O tom, že zdravý životní styl je v létě jednodušší, není pochyb. Sezónní dostatek jídla, teplo, dlouhé denní světlo, takže se cítíme přirozeně motivováni jít ven a být aktivní. Jak můžeme zhubnout v zimě, když nám internet radí zůstat doma, zabalit se do deky, dívat se na seriál, objímat kočku a pít kakao?

Dlouhé prázdniny se navíc stávají velkým pokušením. V lednici čekají zrádně nekonečné zásoby občerstvení a Olivierů a ve městě jsou desítky jarmarků s mnoha chutnými, ale většinou nezdravými pokrmy.

Pokud věříte statistikám, pak během novoročních svátků lidé na světě přibírají v průměru 0,6-0,8% své hmotnosti (od 3 do 7 kg). Nejnepříjemnější je, že kila navíc se rychle drží, ale budete muset strávit několik týdnů nebo dokonce měsíců, abyste se jich zbavili.

Pět tipů, jak zhubnout v zimě bez újmy na zdraví

Chlad vám pomůže zhubnout

Australští vědci provedli neobvyklou studii, ve které umístili subjekty bez svrchního oblečení do mrazu (od -8 do -11 °C) a prokázali, že 10-15 minut třesu v chladu odpovídá hodině mírného cvičení na cvičení. kolo. Třes jsou podle autora studie stejné svalové kontrakce, jen k nim dochází mimovolně. Při tom se uvolňují hormony irisin a FGF21, které se účastní procesu spalování kalorií.

To neznamená, že musíte jít do extrémů, začít plavat nebo stát hodiny v mrazu. Zkuste více chodit (toto pravidlo funguje po celý rok) a v chladném období se snažte sportovat venku, spojte podnikání s potěšením.

Cvičení v chladu pomáhá v boji s nadváhou

Sledujte svou vodní bilanci

Vzhledem k tomu, že voda potlačuje chuť k jídlu, její pití před jídlem vám může pomoci cítit se plnější, a tím snížit množství jídla, které jíte.

Mimochodem, mnozí možná slyšeli, že pití během jídla ředí žaludeční šťávu a poškozuje tělo. Je to mýtus! Chcete-li snížit kyselost v těle alespoň na minimální úroveň, musíte vypít alespoň 2 litry vody na jeden doušek.

Ale vraťme se k tomu, proč byste měli pít vodu před jídlem. Jak již bylo řečeno, tato metoda potlačuje chuť k jídlu a činí ji mírnější. Podle zdravotního webu WebMD snižuje 300 mililitrů tekutin před snídaní nebo obědem v průměru váš příjem kalorií na jídlo o 75. To znamená, že dodržováním tohoto pravidla i jednou denně můžete za rok zhubnout asi 3,5 kg, aniž byste museli vynaložit velké úsilí.

ČTĚTE VÍCE
Kolik lumenů je nejlepší?

Změňte svůj jídelníček

V zimě nás to táhne k teplým, tučným a sladkým jídlům. Zeleniny a ovoce dostupné v obchodech znatelně ubývá, jsou dražší a fádnější. A protože většina dietních, očistných a detoxikačních rad se zaměřuje na čerstvé zeleninové šťávy, ovoce, saláty a syrové potraviny, musíte přehodnotit svůj jídelníček a hledat dostupné alternativy.

Na jaké potraviny by si lidé měli dát pozor, pokud chtějí v zimě zhubnout?

  • Zásobte se řadou nasycených, mononenasycených a polynenasycených tuků, které se nacházejí v olivách, olivovém oleji, mandlích, avokádu, lososu, vlašských ořechách, ančovičkach, lněných semínkách, olejích na bázi trávy a nerafinovaném kokosovém oleji.
  • Jezte více citrusových plodů. Odborníci na výživu důrazně doporučují jíst grapefruity na hubnutí. Jsou z 90 % tvořeny vodou a podporují hubnutí. Užitečné jsou také pomeranče a mandarinky, které urychlují metabolické procesy a zlepšují činnost trávicího systému.
  • Jakou zeleninu jíst v zimě na hubnutí? Pokud vás cena a chuť běžné zeleniny neuspokojuje, věnujte pozornost té mražené: zelené fazolky, růžičková kapusta, brokolice atd.
  • K obědu dejte přednost nízkokalorickým polévkám, zdravý a hřejivý pokrm je na zimu tím nejlepším řešením.
  • Místo nezdravých sladkostí věnujte pozornost sezónní zelenině nebo ovoci, ze kterých může být chutný a zdravý dezert. Patří mezi ně řepa, dýně, sladké brambory a jablka. Nejjednodušší způsob přípravy je upéct ho s medem, ořechy a kořením.

Nebuď na sebe moc tvrdý. Všechna omezení by měla být s mírou.

Z zřejmého – nejezte v noci a pamatujte, že strava by měla být vyvážená. Místo receptů na smažení zvolte pečení, dušení nebo vaření. Jezte méně mouky a pekařských výrobků.

Chcete-li zhubnout, zkontrolujte v zimě svůj jídelníček

Sportovní zátěže

Víme, kdo chce někam do sněhové bouře nebo mrazu, když je doma tak útulno?! Jak se říká, “v tomhle počasí sedí doma a koukají na televizi.” Kdo ale řekl, že sportovní aktivity by měly být výhradně ve fitness klubu?

Doma můžete cvičit naplno. Cvikům na všechny svalové skupiny, které lze snadno opakovat, aniž byste opustili byt, jsme věnovali samostatný článek. Stačí vaše tělo a chuť něco změnit. Nikdy se nezapomeňte zahřát (dvě až tři minuty skákání a běhání na místě) a pak se pusťte do akce. Mohou to být výpady, dřepy, kliky, švihy nohou, kliky atd. Pokud neexistují žádné specializované prostředky, použijte jako váhové prostředky improvizované prostředky.

ČTĚTE VÍCE
Co ostružina léčí?

Choďte více pěšky, procházejte se se svými dětmi a domácími mazlíčky, navštěvujte kluziště a nenechte si ujít příležitost k pohybu.

Nahraďte sledování jedné epizody televizního seriálu souborem domácích cvičení

Zdravý spánek je potravou pro mozek

Odpočinek je důležitou součástí při normalizaci hmotnosti. Za prvé, pozdní usínání vyvolává noční svačiny, které ovlivňují vaši postavu. Málokdo dá při utišení hladu před spaním přednost zelenině nebo dietním produktům, ale raději konzumuje něco, co rychle uleví kručícímu žaludku. Obvykle se jedná o potraviny s vysokým obsahem sacharidů. Nedostatek spánku navíc ovlivňuje vylučování hormonů, které zvyšují chuť k jídlu, a to je začarovaný kruh.

Výzkumníci ukazují, že lidé, kteří drží dietu a nemají spánek po dobu dvou týdnů, ztratí o 55 % méně hmotnosti při stejném kalorickém příjmu a cvičení. Tento stav lze nazvat „metabolická nestabilita“, což znamená nedostatek energie a neustálou nespokojenost.

Dá se v zimě rychle zhubnout? Ano! Je rychlé hubnutí účinné? Ne, protože tělo je ve stresu a v lepším případě se vše vrátí do normálu, v horším případě se objeví problémy s imunitou a hormonální hladinou a kůže bude ochabovatější. Odborníci na výživu doporučují hubnout ne více než 1 kg za týden a považují toto číslo za bezpečné pro zdraví.

Nedovolte, aby vám úzkost a myšlenky na nadváhu zničily prázdninovou náladu. Forewarned je předpažený. S ohledem na jednoduchá pravidla popsaná výše se s jarem setkáte bez viny a zklamání.

Dlouhodobým pozorováním je, že v zimě je více lidí. Průměrný přírůstek hmotnosti na hlavu během chladného období je 2-5 kg. Proč tloustneme a co s tím můžeme dělat?

DŮVODY NABÍZENÍ

1. prázdniny. Líný denní režim, vydatné úlitby, spousta lahodného jídla – a to vše ve velkých společnostech. Poslední upřesnění není náhodné: podle statistik člověk jí více ve společnosti než sám.

A čím více lidí u stolu, tím více jídla se sní. Když spolu večeříme, pak množství jídla“na nose„zvyšuje se o 35 %, pokud vás je šest, riskujete, že sníte dvakrát tolik než obvykle!

2. Chill. Člověk je přirozená bytost. A i když nezimujeme jako medvědi, naše hormonální rovnováha se během chladného období mění. Šetrné tělo spěchá nabrat tuk, aby se chránilo před nízkými teplotami. Obecně platí, že tělo prostě potřebuje tuk v mírném množství – je to jakýsi tlumič nárazů, který nám pomáhá vyrovnávat se se změnami prostředí a udržuje imunitu na správné úrovni.

ČTĚTE VÍCE
Jak voní jasmín?

3. Nedostatek světla. Čím méně světla, tím více hormonů v těle melatonin a méně – serotonin. Nedostatek toho druhého nás vede k tomu, abychom ho hledali v potravinách. Instinktivně touží po tučných a sladkých jídlech. Jak tady neztloustnout?!

4. Důsledky jarních diet. Vědci z Kalifornské univerzity našli další důvod pro přibírání na váze v zimě. To jsou jarní diety. Do léta se mnozí z nás snaží zhubnout po kouskách, kvůli čemuž občas držíme přísné nevyvážené diety. Není možné je dlouhodobě pozorovat a po pár měsících, právě v zimním období, se kilogramy vracejí – a dokonce s přírůstkem.

JAK BUDEME HUBNOUT

Vše výše uvedené ale neznamená, že tloustnutí v zimě je naše karma a nedá se nic dělat. Je to velmi možné. Stačí jednat promyšleně a beze spěchu.

Žádné přísné diety! Jsou z principu škodlivé a zvláště v zimě, kdy přírodní podmínky vytvářejí pro tělo zátěžové zázemí.

Jezte více bílkovin, mléčných výrobků a omezte tuky. Proteinové potraviny vám dodají pocit plnosti a urychlí proces spalování tuků. Mléčné výrobky obsahují vápníku, který také ovlivňuje vstřebávání tuků. Nejlepší možností je zařadit do jídelníčku libové maso a nízkotučné mléčné výrobky.

Pijte 2 litry studené vody denně. 0,5 litru – před snídaní, zbývajících 1,5 – během dne. Tělo vydá další kalorie zahřátím vody na tělesnou teplotu.

Určitě si dejte snídani. Výzkum provedený na University of Minnesota (USA) ukázal, že pravidelné snídaně za 3 měsíce vám umožní zbavit se 2,3 kg.

Cvičení venku. Při venkovním tréninku se spalování tuků zvyšuje o 15 % ve srovnání s tréninkem v posilovně. Za prvé, čím více kyslíku ve vzduchu, tím rychleji se tuky spalují. Za druhé, tělo utrácí další kalorie na zahřívání. Navíc při běhání po cestičkách v parku provádíte složitější pohyby než v posilovně na trenažéru, to je zátěž navíc. Pokud venku fouká vítr, lze to považovat za další výhodu „street fitness“ – budete muset vynaložit energii, abyste mu odolali.

Choďte do posilovny 2-3krát týdně. Pokud se venku necítíte dobře, jděte do posilovny. Preferují se aerobní cvičení – běh, chůze, cyklistika, tenis, badminton atd.

ČTĚTE VÍCE
Co znamená lightning t8?

Najděte způsob, jak kompenzovat nedostatek světla. Abyste se vyhnuli nutkání vyprázdnit chladničku ve tmě, nainstalujte do domu jasné lampy. Pokud cítíte, že se blíží záchvat špatné nálady, přinuťte se k pohybu. Nemusíte dělat kliky a běhat, stačí si pustit hudbu nahlas a skákat a tančit. Nejlepší možností je jít ven na čerstvý vzduch, alespoň na 10-15 minut.