Otázka účinnosti jógy na hubnutí je velmi populární.
S tím se většina nováčků obrací na učitele,
kteří se chtějí co nejrychleji dostat do formy.
Žádný učitel však nemůže dát jednoznačnou odpověď,
protože účinek cvičení jógy na tělo závisí na mnoha faktorech:
jóga se skládá z dechových technik, výživy a pití potřebného množství vody.
Důležité také je, jaký směr jógy si zvolíte, jak často a pravidelně ji budete cvičit a jak správně budete ásany provádět.

Jak zhubnout pomocí jógy?

Nejprve si definujme pojem jóga a to, co představuje.
Jóga není tělesná výchova, není to fitness a není to práce pouze s tělem a svaly. Proto se při cvičení jógy musíte okamžitě připravit na to, že to není nejrychlejší způsob, jak se zbavit nadbytečných kilogramů.

Ale na rozdíl od jiných typů fyzické aktivity,
díky pravidelnému cvičení se zlepšuje metabolismus, obnovuje se správné dýchání,
Snižuje se chuť k jídlu, mění se stravovací návyky, svaly zpevňují a stávají se pružnějšími. To vše v konečném důsledku opravuje postavu a činí ji vizuálně krásnější díky tomu, že svaly získávají výrazný reliéf. Ale i při cvičení jógy doma na hubnutí je potřeba být připraven na dlouhodobou práci na sobě, svém těle, vědomí.

Jak dlouho byste měli cvičit jógu, abyste zhubli?

V józe více než v jakékoli jiné praxi je nesmírně důležité, jak pravidelně cvičíte, zvláště pokud se rozhodnete zhubnout pomocí jógy. Optimální volbou je pravidelné cvičení alespoň 30-40 minut 5-6x týdně. Pokud cvičíte jednou až dvakrát týdně, měli byste být připraveni na to, že efekt uvidíte za 20-30 let.

Nebuďte překvapeni a nepropadejte panice, když po zahájení aktivního cvičení jógy zjistíte, že váha bude v prvních měsících ukazovat větší váhu. To znamená, že se buduje svalová hmota, což je v každém případě pozitivní výsledek.
Když se navíc podíváte do zrcadla, uvidíte, že i přes přibírání na váze se tělo stává štíhlejším, výraznějším a pružnějším. A to je jasná odpověď na otázku, zda se dá z jógy zhubnout.

Účinnost jógy v různých aspektech života

ČTĚTE VÍCE
Je možné oslavit rok 2024 růžově?

Jóga také aktivně pracuje s vnitřními orgány.
Prováděním většiny ásan zlepšujete hormonální hladinu a proces trávení, což umožňuje urychlit spalování tuků.

Jóga má navíc pozitivní vliv na psychiku cvičícího. Prováděním ásan a ovládáním dechu říkáte „ne“ depresi, která je jednou z hlavních příčin přejídání, a tedy i nadváhy.

Jóga je tedy jen postupný pohyb ve směru hubnutí. To je ale také jeho výhoda.
Lidé, kteří začínají bojovat s nadváhou, zpravidla následují cestu k dosažení rychlých výsledků kvůli přísným omezením jídla a půstu.
Váha klesá, ale místo krásné vyrýsované postavy se vám odmění povadlou kůží a stresem. Cvičením jógy budete hubnout pomaleji, ale spolu s úbytkem přebytečných kilogramů se nabere svalová tkáň, díky které se vaše postava začne krásně tvarovat.

Jak dělat jógu pro hubnutí

Mnoho lidí volí Bikram jógu, aby zhubnuli.
A skutečně, během této praxe, kvůli vysoké teplotě vzduchu, proces hubnutí probíhá mnohem rychleji. Také spolu s potem se tělo zbavuje odpadních látek a toxinů přes kůži.

Pokud se však rozhodnete pro tento typ jógy, měli byste se nejprve poradit se svým lékařem, protože cvičení ve vysokých teplotách je vážnou zátěží
na kardiovaskulární systém.