Mnoho lidí chce znát výhody a poškození ovesných vloček k snídani, protože toto jídlo je na stole téměř v každém domě. Je považován za jeden z nejuspokojivějších a nejcennějších – kvůli mnoha vitamínům a minerálům v jeho složení a vysoké nutriční hodnotě. V tomto článku odpovíme na hlavní otázky milovníků zdravých kaší, z nichž hlavní zní: opravdu vám pomáhá zhubnout? A pokud ano, jak, protože má vysoký obsah kalorií.

Je možné zhubnout, když ráno jíte ovesné vločky s vodou, má taková svačina pro tělo nějaký přínos a jaká je škoda způsobená obilovinami? Budeme o tom mluvit dále a dáme pár jednoduchých receptů.

Nejprve si ujasněme, co obsahuje základ ideální snídaně na každý den. Herkules lze přirovnat k oblíbeným superpotravinám, protože obsahuje:

  • Hodně bílkovin – 20 % denní hodnoty pro zdravého člověka.
  • Vitamíny B1, B2, B6, E a K.
  • Cenné mikro- a makroprvky – ovesná zrna obsahují hodně hořčíku, chrómu, fosforu, draslíku, železa, dokonce i jódu, který nám tak chybí pro normální činnost štítné žlázy.

Tato kaše je tak milována zastánci správné výživy, protože poměr živin (bílkoviny, tuky, sacharidy) v ní je optimální. Jedná se o vynikající zdroj pomalu spalující energie, která vydrží po celý den. To znamená, že po plném talíři k snídani nebudete mít dlouho chuť k jídlu, nebudete muset dělat neplánované svačiny a předvídatelně se sníží riziko přejídání a přibírání na váze. Pomalá a dlouhodobá saturace je navíc ideální variantou pro pacienty s diabetem, kdy jsou náhlé návaly glukózy v krvi nežádoucí.

Oves také obsahuje rozpustnou vlákninu, složku, kterou naše tělo potřebuje pro zdravou a vyváženou stravu. Tato látka nejen pomáhá snižovat hladinu cholesterolu a chrání před časnou aterosklerózou a tromboflebitidou, ale také zlepšuje střevní motilitu, podporuje jeho jemné čištění při zácpě a poruchách trávení.

Ovesné vločky: prospěšné vlastnosti

  • Navzdory obsahu kalorií v tomto produktu jej lze s jistotou nazvat dietní. Proč? Odborníci na výživu doporučují: alespoň párkrát týdně musíte strávit dny půstu na zrnech uvařených ve vodě – bez přidání mléka, másla nebo cukru. Takový jednoduchý pokrm můžete zapít ovocným nálevem nebo slabým čajem. Připomínáme, že toto opatření mohou vyžadovat a brát v úvahu pouze ti, kteří jsou si jisti svou vlastní odolností, dobrým zdravím a nepřítomností problémů s gastrointestinálním traktem. Dny půstu mohou představovat vážné nebezpečí: nezapomínejte na kontraindikace a neriskujte, pokud máte pocit, že tato metoda není pro vás.
  • Oves je dobrým pomocníkem pro lidi, kteří mají v noci potíže s usínáním. Faktem je, že obsahuje vitamín B6 (pyridoxin), který působí jako mírný prášek na spaní – způsobuje tvorbu serotoninu. Kromě toho kaše s vodou dvě hodiny před spaním pomáhá zklidnit a naladit na odpočinek také proto, že podporuje syntézu melatoninu.
ČTĚTE VÍCE
Jak se tvoří obraz?

  • Pokrm, o kterém mluvíme v tomto článku, je také výborným antidepresivem. Antistresový efekt zajišťuje vysoký obsah vitamínů skupiny B, které jsou zodpovědné za posílení nervové soustavy, odstranění problémů s usínáním a také za dokonale čistou pokožku, hedvábné a zdravé vlasy.
  • Jaké jsou výhody ovesných vloček a jsou vůbec zdravé? Vědci dokázali, že tato kaše je skutečným nálezem pro ty, kteří chtějí být známí jako intelektuál nebo prostě chytrý člověk. Pravidelná konzumace zrn rozvařených ve vodě nebo mléce vede ke zvýšené mozkové aktivitě. Pokud tedy chcete vychovat génia, dopřejte svému dítěti zdravé snídaně.
  • Zázračná zrnka nejenže zabrání dlouhodobému hladu, ale také zabrání tomu, aby se cholesterol dostal do krevního oběhu a proměnil se v plaky na stěnách cév.

Ukazuje se, že naše zdraví, funkce mozku, kardiovaskulární systém a gastrointestinální trakt závisí na výběru správného jídla pro začátek dne. Proto se hodí ráno k snídani ovesná kaše s vodou nebo nízkotučným mlékem – je bohatá na vitamíny, skvěle zažene hlad, zabrání tomu, aby vám cestou do práce přeběhla chuť k jídlu, a pročistí střeva. Toto je skutečná síla přírody při práci.

Dietní produkty u nás můžete zakoupit:

  • Amarantový chléb s cibulí 195g
  • Džem “Di&Di” třešňový 300g
  • Amarantové tyčinky „Smart Sweets“ s kokosovou náplní, obohacené 110 g

Jaké nemoci tato úžasná kaše léčí?

  • Již dlouho se používá k boji proti průjmu. Pomáhá ale nejen při průjmech, ale i při zácpě – vláknina normalizuje střevní motilitu, v důsledku čehož začne normálně fungovat.
  • Tradiční medicína zná velké množství receptů využívajících oves jako bylinné diuretikum a účinné choleretikum. Léčivá zrna se také používala k odstranění zánětlivých procesů v žaludku, střevech a dvanáctníku.
  • Další vlastností tohoto produktu je, že léčí játra a slinivku břišní, pomáhá normalizovat metabolismus a je nezbytností ve stravě lidí, kteří se zotavují po vážné nemoci.

  • Působení přírodního léčitele na anémii je vysoce ceněno. Slizniční odvary připravené na jeho základě zlepšují vstřebávání železa.
  • Dětská superpotravina je široce používána pro kosmetické účely. Vyrábí se z něj masky pro mastnou, nadměrně suchou nebo šupinatou pleť. Používá se také k léčbě onemocnění doprovázených výskytem vyrážek, vředů a svědění.
ČTĚTE VÍCE
Co dělá kořen zázvoru?

Jaký je rozdíl mezi ovesnými vločkami a rolovanými ovesnými vločkami?

Někteří lidé si myslí, že jsou to samé. Ano i ne. Herkules je obilovina vyrobená z celých zrn, zatímco ovesné vločky jsou samotná zrna. Při vaření toho druhého budete muset strávit spoustu času čekáním – kaše nebude hotová tak rychle jako v prvním případě, kdy stačí obsah mísy zalít vroucí vodou, zamíchat a nechat uvařit .

Zopakujme si to tedy znovu:

  • Celá zrna se vaří asi hodinu. Skartovaný, který neprošel procedurou zploštění a speciálního zpracování – přibližně 30 minut.

  • Vločky, které jsme zvyklí kupovat, mohou být tří druhů: ovesné vločky, extra a okvětní lístky. Z těchto možností je nejšetrnější extra. Dělí se také do 3 stupňů – první, druhý a třetí (pozor na označení na obalu). Třetí je nejměkčí, ideální pro kojeneckou výživu, druhý je tvrdší, první je základem snídaně pro dospělé.

K přípravě vloček je tedy stačí zalít horkou vodou a v některých receptech i studeným kefírem. Navíc obsah kalorií v takové snídani (za předpokladu, že je připravena s vodou) je pouze 80 kcal. A glykemický index je 42.

Co si vybrat? To je věc chuti: u celozrnných je hrubší, u ovesných vloček jemnější. Pokud si myslíte, že hodnota ovesných vloček pro tělo je ve vláknině, zvolte první možnost, protože v nezpracovaných cereáliích je více hrubé vlákniny.

Nabízíme dietní produkty:

Pár faktů o vaší oblíbené kaši

  • Z hlediska obsahu bílkovin je na druhém místě po pohance.
  • Má jídlo, které znáte z dětství, nějakou chuť? Většina odpoví, že je těžké to definovat. A to platí – neutrální je, pokud vaříme s vodou. Je tu ale lehká chuť, připomínající ořechovou – právě podle ní snadno poznáte svou oblíbenou snídani z tisíce.
  • Ovesné vločky jsou užitečné pro všechny obyvatele hlučných a prašných měst, protože mají pozoruhodnou vlastnost – odstraňují z těla odpad a toxiny nahromaděné během dne a také soli těžkých kovů.
  • V Rusi jedli také kaši ze zdravých zrn. Dělali to však jinak než dnes: zrna se nemlela, ale tloukla a vzniklé ovesné vločky se přidávaly i do chleba.
ČTĚTE VÍCE
Co dává berylový kámen?

Jak dlouho trvá trávení ovesných vloček a kolik kalorií obsahují?

Čas určený na trávení a vstřebávání živin je u každého jiný – záleží na míře kyselosti žaludku. Nejdéle se stráví pokrmy ze zrn, která neprošla dodatečným zpracováním (celá) – až 4 hodiny. Na vločky ale stačí 2. Všechny produkty s přídavkem této složky jsou však považovány za „dlouhotrvající“ – s nimi si pocit hladu dlouho nevzpomenete.

Kalorický obsah hodnotné snídaně je poměrně vysoký – 350 kcal na 100 g. Tato kaše se však stále nazývá dietní, protože působí na tělo zvláštním způsobem: odstraňuje toxiny, zlepšuje trávení, zasytí na několik hodin, což vám ušetří z přejídání a neplánovaných svačin.

Je možné každý den snídat ovesné vločky, abyste zhubli? Je to možné, ale výsledků dosáhnete pouze tehdy, když změníte celý jídelníček a zpestříte jídelníček. Přesto ta jednotvárnost nudí – kaše s vodou může po týdnu nudit. Aby vám z jídla, které ráno sníte, nebylo špatně, nabízíme několik zdravých receptů.

Klasická verze s ovocem

  • Vezměte dvě hrsti rolovaného ovsa.
  • Cereálie uvařte podle návodu na obalu. Můžete je vařit s vodou nebo mlékem s nízkým obsahem tuku.
  • Pár minut před tím, než bude hotový, přidejte špetku skořice, trochu stévie nebo medu.
  • Hotový pokrm ozdobíme čerstvým ovocem a strouhanou dietní čokoládou.

Správná výživa: líné ovesné vločky v dóze na hubnutí a pročištění tlustého střeva

Vše je extrémně jednoduché a chutné. Nemusíte vařit: stačí si vzít sklenici a nějaké vločky. Kromě nich budeme potřebovat mléko nebo kefír na zálivku (asi 200 ml) a oblíbené čerstvé nebo sušené ovoce. Vše je připraveno? Pak se pustíme do vaření. Potřebujeme:

  • Nalijte základ kaše do nádoby.
  • Naplňte ji vámi vybraným nápojem.
  • Míchejte důkladně.
  • Umístěte sklenici přes noc do lednice.
  • Ráno vyjmeme a přidáme ovoce. Pokud jsou kyselé, můžete přidat lžičku medu nebo trochu stévie.

Do líné ovesné kaše můžete přidat:

  • semena (dýně, sezam);
  • kakao;
  • sušené meruňky, rozinky, švestky;
  • nasekané ořechy.

Pokud máte rádi sladké snídaně, přidejte džem bez cukru. Náš katalog má možnosti pro každý vkus: s brusinkami, pomeranči, jahodami, borůvkami, malinami, brusinkami, třešněmi.

ČTĚTE VÍCE
Jak se nazývá volný styl oblečení pro ženy?

Tyto recepty na ovesné vločky na hubnutí vám pomohou zpříjemnit proces hubnutí. Nezapomeňte: toto jídlo se ukáže neuvěřitelně chutné, pokud budete dodržovat pravidla.

Autor: Di&Di Corporation