Pokud jste znalec nebo vášnivý fanoušek čokolády a nedokážete si bez ní představit život, pravděpodobně vás tak či onak napadla otázka: jaké mohou být důsledky nadměrné konzumace tohoto sladkého produktu. Je na čase zjistit, kolik čokolády můžete sníst, aniž byste poškodili své zdraví.

Jak často můžete jíst čokoládu?

Pokud jíte čokoládu každý den, ale s mírou, a nemáte žádné kontraindikace, pak bude vše v pořádku.

Pojďme zjistit, z čeho se čokoláda vyrábí, abychom pochopili její vliv na nás a naše tělo.V hořké čokoládě, která je nejzdravější, je koncentrace kakaa minimálně 55 procent. Kakaové boby obsahují velké množství vlákniny a hořčíku, které naopak napomáhají tvorbě různých hormonů. Například endorfiny jsou hormony radosti nebo serotonin, který je nezbytný v boji proti stresu a také vám zajistí dobrou náladu na celý den. Z tohoto důvodu se můžete cítit mnohem energičtěji, když sníte byť jen malý kousek hořké čokolády. Kakao také obsahuje antioxidanty (přirozená obrana těla), které mohou pomoci v boji proti ateroskleróze, mrtvici a infarktu. Před nemocemi, jako je Alzheimerova choroba, se můžete chránit, pokud budete preventivně konzumovat malé množství hořké čokolády denně. To je ověřený a spolehlivý fakt.

Ani ten nejužitečnější produkt však není vhodný pro každého. To, co je pro jednoho vysoce doporučovaným zdrojem esenciálních látek a prvků, bez kterého se neobejde, může mít pro jiného velmi neblahý vliv. To znamená, že vše je u každého individuální. Kakao obsahuje kofein, který může výrazně zvýšit krevní tlak. Pro srovnání, 40 g hořké čokolády se rovná šálku silné černé kávy. Vraťme se k naší otázce: měli byste jíst čokoládu nalačno? To se nedoporučuje lidem, kteří trpí problémy s krevním tlakem. Pokud je vše v pořádku s vaším zdravím, pak je odpověď ano. Stejně tak můžete jíst čokoládu v noci, ale opět při absenci kontraindikací, například cukrovky.

I když je pro vás lepší zdržet se mléčných sladkostí a čokolád a jiných sladkostí. Obsahují totiž obrovské množství cukru a mléčného tuku, tudíž mnohem více kalorií. Zvyšuje se tak možnost vzniku problémů s kardiovaskulárním systémem a poškození zubní skloviny. Ale nezlobte se, hlavní věcí ve všem je umírněnost a opatrnost.

ČTĚTE VÍCE
Která společnost je lepší koupit sadu pánví?

Jak čokoláda ovlivňuje vaši váhu?

Mnoho lidí radí doplnit přísné diety hořkou čokoládou. Z tohoto důvodu si někteří lidé myslí, že je zcela nemožné přibrat na váze, ale zapomínáme na tak důležitou věc, jako je celkový obsah kalorií v produktu. Každý má určité množství kalorií, které může konzumovat. Takzvaný přípustný denní kalorický příjem. A pokud sníte hodně čokolády najednou na jedno posezení, překročíte tento kalorický příjem. Pokud chcete zhubnout, musíte se pokusit zajistit, aby počet spotřebovaných kilokalorií nepřesáhl počet utracených. Alespoň to tvrdí odborníci a odborníci na výživu. Pokud jste jedli více než obvykle, podle očekávání jste přibrali, pokud jste jedli méně, zhubli jste. Tato pravidla platí pro čokoládu stejně jako pro ostatní produkty. A stejně tak můžete z nadměrné konzumace přibrat.

Jaké vlastnosti je třeba vzít v úvahu při konzumaci čokolády?

Každý den, ale trochu. Normou pro dospělé je 30 až 50 g. Pokud je vynaloženo velké množství energie, může se norma zvýšit 1,5krát. Jezte ne více než 20 g bílé a mléčné čokolády denně. Děti (3-7 let) mohou sníst 3 až 5 g denně. Dětem do tří let se nedoporučuje jíst čokoládu. Pokud jde o těhotné maminky, mohou klidně jíst čokoládu, ale v rozumných mezích a po doporučení lékaře. Vezměte prosím na vědomí, že někteří lidé mají alergickou reakci na čokoládu. Miminkům se tedy první tři měsíce nedoporučuje čokoládu dávat vůbec a až poté, po tomto období, přidat do jídla jen trochu a dbát na to, aby nedošlo k alergii.

Konzumace sladkých dobrot není omezena na žádnou konkrétní denní dobu. Bude příjemnější dokonce prodloužit potěšení na celý den a vzít si kousek na snídani, oběd a večeři. V našem těle je takový vzorec: sacharidy a tuky se nejlépe zpracovávají ráno, přes den se zlepšuje uvolňování hemoglobinu, a abyste měli večer skvělou náladu, dejte si trochu čokolády a vše bude v pohodě.

Pojďme si stručně shrnout vše výše uvedené:

  • Denně zkonzumujte 50 g hořké čokolády a 30 g mléčné čokolády. Určitě dodržujte opatření.
  • Pokud je vaše zdraví dobré, můžete jíst čokoládu na lačný žaludek.
  • Můžete jíst velké množství čokolády najednou, pokud nejsou problémy s krevním tlakem a pokud neporušujete povolený denní kalorický příjem.
  • Čokoládu nepoužívejte jako náhradu běžného jídla, raději ji v malých množstvích přidávejte do svého každodenního jídelníčku.
ČTĚTE VÍCE
Kdy je nejlepší vyrazit na líbánky?

Proč je pro nás těžké přestat jíst čokoládu? Vědci prokázali, že produkty zlepšují náladu a mají tonizující účinek. To vysvětluje, proč často saháme po čokoládě jako záchranném laně, zejména ve stresových situacích nebo melancholickém počasí. Je možné konzumovat čokoládu v neomezeném množství? Kdy si říct „přestaň“? Kolik čokolády můžete sníst za den? Pojďme na to přijít.

Jaké jsou výhody čokolády?

  • Bioflavonoidy mají pozitivní vliv na metabolismus cholesterolu;
  • Fenolové sloučeniny ve slupkách fazolí obnovují poškozené mitochondrie, blokují zánětlivé procesy a snižují stupeň hromadění tuku v buňkách;
  • Hydrochinony v kombinaci se zinkem zpomalují proces stárnutí organismu;
  • Resveratrol (přírodní antioxidant) působí antivirově;
  • Theobromin má dobrý vliv na mozkovou kůru.

Kromě toho čokoláda obsahuje mnoho vitamínů, mikro- a makroprvků: hořčík, draslík, vápník, fosfor, železo, vitamíny B1, B2, E, PP. A britští vědci prohlásili, že čokoláda je zdravější než ovoce! Za zdravou lze ale považovat pouze čokoládu s vysokým obsahem.

Proč je čokoláda nebezpečná?

Nadměrná konzumace čokolády zvyšuje riziko přibírání na váze a poruchy metabolismu sacharidů.

Pojďme si to spočítat. V nejtmavší čokoládě, obsahující 99 % kakaa, 1 % tvoří cukr a pro zjemnění hořkosti přidané mandle. Současně je obsah kalorií v takové dlaždici 530 kcal na 100 gramů produktu a obsah sacharidů je 8 g.

Porovnejte: mléčná čokoláda stejné hmotnosti má obsah kalorií 560 kcal a obsah sacharidů 51 g. Kterou byste si měli vybrat: první nebo druhou?

Pokud jde o energetickou hodnotu, mléčná a hořká čokoláda jsou přibližně stejné. Tmavý typ je ale zdravější díky obsahu (a tedy užitečným složkám) a nižšímu množství sacharidů.

Řekněme si příklad z historie. Na obalu tabulky legendární čokolády Gvardeisky, kterou v roce 1942 vyrobila továrna Red October pro zásobování frontových vojáků, byl napsán způsob konzumace: jedna tyčinka denně, tři dávky rovným dílem s přestávkami po 3 -4 hodiny. Porovnejte stravu člověka během vojenských operací, jeho náklady na energii s jeho vlastními a pomyslete: stojí za to sníst najednou půl tyčinky, nebo dokonce celou?

Jezte čokoládu, ale pamatujte, že konzumace 100 gramů této nesrovnatelné pochoutky denně je asi čtvrtinou vašeho denního příjmu kalorií! Závěr: buď se musíte více hýbat, spalovat „navíc“, nebo jíst méně. V opačném případě budete muset brzy změnit svůj šatník na větší velikost.

ČTĚTE VÍCE
Komu sluší červená řasenka?

Ale poškození zubů konzumací čokolády je velmi kontroverzní záležitost. Zubní kaz je způsoben sacharidy, které produkují kyselinu, která rozpouští zubní sklovinu. A procento sacharidů v denní stravě člověka, který dodržuje zdravou stravu, je poměrně vysoké – více než 50 %! Sacharidy získáváme z mnoha potravin, takže vliv čokolády na sklovinu je ekvivalentní vlivu například brambor nebo chleba. Řiďte se radami zubních lékařů, čistěte si nebo opláchněte zuby po každém jídle, a to nejen čokoládové, ale i jakékoli jiné!

Jak vidíte, výhody čokolády jsou mnohem větší než škody. Škody si způsobujeme výhradně nadměrnou konzumací čehokoli.

Kolik čokolády tedy můžete denně sníst, aniž byste poškodili své zdraví?

Vědci doporučují sníst maximálně 50 gramů čokolády denně, což je v průměru půl tyčinky. Pokud se věnujete těžké fyzické práci nebo aktivně trénujete, můžete si dovolit více.

Zkuste si ráno vychutnat čokoládu. abyste měli čas využít spotřebované kalorie. , alkaloidy ve složení, které mají tonizující účinek: pokud budete jíst čokoládu v noci, riskujete, že dlouho neusnete.

Kvůli povzbuzujícímu účinku čokolády by se neměla podávat dětem do 4–5 let, zejména večer.

Abyste získali výhody, vyberte si vysoce kvalitní čokoládu s vysokým obsahem produktů!

Závěry: kolik čokolády můžete denně sníst?

Jezte vyváženou stravu, využívejte vše, co příroda poskytuje a co je k životu vyžadováno! Neexistují škodlivé přírodní produkty, je zde problém nekontrolované spotřeby, stejně jako neférové ​​zpracování surovin výrobci v honbě za ziskem. Neměli byste zacházet do extrémů a označovat výrobky za škodlivé, jako tomu bylo v případě soli, která je pro tělo životně důležitá, nebo zdroje vlákniny – obiloviny obsahující „zneuctěný“ lepek. Čokoláda je zdravá s mírou, a to je ověřený fakt.

Je jen na vás, kolik čokolády můžete denně sníst! Zhodnoťte svůj životní styl, stanovte si priority a konzumujte vědomě a vybírejte jen to nejlepší!