Mnoho lidí se setkalo s problémem celulitidy: „pomerančová kůže“ je považována za esteticky neatraktivní a může vám zničit náladu. Ale ne každý plně chápe, co je celulitida a důvod jejího vzhledu. Fitness trenérka Svetlana Butova vysvětlila, proč celulitida vzniká a jak se jí zbavit.

  • Co je celulitida
  • Příčiny celulitidy
  • Cvičení proti celulitidě

Co je celulitida

Předpokládá se, že celulitida se vyskytuje častěji u žen než u mužů. S podobným problémem se potýká asi 85–90 % dívek a žen starších 20 let.

Celulitida jsou tukové zásoby mezi pojivovou tkání a kůží. Jsou docela nápadné, a proto způsobují tolik starostí. Nejčastěji je taková drsnost viditelná na stehnech a hýždích.

V honbě za krásou a dokonalou pletí se musíte uchýlit k trikům: masážím, tělovým zábalům, přísným dietám. To vše vyžaduje nemalé finanční investice. Pouhá zmínka o „anticelulitidovém“ krému na kelímku jej magicky několikanásobně prodraží než běžná kosmetika. Navíc problém leží hlouběji než jen vnější účinky na kůži.

Příčiny celulitidy

Někdo má celulitidu více, jiný méně. A jsou šťastné ženy, které se s „pomerančovou kůží“ nikdy nesetkali. Jeho vznik má své vlastní důvody:

  • genetika;
  • věk – v průběhu let kůže ztrácí pružnost;
  • hormonální změny;
  • nevyvážená výživa;
  • životní styl
  • nedostatek fyzické aktivity.

S genetikou se nedá nic dělat, svou daň si vybírá i věk. Každý ale může změnit svůj přístup k výživě, životnímu stylu a zavést návyk pravidelně cvičit.

Účinnou prevencí celulitidy je zdravá strava a přiměřená fyzická aktivita.

Cvičení proti celulitidě

Plíce

Výchozí pozice: ve stoje, chodidla položte na šířku boků – to vám umožní udržet rovnováhu při výpadech.

Technika:

  • Udělejte krok zpět pravou nohou a ohněte ji v koleni.
  • Položte nohu na prsty.
  • Udržujte záda rovná nebo udržujte přirozenou klenbu páteře.
  • Ujistěte se, že koleno přední nohy je nad chodidlem. Úhel mezi stehnem a holení by měl být přibližně 90 stupňů.
  • Vraťte se do výchozí pozice.
  • Výpad druhou nohou vzad.

Gluteální můstek

Výchozí pozice: vleže na zádech, pokrčte nohy v kolenních kloubech. Položte chodidla na šířku boků a kolena nad paty.

Technika:

  • Zvedněte pánev, dokud nebude v jedné linii se zády a boky.
  • Na vrcholu pohybu zatněte hýždě a svaly pánevního dna.
  • Ujistěte se, že se vám neprohýbají záda.
  • Hladce snižte pánev.
ČTĚTE VÍCE
Je možné tělo vybělit?

Dřepy “jaro”

Výchozí pozice: chodidla na šířku boků, kolena a prsty směřují dopředu. Ujistěte se, že vaše kolena nespadají dovnitř. To může způsobit zranění.

Technika:

  • Pokrčte kolena a nasměrujte pánev dozadu.
  • Snižte se, dokud nebudou vaše stehna rovnoběžná s podlahou.
  • Úhel kolen je rovný, měla by být nad chodidly.
  • V dolní části pohybu proveďte tři pružící pohyby ve směru nahoru a dolů.
  • Pak se zvedněte.
  • Cvičení opakujte.

Počet cvičení a přístupů se může lišit v závislosti na vaší počáteční fyzické zdatnosti a pohodě.

Je důležité pochopit, že estetický problém nedokonalostí pleti lze ovlivnit především vnitřními změnami – pravidelně cvičit a správně jíst. Výsledky vnějších vlivů, jako jsou kosmetické procedury, jsou dočasné.

Máme kanál Zen Lifestyle o správné výživě, fitness, kvalitním odpočinku a zábavě. Přihlaste se k odběru a získejte další užitečné informace o tom, jak o sebe pečovat a být každým dnem lepší!