Vitamíny rozpustné v tucích jsou důležitou skupinou látek nezbytných pro zdravé fungování organismu. Znáte-li vlastnosti těchto vitamínů, můžete je správně kombinovat a dosáhnout maximálních výhod jejich užíváním. Omega-3 a vitamín D ve formě doplňků se při společném užívání osvědčily jako antioxidanty a pomocníci kardiovaskulárního systému.

Vlastnosti a vlastnosti omega-3
  • Posiluje kardiovaskulární systém (zlepšuje činnost srdce, zvyšuje cévní tonus);
  • Je silnou protizánětlivou složkou;
  • Pomáhá normalizovat krevní tlak;
  • Pozitivně působí na pojivovou tkáň (zpevňuje vazy, chrupavky, šlachy);
  • Podporuje endokrinní systém a pomáhá normalizovat hormony;
  • Zlepšuje vzhled pokožky, posiluje nehty, zahušťuje vlasy.

Omega-3 má pozoruhodný vliv na zdraví kostí: tato mastná kyselina zpomaluje progresi osteoporózy a zabraňuje nadměrnému úbytku kostní hmoty.

Kdy se doporučuje konzumovat omega-3?

Omega-3 se doporučuje konzumovat průběžně. Nízká kvalita rybích produktů a rostlinných zdrojů v podobě olejů a také problémy s trávicím systémem vedou u lidí k masivnímu nedostatku omega.

Proč se doporučuje konzumovat omega-3 po celý rok?

  1. Nedostatek omega-3 v potravinách. Do jídelníčku moderního člověka patří málo ryb a mořských plodů, které obsahují velké množství omega, takže doplňování formou suplementu je nezbytné;
  2. Nerovnováha omega-6. Většina lidí přidává do jídla hodně olejů a potravin s vysokým obsahem omega-6, jejichž nadbytek vede k zánětu. Pro správný poměr se do stravy zavádějí další zdroje omega-3 tak, aby poměr vitamínů byl 1 až 6;
  3. Omega-3 je důležitá sloučenina, která se účastní velkého počtu reakcí a je tělem aktivně spotřebována. Je obtížné získat tuto látku v přebytku.

Lidé s chronickým onemocněním by si měli dávat pozor zejména na množství kyseliny rozpustné v tucích – užívání omega-3 výrazně zlepšuje imunitu. Omega potřebují ve velkém množství také sportovci a lidé vedoucí aktivní životní styl.

Vlastnosti a vlastnosti vitaminu D

Vitamin D je v posledních desetiletích pod bedlivou pozorností vědců. Objeven v roce 1922, nadále se aktivně studuje a potvrzují se hypotézy o klíčovém účinku vitaminu na organismus. Cholekalciferol je syntetizován pod vlivem ultrafialových paprsků a přichází v malých množstvích z potravy.

Neschopnost vystavovat se každý den otevřenému slunci a nízký obsah vitaminu D v potravinách vedou k celkovému nedostatku této látky mezi populací. Doporučuje se pravidelně užívat doplňky vitaminu D.

ČTĚTE VÍCE
Co můžete dát muži na Nový rok 2024?

Klíčové vlastnosti vitaminu D:

  • Podporuje zdraví pohybového aparátu;
  • Podílí se na metabolismu minerálů;
  • Podporuje kardiovaskulární zdraví;
  • Je prevence rakoviny;
  • Podporuje endokrinní systém;
  • Ovlivňuje kognitivní funkce, snižuje riziko rozvoje Alzheimerovy choroby;
  • Snižuje příznaky deprese.
Jak užívat Omega-3 a vitamín D: Kompatibilita

Omega-3 je klíčová mastná kyselina. Nízká nutriční hustota potravin a nevyvážená strava vedou k nedostatku omega. Nedostatek vitaminu D3 má také většina populace, proto se doporučuje užívat průběžně.

Nejoblíbenější a cenově dostupné doplňky OMEGA-3 jsou založeny na rybím tuku. Kyseliny s dlouhým řetězcem EPA a DHA musí být ve správném poměru (alespoň 60 %), aby mohly plnit protizánětlivé funkce. Výrobci uvádějí procento složek ve složení.

Užívání OMEGA-3 a vitaminu D3 dohromady je úspěšná kombinace. Vzhledem k tomu, že vitamín D je rozpustný v tucích, je pro jeho vstřebávání nutný tuk. Při užívání vitamínu D je nutné doplněk kombinovat s tučnými jídly nebo omega. Bez tuků se vitamín D nevstřebá nebo bude vstřebatelnost nízká. Optimální je kombinovat příjem OMEGA-3 a vitaminu D.

Vlastnosti a výhody společného užívání doplňků

Omega-3 a vitamín D mají podobnou strukturu a vlastnosti. Společné užívání doplňků vám umožní zlepšit vlastnosti každé látky. Vitamíny mají zvláště dobrý vliv na metabolické procesy, nervový systém a zdraví pokožky.

Společné užívání omega a D3 se doporučuje při srdečních onemocněních, oslabené imunitě, přebuzení nervové soustavy a také při zrychleném spalování tuků.

Přibližné dávky

Preventivní dávka vitaminu D: od 500 do 2000 IU. V rámci intervalu lze vitamin D užívat průběžně po celý rok. 500 IU je nejbezpečnější dávka předepsaná dětem. 2000 IU je maximální přípustná dávka pro dospělého při samostatném použití.

Terapeutická nebo zvýšená dávka vitaminu D: 2000-5000 IU. Toto dávkování by měl předepsat lékař. Vysoké dávky se užívají v 2měsíčních cyklech, poté se udělá 1,5-2 měsíce pauza a dávkování se upraví podle laboratorních testů.

Preventivní dávka OMEGA-3: asi 1000 mg denně pro dospělé, 600-1000 mg pro děti. Doplňky v tomto množství můžete užívat průběžně.

Terapeutická nebo zvýšená dávka OMEGA-3: 3000-4000 mg denně. Doporučuje se kúra: užívejte doplněk po dobu 3 měsíců, poté si dejte 1 měsíc pauzu.

ČTĚTE VÍCE
Jaké je tajemství meditace?

Při studiu kombinovaného použití doplňků vědci nezjistili žádné vedlejší účinky. Kombinované kúry omega a vitaminu D umožňují získat zesílený účinek bez negativních reakcí.