Důvody vzhledu akné na obličeji a těle jich může být několik, například dědičnost, hormonální nerovnováha, nesprávně vybrané produkty péče nebo gastrointestinální onemocnění. Stejně jako v hubnutí, tak i ve věcech krásná a čistá pleť 80 % úspěchu závisí na výživě. Nikdy nikoho nezdobily chipsy, čokoláda, alkohol nebo fast food – po jejich konzumaci se objevují vyrážky, ale i hluboké rýhy a vrásky. U někoho se tento jasný výsledek dostaví rychleji, u jiného pomaleji, ale faktem zůstává: špatná výživa nezůstane pro nikoho bez povšimnutí.

Kosmetologové a odborníci na výživu po celém světě jsou přesvědčeni, že normalizací stravy a dodržováním tří základních pravidel můžete vyčistit a zlepšit stav své pokožky.

Jak se zbavit akné ve 20, 30 a 50 letech Přečtěte si

Pravidlo číslo 1: Upravte svůj jídelníček

Měli byste začít striktním vyloučením některých potravin ze svého jídelníčku (nejlépe navždy). Tento tým outsiderů zahrnuje: rychlé občerstvení, alkohol, brambůrky, čokoládu a obecně jakékoli občerstvení nebo sladkosti, které obsahují byť jen malé množství cukru, sůl a tuk.

Někteří kosmetologové se domnívají, že kožní problémy vznikají kvůli vysokému glykemickému indexu těchto produktů, jiní – že kvůli hladině cukru, která jezdí jako na horské dráze. A oba tyto názory jsou správné. Podporují totiž zánětlivé procesy v buňkách a zároveň stimulují tvorbu kožního mazu – extrémně nepříznivá kombinace pro kvalita pleti a jednotnost pleti.

Například bílý cukr (zejména rafinovaný) reaguje s kožními bílkovinami a ucpává póry zevnitř, sůl a ostré koření pokožku doslova potí. To je ideální živná půda pro reprodukci. bakterií a výskyt zánětu.

Jak se naučit ovládat hormon hladu, přestat se přejídat a začít hubnout Přečtěte si

Pravidlo č. 2: odstraňte ze svého jídelníčku potraviny s individuální nesnášenlivostí

Je třeba znovu pečlivě prozkoumat strava a kromě výše uvedených škodlivých produktů odstraňte ty, na které máte alergickou reakci nebo individuální nesnášenlivost. Problém je, že některé potraviny se projevují ve formě vyrážky a zarudnutí ne hned, ale až po delší době. Proto je možné nezávisle určit, co vám vyhovuje a co absolutně ne, ale je to velmi obtížné. Chcete-li to provést, stále stojí za to obrátit se na profesionály a nechat se otestovat na potravinovou intoleranci.

ČTĚTE VÍCE
Kdo dělá Elseva?

Alternativní možností by bylo vést si jídelní deník a sledovat, jak se chováte. kůže po konzumaci toho či onoho produktu. Pro čistotu pokusu je vhodné jíst po celý den to samé a nemíchat to s jinými potravinami a hlavně nápoji. Ale, abych byl upřímný, je to všechno docela komplikované a časově náročné, takže je snazší provést test jednou a získat přesné výsledky za týden.

Nejčastěji káva, tabák, pečivo, vepřové maso, mléko a mléčné výrobky. Mimochodem o mléčných výrobcích. Zpočátku jsou považovány za zdravé a prospěšné, protože ne nadarmo dítě pije mléko od narození. Problém je ale v tom, že mnoho lidí trpí nesnášenlivostí některých složek mléka, jako je laktóza, což vede nejen k gastrointestinálním poruchám, ale také narušuje rovnováhu mikrobiomu. Všechny tyto vnitřní problémy se promítají do formy zánětlivé prvky a podráždění kůže.

Proč každá dívka potřebuje kolagenový krém a nápoje s kolagenem Přečtěte si

Pravidlo č. 3: Jezte více posilovačů pokožky

Slovo “Buster” lze nalézt v různých oblastech života, ale všude to plus minus znamená totéž. Jedná se o pomocný prvek nebo prostředník, který je zodpovědný za zvýšení účinnosti něčeho. Pokud mluvíme o výživě, pak boostery jsou produkty, které by měly být vždy přítomny ve stravě, ale neměly by být hlavní. Čistí tělo a v důsledku toho kůže, obnovuje její pružnost a zářivost. Mezi produktové boostery patří:

  • Bobule, ovoce a zelenina s vitamínem C – citrusové plody, červená paprika, černý rybíz, šípky a rakytník. Obsahují vysoké koncentrace antioxidantů, které působí jako přirozené blokátory zánětů, a také stimulovat regeneraci buněk a vyčistí pleť zevnitř.
  • Zelená zelenina a bylinky – okurka, brokolice, chřest, celer a především řeřicha a petržel. Obsahují chlorofylu, který působí antioxidačně a podporuje důležité detoxikační procesy.
  • Hrozny – hydratuje a nasycuje pokožku nejen antioxidanty a minerály, ale také bioaktivními rostlinnými látkami (jako jsou polyfenoly, resveratrol), které zlepšují mikrocirkulaci a také zvyšují syntézu kolagen a stimulují důležité regenerační procesy.
  • Olivy a avokádo – jejich esenciální mastné kyseliny udržují pokožku elastickou zevnitř, aniž by narušovaly její přirozenou rovnováhu, čímž zabraňují nepříjemnému pocitu napjatosti, který se často objevuje po nadměrném čištění pokožky speciální kosmetické produkty.
  • Voda a bylinkový čaj – všechny důležité procesy detoxikace a čištění pleti dobře fungují jen tehdy, jsou-li buňky správně umyté. K tomu ideální voda (neperlivý nebo sycený) a čaj (zelený, bílý, jasmínový, heřmánkový, šalvějový, meduňkový nebo levandulový) s uklidňujícími, hojivými a čistícími vlastnostmi.
ČTĚTE VÍCE
Jak nosit tašku?

Pokud budete postupovat podle těchto jednoduchých pravidla výživy, na kožní problémy můžete jednou provždy zapomenout. Pamatujte: bude těžké obnovit svůj obvyklý jídelníček jen na samém začátku (maximálně deset dní). Poté se tělo optimalizuje, dostaví se efekt (čistá a krásná pleť bez zarudnutí a vyrážek) a bude škoda všeho vzdát a vrátit se výměnou za jednorázové potěšení v podobě burger nebo sladký sycený nápoj. Pokud si nejste jisti, že dokážete odolat svodům, měli byste tento problém probrat s psychologem.

Zdroj fotografií: @leoniehanne

Jsme to, co jíme. A to nejsou prázdná slova, ale skutečná pravda. O jejich pravdivosti se může přesvědčit každý – upravit svůj jídelníček, přidat do jídelníčku několik zdravých potravin pro pokožku a výsledek je, jak se říká, zřejmý, v přeneseném slova smyslu. Jaké potraviny byste tedy měli zařadit do svého jídelníčku, abyste si déle udrželi mladistvou, elastickou pokožku na obličeji a těle? Shromáždili jsme pro vás Top 10 produktů pro zdravou pleť, které ji pomohou udržet hydratovanou, zářivou a mladou bez drahých krémů a návštěv kosmetičky.

1. Mořské plody

Tučné ryby, krabí maso, mušle, ústřice jsou na prvním místě seznamu potravin zdravých pro kůži. Jedná se o vynikající zdroj esenciálních mastných kyselin a Omega-3, které jsou pro naši pokožku tak nezbytné pro udržení regeneračních procesů a obnovu kolagenových vláken. Mořské plody mimo jiné zlepšují krevní oběh, bojují proti ateroskleróze, což má příznivý vliv na stav pokožky, zlepšuje její barvu a vlhkost. A zinek, který se nachází i v mořských plodech, zabraňuje vzniku akné.

2. Ořechy

Výživná, vyvážená svačina, která obsahuje vitamín E – silný antioxidant, nejlepší produkt na čištění pleti. Je schopen zpomalit proces stárnutí, chránit pokožku před ultrafialovými paprsky, předcházet a bojovat proti stávajícímu akné a pupínkům. Ořechy mimo jiné obsahují měď, hořčík, draslík, vápník a železo – základní prvky pro udržení stavu pokožky.

3. Olivový olej

Je také bohatým a hlavně univerzálním zdrojem vitamínu E. Olivový olej lze používat nejen vnitřně, ale i zevně ve formě masek, jako složku domácích krémů.

4. Tvaroh s obsahem tuku do 5 %

Tvaroh a tvarohové výrobky jsou jedním z nejdostupnějších zdrojů bílkovin, vápníku a vitamínu D pro vytvoření krásné pleti. Chcete-li získat maximální výhody, doporučujeme užívat tvaroh s obsahem tuku 2-5% – zachovává maximální počet užitečných vitamínů a makroprvků.

ČTĚTE VÍCE
Kdy po tréninku začnete hubnout?

Nepoužívejte nízkotučný nebo příliš tučný tvaroh – má mnohem nižší obsah živin.

5. Zeleň

Listová zelenina je bohatá na vlákninu, která dokonale čistí střevní stěny a bojuje proti stagnaci potravy, která ovlivňuje stav pokožky. Zelená zelenina navíc obsahuje nespočetné množství vitamínů, minerálů a stopových prvků, které pomáhají bojovat proti zánětu. Přidejte zeleninu do salátů, naplňte jimi své snídaně nebo talíře a brzy pocítíte rozdíl!

6. Česnek

Málokdo miluje česnek kvůli jeho specifické vůni, ale jen málokdo ví o jeho obrovských výhodách. Česnek je bohatý na látku zvanou allicin, která má silné antioxidační, protizánětlivé a imunizační vlastnosti. Pro maximální užitek z česneku je vhodné jej používat čerstvý – jako koření do salátů, bramborových jídel, masa nebo ryb.

7. Maso a játra

Tyto produkty jsou obohaceny o vitamíny PP (B3), které se aktivně podílejí na metabolismu našich buněk a pomáhají tak dosáhnout dokonale čisté pleti. Nedostatek vitaminu ovlivňuje stav pokožky (suchost, šupinatění, záněty) a vlasů (ztráta, křehkost, matnost).

Pravidelná konzumace masných výrobků pomůže těmto nežádoucím jevům předcházet a déle zachovat krásu a mládí pokožky.

8. Brokolice

Vynikající zdroj vitamínu K – pomáhá naší pokožce hojit rány, praskliny, rychleji a efektivněji bojovat proti vráskám, zlepšuje metabolismus buněk pojivové tkáně a kolagenových vláken.

9. Avokádo

Pokud si prostudujete složení krémů, sér, pleťových vod pro pokožku obličeje a těla, většina z nich bude obsahovat složku, jako je avokádový olej. Účinek můžete umocnit zařazením avokáda do svého jídelníčku – polovina zeleniny denně pomáhá pokožce zůstat hydratovanou a zářící po dlouhou dobu.

10. Luskoviny

Bez bílkovin ve stravě není možné plně obnovit a fungovat jakoukoli tkáň v těle. Bílkoviny jsou základem každé buňky. Luštěniny (hrách, fazole, čočka) jsou bohaté na bílkoviny, což pomáhá pokožce regenerovat a zůstat déle mladá.

Obsahují také hodně vlákniny a vitamínů, které pomáhají zlepšit trávení a čistí střeva od toxinů, čímž zlepšují stav pokožky.

Zdravá a krásná pleť je výsledkem vnitřních i vnějších faktorů působících na tělo. K elastické, čisté a pevné pokožce správná a vyvážená výživa vždy nestačí. Abyste si udrželi pleť v dobré kondici, musíte se správně stravovat, vést zdravý životní styl, sledovat zdraví svých vnitřních orgánů, cvičit, používat řadu kosmetiky, která bude skutečně vyhovovat vašemu typu pleti, a také se vyhýbat působení negativních faktorů. na kůži.

ČTĚTE VÍCE
Co nosit pod pláštěnku?

Připomínám, že pokud jste objevili problémy s pletí (vyrážky, akné, novotvary), radíme se poradit s dermatologem na mikulášské klinice pro kvalifikovanou diagnostiku a účinnou léčbu. Pamatujte, že samoléčba může poškodit vaše zdraví! Důvěřujte zkušeným specialistům a buďte zdraví!