Pokud cítíte hlad blíž k noci, neměli byste snášet a trápit své tělo. S přípravou sendvičů nebo ohříváním řízku, který vám zbyl od oběda, však nespěchejte – tyto produkty vám nejen zkazí jídelníček, ale také způsobí tíži v žaludku nebo jiné nepříjemné jevy.

Dejte přednost lehkým produktům, které vaší postavě neublíží ani v pozdější době.

10 nejlepších jídel, která můžete jíst v noci

První na seznamu lehkých potravin, které mohou večer utišit hlad, budou fermentované mléčné výrobky.

Kefír, nízkotučný tvaroh, přírodní jogurt – tyto produkty obalují stěny žaludku a téměř okamžitě uspokojují hlad. Kysané mléčné výrobky se rychle vstřebávají a nepřetěžují jej, ale pouze za podmínky, že porce nepřesáhne 250 g.

Dušená nebo dušená zelenina. Za prvé jsou nízkokalorické, za druhé dokonale zaženou hlad a zatřetí se rostlinná vláknina při vaření lépe a rychleji vstřebává do těla a také dokonale čistí střeva.

Vejce – pokud je vaše tělo zvyklé jíst v pozdních hodinách, natrénujte si pro takové případy pár vařených vajec v lednici. 1-2 vařená vejce snězená v noci nejenže zaženou váš hlad, ale také zrychlí váš metabolismus, což pomůže urychlit proces hubnutí.

Grapefruit – ovoce číslo 1 na hubnutí. Jeho hořká chuť snižuje chuť k jídlu a blahodárné vlastnosti grapefruitu urychlují metabolismus a odstraňují toxiny.

avokádo – přestože je avokádo zdrojem tuku, neměli byste se ho bát. Avokádo snědené i pozdě nezanechá na těle tukové zásoby, ale dokonale zažene hlad. Příjemným bonusem bude hořčík obsažený v avokádu, který pomáhá v boji proti nespavosti.

Pečené jablka – velmi zdravá svačina. Čerstvá jablka konzumovaná v noci mohou dráždit stěny žaludku a způsobit ještě větší chuť k jídlu, ale pečená pomohou uspokojit hlad a nezpůsobí nepohodlí v gastrointestinálním traktu. Pečená jablka můžete připravit předem s náplní z tvarohu a ořechů a získáte nejen výhody, ale také potěšení před spaním.

Ořechy: Hrst ořechů je skvělou variantou pro pozdní svačinu. Pomohou utlumit pocit hladu a dodají tělu potřebné vitamíny.

Nízkotučná kaše Bude se hodit nejen ráno, ale i večer – samozřejmě v rozumném množství. Kaši doporučujeme připravovat večer s vodou nebo nízkotučným mlékem bez přidaného cukru nebo s malým množstvím medu.

ČTĚTE VÍCE
Co si obléct na setkání s rodiči ženicha?

Lehký sýr — rychle se vyrovná s nepříjemným pocitem hladu a uklidní chuť k jídlu. Můžete sníst pár kousků sýra s teplým čajem – pak se vaše tělo rychle nasytí a bude připravené ke spánku.

Banán – pokud vybíráte z ovoce, banán je vhodnou variantou pro pozdní svačinu. K rychlému ukojení hladu bude stačit jeden banán. Pokud budete jíst více, riskujete, že v noci pocítíte nepříjemnou tíhu v žaludku.

Potraviny, které byste neměli jíst v noci

V noci musí lidské tělo odpočívat a žaludek potřebuje odpočinek ne méně než mozek a všechny ostatní orgány. Pokud budete jíst těžká jídla v noci, váš žaludek bude celou noc dělat to samé, co přes den – zpracovávat to, co jíte. Proto se doporučuje zdržet se pozdních jídel, a pokud se tomu nelze vyhnout, dejte přednost výše uvedeným produktům.

A zde je seznam potravin, které by se neměly konzumovat v noci: ukončí vaše hubnutí a znemožní fungování vašeho gastrointestinálního traktu.

  • Rychlé občerstvení
  • Těstoviny a chleba
  • Sladké
  • Супы
  • Mastné a smažené
  • Konzervy
  • Pečení

Dávno pryč jsou doby, kdy jediným budíkem v domě byl kohout, jídlo se skladovalo ve sklepě a nejlepším prostředkem k osvětlení byla olejová lampa. Vliv těchto změn na lidské denní biorytmy nebyl dosud důkladně prozkoumán. Možná je to odpověď na otázku, proč chcete jíst v noci?

Proč lidé jedí v noci?

Nejjednodušším důvodem nočního hladu může být banální nedostatek stravy. Zvyk svačit „za běhu“ a cokoli, co potřebujete v různou denní dobu, vede k tomu, že tělo v noci získává kalorie. V tomto případě postačí příjem potravy načasovat a chvíli počkat, než si tělo zvykne na nový režim. V krajním případě volte jako noční svačinku zeleninu a nízkotučné potraviny než uzeniny a moučné výrobky.

Dalším důvodem večerního obžerství může být příliš přísná dieta. Během dne, v pracovním rytmu, může člověk poměrně snadno omezit své gastronomické pudy. Ale s nástupem večera se síla mění a nyní samotné nohy jdou do chladničky. Pokud je toto důvodem vaší noční chuti k jídlu, pak byste se neměli mučit, zdravější bude trochu zjednodušit svůj jídelníček.

ČTĚTE VÍCE
Jaké květiny šplhají?

Často se syndrom nočního jedení objevuje v důsledku chronické únavy. Pokud je pracovní aktivita člověka spojena s neustálým stresem, pak se období jídla stává druhem odpočinku od každodenních problémů. Člověk nejí proto, že má hlad, ale proto, aby se uvolnil a odpočinul si. Pak nebude boj s hladem v noci účinný. Ale neuškodí uvolnit nadměrné napětí a pokud možno snížit hladinu stresu.

V nejnepříjemnějších případech je noční hlad známkou hormonálních poruch. Nedostatek serotoninu, melatoninu a leptinu způsobuje poruchy spánku a příjmu potravy. Chcete-li normalizovat hormonální hladinu a léčit následky její nerovnováhy, musíte se poradit s lékařem.

Proč nemůžeš jíst v noci?

Přirozené lidské biorytmy jsou navrženy tak, že noční doba není určena k pojídání a trávení potravy. V noci, když člověk spí, tělo obnovuje své funkce, dává se do pořádku, bojuje s nemocemi (pokud existují), relaxuje (uvolňuje nadměrné napětí z orgánů, svalů a tkání). Tím, že své tělo donutíte místo toho trávit potravu, bude mít alespoň vliv na to, jak dobře si můžete odpočinout, když spíte.

Tak proč se v noci budíš hlady? Pokud máte v noci hlad a trpíte nespavostí, nebylo by na škodu se poradit s lékařem.

Co dělat, když máte v noci hlad?

Hlad není teta, ale milá maminka. Naši vzdálení předkové věřili, že půst může být prospěšný, a většina moderních odborníků na výživu došla ke stejným závěrům.

Hlad je druh prospěšného stresu. Při hladu tělo odbourává přebytečné tukové zásoby a čistí se od škodlivých látek a toxinů.

Hlad v noci a večer aktivuje produkci růstového hormonu, který podporuje růst svalové tkáně a zvyšuje fyzickou aktivitu. Studie ukázaly, že sportovci, kteří po tréninku přes den spali, zaznamenali znatelně rychlejší regeneraci svalů. Ve skutečnosti růstový hormon urychluje regeneraci všech tkání. Ukazuje se, že půst omlazuje lidské tělo!

Takže, co dělat, když chcete jíst v noci? Pokud nemáte nemoci, které vyžadují povinný příjem potravy, tak odmítnutí jídla v noci rozhodně neuškodí.

Jak přestat jíst v noci?

Jak se zbavit hladu? Není vůbec nutné držet se pevně na uzdě a bojovat v noci s hrozným hladem pouze silou vůle. Před spaním je docela možné si dát malou svačinku s nízkokalorickými potravinami, které dobře zaženou pocit hladu. Mohou to být nízkotučné ryby (nejlépe vařené), tvaroh, kuřecí prsa, okurky, salát a další dietní produkty.

ČTĚTE VÍCE
Co jsou zúžené džíny?

Proč nemůžeš jíst v noci?

Jaké je tedy hlavní nebezpečí nočního stravování a proč byste si toto neměli dopřát?

Pravidelné noční svačiny zvyšují riziko cukrovky: ráno po nočním jídle člověk pociťuje zvýšenou hladinu cukru a inzulínu. Až u 70 % lidí, kteří mají často zvýšenou hladinu cukru, se později rozvine diabetes mellitus XNUMX. typu.

Dalším, neméně nebezpečným důsledkem nočního stravování je výskyt hypertenze a zvýšené riziko kardiovaskulárních onemocnění.

Noční způsob života nejvíce škodí ženám, zvláště pokud žena pracuje v noci. Důvodem této závislosti je, že noční bdění má špatný vliv na produkci hormonu melatoninu, který reguluje cirkadiánní cykly těla. Pouhé 3 hodiny práce po půlnoci zvyšují riziko vzniku rakoviny prsu o 12 % a 10hodinová směna zvyšuje toto riziko až o 80 %! Dobrou zprávou je, že po zanechání nočních směn se tělo rychle přizpůsobí a rizika klesnou k normálu.