I když si vytvoříte obrovský kalorický deficit (který je nebezpečný pro vaše zdraví), budete držet přísnou dietu a cvičit, stejně nebudete schopni zhubnout 1 kg nebo dokonce 0,5 kg tuku za den. Abyste zjistili, jak velkou váhu můžete zhubnout za měsíc, je důležité pochopit princip samotného hubnutí. Pokusím se to vysvětlit v tomto článku.

Princip hubnutí

Naše tělo má 2 hlavní zásoby energie. První jsou svaly a játra. To je místo, kde jsou „nadbytečné“ kalorie nejprve odeslány a jsou stejně snadno konzumovány. Druhým je tuková vrstva pod kůží. Přírodou byl koncipován jako strategická rezervace, aby v době hladomoru člověk přežil. Ve skutečnosti je tuková vrstva „prasátko“, se kterou se tělo extrémně zdráhá rozloučit. To, co se hromadí pod kůží, se nazývá depot tuku.

Glykogen se ukládá ve svalech a játrech – jakési „kapesné výdaje“ pro naše tělo. Glykogen se spotřebovává, když vykonáváme běžné denní činnosti (domácí práce, sport, chůze).

Při velkém deficitu kalorií naše tělo nejdříve odbourává glykogen. Když se tělo dostane do podkožního tuku „prasátko“, aktivuje se ochranný mechanismus. Tělo hledá způsoby, jak nejen získat další energii, ale také snížit její aktuální spotřebu. Paralelně s úbytkem podkožního tuku se zmenšuje objem svalů („kapesné“), aby si tělo z „prasátka“ vytáhlo co nejméně.

jaký je výsledek? I když se vám podaří zhubnout 10 kg za měsíc, v nejlepším případě zhubnete 3-4 kg podkožního tuku. Zbývajících 6-7 kg tvoří voda a svaly, které jsou zodpovědné za krásu postavy, její pružnost a přizpůsobení. V důsledku toho budete o 10 kg lehčí, ale pravděpodobně nebudete s novým tvarem spokojeni.

Čím přísnější je dieta, tím více svalů ztratíte a tím méně čistého tuku ztratíte. To jsou přírodní zákony, které se nedají oklamat.

Normální rychlost hubnutí

Kolik můžete zhubnout za týden?

Během dne přijme od 70 do 300 g čistého tuku v závislosti na počáteční hmotnosti. Horní hodnoty lze dosáhnout pouze tehdy, je-li počáteční tělesná hmotnost velmi velká. Obvykle tělo spálí ne více než 100-160 g za den. V důsledku toho se za týden zkonzumuje asi 700-900 g čistého tuku. Vše nad tímto číslem jsou svaly a voda.

ČTĚTE VÍCE
Odkud se vzala glukóza?

Kolik kilogramů můžete zhubnout za měsíc?

Za optimální rychlost hubnutí se považuje 4-5 kg ​​za měsíc. Z toho přibližně 2,8-3,6 kg bude tvořit tuková hmota.

Jak správně zhubnout

Když mluvíme o tom, kolik hmotnosti můžete zhubnout za měsíc, týden, den, je důležité vzít v úvahu hlavní pravidlo hubnutí: dodržování kalorického obsahu a rovnováhy BZHU ve stravě. Optimální kalorický deficit je 10–20 % vaší normy a při výpočtu musíte vzít v úvahu vaši skutečnou úroveň fyzické aktivity.

Abyste při dietě ztratili méně svalů, musíte konzumovat dostatek bílkovin. O správném rozložení makroživin ve stravě si můžete přečíst zde. Protein pomáhá udržovat svalovou hmotu, zabraňuje zpomalení metabolismu, udržuje pevnost pokožky a déle se cítíte sytí.

Je také důležité dodržovat správný spánkový režim, aby se zabránilo neustálému uvolňování kortizolu, stresového hormonu. Při její zvýšené produkci se narušuje mechanismus zpracování glukózy, zvyšuje se chuť k jídlu, urychlují se procesy hromadění tuku v buňkách. Z tohoto důvodu byste to také neměli přehánět s vyčerpávajícím cvičením: tělo potřebuje čas na zotavení.

Proč tělo ochablo?

Protože během diety se ztratilo hodně svalové hmoty a velmi málo tukové hmoty. Pokud se člověk vrátí ke své obvyklé stravě a znovu přibere, bude vypadat mnohem hůř než před začátkem potravinových omezení. Změní se procento tuku a svalů v těle, postava se bude zdát plnější. Objem tukové hmoty je větší než svalová hmota, takže i při stejné váze mohou být parametry zcela odlišné.
Pouze vyvážená strava s mírným deficitem kalorií a pravidelný pohyb, který vám osobně vyhovuje, přinese výsledek štíhlé a fit postavy.

Chcete-li ušetřit čas a zaručit výsledky, můžete se přihlásit do mého online kurzu. Prozradím vám, jak zhubnout bez újmy na zdraví, jak si zpestřit jídelníček a užít si sport.

Kurz, který vám vyhovuje, si můžete vybrat na webu: edufit.ru

Když hubneme, tuk v našem těle se využívá jako energie. Proces ztráty nadbytečných kilogramů je spojen s chemickými reakcemi, které vedou k uvolňování oxidu uhličitého a vody.

  • Kam mizí tuk, když hubnete?
  • Je možné zhubnout, když jen těžce dýcháte?
  • Co se stane s tukovými buňkami po hubnutí?
  • Co se stane s tukovými buňkami po liposukci?
  • Která část těla hubne a přibírá jako první?
ČTĚTE VÍCE
Kolik stojí mokré chemikálie pro dlouhé vlasy?

Kam mizí tuk, když hubnete?

Hlavním mechanismem, kterým ztrácíme tuk, je oxidace molekul tuku, při které dochází k jejich zničení. Tento proces probíhá uvnitř našich buněk, zejména v mitochondriích.

V této době se atomy uhlíku obsažené v tuku spojují s molekulárním kyslíkem z vdechovaného vzduchu za vzniku oxidu uhličitého (CO2). Metabolický produkt pak při výdechu opouští tělo plícemi.

Většina „ztraceného“ tuku tedy ve skutečnosti opouští naše tělo jako oxid uhličitý při výdechu.

Molekuly tuku navíc obsahují nějaký vodík, a když oxidují, reakce produkují vodu. Z těla odchází také dýcháním, močí a potem.

Je důležité si uvědomit, že proces úbytku tuku je systémový a probíhá v celém těle, nejen v určitých oblastech, jako je žaludek nebo stehna. Většina energie získané z tuku se přitom nepřeměňuje na CO2 a vodu, ale využívá se k zajištění fungování orgánů a systémů těla.

Je možné zhubnout, když jen těžce dýcháte?

Silové dýchání samo o sobě není účinnou metodou pro hubnutí. Při fyzické aktivitě nebo intenzivním cvičení dýcháme rychleji a hlouběji, abychom zlepšili zásobování těla kyslíkem a metabolické procesy. To však neznamená, že zvýšená produkce oxidu uhličitého přímo vede k hubnutí nebo spalování většího množství tuků.

Ke ztrátě hmotnosti dochází, když si vytvoříme deficit kalorií – spotřebujeme méně kalorií, než vydáme. Toho je dosaženo kombinací správné výživy a fyzické aktivity. Dýchání může ovlivnit metabolismus a energetickou bilanci, ale není jediným ani primárním faktorem pro hubnutí.

Dosažení zdravého a udržitelného hubnutí vyžaduje komplexní přístup, který zahrnuje správnou výživu, fyzickou aktivitu, kontrolu porcí a celkovou aktivitu.

Co se stane s tukovými buňkami po hubnutí?

Po zhubnutí tukové buňky (neboli adipocyty) nezmizí úplně, ale jejich velikost se může zmenšit. Když jste v kalorickém deficitu a začnete spalovat tuk na energii, obsah tukových buněk se uvolní jako molekuly mastných kyselin, které tělo využívá.

Počet tukových buněk v těle zůstává po dospělosti do značné míry konstantní. To se vysvětluje tím, že u dětí a dospívajících se tvoří nové buňky.

Je důležité si uvědomit, že další přibírání na váze může vést ke zvětšení velikosti stávajících tukových buněk a možné tvorbě nových. K tomu dochází v důsledku akumulace přebytečné energie ve formě tuku. Každé tělo je však jedinečné a mechanismy ukládání a spalování tuků se mohou u každého člověka lišit.

ČTĚTE VÍCE
Je možné do šamponu přidat esenciální olej?

Co se stane s tukovými buňkami po liposukci?

Po liposukci, což je chirurgický zákrok k odstranění tuku z konkrétních oblastí těla, jsou tukové buňky skutečně odstraněny z těla. Chirurg během operace speciálními nástroji odsaje přebytečný tuk z vybraných partií jako je břicho, stehna, hýždě, případně další.

Odstraněné tukové buňky se již neobnovují, ale ty zbývající se mohou stále zvětšovat s přibýváním na váze. Proto je důležité i po liposukci dodržovat zdravý životní styl, včetně vyvážené stravy a pravidelné fyzické aktivity pro udržení výsledků.

Která část těla hubne a přibírá jako první?

Rozložení hubnutí závisí na různých faktorech, včetně genetiky, pohlaví, celkového životního stylu a tělesných vlastností. Tělo každého člověka může ukládat a ztrácet tuk v různých oblastech.

Existuje názor, že přebytečná kila se nejprve ztratí z viditelnějších oblastí, jako je obličej, krk a horní část těla. To je špatně. Ve skutečnosti dochází k úbytku hmotnosti rovnoměrně a postihuje všechny oblasti. Ano, mohou existovat výjimky, ale záleží na typu vašeho těla a fyzické aktivitě a také na vašem jídelníčku.

Pokud například silově trénujete určité svalové skupiny, můžete zaznamenat ztrátu tuku a změny v těchto oblastech dříve než ostatní. Obecně však platí, že snížení celkového procenta tělesného tuku ovlivní celkové hubnutí v průběhu času.

Hubnutí je individuální proces a výsledky se mohou u každého člověka lišit.

Pokud hledáte redukci tukové hmoty v konkrétních oblastech vašeho těla, kombinace kardia, silového tréninku a vyvážené stravy vám může pomoci dosáhnout požadovaných výsledků.