vitamíny a minerály potřebuje tělo téměř pro všechny důležité funkce. Nedostatek vitamínů proto brání tělu pracovat tak, jak má.

Důsledky nedostatku vitamínů a minerálů jsou téměř neomezené. Patří mezi ně vypadávání vlasů, špatná pleť, ztráta energie, krvácení dásní, špatné vidění a v nejtěžších případech vážná onemocnění až smrt.

Je velmi důležité zajistit, aby tělo dostávalo dostatek živin pro správné fungování.

Účinné vitamíny pro vypadávání vlasů.

co nejlepší vitamíny pro vypadávání vlasů pro ženy a muže? Níže uvádíme a popisujeme účinky nejzákladnějších vitamínů proti vypadávání vlasů pro ženy a muže.

Je důležité to pochopit syntetické vitamíny jsou méně účinnénež přírodní. A kromě toho mají syntetické vitamíny řadu vedlejších účinků, se kterými je nejlepší se seznámit před jejich užíváním.

Nejlepší je proměnit jídlo v lék. Jaké potraviny je nejlepší jíst – čtěte níže.

Vitamin D

Existuje prokázaná souvislost mezi hladinou vitaminu D a vypadáváním vlasů. Alopecia areata je autoimunitní onemocnění, při kterém imunitní systém napadá vlasové folikuly. Pro udržení zdravého autoimunitního systému v těle potřebný vitamín D.

Vitamin D je také nezbytný pro tvorbu vlasů. Je důležitou součástí proteinu keratinu, který se nachází ve vlasech, nehtech a pokožce. Produkce keratinu v kožních buňkách odpovědných za růst vlasů vyžaduje dobrý přísun vitamínu D. Pokud k tomu nedojde, může dojít k řídnutí vlasů nebo jejich vypadávání.

Zinek

Zinek tělo potřebuje k produkci hormonů, buněk a bílkovin.. Nedostatek zinku může způsobit oslabení vlasových folikulů, což způsobuje oslabení vlasů a snadné vypadávání.

Na druhou stranu přebytek zinku může být pro tělo také škodlivý, protože narušuje vstřebávání jiných minerálů. Navíc může vést k nadprodukci testosteronu. Vysoké hladiny testosteronu jsou spojeny s mužskou plešatostí, takže jeho dopad na zdraví vlasů může být negativní.

Proto při výběru vitamínů pro vypadávání vlasů pro muže byste tomu měli věnovat zvláštní pozornost.

Stejně jako u výživy by mělo být vše vyvážené. Příliš mnoho něčeho může být stejně špatné jako málo.

vitamin C

Jednou z nejdůležitějších složek vlasů je proteinový kolagen. Ve skutečnosti není přítomen pouze ve vlasech, ale v celém těle, protože je to nejhojnější protein v těle.

Vitamin C je základním stavebním kamenem kolagenu, takže nedostatek vitamínu C má nejrůznější negativní příznaky. Porucha růstu vlasů je jednou z nich.

Vitamin C také hraje příznivou roli v boji proti stárnutí. Tento účinek se neomezuje pouze na vlasy, ale většina lidí si všímá jejich řídnutí, jak stárnou, takže dobrá rovnováha vitamínu C je prospěšná pro udržení mladistvého těla, a proto podporuje silný růst vlasů.

ČTĚTE VÍCE
Kde se plastická chirurgie nejlépe rozvíjí?

Železo

Železo je klíčovou složkou hemoglobinu. Hemoglobin je část červených krvinek, která jim umožňuje přenášet kyslík do různých částí těla.

Vlasové folikuly potřebují hodně kyslíku produkovat vlasy, takže nedostatek železa znamená, že nedostává dostatek kyslíku. To může způsobit jejich zastavení, což je podobné genetickému vypadávání vlasů.

Vypadávání vlasů u některých pacientů, o kterém se domnívají, že je genetické, lze ve skutečnosti zvrátit léčbou nedostatku železa.

Vitamin B

Existuje několik typů vitaminu B. B12, také známý jako kobalamin, je další klíčovou součástí procesu tvorby červených krvinek. Nedostatek vitaminu B12 může znamenat, že je zde méně červených krvinek než normálně, jinak známý jako anémie.

Anémie má mnoho příznaků, jako je nedostatek energie, hučení v uších a ztráta chuti k jídlu, ale pokud krev nedokáže dodat vlasům dostatek kyslíku, mohou řídnout, zešedivět nebo vypadávat.

Dalším typem vitamínu B, který přispívá ke zdravému růstu vlasů, je B9, také známý jako kyselina listová. Hraje roli při výrobě energie a metabolismu, což je velmi důležité pro růst vlasů.

Jaké potraviny poskytují vlasům dobrou výživu?

Ačkoli existuje mnoho produktů, jako jsou šampony a krémy, které tvrdí, že vlasy vyživují, jen několik z nich bylo lékařsky testováno a bylo prokázáno, že jsou účinné. Je velká pochybnost, že by se živiny mohly do vlasů a vlasových folikulů dostat nějakým významným způsobem zvenčí.

Někteří lidé zjistili, že užívání doplňků stravy pomáhá. Doplňky vitaminu D jsou nyní široce doporučovány lékaři. Jiné typy vitamínů, minerálů, doplňků stravy, vitamín-minerálních komplexů jsou kontroverznější.

Jaká strava je dobrá pro dobré vlasy?

Mnohem lepší je dbát na to, aby byly vlasy a vlasové folikuly zespodu dobře vyživovány. To znamená zajistit, aby vaše strava obsahovala dostatek všech základních živin.

Vejce jsou velmi dobrým zdrojem mnoha živin důležitých pro růst vlasů, včetně zinku a různých bílkovin. Ořechy a semínka jsou také dobrým zdrojem bílkovin pro ty, kteří nejedí mnoho masa.

Ryby jsou bohaté na vitamíny D a B, obsahují mnoho dalších tělu prospěšných olejů a bílkovin. Strava bohatá na zeleninu, jako jsou brambory, luštěniny a jiná listová zelenina, pravděpodobně poskytne tělu dostatek živin pro správné fungování.

Pokud máte obavy z vypadávání vlasů, Doktor Levent Acar в Cosmedica klinika nabízí bezplatné vlasové konzultace Transplantace vlasů v Turecku bez závazků.

Husté dlouhé kadeře jsou záležitostí nejen genetiky, ale i mnoha dalších faktorů včetně péče a správně zvolených vitamínů. RBC Style zkoumá, jaké přísady lze použít, aby vaše vlasy vypadaly lépe.

  • Proč vypadávají vlasy
  • Účinek vitamínů
  • Esenciální vitamíny a minerály
  • Minoxidil doplňky
  • Jak správně užívat vitamíny
  • Jak si vybrat vitamíny v obchodě

Proč vypadávají vlasy

Hormonální nerovnováha ovlivňuje váš vzhled. Kvůli nadbytku mužského hormonu testosteronu začnou vypadávat vlasy – tento problém se vyskytuje i u žen. Pokud si všimnete, že zadní část hlavy a chrámy se ztenčují, měli byste kontaktovat endokrinologa: vitamíny nepomohou s hormonálními poruchami.

ČTĚTE VÍCE
Jaký olej lze vtírat do kořínků vlasů?

Další fyziologické stavy lze upravit volbou správné stravy a změnou životního stylu. Příčinou vypadávání vlasů a pomalého růstu vlasů je tedy často nedostatek bílkovin ve stravě. Na stav folikulů má vliv i chronický stres, gastrointestinální potíže, zánětlivá a dermatologická onemocnění.

Když lékař vyloučí zdravotní problémy, můžete pomocí dostupných vitamínů urychlit růst vlasů a udržet krásu vlasů. Stejně jako zbytek těla, i vlasy potřebují živiny, aby rostly zdravě.

Jak vitamíny ovlivňují růst vlasů

Každý vlas je pokryt hustou vrstvou keratinových šupin a skládá se z stvolu a kořene, který vyrůstá z folikulu pod kůží. V těch druhých probíhají biochemické procesy a jejich výsledky se odrážejí ve stavu kadeří. Kyslík proudí od kořínků ke konečkům vlasu a vitamíny aktivují metabolismus živin v buňkách. Proto, když je jich nedostatek, vlasy jsou matné a lámavé. Odrůstající vlasy poškozené chemikáliemi nelze „vyléčit“, ale vitamíny pomáhají urychlit růst krásných nových vlasů.

Profesionální lékař může diagnostikovat nedostatek vitamínů podle vzhledu, ale testy a analýza stravy poskytnou úplnější obrázek. Správná péče je neméně důležitá: časté fénování, traumatický styling pomocí horkých kleští a agresivních produktů, stejně jako časté barvení může zničit vaše vlasy a vitamíny již nepomohou.

vitamin A

Tkáně lidského těla se neustále vyvíjejí a mění. Retinol podporuje tvorbu kožního mazu, který hydratuje pokožku hlavy a pomáhá udržovat vlasy zdravé. Vitamin A zlepšuje regeneraci tkání a snižuje šupinatění kůže. Vyrábí se z betakarotenu a nachází se v bramborách, mrkvi, dýni, zelí a špenátu, stejně jako v tučných rybách, vejcích, játrech, mléce a másle. Ale jak nedostatek, tak nadbytek retinolu může vést k mnoha problémům, včetně vypadávání vlasů.

Vitamíny skupiny B

V reklamě na šampony a výživné masky je často zmiňován jiný název vitaminu, biotin. Studie potvrdily, že jeho nedostatek přímo souvisí s vypadáváním vlasů. Tělo dostává vitamíny B z mnoha potravin, včetně mandlí, ryb, masa, celozrnných výrobků a tmavé zeleniny. Biotin stimuluje tvorbu červených krvinek, které přenášejí kyslík a živiny do vlasové pokožky a vlasových folikulů.

Pokud dodržujete veganskou dietu, měli byste se o užívání doplňků vitamínu B12 poradit se svým lékařem. Tato látka se nachází pouze v živočišných produktech.

Kyselina nikotinová je také vitamínem skupiny B, přesněji B3 nebo PP, a podporuje rychlý růst vlasů a dobrou pigmentaci. Nejčastěji se používá jako lotion pro vlasové kořínky: látka se prodává ve skleněných ampulích v lékárnách. Vitamin B3 se nachází v žitném chlebu, řepě, kuřecím mase, fazolích, orgánovém mase, houbách, pohance a ananasu.

vitamin C

Působení volných radikálů blokuje růst vlasů a vede k jejich vypadávání. Kyselina askorbová je silný antioxidant, který pomáhá chránit tělo před oxidativním stresem. Kromě toho se podílí na syntéze unikátní bílkoviny – kolagenu – důležité součásti struktury vlasů, nehtů a pokožky. Vitamin C podporuje vstřebávání železa, které je také nezbytné pro správnou funkci folikulů.

Kyselina askorbová se nachází ve velkém množství v citrusových plodech, sladké a pálivé paprice, jahodách, guavě, černém rybízu, tymiánu, špenátu a brokolici.

Vitamin D

Nízká hladina „slunečního vitaminu“ je příčinou rané plešatosti. Kromě podpory fungování těla pomáhá látka vytvářet nové folikuly pro růst vlasů.

Vitamin D se vyrábí pod vlivem ultrafialového záření, proto je důležité trávit na slunci přiměřenou dobu. Jeho zásoby lze ale doplnit úpravou jídelníčku, například konzumací většího množství oleje z tresčích jater, hub, tučných ryb, vajec a speciálně obohacených potravin.

ČTĚTE VÍCE
Jaká barva je pro úspěch?

Vitamin E

Analogicky s vitamínem C je tokoferol dobrým antioxidantem, který zabraňuje destruktivním oxidačním procesům v těle. Vědci prokázali, že 34,5 % lidí zažívá zvýšený růst vlasů při užívání vitaminu E po dobu osmi měsíců. Odborníci pro srovnání rozdělili účastníky experimentu do dvou skupin, v jedné z nich respondenti dostávali placebo, ačkoliv byli přesvědčeni o jeho pozitivních vlastnostech. Mezi těmi, kterým nebyl podáván vitamín E, bylo procento zvýšeného růstu vlasů 0,1 %.

Tokoferol se nachází v mandlích, špenátu, avokádu a slunečnicových semínkách, volně se prodává i v lékárnách ve formě doplňků stravy.

železo a zinek

Kromě nezbytných vitamínů potřebují vlasy pro růst, pružnost a sílu i další látky. Železo pomáhá červeným krvinkám přenášet kyslík do buněk a jeho nedostatek způsobuje anémii, jednu z hlavních příčin vypadávání vlasů. Chcete-li doplnit prvek, musíte jíst měkkýše, červené maso, čočku a špenát.

Další látkou, bez které je nemožná koordinovaná práce mazových žláz kolem folikulů, je zinek. Vypadávání vlasů a pomalý růst vlasů jsou běžným příznakem nedostatku vlasů. Výzkum ukázal, že doplňky zinku pomáhají v boji proti těmto problémům, ačkoli příliš mnoho látky může mít také negativní zdravotní účinky.

Vyvážená strava zajišťuje příjem správného množství zinku, který se nachází v ústřicích, hovězím mase, pšeničných klíčcích, dýňových semínkách, čočce a špenátu.

Minoxidil doplňky

Většina farmaceutických přípravků proti vypadávání vlasů obsahuje kortikosteroidy a minoxidil, vazodilatační kosmetiku. Lokální aplikace pomáhá zpomalit vypadávání vlasů a stimuluje růst nových folikulů. Studie z roku 2019 zjistila, že tyto postupy mohou být užitečné, ale nezaručují obnovu vlasů po plešatosti a nevyřeší problém jednou provždy. Prostředky budete muset používat neustále.

Téměř všechny pokusy s minoxidilem zahrnovaly muže, takže vědci mají málo informací o účinku látky na ženské tělo.

Jak správně užívat vitamíny

Můžete si vybrat kurz ve formě tablet nebo koupit tekuté vitamíny v ampulích: přidávají se do šamponů a masek.

Upozorňujeme, že je lepší látky nekombinovat, pokud nevíte, jaký bude účinek. Pokud například zkombinujete kyselinu askorbovou, B1, B6 a B12 dohromady, účinek posledních dvou bude neutralizován.

Existují další nuance stravitelnosti: například vitamín A se lépe používá jako součást olejových masek (olivových nebo lopuchových), protože se rozpouští tukem.

Jakékoli vnější prostředky působí jako výsledek systematického používání. Nejlepší je začít s jedním vitamínem, který vlasy posílí, a poté absolvovat kúru dalších určených k hydrataci a urychlení růstu.

Jak si vybrat vitamíny v obchodě

Specializované obchody a lékárny prodávají mnoho hotových vitamínových komplexů označených jako „na vlasy“. Zkuste ignorovat slibné slogany na etiketě a dejte si pozor na složení. Dobré, včetně levných, doplňky obsahují vitamíny A, B, C, D, E a často přidávají železo a kyselinu listovou.

Kromě složení věnujte pozornost přítomnosti certifikátu kvality. Určitě si předem přečtěte recenze přípravků na růst a vypadávání vlasů a také způsob použití. Mělo by pro vás být pohodlné absolvovat doporučený kurz bez vynechání nebo udělat masky s vitamínem alespoň několikrát za měsíc, abyste zhodnotili výsledek. Pokud si vyberete lokální vitamínový lék, ujistěte se předem, že nejste alergičtí na žádnou ze složek.

ČTĚTE VÍCE
Je nutné cervikální erozi operovat?

A pamatujte, že k ošetření vlasů je potřeba přistupovat komplexně, kombinovat užívání doplňků stravy se správnou péčí. Nejlepší je předem se poradit s trichologem a vybrat doporučené přípravky na mytí a zvlhčení pokožky hlavy.

Komentář lékaře

Svetlana Kukushkina, vedoucí oddělení dermatovenerologie a lékařské kosmetologie v klinickém diagnostickém centru Medsi na Krasnaya Presnya

Jaké jsou rozdíly mezi vitamíny a doplňky stravy?

  • jsou vyráběny ve formě preventivních nebo terapeutických komplexů pro léčbu patologií spojených s nedostatkem konkrétní látky nebo prevenci nedostatku potřebných látek;
  • mít všechny účinné látky v přísných dávkách s koncentracemi uvedenými na obalu;
  • zpravidla obsahují jak chemicky syntetizované, tak přírodní složky;
  • mít uvedený terapeutický účinek, seznam indikací a lékařských kontraindikací a nežádoucích účinků;
  • podstoupit klinické testy nejprve na zvířatech, poté na dobrovolných pacientech;
  • musí mít licenci, mít certifikát kvality a osvědčení o registraci;
  • rozdělené podle účelu (pro těhotné ženy, děti, posílení kostí, zlepšení stavu vlasů atd.);
  • mít podrobné pokyny, které jasně udávají farmakologické působení, způsoby použití, dávkování, průběh podávání a nežádoucí účinky;
  • prodávané v lékárnách bez lékařského předpisu.

Doplňky stravy se od vitamínových přípravků liší tím, že:

  • nepatří mezi léky (ne léky);
  • nemají jasné farmakologické složení a koncentrace složení složky;
  • obsahují mnoho látek různého původu;
  • neprojdou klinickými testy;
  • neexistuje jasné dávkování složek;
  • charakterizované dlouhodobým nebo neomezeným užíváním;
  • nejsou určeny k léčebným účelům, ale k doplnění nebo obohacení stravy (náhrada stravy);
  • mít pouze bezpečnostní certifikát (ve složení nejsou žádné škodlivé nebo toxické látky);
  • nemají podrobné pokyny;
  • Prodávají se primárně přes internet a v lékárnách jsou méně obvyklé.

Jaké vitamíny jsou nezbytné pro zdravé a krásné vlasy?

  • Zinek Při nedostatku zinku se objevují rané šediny, lupy a rovnoměrné vypadávání vlasů po celé hlavě. Zinek podporuje vstřebávání bílkovin a je považován za hlavní mikroživinu pro pokožku a vlasy.
  • Železo Nedostatek mikroživin je nejčastější příčinou vypadávání vlasů u žen. Při nedostatku železa vlasy matnou, lámou se a štěpí se po celé délce a nedostatek železa vyvolává hlavně vypadávání vlasů. I s mírnou odchylkou od normy.
  • Síra. Podílí se na tvorbě keratinu, který tvoří 80 % vlasů. Pokud se mikroelement dostane do těla v nedostatečném množství, vlasy okamžitě reagují na nedostatek. Síra je zodpovědná za pevnost struktury vlasů, jejich lesk a pružnost. Jako přírodní antioxidant chrání vlasy před negativními vlivy prostředí.
  • Vápník. Účastní se mnoha fyziologických procesů v těle. Nedostatkem vápníku trpí kosti a kosterní svaly, vlasy a nehtové ploténky. Vápník se podílí na metabolismu přímo ve vlasových folikulech, čímž prodlužuje jejich životnost. A také v procesech růstu a aktivity buněk, regulaci permeability buněčné membrány, přenosu nervových vzruchů. Vápník se prakticky neabsorbuje bez vitamínů D a A, stejně jako fosforu.
  • Fosfor. Je součástí všech tkání, bílkovin, nukleotidů, nukleových kyselin, fosfolipidů. Plní funkci akumulace energie tím, že je součástí vysokoenergetických sloučenin. V těle se tento prvek nachází ve všech tkáních, nejvíce však ve svalové a kostní tkáni. Fosfor činí vlasy elastickými, dodává jim přirozený lesk a bohatou přirozenou barvu.
  • Křemík. Při nedostatku křemíku vlasy řídnou, křehnou a začínají vypadávat. Stopový prvek zvyšuje pevnost a pružnost kolagenu, stimuluje jeho tvorbu.
  • Hořčík. Hlavním rysem mikroelementu je, že zlepšuje výživu vlasů (látky lépe pronikají do folikulů). Hořčík se aktivně podílí na syntéze bílkovin, ovlivňuje strukturu vlasů, zabraňuje jejich řídnutí a vypadávání.
  • Vitamíny B6, E a D. Zlepšují metabolismus hořčíku v těle, a naopak snižují přebytečný tuk, vápník a fosfor.
  • Jod. Nedostatek jódu vede k narušení produkce hormonů štítné žlázy. Jedním z příznaků poruchy je zhoršení stavu vlasů: lámavost, suchost a vypadávání. Proto je jód jedním z klíčových prvků pro udržení síly vlasů a posílení růstu vlasů.
ČTĚTE VÍCE
Komu sluší dámský bomber?

Bez speciálních vyšetření nezjistíte, které mikroelementy vašemu tělu chybí. Minerální komplexy a speciální vitamíny pro vlasy problém nevyřeší a někdy mohou dokonce poškodit (přebytek některých prvků může vést k nepříjemným následkům). Minerální komplexy by měl předepsat lékař po vyšetření.

  • Pro udržení zdravých vlasů se doporučují potraviny bohaté na zinek, vápník a železo, přičemž množství bílkovin a tuků by mělo být vyvážené a přiměřené věku a fyzické aktivitě.
  • Vitamíny je lepší užívat s jídlem, doplňky stravy užívat po vyšetření a konzultaci s lékařem.
  • Lékům, které slibují rychlý účinek v krátké době (méně než 3 měsíce), je třeba se vyhnout.
  • Alkohol a nikotin jsou škodlivé pro vlasy.
  • Stres je také kontraindikován.

Zde je 10 potravin, které jsou považovány za základní výživu, která podporují správný metabolismus ve vlasových folikulech. Je důležité si pamatovat: pro udržení krásných vlasů není nutná dieta, ale změna stravovacího chování. Před radikální změnou jídelníčku je také lepší poradit se s lékařem.

  • Mastné ryby. Červené a bílé ryby (jako losos nebo treska) jsou bohaté na omega-3 mastné kyseliny, které jsou nezbytné pro zdravou pokožku hlavy. Je výborným zdrojem bílkovin, železa a vitamínu B12.
  • Zelená zelenina a bylinky. Špenát, brokolice, kapusta, zelené fazolky a chřest obsahují vitamíny A, C a K, které jsou nezbytné pro tvorbu kožního mazu. Železo a vápník stimulují růst vlasů.
  • Drůbeží maso. Kuře a krůta jsou zdrojem nejen bílkovin, ale také zinku. Drůbeží maso obsahuje také železo, které tělo snadno vstřebává. S jeho nedostatkem vlasy slábnou a lámou se.
  • Бобовые. Čočka, fazole a fazole jsou základním zdrojem bílkovin, zinku, železa a biotinu. Díky tomuto složení luštěniny podporují růst vlasů a chrání je před lámáním.
  • Ořechy. Mandle, kešu, pekanové ořechy a para ořechy obsahují zinek a selen, které zabraňují vypadávání vlasů a jsou důležité pro zdravou pokožku hlavy. Vlašské ořechy obsahují kyselinu alfa-linolenovou (omega-3 mastnou kyselinu)
  • Cereálie. Celozrnný chléb je bohatý na vitamíny a minerály odpovědné za posílení vlasů. Především díky vysokému obsahu zinku, železa a vitamínů skupiny B.
  • Vejce. Dalším zdrojem bílkovin jsou vejce, která jsou také bohatá na biotin a vitamín B12. Biotin, také známý jako vitamín B7, je velmi důležitý pro zdravé vlasy, kůži a nehty.
  • Mléčné výrobky. Mléko, tvaroh, jogurt a kefír jsou vynikajícími zdroji vápníku, velmi důležité mikroživiny pro zdravé vlasy. Mléčné výrobky obsahují také kasein, zdroj bílkovin.
  • Ústřice. Obsahují hodně zinku, což je silný antioxidant.
  • Mrkev. Zelenina je bohatá na vitamín A, který je důležitý pro zdraví pokožky hlavy. Betakaroten má navíc příznivý vliv na stav pokožky.