Světlé, krásné nehty již dávno přestaly být nějakým druhem sofistikovanosti. Spíše jde o styl a přání samotné majitelky. A pokud je gelový lak na rukou běžný, pak na nohou mnoho manikérů doporučuje nosit běžný lak. Pojďme společně s Blizko.by zjistit proč.

Výhody pedikúry

Na rozdíl od očekávání začátečníků není pedikúra jen o nanášení laku. Pedikúra je profesionální vícestupňová péče o pokožku nohou, která se skládá z několika fází:

  • Dezinfekce a příprava pokožky na proceduru (napařování v lázni s oleji nebo mořskou solí).
  • Ošetření nohou pomocí brusných nástrojů, které vám umožní zbavit se mozolů, kuří oka a hlubokých prasklin v kůži. Tento postup je bezbolestný a provádí se pomocí jednorázových nástavců nebo nástavců po dezinfekci.
  • Hygienická úprava nehtů. Provádí se pomocí pilníků a pinzet – stříhání nehtů „u kořene“ se nepraktikuje. Poté se nehet dostane do požadovaného tvaru, kutikula se jemně posune pomerančovým dřívkem.
  • Zakrytí nehtů lakem. V této fázi je každý hřebík pečlivě pokryt „základní“, základní vrstvou a vrchním nátěrem – díky tomu je lakový povlak odolnější (až 2-3 týdny nošení).
  • Poslední fází je péče. Masáž nohou lze provádět jak při přípravě na pedikúru, tak po ní. Mistr také na nehty aplikuje posilující prostředky a výživné oleje.

Jak vidíte, pedikúra je potřeba nejen v teplé sezóně, kdy nosíme otevřenou obuv, ale i v zimě. V uzavřených botách a kozačkách se vaše nohy unaví a z nepohodlné obuvi se často objevují kuří oka, kůže zhrubne a vyžaduje péči.

Zda aplikovat lak na podzim a v zimě, záleží jen na vašem přání. Někdy stačí průhledný lak.

Lak nebo gel lak na pedikúru?

Toto je důležité téma, o kterém mnoho pedikérů a manikérek nerado mluví. Proč? Pro ně je přání klienta zákonem. A pokud požádají o červenou pedikúru s gelovým lakem a kamínky, udělají to. Koneckonců, nechcete přijít o svůj příjem.

Zde je to, co si o tom myslí mistr s mnohaletými zkušenostmi: „Gelový lak na nohy není nejlepší volbou. Upřímně o tom říkám svým klientům, protože mi záleží na jejich zdraví a kráse. Navíc moderní laky vydrží dlouho – často mi posílají fotky 3týdenního krytí. Vypadá to skoro stejně jako na začátku.”

Pojďme zjistit, proč gelový lak na nohách není nejlepším řešením:

  • Materiál tlačí na nehtovou ploténku a vytváří další tlak. Tlak se zvyšuje pouze při nošení obuvi. V důsledku toho se hřebík pod povlakem může jednoduše zlomit.
  • Když nosíte gel lak na nohou delší dobu (přes 2 týdny), roste a ještě více tlačí na okraj nehtu. To nevypadá příliš esteticky a představuje hrozbu pro zdraví nehtu.
  • Gel lak by se měl používat pouze na zdravé nehty, protože povlak „utěsňuje“ nehtovou ploténku. Před aplikací gelu stojí za to vyléčit houbové infekce a zbavit se třísek.
ČTĚTE VÍCE
Jak porozumět přistání očí?

Gel lak problém pouze maskuje a neléčí. A o měsíc později, když je čas odlakovat, vás může čekat nepříjemné překvapení v podobě prasklin, bílých skvrn a roztřepených nehtů.

Gel lak na nohy: 7 způsobů, jak zajistit bezpečnost procedury

Pokud je vaší hlavní volbou gelový lak, udělejte to bezpečnější. Zde je 7 účinných způsobů:

  1. Nenoste gelový povlak na nohou déle než 2 týdny. Změňte ji dříve, i když vám nehty ještě nedorostly.
  2. Nenanášejte nátěr neustále, nechte nohy odpočívat – koupejte se, masírujte, nehty natírejte výživnými olejíčky a bezbarvými sloučeninami obsahujícími minerály.
  3. Nepilujte si nehty sami. Gelový lak je lepší odstranit v salonu, jinak riskujete poškození nehtové ploténky.
  4. Vyberte si salony s dobrým větráním, protože při aplikaci gelu a sušení jsou možné škodlivé výpary.
  5. Při nanášení a odstraňování gelu používejte lékařskou masku, abyste zabránili poškození zdraví malými částicemi.
  6. Ze stejného důvodu během procedury nejezte ani nepijte z otevřených sklenic. Přineste láhev s brčkem.
  7. Vyhněte se kamínkům a jiným těžkým ozdobám na nehtech, zvláště v zimě.

Pamatujte, že zdravé nehty začínají správnou péčí.

Proto užívejte komplexy na posílení nehtových plotének (vitamíny A, E, D, C, H, PP, minerály vápník, jód, zinek, hořčík).

Zařaďte do své každodenní stravy rostlinné oleje (slunečnicový, olivový, řepkový), potraviny s vysokým obsahem bílkovin (vejce, libové maso, játra) a zeleninu.