Každý slyšel o potravinách s negativními kaloriemi. Okurky jsou na tomto cenném seznamu. Energetickou hodnotu samozřejmě mají, ale tělo na jejich trávení vydá více energie, než z nich přijme. Není divu, že tuto šťavnatou zeleninu můžete jíst v neomezeném množství a nemusíte se bát o svou postavu. Prozradíme vám, jak účinná je okurková dieta a jak ji správně dodržovat.

Zelenina je součástí většiny diet na hubnutí. Umožňují, aby cévy zůstaly elastické, podporují činnost gastrointestinálního traktu a normalizují činnost jater a slinivky břišní. Co když se ale stanou hlavní a téměř jedinou složkou výživového plánu? Dá se zhubnout, aniž by okurková dieta tělu uškodila? Přečtěte si o tom v našem článku.

Neléčte se sami! V našich článcích shromažďujeme nejnovější vědecká data a názory autoritativních odborníků na zdraví. Ale pamatujte: pouze lékař může diagnostikovat a předepisovat léčbu.

Čerstvé okurky: jak funguje okurková dieta

Okurková dieta je krátkodobý dietní plán pro hubnutí. Jeho podstata spočívá v tom, že většinu výrobků nahrazujeme okurkami a kombinujeme je s jinými čerstvými potravinami. Tato zelenina neobsahuje bílkoviny a základní živiny. Pro udržení zdravé kůže, svalů a kloubů během diety se doporučuje kombinovat okurky s bílkovinnými potravinami. Každý den okurková dieta zahrnuje konzumaci malého množství bílkovin: například libové maso, vejce, ořechy a tvaroh.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Do stravy můžete také přidat omezené množství komplexních sacharidů, včetně hnědé rýže nebo celozrnného chleba.

Okurková dieta zahrnuje konzumaci čerstvé zeleniny, solená zelenina je zakázána.
INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Klady okurkové diety

Tato zelenina se skládá z 95 % vody, takže dobře odstraňuje odpad a toxiny z těla a působí jako přirozený absorbent. Zbývající procenta tvoří vitamíny B1, B2, E, H, C, A, PP, stopové prvky a minerální látky – glukóza, škrob, fruktóza, jód, kyselina listová a kávová, karoten, draslík, hořčík, vápník, chrom a řada ostatní. Mezi pozitivní aspekty konzumace okurek během dietních omezení také zdůrazňujeme následující:

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

  • Zelenina obsahuje vlákninu, která příznivě ovlivňuje činnost střev a dietní vláknina má příznivý vliv na její pohyblivost.
  • Okurková dieta je skvělá na hubnutí, protože s minimem kalorií zelenina natáhne stěny žaludku a způsobí pocit plnosti.
  • Nízká energetická hodnota výrobku nutí tělo využívat tukové zásoby.
  • Soli v kompozici vyrovnávají acidobazickou rovnováhu a metabolický proces a zbavují tělo přebytečných kyselých sloučenin. To je dobrý lék na ledvinové kameny.
  • Proteiny s okurkami se lépe vstřebávají a díky tomu nedochází k hubnutí kvůli spalování svalové hmoty.

Nevýhody okurkové diety

Ačkoli je taková zelenina zpravidla povolena jíst v neomezeném množství, ani přítomnost vitamínů v okurkách neposkytuje tělu požadovanou normu. Proto nemůžete tento produkt ponechat výhradně ve vaší stravě s cílem mono výživy. Zvláště pokud okurková dieta trvá týden a déle. Vyjmenujme negativní aspekty tohoto systému.

ČTĚTE VÍCE
Co znamená výplň polyester 200 při jaké teplotě?

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

  • Vodnatý základ může akumulovat škodlivé látky, zvláště pokud se při pěstování používají pesticidy. To hrozí otravou, narušením gastrointestinálního traktu, jater a ledvin.
  • Dlouhodobé dodržování diety často vede k exacerbaci chronických onemocnění.
  • Při intenzivní aktivitě a fyzické aktivitě není snadné přežít na zelené zelenině: může se objevit slabost, závratě a bolesti břicha.
  • I přes výraznou vůni a příjemnou chuť produktu je jíst převážně jen jeho skutečnou výzvou. Ne každý, kdo hubne, to morálně vydrží.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Okurková dieta na jeden den

Obecně lze takový experiment bezpečně nazvat dnem půstu. Odborníci proti této možnosti nic nemají, pokud to zdraví dovolí. Dáme tak tělu šanci odstranit přebytečnou tekutinu a očistit se. Okurková dieta na den zahrnuje pokrm z čerstvé zeleninové saláty s přídavkem olivového oleje a semínek.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Zhruba takto je strukturovaná okurkovo-rajčatová dieta, kdy se za den sní kilogram každé ze dvou druhů zeleniny. Ve vzácných případech je přípustné připravit salát s minimálním množstvím rostlinného oleje. Nebo jednoduše rozdělte dva kilogramy do 5-6 jídel. Pár hodin před spaním můžete sníst 100 g nízkotučného tvarohu.

Za den se můžete vyložit na okurky, například po svátcích nebo velmi „výživných“ dnech. Je nepravděpodobné, že vaše tělo bude mít čas zbavit se tuku, ale krátké období je bezpečné. V tomto ohledu lze okurkovou minidietu opakovat několikrát do měsíce, abyste si udrželi normální váhu a cítili se lehce.

Okurkovo-rajčatová dieta je považována za přísnou a je vhodná na jeden postní den
INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Okurková dieta po dobu 3 dnů

Tentokrát budete muset vydržet o něco déle než jeden den, spočítat si síly a spokojit se se skromným jídelníčkem. Pro toto období je pro mnohé vhodná okurkovo-kefírová dieta. Není třeba ironizovat, produkty k sobě ve skutečnosti ladí. Působí jemně, aniž by dráždily stěny žaludku a střev. Nabízíme možnost asketické diety.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Okurková dieta po dobu tří dnů nezahrnuje složité recepty. Je povoleno pít koktejl ze strouhané zeleniny a nízkotučného kefíru v poměru 1 okurka na 1,5 litru kefíru. V tomto období nemůžete jíst žádná jiná jídla, ani nemůžete držet přísnou dietu déle než tři dny. Ale ztráta nadváhy může být asi 2-4 kg.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

ČTĚTE VÍCE
Proč nosí doma róbu?

Okurková dieta po dobu 7-14 dní

S přibývajícím obdobím omezení je výživa doplňována nízkokalorickými potravinami. Okurková dieta na týden nebo dva zahrnuje menu s přítomností bílkovinných potravin, které vás zasytí. Pokud budete jíst výhradně tuto zeleninu v množství do tří kilogramů denně, přidáte jen trochu olivového oleje a kefíru, můžete získat asi 600 kcal. To je velmi malé a není vhodné pro ty, kteří studují, pracují a vedou aktivní životní styl.

Abyste se vyhnuli zdravotním problémům a nehladověli, musíte zařadit výživná a zdravá jídla. Pak se okurková dieta po dobu 7 dnů nezmění v mučení, obsah kalorií se zvýší a hmotnost se skokově nesníží příliš prudce. Mezi jídly je povoleno jíst zeleninu, ale zakázána je pouze čerstvá, solená nebo nakládaná.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Mimochodem, na internetu najdete informace o tom, jak úžasně funguje okurková dieta Ksenia Borodiny po dobu 7 dní. Ve skutečnosti se ale populární televizní moderátorka snaží držet zdravé stravy, vzdává se sladkého pečiva, bílého chleba a rychlého občerstvení. Zaměřuje se také na pravidelné cvičení v posilovně. A pokud chcete něco „zakázaného“, Ksenia si to dovolí v malém množství.

Skutečnost, že okurková dieta Ksenia Borodiny získává nadšené recenze, je zmíněna v její knize o hubnutí. Autor poznamenal, že takové reklamní slogany nebyly ničím jiným než marketingovým trikem, ale s takovými výživovými plány to nemá nic společného.

Přibližná strava na den

V rámci týdenní okurkové diety do jídelníčku zařazujete pokrmy na zeleninové bázi, jednoduché recepty s libovými bílkovinami a zdravé sacharidové potraviny.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

snídaně

Snídaně je nejdůležitější jídlo dne. Pro dobrou snídani si udělejte lehký salát z nastrouhaných okurek a 2-3 natvrdo uvařených vajec. Jíst můžete jak žloutek, tak i bílek. Vzniká tak okurkovo-vaječná dieta, která poskytuje celkem uspokojivou a zdravou stravu.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Během okurkové diety na týden nebo dva je důležité zařadit do jídelníčku bílkoviny, například vařená slepičí vejce

Občerstvení

Svačiny jsou velmi důležité, abyste se cítili dobře až do dalšího jídla. Jako lehký pamlsek v rámci okurkové diety si můžete vybrat 5 švestek, velké jablko nebo broskev.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Oběd nebo večeře

Při dodržení okurkové diety by oběd nebo večeře měla obsahovat potraviny bohaté na bílkoviny. Bezmasé pokrmy připravujte například z ryb, krůty nebo kuřecího masa. Změřte velikost porce na základě kalorií, které jste již během dne nashromáždili. K večeři také můžete sníst ne více než 300 gramů ovoce. Ovoce a bobule mohou být jakéhokoli druhu, včetně jablek, banánů a broskví.

ČTĚTE VÍCE
Co se stane, když do šamponu přidáte sůl a sodu?

Ukázka denního jídelníčku s okurkovou dietou na hubnutí:

  • Snídaně: okurkové smoothie.
  • Svačina – okurka a plátek sýra.
  • Oběd: salát s okurkou a tuňákem.
  • Svačina – šťáva z okurek a hrst ořechů.
  • Večeře – salát s lososem a okurkou.

Kontraindikace pro okurkovou dietu

Vzhledem k poměrně skromnému dennímu menu je okurková dieta kontraindikována u lidí s onemocněním ledvin, žaludku a střev. Neměli by jej dodržovat sportovci a lidé zabývající se vážnou intelektuální aktivitou a fyzickou aktivitou.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Opustit by ji měli i mladí lidé, jejichž těla jsou teprve ve vývojovém stádiu. Dieta podporuje špatné stravovací chování, když ignoruje možnost výběru kvalitních surovin a udržování pestré stravy. Posledně jmenované faktory jsou důležité pro udržení fungování všech tělesných systémů. Dieta obsahující okurky je zakázána těhotným ženám a během laktace. A také pro ty, kteří jsou v depresi nebo depresi.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Okurková dieta pro hubnutí: recenze a výsledky

Jednou z hlavních otázek, které děvčata trápí, je, jak moc můžete zhubnout při okurkové dietě. Rozhodně to funguje, protože výrazně snížíte svůj denní příjem kalorií. Takže 200 gramů okurek neobsahuje více než 40 kalorií. Výsledkem je, že i 10 jídel denně v malých porcích sníží obvyklý počet kalorií za den.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Okurková dieta má většinou pozitivní recenze a působivé výsledky. Dívky, které to zkusily, tvrdí, že za 7-14 dní můžete zhubnout až 7 kilogramů. To závisí na počátečních údajích – počáteční hmotnosti, věku a fyzické aktivitě.

Fóra se přitom hemží informacemi, že po okurkové dietě se váha velmi rychle vrátila. Téměř všichni uživatelé si to spojují s příliš rychlým návratem k obvyklé stravě. Tento výsledek lze samozřejmě očekávat od jakékoli přísné krátkodobé diety. Odborníci na výživu doporučují postupně zavádět do jídelníčku vysoce kalorické potraviny a nezdravé jídlo úplně vyřadit. Jinak budou všechny „oběti“ marné.

Před zahájením přísné diety byste se měli vždy poradit se svým lékařem. Ještě lépe, upravte své individuální okurkové dietní menu pro hubnutí s výživovým poradcem.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Názor lékaře na okurkovou dietu

Doktorka medicíny, výživová poradkyně Cynthia Sassová nabádá, abychom nespěchali s trendem okurkové diety. Jak poznamenává specialista, schéma zahrnuje konzumaci velkého množství okurek po dobu jednoho nebo dvou týdnů. Tato zelenina vás dokáže zasytit, ale výrazné hubnutí je obvykle spojeno se ztrátou vody. Expresní výživa nemusí poskytovat dlouhodobé výsledky a krátkodobá může vést k poruše příjmu potravy. Právě mezi takovými lidmi je běžná taktika jíst nízkokalorická jídla.

ČTĚTE VÍCE
Co znamenají boty Chelsea?

Zkušenosti naznačují, že tyto praktiky nejsou výživné a vedou k podrážděnosti, náladovosti, únavě a dokonce k depresi. Tento vzorec obvykle spustí následné přejídání, které může být následováno pocity viny a návratem k přísné dietě nebo jiné formě kompenzace, jako je nadměrné cvičení nebo dokonce užívání projímadel nebo pilulek na hubnutí. Tento fyzicky a emocionálně klikatý cyklus udržuje lidi v nezdravém vztahu k jídlu a brání jim udržet si zdravou váhu.

Okurková dieta vám pomůže zhubnout 3 až 6 kg. Je přísný, ale pomáhá dosáhnout opravdu dobrých výsledků v krátké době bez újmy na zdraví. Řekneme vám všechna pravidla diety.

Okurková dieta, stejně jako kefírová dieta, je poměrně jednoduchý a běžný způsob, jak rychle zhubnout bez újmy na zdraví. Je však důležité pochopit, že za 7 dní není možné zbavit se 5-10 kg tuku, ke ztrátě hmotnosti dochází v důsledku ztráty tekutiny a tukové hmoty, jejíž procento bude minimální. Můžete odstranit pouze 1,-1,5 kg tuku. Ale nezlobte se, jde o hodně, pokud jde o objem.

Okurková dieta je založena na konzumaci nejen této zeleniny. Strava obsahuje i další produkty: rajčata, kefír, vejce, malé množství drůbeže a ryby.

Dieta je ideální na léto, zvláště v červenci, kdy je okurková sezóna v plném proudu a zelenina je docela levná. Tyto okurky jsou navíc „pouze ze zahrady“ a ne skleníkové, takže obsahují více živin a prospěšných látek.

Kalorická dieta

Okurkovou dietu lze považovat za nízkokalorickou dietu. Energetická hodnota jeho hlavní složky je minimální – 100 g obsahuje pouze 15 kalorií. Pokud vezmete v úvahu denní příjem tohoto produktu ve vaší stravě, nebudete přijímat více než 250 kalorií denně. Do jídelníčku proto rozhodně musíte zařadit další potraviny.

Vlastnosti okurkové diety

  1. Během diety je důležité jíst pouze čerstvou zeleninu – žádné kyselé okurky.
  2. Vynechejte sůl a jakékoli koření, ponechte pouze přírodní koření. Zakázán je také cukr a jiná sladidla. A samozřejmě také všechny sladkosti.
  3. Vyhýbejte se nesprávným tukům ve vaší stravě. Z těch správných byste měli nechat pouze olivový olej a tučné druhy mořských ryb.
  4. Alkohol a sladké sycené nápoje, džusy jsou zakázány. Měli byste se také vzdát kávy. Pokud potřebujete kofein jako vzduch, nahraďte kávu zeleným čajem nebo čajem matcha.
  5. Sledujte svůj příjem vody – vypijte až 2 litry čisté vody denně.

Zkrocení rejska: Co ovlivňuje chuť k jídlu a jak se ji naučit ovládat?

Okurková dieta na 3 dny: menu

Může to být monodieta, protože tři dny budou pouze dny půstu. V tomto případě musíte sníst až 2 kg okurek denně. Existuje také 3denní okurková dieta, která zahrnuje konzumaci jiných potravin. Vzorový jídelníček na každý den je následující.

ČTĚTE VÍCE
Kdy vyšla Amanda?

Po probuzení: 30 minut před jídlem vypijte sklenici teplé vody s citronem. Pomůže tělu probudit se a očistit tělo od toxinů.

Snídaně: Nakrájejte salát z několika okurek, bylinek, jednoho rajčete, ochuťte citronovou šťávou a olivovým olejem. Můžete jíst kousek žitného chleba. Udělejte si zelený čaj.

oběd: Připravte zeleninovou polévku s libovým vývarem. Udělejte salát z okurek a vařených kuřecích prsou (ne více než 100 g).

večeře: Zeleninový salát s okurkami, bylinkami a nízkotučným tvarohem.

Okurková dieta na 7 dní: menu

Menu na týden je sestaveno tak, abyste neměli hlad. Zahrnuje 5 jídel denně. Za den musíte sníst 1,5 až 2 kg okurek.

pondělí

  • Snídaně: plátek žitného chleba, dvě střední okurky.
  • Oběd: zeleninová polévka s libovým vývarem; salát z čerstvé okurky, ředkvičky a mrkve. Jedno jablko.
  • Odpolední svačina: jeden pomeranč nebo broskev.
  • Večeře: okurkový a bylinkový salát s dresinkem z olivového oleje.
  • Druhá večeře: jedna okurka.

úterý

  • Snídaně: toast z žitného chleba, jedna okurka.
  • Oběd: 50 g vařeného hovězího masa, salát z okurky a ředkviček.
  • Odpolední svačina: jedno jablko nebo sklenice kefíru.
  • Večeře: okurkový a bylinkový salát s olivovým olejem a citronovou šťávou.
  • Druhá večeře: jedna okurka.

středa

  • Snídaně: toast z žitného chleba, dvě okurky, zelený čaj
  • Oběd: vařená ryba (100 gramů) s přílohou vařená hnědá rýže (100 gramů) a čerstvé okurky.
  • Odpolední svačina: jedna okurka a sklenice kefíru.
  • Večeře: salát z okurek a bylinek, nízkotučný tvaroh (100 g).
  • Druhá večeře: jedna okurka.

čtvrtek

  • Snídaně: toasty z žitného chleba, okurkový a bylinkový salát s olivovým olejem.
  • Oběd: vařená hnědá rýže (100 gramů), okurky, 20 g tvrdého sýra.
  • Odpolední svačina: jedna hruška nebo sklenice kefíru.
  • Večeře: salát z okurek a bylinek s přídavkem vařeného kuřete (50 g).
  • Druhá večeře: jedna okurka.

pátek

  • Snídaně: žitný chléb a salát ze dvou okurek a jednoho rajčete, čaj.
  • Oběd: zeleninový salát: okurka, zelí, ředkvička. 100 g ovoce nebo bobulovin (kromě banánů a hroznů).
  • Oběd: sklenice jogurtu.
  • Večeře: okurkový a bylinkový salát s dresinkem z olivového oleje. 20 g tvrdého sýra.
  • Druhá večeře: jedna okurka.

Sobota

  • Snídaně: toust z žitného chleba, okurka a 100 g tvarohu. Čaj.
  • Oběd: zeleninová polévka; jedno vejce a okurkový a bylinkový salát.
  • Odpolední svačina: 100 g ovoce nebo bobulovin (kromě banánů a hroznů).
  • Večeře: okurkový a rajčatový salát v rostlinném oleji.
  • Druhá večeře: jedna okurka.

Neděle

  • Snídaně: toasty z žitného chleba, okurky, čaj.
  • Oběd: zeleninová polévka: nesmažená okurka, ředkvičky, mrkev. Jedno jablko.
  • Odpolední svačina: jedna okurka a sklenice kefíru.
  • Večeře: okurkový a bylinkový salát, 50 g vařeného hovězího masa.
  • Druhá večeře: jedna okurka.