Nedaří se vám zhubnout, cítíte se neustále unavení, cítíte bolest, vaše pokožka ztrácí pružnost? Je možné, že pijete příliš málo tekutin.

Konzultace
V aplikaci Doctis si můžete nechat poradit od potřebného specialisty online
Laboratoř
Můžete podstoupit komplexní vyšetření všech hlavních tělesných systémů

Dietáři tvrdě počítají kalorie a často neberou v potaz fakt, že pití dostatečného množství tekutin je také velmi důležité pro zbavení se přebytečných kil. A to nejen proto, že voda je nezbytná pro transport živin, očistu těla od produktů látkové výměny a udržení tepelné bilance. Nevyvážená, restriktivní strava spojená s nedostatkem tekutin je téměř zaručenou tvorbou ledvinových a žlučových kamenů.

Zeštíhlující voda

Ideálně běžná voda bez plynu. Sycená minerální voda obsahuje oxid uhličitý. Vyžírá zubní sklovinu, způsobuje zažívací potíže a zvyšuje riziko zánětu žaludku a žaludečních vředů. Čaj, káva a další kofeinové nápoje působí močopudně a vyplavují z těla prospěšné soli. Balené džusy a mléko mohou mít pro vysoký obsah konzervantů a antibiotik opačný efekt – zadržování tekutin. Navíc džusy – ať už přírodní nebo z obalu – jsou příliš sladké a snadno poskytnou „nadbytek“ kalorií. V horkém létě je lákavé přejít na sodovku nebo balené ledové čaje. To je však špatný nápad. Cukru je v sodě tolik, že jen v roce 2010 podle magazínu Circulation zemřelo na následky přílišné lásky k ní 184 tisíc lidí! Většina z nich má cukrovku a srdeční choroby. Dietní voda se sladidly problém neřeší. Existují důkazy, že sladidla – vzhledem k tomu, že ovlivňují střevní mikrobiom – zhoršují metabolismus a mohou způsobit rozvoj prediabetu. Zkrátka jen čistá voda zachrání tento svět.

„Voda může být jiná. Existuje jeden „prázdný“, který neobsahuje téměř žádné elektrolyty, v těle se dlouho neudrží, existuje jeden s dobrým minerálním složením, který je na hubnutí mnohem účinnější, říká nutriční terapeutka Marina Kopytko, Ph. .D., vedoucí lékař kliniky Weight Factor. — Stolní voda je dobrá volba, ale pozorně čtěte etikety. Neměli byste nekontrolovaně pít léčivé vody, je to pro tělo velká zátěž.“

Pro zpestření můžete místo vody „pít“ melouny, melouny a další ovoce, které není příliš sladké, pokud je to možné.

ČTĚTE VÍCE
Jaké vitamíny pomáhají urychlit metabolismus?

Kolik vody denně vypít na hubnutí

Je těžké přijít s univerzálním množstvím vody k pití za den, protože potřeby každého jsou jiné. Denní příjem vody závisí na mnoha faktorech: počasí, věk, specifika vaší práce, vlastnosti těla. Nejsprávnější a nejjednodušší je zaměřit se na žízeň, je to přirozený mechanismus, který vám umožňuje kontrolovat množství tekutin. V průměru je denní potřeba vody 30-40 ml na kilogram hmotnosti. Pokud se pohybujete málo, děláte méně, pokud sportujete, děláte více. Potřebné množství tekutin závisí také na hmotnosti osoby. Pokud vážíte méně než normálně, musíte vypít až 40 ml, více – asi 30 ml na kilogram hmotnosti. V žádném případě byste ale neměli vypít více než 4 litry denně. To může vést k osteoporóze, selhání ledvin nebo srdce.

Jak správně pít vodu na hubnutí

Před snídaní vypijte první sklenici teplé vody. Pokračujte po celý den, snažte se pít často, ale po malých porcích, abyste nepřetěžovali srdce a ledviny. Aby tekutina nenarušovala trávení, pijte hodinu před jídlem nebo o hodinu později. Pití během jídla není nejlepší možností: přebytečná tekutina „ředí“ žaludeční šťávu a trávicí enzymy, což brání vstřebání potravy. Měli byste přestat pít 2 hodiny před spaním: vaše srdce a ledviny také potřebují v noci odpočinek. Pokud v noci vypijete sklenici čaje, nedivte se, že druhý den ráno vstanete vyčerpaní a nevyspalí. Pokud zapomenete pít, nastavte si připomenutí ve svém smartphonu. Existují dokonce speciální aplikace, které vám nedovolí na vodu zapomenout.

Kde začít

Ke splnění své denní potřeby „vody“ se musíte posunout postupně. Zejména s velkou nadváhou – u obézních lidí se metabolické procesy zpomalují a je narušeno odstraňování tekutin z těla. Na trénink si nechte 2-3 týdny, v prvních dnech začněte s 1,5-2 litry a postupně zvyšujte na požadovaný objem. Důležité je přidat fyzickou aktivitu. Pokud vám dělá potíže pít obyčejnou vodu, přidejte si večer do džbánu s vodou plátek citronu.

Pijte více:

Pro onemocnění jater a žlučových cest, intoxikace, infekční onemocnění, pyelonefritida, cystitida, urolitiáza.

Pijte méně:

Na kardiovaskulární onemocnění (zejména s otoky), onemocnění ledvin s poruchou vylučovací funkce.

ČTĚTE VÍCE
Je možné čistit přírodní srst suchým šamponem?

Pokud máte ještě nějaké dotazy, můžete je položit terapeutovi, nutričnímu specialistovi nebo jiným specialistům online v aplikaci Doctis.

Problém s nadváhou je ve většině případů řešitelný a ne vždy to vyžaduje vážná opatření. Příliš agresivní přístup může tělu ublížit, v důsledku čehož se k váze přidají další problémy spojené s narušením fungování různých orgánů. Abyste tomu zabránili, můžete se uchýlit k integrovanému přístupu pomocí jemnějších metod. Jednou z těchto metod, která je jednoduchá a prospěšná, je dieta zahrnující pitnou vodu.

Proč je voda užitečná?

Bez tekutiny se člověk neobejde a pro zajištění normálního fungování vnitřních orgánů ji musí přijímat v určitém množství. Účinnost vody v boji s nadváhou se vysvětluje jejími příznivými účinky na tělo. Ona, zejména:

  • Reguluje tělesnou teplotu.
  • Odstraňuje produkty rozkladu z těla.
  • Zajišťuje dodávku živin, kyslíku a glukózy do buněk.
  • Přirozeně zvlhčuje pokožku a tkáně.
  • Zlepšuje ohebnost kloubů a pomáhá posilovat svaly.

Není těžké uhodnout, že takové vlastnosti vody mohou pomoci i při hubnutí. Hlavní věcí je pochopit dávkování a správně kombinovat tekutinu s hlavním jídlem. Pro dosažení efektu během diety je třeba množství vody vypočítat na základě vaší aktuální hmotnosti. Optimální dávka je 30 ml na 1 kg. Takže s hmotností 70 kg bude denní norma 2100 ml. Je nežádoucí konzumovat více kvůli možnému poškození těla.

Kdy je nejlepší vzít si vodu?

Чтобы употребление жидкости давало наибольший эффект, лучше, всего пить едыта 20 Также рекомендуется употребить требуемое количество через 30 часа после прища Лучше избежать питья во время еды или сразу после обеда – это снизититэтивеворект льной системы. Также важно не спешить в процессе, выбрав небольшие порции в несколько глотков. Важно распределить объем на весь день.

Jaká voda je nejlepší na hubnutí?

Není těžké uhodnout, že nejlepší volbou při výběru vody na hubnutí je obyčejná voda bez plynu. Žádné množství sody, čaje, kávy nebo džusu neposkytne tuto úroveň účinnosti při snaze zhubnout. Nejlepší je začít pít tekutinu sklenkou ráno nalačno a pak přidat sklenici mezi jídly. Nedoporučuje se vypít celou denní dávku najednou.

ČTĚTE VÍCE
Co lze vyrobit z šátků Pavlovo Posad?

Jakou teplotu by měla mít voda?

Je lepší používat vodu o optimální pokojové teplotě. Studená voda sama o sobě přispívá ke snížení imunity, stejně jako ke vzniku dalších negativních faktorů, včetně slabosti a ospalosti. Tekutina s nízkou teplotou zůstává v těle déle, což je způsobeno vyrovnáním její teploty na celkovou tělesnou teplotu. A teprve poté se postupně odstraňuje. Místo toho, aby vykonával svou hlavní funkci čištění a zvlhčování těla, způsobuje otoky.

Proč pitná voda snižuje tělesnou hmotnost?

Účinnost vody jako urychlovače procesu hubnutí a také udržování tvaru prokázaly četné studie. Důvod spočívá ve zvláštnostech jeho účinku na tělo. Primárně je schopnost redukovat tělesnou hmotnost způsobena následujícími vlastnostmi:

  1. Zvýšený výdej kalorií. I vypití dvou sklenic vody výrazně zrychlí váš metabolismus a tento efekt vydrží minimálně hodinu. Pitím předepsaného množství denně, které závisí na vaší váze, můžete dosáhnout úbytku asi 100 kilokalorií. To je ekvivalent 40 minut chůze nebo 30 minut plavání v klidném tempu.
  2. Snížení příjmu kalorií. Uhašením žízně vodou můžete předejít nutnosti používat jiné, výrazně kaloričtější nápoje. Patří sem džusy, limonády, ovocné nápoje a mléko. Navzdory skutečnosti, že tento přístup vypadá jako něco bezvýznamného, ​​jeho přínosy pro tělo jsou patrné. V průměru, když se vzdáte většiny sladkých a sycených nápojů, zkonzumujete denně o 200 kalorií méně.
  3. Snížená chuť k jídlu a tělesný tuk. Pravidelná konzumace vody umožňuje snížit nároky organismu spojené s pravidelným příjmem potravy. To znamená, že i když neexistují žádná dietní omezení, pití vody sníží vaši chuť k jídlu – a tím automaticky spotřebuje méně jídla.

Bezpečnostní opatření

Přestože voda opravdu pomáhá hubnout a udržovat se v kondici do budoucna, nesmíme zapomínat na omezení ohledně jejího množství. Míra spotřeby se nastavuje individuálně. V průměru pro ženy je to o něco více než 2,7 litru denně, pro muže – 3,5 litru. To se týká tekutiny obecně, tedy jakékoli vlhkosti, kterou tělo během dne přijme. Může pocházet z nápojů, prvních chodů a dokonce i ovoce. Nedoporučuje se překračovat stanovené normy, aby se zabránilo intoxikaci. Dodržování dávkování vám umožní dosáhnout vážného účinku při hubnutí bez poškození vašeho zdraví.

ČTĚTE VÍCE
Která čepice poskytuje nejlepší ochranu před sluncem?

Kvalitní pitná voda s dodávkou Objednejte si vodu v 19l lahvích