Mnoho lidí začíná ráno běhat jen proto, aby si zlepšili postavu. Lidé, kteří se věnují sedavým, neaktivním činnostem, se často o své tělo nestarají.

Díky tomu mají kila navíc, která jim kazí postavu. To platí zejména pro dívky, protože velké břicho ostatní vyděsí. Nadváha se navíc může stát jednou z příčin zdravotních problémů.

Ekaterina Preobrazhenskaya je uznávanou sportovkyní, v současné době pracuje jako hlavní trenérka Marathonica. Tato škola vyučuje běh pro začínající sportovce. Vyprávěla, jak vám běhání může pomoci zbavit se povislého pasu a vytvarovat postavu.

Každý člověk by měl vědět, že dosáhnout ideální postavy nebude snadné. Neexistují žádné prášky nebo léky, které vám pomohou zhubnout. Za krásu těla by se mělo bojovat všemi možnými metodami. Je nutné dodržovat dietu a cvičit. Neměli byste používat žádné „kouzelné“ prostředky nabízené inzerenty. S jejich pomocí můžete své zdraví jen zhoršit.

Stojí za to pochopit, že musíte chtít zhubnout sami. Jedině tak dosáhnete výsledků.

Proč vznikají problémové oblasti?

Je téměř nemožné zhubnout pouze v jedné ze zón. Ti, kteří nabízejí konkrétní diety nebo cílená cvičení, jen propagují své služby a produkty. Jedná se o jakýsi marketingový tah určený pro určitou kategorii lidí. Člověk nehubne po částech. Snižuje celkové procento tělesného tuku.

Pokud jste začali aktivně sportovat, začaly vám nejprve hubnout nohy a až poté pas, to je vlastnost vašeho těla. Pokud proporce těla nejsou vyhovující, můžete to udělat jinak. Vyplatí se pokusit se opravit postavu pomocí cvičení. Svalová hmota na určitých místech pomůže obnovit normální fungování těla. Pokud například chcete, aby váš pas vypadal užší, budete muset napumpovat boky.

Jak začít hubnout?

Pokud potřebujeme shodit břišní tuk, je lepší jít běhat. Navíc by se to mělo dělat na čerstvém vzduchu, a ne ve fitness na běžícím pásu. Tímto způsobem může člověk zlepšit svou pohodu a tón. Pokud se rozhodnete cvičit, ale budete nadále přijímat velké množství kalorií, zhubnout se vám nepodaří. Je nutné zajistit, aby spotřebované kalorie byly menší než ty vynaložené.

ČTĚTE VÍCE
Kolik procent peroxidu je potřeba k zesvětlení vlasů?

Běh je jedním z nejjednodušších a zároveň energeticky náročných sportů. Zvyšuje výdrž a pomáhá zeštíhlit a zpevnit postavu. Běh nikdy nikomu neublížil, je dobrý pro kardiovaskulární systém a zlepšuje imunitu. Schopnost rychlého přesunu na velké vzdálenosti bez dopravy se navíc může hodit v různých životních situacích. Hlavní věcí je zajistit, aby se na běhání vynaložilo více kalorií, než do těla.

Pokud po tréninku pocítíte hlad a začnete doplňovat síly jídlem, zhubnout se vám nepodaří.

Chcete-li zhubnout, musíte v těle vytvořit deficit kalorií. To je důvod, proč byste neměli očekávat výsledky po prvním spuštění.

Co dělat?

Prvním krokem je určit, jaký je váš denní příjem kalorií. Chcete-li to provést, prostudujte si stravu a shrňte všechna získaná data. Poté z nich odstraňte 300 kalorií, snažte se tuto denní hodnotu nezvyšovat.

Ke zjištění příjmu kalorií můžete použít speciální online kalkulačku nebo si udělat test. Měli byste uvést svou váhu, výšku, věk a další požadované parametry. Jen prvních pár běhů za týden pomůže posunout člověka z kategorie „neaktivní“ do „středně aktivní“.

Sledujte všechny potraviny, které konzumujete. Chcete-li to provést, založte si deník a začněte si tam zapisovat všechny kalorie.

Jak a kolik mám běhat?

Po provedení všech výpočtů byste měli přistoupit k praxi. Především byste neměli své tělo příliš zatěžovat, jinak nebudete moci druhý den vstát z postele. Je nutné střídat běh s chůzí, udělat několik opakování, např. 1 minutu běžet, 1 minutu rychle chodit a 5 minut chodit. Vyplatí se to zopakovat 10krát, s každým tréninkem byste měli prodloužit dobu běhu.

Musíte správně rozložit zátěž mezi chůzi a běh. Po nějaké době budete schopni dosáhnout 30 minut běhu bez přestávky. Pokud člověk vážně zanedbával své tělo, může to trvat 1 až 2 měsíce.

Běh by měl být pravidelný, ale neměli byste trénovat každý den hned, musíte dát tělu čas na regeneraci. Obvykle stačí 3 nebo 4 běhy týdně.

K běhu můžete přidat několik cviků pro jiné svalové skupiny. Bude to dobrá prevence před zraněním, pomůže to rozvíjet svaly a tělo fit.

Kdy očekávat výsledek?

ČTĚTE VÍCE
Můžete nosit rozšířené džíny s teniskami?

Nesnažte se rychle zhubnout. To může tělu jen ublížit. Pokud ztratíte hodně hmoty během krátké doby, můžete ji také rychle získat zpět. Pokud se budete násilně omezovat, bude zhroucení nevyhnutelné.

Kalorický deficit může způsobit zpomalení vašeho metabolismu. Od této chvíle si tělo začne vytvářet zásoby pro budoucí využití. Proto je zakázáno zhubnout náhle, je lepší začít s deficitem 300 kalorií. Výsledky z běhání získáte, pouze pokud budete přísně dodržovat všechna pravidla a nebudete vynechávat trénink.

Zpočátku to bude velmi těžké, ale po pár měsících budete chtít jít běhat sami. Zdravé stravování a fyzická aktivita budou mít pozitivní vliv na zdraví lidského těla.

Abyste získali odborné poradenství při výběru pulsmetru, který splňuje jakékoliv požadavky na spolehlivost a přesnost měření od klíčových značek POLAR, GARMIN, SUUNTO kontaktujte obchod SPORT LIFE kliknutím na odkaz >>>

Pokud potřebujete konzultaci, zavolejte nám, zodpovíme všechny vaše dotazy:

8-800-333-5782 (bezplatná linka v Rusku), +7 (812) 951-57-82 (Petrohrad), +7 (499) 705-28-56 (Moskva), +7 (343) 226-18-57 (Jekatěrinburg)