Jste skvělí, chytří, máte výbornou vůli, silnou motivaci a víte, proč potřebujete zhubnout. Navíc víte, jak na to. Vydržel jsi celý den a nehodláš to vzdát.

Začal

Fotografie od Mikhaila Nilova: Pexels

Tradičního pracovního setkání u kávy s domácím koláčem a diskuse nad jeho receptem jste se nezúčastnili. K obědu jste snědli jídlo, které jste si přinesli s sebou v kontejneru, a nešli jste do kavárny. A vzdala se i odpoledního čaje, který se stal další tradicí, která ukončuje pracovní den, čajem, sladkostmi a mírnou příchutí klábosení.

Nahradila to sklenice vody, škleb Světlany Nikolajevny z účtárny, vtipy IT specialistky Slávky a zvednuté obočí mrchy Marinky z vašeho oddělení. Doma jste se navečeřeli, vyřídili věci a šli spát s pevným odhodláním dále hubnout.

A pak najednou můj žaludek vydal zrádné kručení. Přikryl si hlavu dekou, pevně zavřel oči a začal počítat do sta, abys rychleji usnul. “Sto jedna, sto dva. čtyři sta padesát pět. osm set třicet devět. tisíc. ” Ach, jaký mám hlad. Co když jen trochu? Jen kousek chleba? Nebo je lepší jablko? Ne, dám si okurku. Ahhhh, chci kuřecí řízek s těstovinami, pizzu se sýrem a čokoládový dort. Počkej, počkej, nespěchej. Promluvme si o všem v pořádku.

Jaká jídla můžete jíst pozdě večer?

Příčiny akutního hladu před spaním

K nejčastějším poruchám stravy dochází večer a zejména před spaním. Existují pro to důvody:

  • kalorické omezení a nedostatek jídla během dne;
  • není správně strukturovaná strava. Strava musí být vyvážená, to znamená, že musí být přítomny všechny složky potravy, jako jsou bílkoviny, tuky, sacharidy a vláknina. Při dietě lidé často omezují příjem tuků a sacharidů. Odtud nedostatek energie a hlad;
  • stres z jídla, emoce prožité během dne, chronická únava;
  • nedostatek vitamínů, makro- a mikroelementů v důsledku dietních omezení, což také ovlivňuje hlad a náladu;
  • zvyk, tradice. Jsou lidé, kteří se prostě naučili svačit si před spaním do postele, dívat se na pořady, zprávy, televizní seriály a tak si odpočinout od náročného dne. Toho, stejně jako každého jiného zlozvyku, může být těžké se vzdát;
  • hormonální poruchy. Spánek a stravovací návyky mohou způsobit nedostatek hormonů, jako je melatonin, serotonin a leptin. V tomto případě byste se měli poradit s lékařem.
ČTĚTE VÍCE
Pro jaký typ postavy je tužková sukně vhodná?

Vliv nočních jídel na organismus, jejich nebezpečnost

Faktem je, že lidské biorytmy jsou navrženy tak, že noční čas nelze využít k jídlu a trávení potravy, která vstupuje do těla. V noci, když člověk spí, nebo před spaním, když se právě chystáte spát, odpočívá i vaše tělo. Všechny metabolické procesy se zpomalují, tělo se uvolňuje, obnovuje své funkce a připravuje se na další den. A pokud se do něj náhle dostane jídlo, rozhodně se nebude moci správně strávit.

Nebude se moci vstřebat do stěn tenkého střeva a v tlustém střevě bude vystaven patogenní flóře, protože k očistě střev obvykle dochází ráno. To nepochybně povede k tvorbě škodlivých toxinů. Navíc sacharidy konzumované v noci vedou k prudkému skoku a vysokým hladinám uvolňování inzulínu, což narušuje proces přerozdělování cukru v játrech.

Vše se tak bude ukládat ve formě tukových zásob, které absolutně nepotřebujete. Také po záchvatu nočního obžerství bude váš spánek neklidný, můžete mít noční můry a ráno budete vstávat neodpočatí, jelikož jste své tělo osobně donutili pracovat.

Jak se vypořádat s nočním hladem

Hlad je sice považován za pro tělo prospěšný stres, protože půstem se tělo zbavuje přebytečného tuku, odbourává ho, čistí se od toxinů a odpadů a normalizuje rovnováhu hormonů, ale co dělat, když se nasává jáma žaludku“ a ty vůbec nejsi můžeš spát?

  • Pokud víte, že po večeři 3-4 hodiny před spaním nebudete moci spát, zkuste si hodinu před spaním dát něco lehkého, obsahujícího lehce stravitelné bílkoviny, sacharidy a zdravé tuky.

Například malá porce salátové okurky, bylinky, vařený bílek, oblečený s olivovým olejem. Vaječné bílky lze nahradit vařenou chobotnicí a dušenou rybou. Místo okurek a bylinek nakrájejte jakoukoli jinou syrovou zeleninu. Místo oleje – lněná semínka, dýňová semínka, konopná semínka, sezamová semínka;

  • nevynechávejte snídani.

Vědci dokázali, že lidé, kteří vynechávají snídani, váží více než ti, kteří jedí ráno. Protože vás snídaně dobře zasytí a nebude důvod svačit něco škodlivého. Správná snídaně by se ale měla skládat z bílkovin, zdravých tuků, komplexních sacharidů a vlákniny, to znamená, že by měla být vyvážená a kompletní;

  • Vymyslete si večerní rituál, který vám pomůže uvolnit se a usnout.
ČTĚTE VÍCE
Je možné odstranit břišní tuk baňkovou masáží?

Dlouhé procházky na čerstvém vzduchu, lekce jógy, teplá koupel s vonnými oleji, sebemasáž, tlumené osvětlení, klidné prostředí, vzdání se pomůcek a podobně;

  • Pověste na lednici kus papíru s nápisem „Tohle sním, až se probudím“.

Pokud si v noci uděláte výlet do lednice, podívejte se na tento nápis, zapamatujte si svůj cíl, přemýšlejte o důsledcích „nočního obžerství“ a vraťte se do postele;

Může to být komplex vitamínů, které vám pomohou vyrovnat se s hladem a pomohou vám rychleji usnout. Nejprve se však poraďte s lékařem, který vám pomůže vybrat ta správná nutraceutika;

  • nesnižujte svůj kalorický příjem na méně než 1200 kcal za den.

Toto je minimální přípustný kalorický příjem pro zdravé hubnutí. Pokud je to méně, budete mít hlad celý den a bude hrozit, že se před spaním zlomíte.

Zde jsou nejlepší způsoby, jak bojovat s touhou po nočním občerstvení. Můžete přijít s něčím vlastním, co vám pomůže, protože vy sami, jako nikdo jiný, znáte své tělo.

Pravidla pro večerní jídlo

O myšlence „dávat večeři nepříteli“ se vedou četné kontroverze. Ve skutečnosti je odmítnutí večerního jídla odůvodněno pouze léčebným hladověním. V ostatních případech dlouhá pauza v jídle tělu neprospěje. Navíc to bude vnímat jako potenciální hrozbu a začne si zrychleným tempem dělat rezervy, které jistě skončí na bocích a na dalších strategicky důležitých místech vašeho těla.

Vypořádat se s tímto problémem je docela jednoduché, pokud víte, jaké potraviny si vybrat pro pozdní noční svačinu. Přední místa samozřejmě zaujímá ovoce a zelenina.

Někdy je velmi těžké odmítnout pozdní večeři nebo pozdní svačinu. V tomto případě byste měli zvolit něco neutrálního, co nebude rušit váš spánek, pomůže zahnat hlad a neuškodí vašemu pasu.

Všechny orgány trávicího traktu v noci stále fungují, ale neměly by být přetěžovány trávením těžkých jídel, které vyžadují další energetický výdej. Pokud neodoláte, nepřetěžujte svůj žaludek výběrem co nejrychleji stravitelných druhů.

Syrová zelenina poskytuje nejvíce výhod, ale může také způsobit zánět žaludku nebo zvýšenou produkci plynu, což vám pravděpodobně nezajistí zdravý spánek. Doporučuje se zvolit neutrální produkty nebo ještě lépe vařit nebo dusit s minimálním množstvím rostlinného oleje. Tím urychlíte trávení a zároveň si zachováte většinu živin.

ČTĚTE VÍCE
Jaké kosmetické procedury byste v létě neměli dělat?

K tomuto účelu se nejlépe hodí:

  • mrkev;
  • zelí;
  • řepa;
  • dýně;
  • okurka;
  • greeny;
  • chřest;
  • sladké brambory;
  • zelené fazole.

Obsahují velké množství vody a vlákniny, k zasycení dochází rychle i po konzumaci malé porce. Pamatujte, že vařená nebo smažená zelenina, zejména v kombinaci s olejem, má vyšší obsah kalorií, takže při úpravě hmotnosti je třeba dát přednost pokrmům v páře.

Brambory je lepší odkládat na ráno nebo oběd kvůli vysokému obsahu škrobu. Večer také nepřehánějte kukuřici a luštěniny. Zelenou zeleninu ale můžete bezpečně upřednostnit tak, že ji budete různě kombinovat.

Pokud je se střevy vše v pořádku, odborníci na výživu doporučují malý trik, jak se vyrovnat s hladem. Stačí si vychutnat čerstvou řepu a mrkev. Tato varianta je vhodná i pro diabetiky. Syrová zelenina má nízký GI a nezpůsobí skok ve vaší hladině cukru.

Pokud si menu na večer promyslíte předem, pak nikdy nebudou problémy s přejídáním, zejména proto, že výběr zeleninových jídel je obrovský, vždy se dá najít něco nejen chutného, ​​ale také zdravého.

A co ovoce? Jsou všechny druhy ovoce stejně zdravé a které je lepší jíst v první polovině dne a které ve druhé? Existuje celý seznam věcí, které se nedoporučuje konzumovat v noci.

Ovoce je a priori považováno za zdravou potravinu, která pomáhá zhubnout. Některé z nich ale vytvářejí takzvanou past na chuť k jídlu. Například jablko, které je tak bohaté na fruktózu, vytváří iluzi plnosti, aby po krátké době zvýšilo hlad, což vás vybízí k hledání kaloričtějších potravinových zdrojů.

Je nežádoucí nadužívání ovoce v noci, pokud existují chronické problémy s fungováním srdce nebo krevních cév nebo exacerbace onemocnění gastrointestinálního traktu. Všeho je dobré s mírou.

Snažte se nemíchat ovoce s tvarohem a jinými produkty, jíst je samostatně jako samostatné jídlo a pít pouze čerstvě vymačkané šťávy. Pokud dodržíte tato jednoduchá pravidla, bude ovocný jídelníček maximálně zdravý, pravděpodobně urychlí proces hubnutí a nezpůsobí zažívací potíže.

O tom, že večerní ovocný salát je zdravější než řízek z masa, není pochyb. Ale v tomto případě existují některé jemnosti při výběru druhu ovoce. Po 18 hodinách byste se neměli dívat na banány, hrozny, melouny, melouny.

ČTĚTE VÍCE
Proč nastává krize středního věku?

Tyto potraviny jsou močopudné, mají vysoký obsah přírodních cukrů a vody, což způsobuje pocit tíže v žaludku a časté návštěvy toalety, což znemožňuje klidný spánek. Chcete-li maximalizovat výhody ovoce, odborníci na výživu doporučují nakrájet vybrané potraviny na tenké plátky a důkladně žvýkat, vychutnávat si jejich chuť.

Ovoce lze jíst jako samostatné jídlo, nakrájet na barevné a chutné kousky a připravit z nich smoothies nebo saláty. Trochu fantazie a originální ovocná svačina plná vitamínů, mikroprvků a dobré nálady je hotová.

Mezi rozmanitostí domácího a exotického ovoce jsou nesporní lídři pro pozdní občerstvení.

  • Sladká a kyselá jablka.

Dokonale zaženou žízeň a hlad. Ano, pocit plnosti po takové svačině rychle přejde, ale váš spánek bude klidný a váš žaludek bude bez těžkého jídla.

Je považováno za jedinečné ovoce s nízkým obsahem kalorií, bohatou chutí a vynikajícími zdravotními přínosy. Malá porce ovoce nakrájená na tenké plátky snižuje hladinu cholesterolu, působí mírně projímavě, zrychluje metabolismus bez ohledu na míru fyzické aktivity, což je cenné zejména večer, kdy si chcete jen odpočinout a vychutnat si lahodné jídlo.

Toto ovoce nemá prakticky žádné kontraindikace. Jeho svěží, lehce nakyslá chuť dokonale zažene hlad a žízeň. A přítomnost speciální látky, L-karnitinu, zrychluje metabolismus, pomáhá odstraňovat přebytečnou vodu, odstraňuje otoky, což podporuje hubnutí a zvyšuje účinnost programu korekce hmotnosti.

Výborná alternativa k vydatné večeři. Toto ovoce zrychluje metabolismus, osvěžuje a zahání hlad. Ale stejně jako ostatní citrusové plody se nedoporučuje jíst večer lidem s vysokou kyselostí.

Tento produkt se neuvěřitelně rychle vstřebává a nezpůsobuje zvýšenou tvorbu plynů, takže nebudete mít ráno problémy s vyprazdňováním. Sušené švestky se hodí i k dalšímu ovoci.