Profesionální trenér, učitel tělesné výchovy, mistr sportu ve skalním lezení.

Profesionální trenér, učitel tělesné výchovy, mistr sportu ve skalním lezení.

Jakých potravin byste se měli vzdát, abyste zhubli a cítili se skvěle?

Jak se zbavit přebytečných kilogramů bez újmy na zdraví a hlavně s radostí? Jakého nezdravého jídla byste se měli vzdát, abyste zhubli? Jaké potraviny by měly jednou provždy opustit vaši lednici?

Jaké potraviny vyloučit, abyste zhubli – věnováno milovníkům uzenin, sody a zpracovaných potravin.

Potraviny, sycené nápoje, alkohol, omáčky, rychlé občerstvení – všechny tyto produkty jsou plné škodlivých následků pro zdraví.

Jedno z hlavních nebezpečí se skrývá ve zpracovaných potravinách, pečivu, omáčkách a cukrářských výrobcích – trans-tuky. Jde o skutečné mutanty – jejich uměle syntetizovaná trans forma nezapadá do metabolismu a zanáší tělo.

Tuky se usazují na stěnách cév ve formě plátů a plátů a zužují je. Cholesterolové plaky zhoršují krevní oběh a zvyšují krevní tlak. Mohou se také odlomit a blokovat průtok krve do důležitého orgánu. Pokud se to stane v mozku, je pravděpodobná mrtvice, pokud v srdečním svalu, infarkt myokardu. Tyto nebezpečné podmínky mohou být smrtelné.

Na seznam výrobků, které se doporučují vyřadit z jídelníčku, jsou zařazeny i masné polotovary. I když mají vynikající vkus – vždyť moderní výrobci dokážou zamaskovat cokoli. Zpracované maso neobsahuje velká vlákna, pouze homogenní hmotu, ale jsou tam dusičnany, konzervanty a další škodlivé přísady. Vysoký krevní tlak, onemocnění srdce a cév a onkologie jsou potenciálními riziky, kterým se milovníci zpracovaných potravin vystavují.
Co byste tedy měli přestat jíst, abyste zhubli a nepoškodili své zdraví?

Sedm nejškodlivějších potravin

Klobásové výrobky

Párky a klobásy lze nazývat masnými výrobky pouze podmíněně. Až vám na talíři voní vařená klobása, vězte, že teď už maso jíst nebudete. Váš žaludek se naplní: proteinovými stabilizátory, barvivy, bílkovinno-tukovými emulzemi, fosfáty, dusičnany.

Jsou to oni, kdo dělá klobásu tak chutnou, vizuálně atraktivní, ale bohužel škodlivou. Problémy se střevy a ledvinami, kožní onemocnění, onemocnění jater jsou příliš vysokou cenou za pochybné potěšení. Při výběru potravin, kterých se při hubnutí vzdát, nezapomeňte ze seznamu vyloučit uzeniny.

Sýrové nápoje

Odborníci na výživu varují, že jeden litr Coca-Coly obsahuje 100 g cukru (20 čajových lžiček). To je 2násobek denní normy pro dospělého. Při nákupu průmyslově vyráběného džusu si ale nedělejte iluze – přibližně stejné množství cukru, někdy i více, obsahuje nápoj v litrovém balení. A také ve Schweppes, Fanta a dalších limonádách.

ČTĚTE VÍCE
Jaká barva šály se hodí k khaki bundě?

Cukr může způsobit cukrovku, zubní kaz a onemocnění nervového systému. A fosfor, který je v sodě obsažen, snižuje vstřebávání vápníku, což vede k oslabení zubů a kostí.

Polotovary jsou náhradou za správné jídlo.

Masné polotovary v drtivé většině obsahují nekvalitní maso, kůže, tuk a vnitřnosti. Díky tomu mají velmi vysokou energetickou hodnotu. Přebytek kalorií vede ke vzniku tukových usazenin a zvýšené hladině špatného cholesterolu. Polotovary navíc obsahují hodně soli, a to je další zátěž pro ledviny.

Chléb a pekařské výrobky z bílé mouky

Když vybíráte, čeho se při hubnutí vzdát, nezapomeňte na bochníky a housky. Jednoduché sacharidy, kterých nadýchané pečivo obsahuje nadbytek, povzbudí chuť k jídlu a vyvolají prudký vzestup inzulínu.

cukrovinky

Naprosto všechny druhy cukrářských výrobků obsahují cukrářský tuk. Pod tímto neškodným názvem se skrývají trans-tuky. Pro lidské tělo je to pomalý jed. Umělé trans-tuky zvyšují riziko obezity, cukrovky a přispívají k systémovým zánětům a kardiovaskulárním onemocněním.

Margarín

Levná obdoba másla obsahuje transmastné kyseliny, konzervanty, barviva a další zdraví škodlivé přísady. Negativní důsledky konzumace margarínu jsou obezita, onemocnění kardiovaskulárního systému a gastrointestinálního traktu.

Alkohol

K večeři si klidně můžete dovolit sklenku suchého vína. Ale tabuizujte pivo, alkoholické koktejly a lihoviny. Nejen, že mají samy o sobě vysoký obsah kalorií, ale jejich užívání snižuje sebekontrolu a můžete se „zbláznit“ – začněte jíst, co chcete. Utrpí nejen postava, ale celé tělo.

А v naší mobilní aplikaci najdete více než 100 vyvážených receptů s vypočteným obsahem kalorií a nutriční hodnotou. Stažení a neztrácejte čas přemýšlením “co dnes uvařit?”

Jak snížit kalorický příjem

Zjistili jsme, co musíte přestat jíst, abyste zhubli. Snížit kalorický příjem ale můžete i jinak.

  • Připravte si jídla správně. Vyvarujte se smažení. Vařit, vařit v troubě, pomalý hrnec, gril, v páře. Poslední způsob je nejužitečnější – výrobky nejsou vystaveny vysokým teplotám, takže nevznikají zdraví škodlivé karcinogenní látky.
  • Vyměňte průmyslové omáčky ve svém salátu za nízkotučný jogurt. Vyřaďte majonézu ze svého jídelníčku, nebo si ji připravte sami – není to nic těžkého. Ano, bude to kalorické, ale zdravější.
  • Vybírejte nízkokalorické nápoje – neslazený zelený nebo bylinkový čaj, rajčatový džus, kávu bez cukru.
  • Používejte méně koření, včetně soli. „Odhaluje“ chuť pokrmů a zvyšuje chuť k jídlu, ale je těžké se přejídat nesoleným jídlem.
ČTĚTE VÍCE
Jaká je škoda z tetování?

Jaké sacharidy byste měli odstranit ze svého jídelníčku, abyste zhubli?

Ne nadarmo se sacharidům říká palivo pro tělo – doplní mu energii o 60 %. Dělí se na jednoduché a složité.

Jednoduché obsahují jednu nebo dvě molekuly cukru. V těle se okamžitě tráví a zvyšují hladinu glukózy v krvi. To poskytuje krátkodobý příval energie, ale kalorie se nespalují a místo toho se mění na tuk.

Jednoduché nemají prakticky žádný užitek a je vhodné omezit jejich zdroje ve stravě: rychlé občerstvení, pečivo, soda, konzervované džusy, bílá rýže, smažená jídla. Při výběru potravin, kterých se vzdát, abyste rychle zhubli, byste ale neměli zapomínat na zdravé potraviny, i když obsahují jednoduché sacharidy. Ve vaší zdravé stravě by rozhodně neměl chybět med, ovoce, kukuřice a mléčné výrobky.

Jaké sacharidy vám pomohou zhubnout

Komplexní sacharidy mají nízký glykemický index, takže prakticky nezvyšují hladinu krevního cukru. Dlouho se tráví, díky čemuž glukóza vstupuje do krve v dávkách a rovnoměrně. Energie se spotřebovává a neukládá se do zásoby. Proto po jejich konzumaci zůstává dlouho pocit sytosti a nechcete svačit „škodlivá“ jídla.

Jak správně jíst, abyste se zbavili břicha a boků

Chcete-li zhubnout a odstranit nepříjemné tukové rohlíky z břicha a boků, upravte svůj jídelníček.

Minimalizujte množství jídla s vysokým glykemickým indexem – vyvolává hlad. Před obědem můžete jíst zdravé potraviny – zdroje jednoduchých sacharidů (med, jogurt, ovoce) a získat tak novou sílu a energii. Od druhé poloviny dne ale přejděte na potraviny s nízkým glykemickým indexem, abyste nepřibírali kalorie navíc.

Jak se vzdát nezdravého jídla, abyste se vyhnuli poruchám? Do nového jídelníčku vstupujte postupně. Dejte přednost jednoduchým metodám hubnutí, které zaručují postupné odstranění přebytečných kilogramů.
Vyhněte se agresivním dietám – můžete dosáhnout výsledků rychle, ale budou nestabilní.

Správná výživa + pohyb = zdraví a štíhlá postava

Zdravé stravování je skvělé, ale bez cvičení je nepravděpodobné, že by vaše postava byla štíhlá a zpevněná. Pokud s fitness začínáte, začněte s nízkou zátěží – rychlá chůze, snadné běhání, cvičení, jednoduchá cvičení.

Na našem webu najdete skvělou nabídku programů pro začátečníky, sestavené špičkovými fitness trenéry, a také tréninky pro ty, kteří mají s fitness nějaké zkušenosti.
Existují také účinné cílené programy zaměřené například na hubnutí, napumpování břišních svalů, flexibilitu.

ČTĚTE VÍCE
Jaká délka vlasů je vhodná pro obdélníkový obličej?

Pokud zdravou stravu doplníte kondičním tréninkem, podaří se vám zhubnout mnohem rychleji. A my vám s tím pomůžeme.

Znalecký posudek
Anastasia Galyanová

Endokrinolog, klinika BMP

První a nejdůležitější věc, kterou je třeba si zapamatovat, je, že hubnutí je složitá a obtížná práce. Nestačí jednoduše vyloučit tento nebo ten produkt ze stravy. Pokud je v těle něco v nepořádku – například je narušena funkce jater nebo metabolismus, dochází k nedostatkům mikroživin – s největší pravděpodobností se nedostaví žádný výsledek.

Druhý axiom: při hubnutí musíte vydat více kalorií, než přijmete. Naším hlavním pomocníkem je zde fyzická aktivita. Ideálně si musíte najít čas na 2-3 tréninky týdně, kombinující silové a kardio cvičení. Pokud to není možné, stačí ujít 10000 30 kroků denně nebo strávit 60-XNUMX minut chůze.

Při počítání kalorií nezapomínejte na nápoje: často je lidé nepočítají jako jídlo a chybí jim. Ale například soda obsahuje hodně cukru. I když je na lahvičce napsáno, že neobsahuje cukr, nápoj musí obsahovat sladidla, která také způsobují inzulínovou reakci. Totéž platí pro alkohol: zdálo by se, jak můžete přibrat ze sklenky vína? Všechny nápoje obsahující alkohol jsou však velmi kalorické.

Při vyřazování potravin z jídelníčku nezapomínejte na vyváženost bílkovin, tuků a sacharidů. V průměru by měl člověk při hubnutí přijmout 1,5 gramu bílkovin na kilogram tělesné hmotnosti. Kromě toho můžete použít standardní vzorec „ideálního talíře“: 50 % – zelenina a bylinky, 25 % – bílkovinné produkty, 25 % – tuky a sacharidy (je lepší dávat přednost ne sladkostem, ale „pomalým“ sacharidům ).

Fitness číslo 1 pro domácí použití

Naše platforma má 120+ programů a 1600+ efektivních tréninků. Vyberte si, co je pro vás to pravé, a začněte cvičit hned teď. Sleva pomocí promo kódu ČLÁNEK

Zřeknutí se odpovědnosti Vezměte prosím na vědomí, že veškeré informace zveřejněné na webových stránkách Prowellness jsou poskytovány pouze pro informační účely a nejedná se o osobní program, přímé doporučení k akci nebo lékařskou radu. Nepoužívejte tyto materiály k diagnostice, léčbě nebo k jakýmkoli lékařským procedurám. Před použitím jakékoli techniky nebo použití jakéhokoli produktu se poraďte se svým lékařem. Tyto stránky nejsou specializovaným lékařským portálem a nenahrazují odborné rady odborníka. Vlastník stránek nenese odpovědnost za žádnou stranu, která utrpěla nepřímou nebo přímou škodu v důsledku zneužití materiálů umístěných na tomto zdroji.

ČTĚTE VÍCE
Co je agarové dřevo?

Zásady správné výživy při hubnutí.

Chcete-li zhubnout a zároveň zůstat zdraví, je důležité mít správný jídelníček. Poradíme vám, jak jíst, abyste zhubli.

  • Co je správná výživa?
  • Povolené produkty
  • Zakázané produkty
  • Pitný režim
  • Několik zdravých diet
  • Vybrané produkty

Chcete-li zhubnout a zároveň zůstat zdraví, je důležité mít správný jídelníček. Pouze výživa podle základů zdravého životního stylu vám umožní šetrně zhubnout a neškodit tělu. Dodržování příliš přísných diet a půstu může mít za následek řadu onemocnění, včetně žaludečních vředů.

Co je správná výživa?

Nejdůležitější věcí správné výživy je vyváženost. Jedině tak dosáhnete optimální rychlosti metabolismu a zároveň váhu nejen zhubnete, ale udržíte na normální úrovni.

Energetická hodnota denní stravy by měla odpovídat energetickému výdeji organismu. U obezity by celkový denní příjem kalorií neměl přesáhnout 1000 kalorií a pro standardní osobu s malou fyzickou aktivitou – 1200 kalorií.

Tyto zásady jsou základem správné výživy, která pomůže nejen zhubnout, ale i udržet mládí a zdraví všech tělesných soustav.

Doplňte svůj jídelníček o zdravé recepty, které obsahují bílkoviny.Povolené potraviny

Keformové proteinové koktejly. Přirozená podpora pro sport a štíhlost.
Kalkulačka vitamínů a živin. Počítejte online.

Při správné výživě existuje určitý seznam zdravých potravin, které by měly být v každodenní stravě:

  • celozrnné výrobky;
  • obiloviny — rýže, pohanka, ovesné vločky;
  • libové maso – králík, krůta;
  • chudé ryby;
  • vařená vejce, omeleta;
  • nízkotučné mléčné výrobky;
  • zeleninová pyré polévka, tekutá libová jídla, vegetariánské polévky.

Se správnou kombinací těchto složek si můžete vytvořit zdravý jídelníček a zhubnout až 7 kg za měsíc.

Správná výživa vylučuje konzumaci následujících potravin:

  • listové těsto a kvasnicové pečivo;
  • bílý chléb;
  • zpracované maso;
  • sladká sycená voda;
  • rychlé občerstvení;
  • polévky se silným masovým vývarem.

Pozornost! Některé druhy ovoce a zeleniny mohou být škodlivé pro hubnutí. Patří sem: banán, rozinky, fíky, hrozny.

Pitný režim

Zdravý životní styl zahrnuje dostatek pitné vody. V tomto případě se kompot, čaj, káva a první chody nepočítají. Pitím dostatečného množství tekutin se snadno vyhnete přejídání a dehydrataci. Někdy tělo potřebuje vodu, ale člověk si tento pocit splete s hladem a začne jíst. Proto, když máte chuť k jídlu, stačí vypít sklenici vody a po 5-10 minutách bude jasné, zda opravdu chcete jíst.

ČTĚTE VÍCE
Dají se pilníky prát?

Kromě vody existují nápoje, které pomáhají zrychlit metabolismus a snížit váhu. Tyto zahrnují:

  • zelený čaj;
  • zázvorový odvar;
  • čerstvé šťávy;
  • tekutý kaštan;
  • šalvějový čaj. Bylinný čaj z divokých bylin č. 1 (Čištění a drenáž) – Bajkalská čajová kolekce se senem, řešetlákem, kurilským čajem a jetelem. Tento bylinný nápoj vám pomůže získat lehkost a efektivně využívat energii.

Několik zdravých diet

Detox Pro.Active – sibiřská super přírodní výživa ECO
Chcete-li zdravě zhubnout, můžete dodržovat jednu z následujících diet:

  1. Pohanková dieta. Tuto dietu můžete držet ne déle než týden. Jíst byste měli výhradně pohanku. V tomto případě můžete zhubnout až 7 kg za týden. Musíte jíst ne více než sklenici obilovin denně. Odborníci na výživu stále doporučují zpestřit tento typ stravy ovocem a zeleninou pro doplnění potřebných vitamínů a mikroelementů.
  2. Protein. V tomto případě pomůže i konzultace s výživovým poradcem.

Pozornost! Pokud existují kontraindikace nebo zdravotní problémy, pak nemůžete bez lékaře rozhodovat o hladovkách a přísných dietách.

Zřeknutí se odpovědnosti

Vezměte prosím na vědomí, že veškeré informace zveřejněné na webových stránkách Prowellness jsou poskytovány pouze pro informační účely a nejedná se o osobní program, přímé doporučení k akci nebo lékařskou radu. Nepoužívejte tyto materiály k diagnostice, léčbě nebo k jakýmkoli lékařským procedurám. Před použitím jakékoli techniky nebo použití jakéhokoli produktu se poraďte se svým lékařem. Tyto stránky nejsou specializovaným lékařským portálem a nenahrazují odborné rady odborníka. Vlastník stránek nenese odpovědnost za žádnou stranu, která utrpěla nepřímou nebo přímou škodu v důsledku zneužití materiálů umístěných na tomto zdroji.