Jak vybrat sportovní rubriku pro dítě s nadváhou V současné době mnoho lidí pracuje a relaxuje u počítače, komunikuje a studuje na něm, což vedlo k tomu, že se méně hýbou – sedavý, sedavý způsob života a často právě kvůli tomu problémy s váhou není výjimkou, ale spíše pravidlem. Proto lidé stále častěji přemýšlejí o zdravém životním stylu a sportu. Takové problémy se ale v žádném případě netýkají pouze dospělých, nadváhou často trpí i děti.

  • ● nadváha a sedavý způsob života ovlivňují zdraví;
  • ● to může ovlivnit i sebevědomí, není-li dítě příliš společenské, zcela se stáhne do sebe a vytvoří si řadu komplexů;
  • ● to může ovlivnit psychický stav dítěte, zejména v období dospívání, kdy jsou děti již přehnaně citlivé a emočně labilní;
  • ● to může způsobit izolaci ve třídě nebo ve vašem týmu.

Všechno samozřejmě nemusí být tak hrozné, například problémy s vrstevníky nemusí nastat, ale děti jsou kruté a je lepší věnovat této otázce pozornost a poslat dítě s nadváhou do sportovní sekce.

Vyrovnat se s nadváhou v dětství je mnohem jednodušší, jen musíte chtít a vynaložit minimum úsilí. Pokud navíc zajde do jakéhokoli oddílu, může si najít nové přátele a stát se cílevědomějším a společenštějším.

Jak vybrat sportovní oddíl

Abyste se při výběru nemýlili a v raném věku dítěti nevštípali nenávist ke sportu, měli byste při výběru dodržovat řadu standardních pravidel:

  • ● v první řadě je třeba zvážit, zda se nejedná o zdravotní problémy a nějaké kontraindikace. Pokud ano, možná by měl dělat fyzikální terapii;
  • ● musíte rozhodnout o zájmu dítěte samo a dát mu hlas při výběru oddílu. Neměli byste ho tahat tam, kde jste to chtěli udělat sami, ale z nějakého důvodu jste nemohli. Má svůj vlastní život a volby, i v tomto věku, které musí udělat sám;
  • ● fyzické vlastnosti dítěte. Pokud například není příliš rychlý, je lepší pro něj nevybírat možnost, kde je rychlost potřebná. Takto si vyvine jen komplexy;
  • ● charakter. Pokud je vaše dítě introvert, pak ho kolektivní sporty mohou dráždit a vhodnější budou individuální sporty. Na druhou stranu, pokud je bázlivý a neumí komunikovat, tak by se možná naopak měl snažit být jako fotbal nebo basketbal;
  • ● nejlepší je vybrat si sport, kde se očekává největší aktivita. Zde byste však měli být opatrní, abyste nezpůsobili škodu: nadváha zatěžuje klouby, takže je lepší vyloučit ty sporty, které zahrnují nárazové zatížení kolen. V případě pochybností se poraďte s odborníkem.
ČTĚTE VÍCE
Jaký je nejlepší způsob, jak okořenit ryby?

A samozřejmě, pokud je to možné, zvolte možnost blíže k domovu. A kvalifikovaný trenér.

Jaké sporty by měly dělat baculaté děti?

Ve skutečnosti je zde velký výběr. Výběr je poměrně velký. Například kluky bude asi bavit fotbal nebo basketbal, nicméně jak už bylo zmíněno výše, pokud je problém s váhou, je větší zátěž na klouby a srdce, takže tady je potřeba být opatrný.

Plavání by byla skvělá volba. Ve vodě je pravděpodobnost zranění minimální a kromě toho bude i otužilá. Dívky si mohou vybrat synchronizované plavání – tento sport jim mimo jiné pomůže rozvíjet umění, smysl pro rytmus a naučí je udržovat držení těla.

Další možností, která může dívky zajímat, je gymnastika a krasobruslení. Sport, který vám pomůže rozvíjet ladnost a flexibilitu. Pokud ale tyto sporty přitahují chlapce, bude to pro ně také skvělá volba.

Pokud vaše dítě nemá žádnou zvláštní touhu věnovat se žádnému sportu, můžete přemýšlet o zápase a různých bojových uměních – judo, taekwondo, aikido a další. Tyto aktivity jsou pro každého chlapce (a také dívky) a jsou skvělým způsobem, jak bojovat s nadváhou. Hlavní je dát dítěti jasně najevo, že se z něj za týden nestane Chuck Norris a výsledky vyžadují úsilí a práci.

Další skvělou možností je jízda na koni. Samozřejmě ne každé město má možnost poslat své dítě do takové sekce, ale pokud ji máte, stojí za to o tom přemýšlet. Nevýhodou je, že je to dost drahé – potřebujete pořád vybavení, ale dítě se mimo jiné naučí starat se o koně, vážit si prostředí, naučí se porozumění a empatii.

Pro ty, kteří mají stále zdravotní problémy, může být vhodná jóga a pilates. Mnoho klubů nyní otevírá speciální dětské oddíly.

Samozřejmě jsou i jiné možnosti, ale zde je třeba hledat individuálně, vybrat si z toho, co má vaše dítě rádo a jaké sekce jsou dostupné v blízkosti vašeho bydliště. Při přemýšlení o sportu byste však neměli zapomínat na to, že jakékoli výsledky se dostaví pouze tehdy, když mu dopřejete i správnou výživu.

ČTĚTE VÍCE
Který materiál je lepší popelín nebo perkál?

Co ještě zvážit

Ano, každý, kdo bojoval s nadváhou, ví, že nejen pohyb je nutný a důležitý, ale také strava. Proto stojí za to věnovat pozornost i tomuto. Vyplatí se poradit s výživovým poradcem nebo si sami nastudovat informace a sestavit si jídelníček tak, aby jídelníček obsahoval všechny potřebné bílkoviny, tuky, sacharidy a prvky pro rostoucí tělo a nebyly žádné zbytečné.

Pokud je vaše dítě zvyklé na sladkosti jako odměnu, neměli byste je náhle vylučovat, je lepší množství postupně snižovat a snižovat ho na minimum.

Dalším důležitým pravidlem je naučit dítě pít vodu. A dbejte na to, aby si při odchodu do oddílu vzal vodu a ne nějakou sodovku nebo jiné sladké nápoje.

Věnujte pozornost i psychické stránce. Nevyvíjejte na dítě nátlak a neříkejte mu, že je tlusté, i když mu chcete dodat motivaci. Pokud vám takové metody fungují, není pravda, že budou fungovat i v jeho případě. Nevyvíjejte tlak na jeho sebevědomí. Ano, někoho to může motivovat k tomu, aby dokázal, že takový není a cvičí zuřivě, ale jiného to naopak zlomí a od sportu odvrátí.

Chcete-li dosáhnout výsledků, je lepší pokusit se získat jeho podporu a upřímnou touhu cvičit a zhubnout. Promluvte si s ním, snažte se najít slova a vyjádřit důležitost péče o sebe, správného stravování a sportování.

V neposlední řadě jděte příkladem. Žádná slova nebudou stačit, když řeknete jednu věc a uděláte druhou. Pokud upravíte jeho stravu, vylučte pro sebe škodlivé potraviny. Sportovní aktivity nejsou povinné, ale také žádoucí. Možná by pro vás mohla být situace s vaším dítětem skvělým důvodem, proč začít hubnout právě teď.