Stav nehtů ukazuje zdraví člověka, chronické nemoci a nedostatky. Pokud se talíř zdeformuje, ztenčí, odloupne nebo zkřehne, s největší pravděpodobností není ve stravě dostatek vitamínů a minerálů. Kontakt s agresivními chemikáliemi a domácími chemikáliemi by se neměl zlevňovat – pokud si chcete zachovat nehty a pokožku, používejte ochranné rukavice.

Pojďme se bavit o vitamínech a minerálech, které jsou potřebné pro silné, zdravé nehty a aktivní růst. Můžete je získat ve formě doplňků stravy nebo z potravy. Dietologové a odborníci na výživu jsou přesvědčeni, že je možné poskytnout tělu vše, co potřebuje z potravy. Hlavní věcí je odstranit zbytečné potraviny s prázdnými kaloriemi a nezapomenout na rovnováhu bílkovin, tuků a sacharidů.

Vitamíny pro obnovu nehtů

Hlavní vitamíny pro posílení nehtů jsou A, E, skupina B, K, D3. Potřebujete také minerály a bílkoviny. Aby vaše nehtová ploténka měla dostatečné množství těchto látek, zařaďte do jídelníčku fazole, mrkev, listovou zeleninu, proso, mořské ryby a mléko.

Zdá se, že jíte normálně, ale lámou se vám vlasy a loupou se nehty? To znamená, že není dostatek vitamínů a minerálů. Nejprve je tělo nasměruje na potřeby vnitřních orgánů, kostí, kloubů a až poté na kůži a vlasy. Chcete-li rychle zlepšit situaci, můžete začít užívat farmaceutické komplexy. V prodeji je poměrně dost specializovaných přípravků na vlasy, pleť a nehty s vysokým obsahem křemíku, vápníku, vitamínů E, D a B12.

Vitamin D

UDRŽOVÁNÍ DOBRÉ NÁLADY, SEBEVĚDOMÍ A ÚSPĚCHU

Užitečná rada. Pro zpevnění nehtů zevnitř i zvenčí je nejúčinnější používat vitamíny. Vyberte si vitamínový komplex pro průběh užívání a vyhledejte léčivý lak, gel nebo olej (měly by být pravidelně aplikovány na nehtové ploténky).

Nehty jsou indikátorem zdraví těla. Pokud se jejich stav prudce zhoršil, hledejte příčiny ve špatných návycích, výživových nedostatcích a chronických onemocněních. Vitamíny pro nehty poskytují rychlé zlepšení.

Vitamin D pro nehty

Nedostatek kalciferolu v těle vede k řídnutí, lámavosti nehtů a pomalejšímu růstu. Stav svalů, zubů, kostí a dásní do značné míry závisí na vitamínu D. Látka určuje stav kardiovaskulárního systému, imunitu, mozkové funkce, zabraňuje časné demenci. Je to látka rozpustná v tucích a účastní se různých procesů v těle.

ČTĚTE VÍCE
Jaký oční make-up se hodí k červené rtěnce?

Vitamin D je zodpovědný za normální vstřebávání vápníku, mikroelementu, který přímo ovlivňuje pevnost nehtů. Pokud jsou obě látky nedostatečné, začínají problémy s křehkostí a delaminací. Tělo si vitamín D syntetizuje samo vlivem slunečního záření a přijímá ho ze sýrů, tvarohu, vajec a mořských plodů.

Pro rychlé výsledky a kontrolu dávkování můžete užívat doplňky stravy. Například vitamín D “Olidetrim” od polského výrobce “Polpharma” má dobrou vstřebatelnost díky výrobní technologii ViQualPRO’D. Je k dispozici v různých dávkách pro děti a dospělé – 1000 IU, 2000 IU, 4000 IU, pro nedostatečné hladiny, stavy nedostatku.

Jakou roli hraje vitamín A?

Na základě stavu a vzhledu nehtů je docela snadné pochopit, které vitamíny chybí. Pokud se objeví skupina B, žebrování, růst se zpomalí, vitamín C a zinek – okraje se začnou ohýbat, tvoří se bílé skvrny různých velikostí. Deformace desek, změny odstínu a křehkost začínají jako důsledek nedostatku selenu, kyseliny nikotinové, železa, křemíku a fluoru.

Retinol je důležitý pro krásnou manikúru. Vitamin A je rozpustný v tucích, účastní se metabolických procesů, posiluje imunitní systém a zmírňuje záněty. Pokud je ho málo, vlasy se začnou lámat, nehty loupat a pokožka se vysušuje. Stačí perorálně užívat 0.5 mg retinolu denně. Můžete si také koupit olejové kapsle a jejich obsah vetřít do talířů – účinek bude v prvních týdnech.

Vitamín B12 na nehty

Vitamin B12 a železo jsou zodpovědné za tvorbu červených krvinek a metabolismus obecně. Na pozadí jejich nedostatku se nehty pokrývají svislými pruhy, deformují se a ztenčují. Hlavním indikátorem nedostatku vitaminu B12 je namodralý nádech talířů.

Látku můžete užívat ve formě tablet, kapslí nebo injekcí. Hodně vitamínu B12 je ve vejcích, tofu, lososu, pstruhu, játrech, korýších – tyto potraviny můžete zařadit do svého každodenního jídelníčku.

Vitamíny skupiny B a zdravé nehty

Vitamíny skupiny B jsou zodpovědné za správný růst a pevnost nehtů a ovlivňují tvorbu keratinu. Mnoho z nich je v banánech, cereáliích, fazolích, celozrnném pečivu, melounech a mléce. Vitamin B2 je potřebný pro normální výživu vlasových folikulů, nehtového matrixu a správnou činnost štítné žlázy. Denní potřeba pro dospělého je 1.8 mg.

ČTĚTE VÍCE
Jaká barva vlasů zdůrazňuje vrásky na obličeji?

B5 normalizuje rovnováhu lipidů, metabolismus bílkovin a sacharidů, posiluje nehtové ploténky, B6 aktivuje růst, nasycuje vlhkostí. Kyselina nikotinová je potřebná k aktivaci kapilárního prokrvení – její dostatečné množství ve stravě spouští procesy regenerace nehtů.

Biotin neboli vitamin B7 zvyšuje hustotu a pevnost nehtů, má pozitivní vliv na syntézu kolagenu a elastinu. Při dlouhodobém používání látka dodává nehtům lesk.

Není vhodné užívat různé vitamíny B současně, je lepší je užívat střídavě v kúrách. Pokud vyvážíte stravu, bude dostatek vitamínu B ve vašich obvyklých potravinách.

Vitamin C – nutný nebo ne?

Když se nehty hodně loupou, můžeme mluvit o nedostatku vitaminu C. Problém pomůže vyřešit dostatečné množství zeleniny, ovoce a citrusových plodů ve stravě. Kyselina askorbová je nejen užitečná sama o sobě, ale podílí se také na syntéze kolagenových aminokyselin – jsou zodpovědné za pevnost a rychlý růst nehtů.

Lidské tělo si vitamín C nevyrábí samo, lze jej získat pouze z potravy nebo vitamínových doplňků.

Jaké jsou výhody vitamínu E pro nehty?

Vitamin E plní antioxidační funkci, zabraňuje poškození nehtů volnými radikály, nasycuje je vlhkostí a regeneruje jak samotné ploténky, tak pokožku nehtového lůžka. Nejúčinnější formy tokoferolu jsou podle lékařů delta a gama.

Navíc vitamín E bojuje proti virům a bakteriím. Podporuje expanzi krevních cév, vyrovnává reliéf. Díky tokoferolu budou vaše nehty zdravé, silné a krásné.

Jak užívat vitamíny pro posílení nehtů

Chcete-li obnovit a posílit své nehty, posílit jejich růst a dosáhnout krásného lesku, identifikujte nedostatky – k tomu můžete provést laboratorní test. Látky pijte v kúrech jednu po druhé, pokud se rozhodnete některé doplňky kombinovat, ujistěte se, že jsou kompatibilní.

Příjem by měl být pravidelný – pár kapslí nepřinese výsledky, účinek je kumulativní. Nepřekračujte doporučené dávkování – tím jen zvýšíte riziko nežádoucích účinků. K léčbě a prevenci můžete užívat vitamíny na nehty.

Kurz vitaminové terapie může být účinným preventivním opatřením pro řídnutí, lámavost, štěpení a další problémy s nehty. Vybírejte kvalitní produkty a nezapomeňte – nadbytek vitamínů je stejně nebezpečný jako nedostatek.

Lámavost, oddělování, deformace, ohyby a bílé skvrny na nehtech se často objevují kvůli nedostatku minerálů a vitamínů. Získání je z potravin nebo doplňků rychle zlepší situaci. Vitamin D3 je zvláště užitečný pro nehty. Podporuje růst, posiluje samotnou plotýnku a je zodpovědný za normální vstřebávání vápníku. Pokud hledáte osvědčený lék na ukrajinském trhu, věnujte pozornost Olidetrimu od Polpharma. Vitamin D Olidetrim pro děti a dospělé, dostupný v různých dávkách. Při výrobě je použita technologie ViQualPRO’D TM, která je zodpovědná za maximální vstřebatelnost přípravku a efektivitu podání.

Vitamin D

PODPORA ZDRAVÍ ŽEN PO 45 LETECH

ČTĚTE VÍCE
Jaká podkladová báze je vhodná pro stárnoucí pleť?

  1. Diagnostika a léčba poruch nehtů. Ncbi.
  2. Malihi Z, Lawes CMM, Wu Z, Huang Y, Waayer D, Toop L a kol. Měsíční suplementace vysokými dávkami vitaminu D nezvyšuje riziko ledvinových kamenů nebo sérového vápníku: Výsledky z randomizované kontrolované studie. Am J Clin Nutr 2019.
  3. Biokonverze karotenoidů provitamínu A na vitamín A u lidí1,2,3,4,5. Ncbi.
  4. Hind M. Almohanna, Azhar A. Ahmed, John P. Tsatalis a Antonella Tosti. Role vitamínů a minerálů při vypadávání vlasů: Recenze. Dermatol Ther (Heidelb). březen 2019; 9(1): 51-70. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6380979/#CR24.
  5. https://www.medicalnewstoday.com/articles/318403#b-vitamins.
  6. Sempos CT, Binkley N. Standardizace stanovení 25-hydroxyvitaminu D a paralýza pokynů pro vitamín D. Výživa veřejného zdraví 2020.
  7. Caroline E. Childs, Philip C. Calder, Elizabeth A. Miles. Dieta a imunitní funkce //Výživy. – 2019.

Možná vás to bude zajímat

Jaké vitamíny bych měl užívat v zimě?

Vitamin D během kojení

Nedostatek vitaminu D a syndrom polycystických ovarií (PCOS): existuje souvislost?

uveřejnění

Jaké vitamíny bych měl užívat v zimě?

Zima je obdobím, kdy se problém s nedostatkem vitamínů zhoršuje. Je to dáno nedostatkem sezónní zeleniny, která je hlavním zdrojem.

Vitamin D během kojení

Hlavním účelem vitaminu D je poskytnout optimální podmínky pro vstřebávání vápníku stěnami tenkého střeva pro tvorbu a.

Nedostatek vitaminu D a syndrom polycystických ovarií (PCOS): existuje souvislost?

Podle statistik trpí syndromem polycystických vaječníků (PCOS) každá 10. žena. A nejnebezpečnější je, že jich je 70.

• Dne 19. dubna ve 12.00:2016 se v redakci deníku „Slovo“ koná tisková konference zástupců Oděské regionální organizace zdravotně postižených „Postižení naděje pro budoucnost“. Zúčastní se ho i Natalya Chekhonatskaya, dívka se zdravotním postižením, která vyhrála soutěž krásy Madame Odessa XNUMX.

Informace pro novinky

  • Дата: 1-02-2016, 11:30
  • Nahlásit chybu

Tipy: jak zjistit, které vitamíny tělu chybí

Máme tam kanál Telegram, ve kterém se s vámi podělíme o novinky

Slabost, suchá kůže a lámavé nehty svědčí o nedostatku živin. Ukážeme vám, jak samostatně určit, které vitamíny vašemu tělu chybí.

Jak nezávisle určit, které vitamíny vašemu tělu chybí

Chcete-li zjistit, které vitamíny vašemu tělu chybí, věnujte pozornost svému vzhledu, stavu vlasů, pokožky a nehtů – prozradí vám vše o vašem zdraví.

ČTĚTE VÍCE
Co dělat, když vás zub v noci velmi bolí?

1. Pokud se vám kvůli drobným modřinkám nebo lehkému úderu do něčeho vytvoří modřiny, které dlouho nezmizí, svědčí to o nedostatku vitamínů C, K a P v těle.

Co jíst: citrusové plody, květák, zelená paprika, ovoce, rajčata.

2. Časté závratě a tinitus ukazují na nedostatek vitamínu B3 a E, draslíku a hořčíku. Jejich účinek se zvyšuje, pokud jsou kombinovány s vitamínem C.

Co jíst: ořechy, zelená listová zelenina, zelený hrášek, vejce, citrusové plody, banány, semínka.

3. Zarudnutí očí, suchost a pálení, potíže s adaptací ve tmě svědčí o nedostatku vitaminu A a B2. Vitamin B se vstřebává pouze s tuky.

Co jíst: mrkev, olivový olej, játra, ryby, vejce, máslo, zelená zelenina, salát, mléko, sýr.

4. Pokud si všimnete lupů, jedná se o nedostatek selenu a vitamínů B12 a B6. Kofein narušuje vstřebávání vitamínů B, proto se pití kávy na chvíli vyhněte.

Co jíst: rostlinný olej, ořechy, semena, obiloviny, červené maso, játra, luštěniny, brambory, obiloviny, ryby, otruby, zelí, brokolice, rajčata, cibule, tuňák, mléko.

5. Matnost a křehkost vlasů svědčí o nedostatku vitamínů B9, C a H a vápníku.

Co jíst: mořské plody, jodizovaná sůl, mléčné výrobky.

6. Vypadávání vlasů a rychlé šedivění svědčí o nedostatku vitamínů B, C, kyseliny listové a jódu.

Co jíst: ořechy, játra, ledviny, hnědá rýže, pivovarské kvasnice, zelená zelenina, ovoce, celozrnné výrobky, citrusové plody.

7. Nespavost a další problémy se spánkem ukazují na nedostatek vitamínů B, vápníku a draslíku.

Co jíst: Listová zelenina, citrusové plody, banány, semena, fazole, rozinky, meloun, játra, hnědá rýže, mléčné výrobky, ryby, vejce, obiloviny

8. Celková slabost, svalová slabost, letargie, noční křeče jsou důsledkem nedostatku vitamínů B1 a B6.

Co jíst: mořské ryby, pivovarské kvasnice, vepřové maso, játra, ořechy, brambory, luštěniny, obiloviny a obiloviny.

9. Časté krvácení z nosu bez příčiny – nedostatek vitamínů C, K a P.

Co jíst: citrusové plody, rajčata, zelí, rybíz, zelená paprika, rybí tuk.

10. Pokud se nehty loupou, často se snadno lámou a ohýbají, svědčí to o nedostatku hořčíku, vápníku, fosforu, vitamínů A, D, C, E a kyseliny listové.

Co jíst: citrusové plody, mrkev, játra, jablka, tvaroh, mléčné výrobky, ryby.

ČTĚTE VÍCE
V jaké fázi těhotenství byste měli přestat kouřit?

11. Pokud zaznamenáte problémy s pokožkou – je suchá, šupinatá a náchylná k podráždění, doplňte do těla vitamíny skupiny B, mastné kyseliny, vitamíny A, C, E.

Co jíst: máslo, ryby, zelená a žlutá zelenina, salát, sušené ovoce, rozinky.

12. Problémy se zuby, jejich vypadávání a drolení svědčí o nedostatku vápníku a vitamínu D.

Co jíst: mléčné výrobky, tvaroh, banány, játra, jablka.

13. Neustálá zácpa svědčí o nedostatku vody, potravin bohatých na vlákninu a vitamínů B.

Co jíst: játra, hovězí maso, sýr, řepa, zelí, zelená zelenina, vejce, otruby.

Věnujte pozornost svému vzhledu. Před samoléčbou se poraďte s lékařem.