V létě mají ti, kteří mají suchou pokožku, silnou podporu v podobě různých druhů čerstvého ovoce, zeleniny a bylinek. Kromě slunce a slané mořské vody nemají prakticky žádné problémy. Ale s chladným počasím se všechno mění. Podzim a zima se svými chladnými větry, nízkými teplotami a vlhkostí odvedou svou zákeřnou práci – a voila! – jednoho dne zjistíte, že navzdory krémům a sérům je vaše pleť suchá a šupinatá. Totéž se děje s vlasy. Co dělat? Navlhčete obličej a pokožku hlavy zevnitř. Správné produkty.

Zdravé tuky

Suchá pokožka se bez náležité podpory nedokáže správně hydratovat. Zdravé tuky jsou klíčovými hráči a pomocníky v této složité záležitosti. Do těla jsou dodávány z oliv a extra panenského olivového oleje.

Hlavní složkou je zde kyselina olejová, která dělá pokožku elastickou.

To zase umožňuje živinám zůstat v těle a odpadům z něj odcházet. A bez „dobrých“ tuků nebude pokožka schopna absorbovat antioxidanty obsažené v ovoci, obilovinách a zelenině. Do jídelníčku je nutné zařadit také vlašské ořechy a lněná semínka. Jsou zdrojem omega-3 a omega-6 mastných kyselin: společně pomohou rychle obnovit pokožku po vnější expozici.

Mandle, zdroj vitamínu E, který je pro pokožku životně důležitý, přinesou hmatatelné výhody při udržování vodní rovnováhy pokožky. Kromě toho by lidé se suchou kůží měli jíst mastné ryby. Zvláště prospěšný je losos, protože je vynikajícím zdrojem omega-3 a selenu. Barva pleti, zářivost a pružnost závisí na tomto minerálu. Selen také pomáhá pokožce v procesu odstraňování toxinů a odpadu.

Oranžové ovoce a zelenina

Jsou to meloun, mango, dýně, mrkev, sladké brambory, tomel a papája. Obsahují látku beta-karoten, ze které se následně syntetizuje vitamín A, který naše pokožka zbožňuje.

Огурцы

Okurky jsou z 96 % tvořeny vodou, obsahují pouze 17 kalorií a jsou bohaté na živiny, jako je draslík, vitamín C a vláknina. Křemík, který se nachází v zelenině bohaté na vodu, vyživuje pokožku vlhkostí a zvyšuje její elasticitu.

Bobule

Borůvky a maliny jsou bohaté na antokyany, sloučeniny, které chrání před ultrafialovými paprsky. Navíc naprosto všechny bobule jsou super koktejlem svěžesti a krásy pokožky díky přírodním antioxidantům, které obsahují.

Přírodní jogurt

ČTĚTE VÍCE
Jak přimět manžela k práci a uživit rodinu?

Jogurt je životně důležitý pro zdraví pokožky. Je bohatý na probiotika, prospěšné bakterie, které dokážou zklidnit zánětlivé kožní stavy, jako je ekzém. Výběr je pestrý. Stačí se držet dál od sladkých jogurtů. Můžete si vzít řecký jogurt a přidat med (který je také skvělý pro pokožku: má spoustu antioxidantů a protizánětlivé vlastnosti) a bobule.

Citrusové plody

Obsahují hojnost vitamínu C, přírodního antioxidantu, který účinně chrání pokožku před škodlivými vlivy vnějších faktorů, zejména ultrafialovým zářením a znečištěním ovzduší.

Citrusové plody obsahují 80–90 % vody, což z nich dělá vynikající přírodní zvlhčovač.

Kromě toho vitamín C neuvěřitelně zlepšuje bariérovou funkci pokožky, umožňuje jí zadržovat více vody a zůstat hladká a kyprá po dlouhou dobu. Nezapomínejte ani na kiwi, které dokáže uspokojit denní potřebu tohoto vitamínu.

avokádo

Superpotravina, která nejen bojuje s nadváhou, ale při pravidelné konzumaci může mít také silný účinek proti stárnutí a pomáhá udržet pleť mladou a krásnou. To vše je dáno obsahem vitamínů skupiny B a mononenasycených mastných kyselin.

Vejce

Vejce jsou jakýmsi koktejlem skládajícím se z živin, minerálů a vitamínů, které pomáhají udržovat hladinu vlhkosti v pokožce. Důležitou podmínkou je konzumace vařených vajec, nedoporučuje se je smažit, abychom tělu nedodali nasycené tuky, které škodí stavu pokožky. Vejce obsahují bílkoviny, vitamíny skupiny B, lutein a síru, která udržuje pružnost pokožky.

Rajčata

Rajčata jsou z 94 % tvořena vodou a obsahují pouze 20 kalorií a jsou také považována za bohatý zdroj draslíku, fosforu a vitamínů A a C, které suchá pokožka miluje! Kromě toho rajčata obsahují velké množství pigmentu lykopenu, který je považován za silný antioxidant. To znamená, že rajče pomůže chránit pokožku před předčasným stárnutím a akné. A betakaroten v něm obsažený chrání pokožku před negativními vlivy prostředí a před ultrafialovým zářením.

Pečené brambory

1 bramborová kaše obsahuje 75 % denní hodnoty mědi. A měď je další superpotravina pro pokožku: v kombinaci s vitamínem C a zinkem produkuje elastin. Na elastinu závisí nejen pružnost a mladistvost pokožky, ale také její schopnost regenerace.

Zelená listová zelenina

Špenát, hlávkový salát, rukola a zelí jsou z 95 % tvořeny vodou a jsou také bohaté na vitamíny A a C, které, jak již bylo zmíněno, jsou skvělé pro péči o pleť. Zelená listová zelenina navíc obsahuje minerály, antioxidanty a živiny, které účinně podporují detoxikaci. Zelená zelenina také obsahuje složky, které produkují kolagen.

Špenát nebo kapustu je vhodné zařadit do jídelníčku každý den. Obsahují antioxidant zvaný lutein.

K získání výsledku budete potřebovat alespoň 10 mg této látky, což odpovídá 120 g špenátu nebo 60 g zelí. Nedávné francouzské studie prokázaly, že tyto produkty vyživují pokožku vlhkostí, zlepšují její elasticitu a eliminují jemné vrásky. Pravidelná konzumace kapusty, špenátu a chřestu zvyšuje schopnost těla produkovat kolagen a efektivně využívat tento protein.

ČTĚTE VÍCE
Jaký je titul po králi?

Fazole

Nejneuvěřitelnější produkt je nakonec. Fazole tedy nejen dokonale odstraňují vrásky, sjednocují pleť a pokožku jemnou a pružnou, ale dokážou také naprosto úžasné věci. Zázračná fazole může pomoci tělu produkovat látku zvanou kyselina hyaluronová, která oddaluje proces stárnutí pokožky. Fazole navíc chrání pokožku před dermatitidou, vyrážkami a výskytem stařeckých skvrn. Jezte ho alespoň dvakrát až třikrát týdně!

Z nutričního hlediska není nedostatečný příjem vody v každodenní stravě jedinou příčinou suché pokožky. Důležitý je dostatečný příjem vitamínů a minerálů z potravy a také jejich vstřebávání.

Autor Alina Kharaz

Expertka Natalya Chistyakova

Dermatolog Maria Nevskaya

Jaké produkty pomohou zlepšit suchou pokožku?

1 | Lněný olej – držitel rekordu v obsahu omega-3 mastných kyselin mezi všemi rostlinnými oleji. Jeho pozitivní vliv na pokožku souvisí také s vysokým obsahem vitamínu E, kyseliny listové a lignanů (fytohormony podobné estrogenu). Lněné fytoestrogeny mají silný antioxidační účinek.

Lněný olej lze přidávat do zeleninových salátů, pít nalačno a lněná semínka lze použít k doplnění různých pokrmů: polévek, salátů, smoothies, cereálií, želé a pečiva.

2 | Avokádo – ovoce jedinečné ve své užitečnosti by mělo být zahrnuto do každodenní stravy. Dužina avokáda je bohatá na mononenasycené tuky, které jsou důležité pro udržení optimální hladiny tekutin v pokožce. Tyto zdravé tuky nejen nasytí vaši pokožku vlhkostí, ale také ji pomohou udržet.

Avokádo obsahuje mnoho jedinečných antioxidantů, glutathion, hořčík, vitamín K, kyselinu listovou a obsahuje více vitamínu D než vaječný žloutek!

3 | Vejce – jedná se o řadu živin, které výrazně ovlivňují stav pokožky a těla jako celku. Kuřecí protein obsahuje všechny esenciální aminokyseliny. Vaječný žloutek je bohatý na vitamíny A, B12, E, D, kyselinu listovou, biotin, vitamín B5, které dokonale ulevují suché pokožce. Lutein chrání před oxidativním stresem.

„Vejce obsahují síru, která má mnoho výhod. Syntetizuje vitamín B1, který je nezbytný pro stavbu zdravé pokožky, nehtů a vlasů a také řídí látkovou výměnu v těle. Síra navíc podporuje lepší trávení tuků. Dalšími zdroji síry jsou krůtí maso, tvaroh, sójové boby a mandle.

Omeleta nebo sázené vejce, naměkko nebo natvrdo – vejce po tepelné úpravě neztrácejí své nutriční vlastnosti.

4 | Sleď, makrela, losos

ČTĚTE VÍCE
Co to znamená být dámou?

Hlavním přínosem ryb jsou omega-3 polynenasycené mastné kyseliny. Tento přípravek dále obsahuje vitamíny A, C, E, B12 a stopové prvky – železo, zinek. Losos a růžový losos jsou navíc bohaté na selen, který pomáhá eliminovat toxiny a zajišťuje pružnost pokožky.

S doplnění selenu v těle pomohou také slunečnicová semínka, pšeničné otruby, cizrna a tvaroh.

5 | Oranžové ovoce a zelenina – zásobárna betakarotenu, který tělo využívá k syntéze vitamínu A, jednoho z nejdůležitějších pro pokožku. Dýně, mrkev, rakytník, mango, papája, sladké brambory – výběr je obrovský. Zvláštní pozornost si zaslouží rakytník: obsahuje nejen velké množství vitamínu C, jednoho ze silných antioxidantů, ale také betakaroten, vitamín E, mikroprvky: chrom, mangan, měď – které mají vliv i na stav pokožky, vlasů a nehty.

Vybarvěte svůj denní jídelníček jasnými odstíny oranžové.

6 | Listová zelenina a zelená zelenina nasycený vodou a kyselinou listovou, která urychluje syntézu aminokyselin a je antioxidantem. Okurky a celer jsou bohaté na vitamíny K a B5 (kyselina pantotenová) a oxid křemičitý, který je zodpovědný za pružnost pokožky.

Vitamin K je nezbytný pro zdraví cév a kapilár, posiluje jejich stěny.

7 | Ořechy a semena je zdrojem mononenasycených tuků, které umožňují pokožce zotavit se a zůstat přirozeně hydratovanou po dlouhou dobu. Ořechy obsahují hodně vitamínu E, slunečnicová semínka obsahují selen a dýňová semínka obsahují zinek.

Jedná se o vysoce kalorické potraviny. Doporučuje se jíst ne více než 30 gramů ořechů denně, 4-5krát týdně.

8 | Maso a drůbež nezbytné i ve stravě. Krůtí maso je zdrojem cholinu, síry a vitaminu PP, který je zodpovědný za pružnost. Vedlejší produkty hovězího masa (játra, srdce, ledviny) obsahují kyselinu lipoovou, jeden z univerzálních antioxidantů.

9 | Voda. Nejdůležitější je vypěstovat si návyk pít čistou vodu po celý den. Norma závisí na teplotě za oknem, fyzické aktivitě a zdravotním stavu.

Kosmetika pro suchou pokožku

Bez ohledu na to, co máte na talíři, Skin.ru vám připomíná důležitost péče o pleť. Pro svou každodenní kosmetickou rutinu vybírejte kosmetiku určenou pro suchou pleť.

Odličovací mléko pro suchou pleť „Základní péče. Květový med“, Garnier Jemně čistí suchou pokožku a zároveň dodává pohodlí a svěžest.

ČTĚTE VÍCE
Co dělat, když se vám vlasy velmi silně lámou?

Toleriane čistící gelová péče, La Roche-Posay Vhodné pro nejcitlivější suchou pokožku, perfektně čistí a zanechává pocit vlhkosti. Obsahuje vitamíny skupiny B (naicinamid a panthenol), termální vodu, ceramid a další pečlivě vybrané složky.

Botanický krém pro suchou a velmi suchou pokožku s květovým medem, Garnier vyživuje a poskytuje pohodlí, chrání pokožku den po dni, neutralizuje účinky agresivních faktorů životního prostředí.

Transformační krém-olej „Luxusní výživa. Mimořádný olej, L’Oréal Paris má příjemnou vyživující recepturu, ve které se snoubí arganový, bambucký a šípkový olej s esenciálními oleji levandule, rozmarýnu, rostlinným extraktem a proteinem. Zanechává pleť hladkou a zářivou.

Avokádová výživná hydratační maska, Kiehl’s obsahuje avokádový olej, jeho extrakt, pupalkový olej, bambucké máslo a další vyživující a hydratační složky.Receptura intenzivně hydratuje pokožku, činí ji jemnou a hladkou.