Dělat splity je pro mnohé snem. Ach, jak krásně vypadá správné křížové rozdělení! Někdo si v dětství sednul a chce obnovit ztracené dovednosti, jiný si nikdy nesedl a jen o tom sní a pro jiné je strečink na mezičasy důležitou součástí tréninku. Dobrý strečink je ostatně nezbytný ve většině sportovních disciplín (krasobruslení, rytmická a umělecká gymnastika, různé druhy bojových umění, akrobacie atd.), stejně jako ve většině tanečních disciplín (balet, modern, pole-dance, strip dance , tango atd.) atd.). Zkusme přijít na to, co je to cross split, k čemu je potřeba, jestli na něm může sedět každý, kdo a proč je jednodušší natáhnout se na cross split, jak rychle sednout na cross split.

CO JE KŘÍŽOVÝ TWINE

Rozdělení je poloha nohou umístěných v jedné přímce vůči sobě (v úhlu 180 stupňů). Cross split je pozice nohou napříč tělem. Například při poloze na podlaze je jedna noha otočena doprava, druhá doleva, úhel je 180 stupňů. U tohoto typu motouzu je kyčelní kloub maximálně otevřen.

Je to nejen velmi krásné, ale také dobré pro zdraví. Proč je to pro někoho snadné a pro jiného prakticky nedosažitelné?

MŮŽE NA PŘÍČNÉM ROZPÁLENĚ SEDĚT KAŽDÝ?

Často se setkáváme s následujícím paradoxem: dospělý, který v životě netancoval, balet ani necvičil gymnastiku, zvládne křížové rozkroky za pár měsíců bez problémů vleže do „žabí“ polohy nebo rozevření nohou. pozice „motýl“. Proč? Jde o to, že od přírody dostal měkké, elastické svaly a vynikající volební účast.

Ostatní úseky často a pravidelně dokázaly zvládnout podélné dělení do mínusu, ale příčné dělení možné není. S největší pravděpodobností mu chybí přirozená everze, která blokuje pohyb a brání jeho nohám otevřít se o 180 stupňů do stran. Jeho křížové rozdělení bude vždy neúplné. Zkusme na to přijít.

Na příčné rozštěpení je mnohem obtížnější natáhnout než na podélném rozštěpu. Je to dáno tím, že u podélného rozštěpu je postavení kyčelního kloubu přirozené, ale u příčného rozštěpu musí být kyčelní kloub co nejvíce otevřený, což ne každý dokáže. To závisí na přirozené struktuře kyčelního kloubu. Například pro většinu mužů bude mnohem snazší zvládnout cross splity než ženy. To je způsobeno rozdílem ve struktuře kyčelního kloubu mezi muži a ženami. Anatomicky je úhel abdukce nohy do strany větší u mužů. Ale pro ženy je snazší provést podélné rozdělení než pro muže. To je způsobeno tím, že ženy mají od přírody měkčí svaly a podélné rozštěpy, které nevyžadují dobrou kyčelní everzi, jsou pro něžné pohlaví mnohem jednodušší.

ČTĚTE VÍCE
Jak pozdravit dámu?

U cross splitů je kromě protažení svalů potřeba 100% horní everze – everze kyčelního kloubu, tedy otevření kyčelního kloubu. Zjednodušeně řečeno, příčné rozdělení závisí na tom, zda je kyčelní kloub dostatečně otevřený, aby umožnil nohám sevřít úhel 180 stupňů.

Bohužel úhel otevření kloubu je dán přírodou a stanoven již od narození. V dětství je možné zvýšit amplitudu otevření kyčelního kloubu. U dětí nad 8 let se rozsah pohybu v kyčelním kloubu snižuje. Chrupavčitá tkáň je nakonec nahrazena kostní tkání a kloub je plně vytvořen do 20 let. Poté, pokud to není od přírody určeno, nebude možné kyčelní kloub 100% otevřít žádnými cviky.

Na čem závisí volební účast? Z hloubky a umístění acetabula (prohlubeň v místě spojení pánevních kostí, do které vstupuje hlava stehenní kosti).

  1. Tvoří úhel 120-135 stupňů. Tato poloha je považována za normální.
  2. Úhel menší než 120 stupňů. Tato struktura značně omezuje pohyblivost kloubu. Při pokusu o křížové štěpení se krček stehenní kosti jednoduše „opře“ o acetabulum a díky své struktuře se nebude moci posunout dále.
  3. Úhel větší než 135 stupňů. Vynikající struktura pro křížové štípání!

To je důvod, proč ne každý zvládne cross splity ani při pravidelném a častém tréninku.

  • máme mělké acetabulum,
  • acetabulum je umístěno stranou nebo mírně dozadu,
  • krček stehenní kosti svírá úhel větší než 135 stupňů.

Nicméně nezoufejte. Podle britských vědců pouze 13 % lidí na planetě nikdy neudělá křížové rozkoly. Jen 13% Nevíme, zda můžeme věřit vědcům a jak vedli svůj výzkum, ale jsou to vědci, vědí to lépe Což znamená protáhnout svaly, abyste dosáhli maximálního možného protažení. Můžete také pracovat na uvolnění hýžďových svalů, což pomáhá zvětšit úhel otevření. “Protahujte se, dokud vydržíte,” říkají naši učitelé. Ucítíte, kdy dosáhnete svého maxima. Každopádně pravidelným cvičením se vám protažení zlepší a zlepší se vám nálada!

Viz také „Jak rychle provést křížové dělení“

Jak dělat splity, dostat se do formy strečinkem a zvyknout si na pravidelný trénink.

Společně s trenérem Taisiya Vershinina Rozumíme složitosti procesu protahování a odpovídáme na nejčastější otázky kladené během protahovacího tréninku.

ČTĚTE VÍCE
Jak správně doma cukrovat cukrovou pastou?

Foto: Marya Tyagunova, „Championship“

Jaké chyby dělají začátečníci při protahovacím tréninku?

Nejčastější chybou začátečníků je především netrpělivost. Protahování je poměrně zdlouhavý proces. Druhou chybou je, že se mnoho lidí staví do stavu „já jsem strom“ a „neuspěji“. Určitě to půjde! Ano, možná neuděláte splity hned, ale určitě uděláte něco prospěšného pro své tělo a pocítíte zlepšení a lehkost ve svých pohybech.

Foto: Marya Tyagunova, „Championship“

A za třetí: mnozí se snaží úkol pro sebe zjednodušit a protahují se křivě a s pokrčenými koleny, což je samozřejmě méně bolestivé. Důsledkem je například křivý provázek. Jednodušší neznamená lepší.

Musíte se protáhnout alespoň třikrát týdně. Pokud jsou cílem splity, pak byste měli cvičit alespoň každý druhý den. Ale je lepší věnovat strečinku každý den alespoň hodinu až hodinu a půl svého času.

Jak dlouho mi bude trvat rozdělení?

V průměru je to šest měsíců. Dá se to ale udělat mnohem rychleji. Je mnoho faktorů, na kterých to závisí. Jakmile si zvyknete na bolest při protahování, proces jde rychleji.

Foto: Marya Tyagunova, „Championship“

Jakým rozdělením bych měl začít?

Pro většinu lidí je boční rozdělení jednodušší. To je způsobeno tím, že podélný motouz nevyžaduje obracení ve spojích. Ale je lepší vytáhnout oba najednou! Takříkajíc zlomový.

Bude pro mě snazší udělat rozdělení, když už jsem je udělal?

V podstatě v tom není žádný rozdíl. Je to prostě psychologicky jednodušší pro ty, kteří již vědí, co to je – jsou obeznámeni s těmito bolestivými pocity. Ale pokud byla dovednost ztracena před několika lety, musíte nejprve pracovat. Pokud byla jen krátká přestávka, pak je vše jednodušší.

Strečink lze provádět v každém věku.
Stejně jako v gymnastice je doporučený věk pro zahájení lekcí přibližně 3,5 roku.

Z čeho by se mělo školení skládat?

Rozhodl jsem se zařadit do svého tréninku silovou část, protože. Mnoho lidí je líných učit se doma. Můj tréninkový program je vhodný pro každého, kdo chce zatnout a protáhnout, pokud nemá zdravotní omezení. Cvičení se skládá ze silové části – cviky na nohy, hýždě, břicho a záda. A pak dobrý komplexní úsek.

ČTĚTE VÍCE
Kolik salátů by mělo být na svátečním stole?

Jak dlouho školení trvá?

Trénink trvá 45 minut – hodinu. Vždycky se podívám na kondici kluků a podle toho, co vidím, postavím trénink.

Foto: Marya Tyagunova, „Championship“

Dá se strečinkem zhubnout?

Toto je nejoblíbenější otázka! Strečink je fyzická aktivita. V souladu s tím trénink urychluje všechny metabolické procesy v těle. Neměli byste očekávat viditelné výsledky, pokud jde o hubnutí, ale pomůže vám zpevnit postavu a vytvarovat se! Je třeba mít na paměti, že pro globální změny je třeba zapnout sílu a upravit stravu.

Co byste si měli obléci na strečink?

Cvičit můžete jak v šortkách, tak v legínách, hlavní je, že se cítíte pohodlně a materiál sportovní uniformy má dobrou pružnost. Pokud je to jen strečink, bez posilování, pak se obejdete bez tenisek.

Foto: Marya Tyagunova, „Championship“

Několik tipů pro usnadnění procesu protahování:
– zvyknout si na pravidelnost,
– zkuste se při protahování uvolnit,
– správně dýchat, protahovat se při výdechu,
– dbejte na to, abyste při protahování neměli pokrčené nohy v kolenou (když cvičení vyžaduje rovné nohy) a nehrbili záda,
– buď trpělivý! Všechno vyjde.

Přihlaste se na další bezplatný trénink od Taisiya Vershinina v adidas BASEMOSCOW.