Každý den „vstřebáváme“ velké množství informací. Mnoho problémů se zrakem vzniká z nadměrné námahy, a proto pociťujeme nepohodlí, suchost a únavu. Tyto zdánlivě drobné příznaky jsou prvními příznaky zhoršení zraku.

Abyste se vyhnuli problémům se zrakem, musíte se řídit “Gymnastika pro oči”” Cvičení je vhodné provádět ráno nebo večer (před spaním), po sundání brýlí nebo kontaktních čoček. Pohyby by měly být plynulé, bez trhání a mezi cviky je také užitečné blikat.

„GYMNASTIKA PRO OČI“

* Výchozí pozice (dále jen i.p.).

Cvičení č. 1 „Velké oči“:

i.p. – sedící. Pevně ​​zavřete oči na 3-5 sekund a poté je otevřete na 3-5 sekund, opakujte 6-8krát. Toto cvičení posiluje svaly očních víček. Podporuje krevní oběh a uvolňuje oční svaly.

Cvičení #2:

i.p. – stojící. Dívejte se přímo před sebe po dobu 2-3 sekund. Položte prst pravé ruky na střední čáru obličeje ve vzdálenosti 25-30 cm od oka, podívejte se na konec prstu a dívejte se na něj po dobu 3-5 sekund. Vzdát se. Opakujte 10-12krát. Cvičení zmírňuje únavu a usnadňuje vizuální práci na blízko.

Cvičení č. 3 „Blindy“:

i.p. – sedící. Rychle blikat po dobu 1-2 minut. Pomáhá zlepšit krevní oběh.

Cvičení #4:

i.p. – stojící. Natáhněte ruce dopředu, podívejte se na konec prstu natažené ruky položený na střední linii obličeje, pomalu prst přibližujte, aniž byste z něj spustili oči, dokud se prst nezačne zdvojovat. Opakujte 6-8krát. Usnadňuje práci na blízko.

Cvičení #5:

i.p. – sedící. Zavřete oční víčka a krouživými pohyby prstu je masírujte. Opakujte 1 minutu. Cvičení uvolňuje svaly a zlepšuje krevní oběh.

Cvičení #6:

i.p. – stojící. Položte prst pravé ruky podél střední linie obličeje ve vzdálenosti 25-30 cm od oka, dívejte se oběma očima na konec prstu po dobu 3-5 sekund, zakryjte si oko dlaní levé rukou po dobu 3-5 sekund, sejměte dlaň, dívejte se oběma očima na koncový prst 3-5 sekund. Položte prst levé ruky podél středové čáry ve vzdálenosti 25-30 cm, zakryjte si pravé oko dlaní pravé ruky na 3-5 sekund, sejměte dlaň, podívejte se očima na konec prstu po dobu 3-5 sekund. Opakujte 5-6krát. Cvičením se posilují svaly obou očí (binokulární vidění).

ČTĚTE VÍCE
Vlna je nejteplejší?

Cvičení #7:

i.p. – stojící. Posuňte ruku na pravou stranu, pomalu pohybujte prstem napůl ohnuté ruky zprava doleva a s nehybnou hlavou sledujte prst očima a pomalu pohybujte prstem napůl ohnuté ruky zleva doprava a s nehybnou hlavou sledujte prst očima. Opakujte 10-15krát. Cvik posiluje horizontální oční svaly a zlepšuje jejich koordinaci.

Cvičení #8:

i.p. – sedící. Třemi prsty každé ruky po 1-2 sekundách lehce zatlačte na horní víčko. Odstraňte prsty z očních víček. Opakujte 3-4krát. Cvičení posiluje cirkulaci nitrooční tekutiny.

Cvičení č. 9 „Značka ve skle“:

Z plastelíny uděláme tečku a vytvarujeme ji na sklo. Vybereme vzdálený předmět za oknem, na několik sekund se díváme do dálky a poté otočíme pohled k bodu. Později si můžete zátěž zkomplikovat – zaměřte se na čtyři předměty v různých vzdálenostech.

Cvičení č. 10 „Masáž“:

Třemi prsty každé ruky lehce zatlačte na horní víčka a po 1-2 sekundách prsty sejměte z víček. Opakujte 3x. Zlepšuje cirkulaci nitrooční tekutiny.

Cvičení č. 11 „Hydromasáž“:

Dvakrát denně, ráno a večer, vypláchněte oči. Ráno – nejprve cítíte horkou vodu (aniž byste se spálili!), pak studenou. Před spaním proveďte vše v opačném pořadí: opláchněte studenou a poté horkou vodou.

Cvičení č. 12 „Střelba očima“:

1. Podívejte se nahoru a dolů s maximální amplitudou.

2. Nakreslete kruh ve směru hodinových ručiček a zpět.

3. Nakreslete očima úhlopříčky.

4. Nakreslete očima čtverec.

5. Pohled sleduje oblouk – konvexní a konkávní.

6. Rozhlédneme se po diamantu.

7. Nakreslete mašle očima.

8. Nakreslete písmeno S – nejprve ve vodorovné poloze, poté ve svislé poloze.

9. Očima kreslíme svislé oblouky nejprve ve směru hodinových ručiček, poté proti směru hodinových ručiček.

10. Pohybujeme pohledem z jednoho rohu do druhého po úhlopříčkách čtverce.

11. Vší silou přiblížíme zorničky ke kořeni nosu, prst přiblížíme k nosu.

12. Často mrkáme víčky, jako když motýl mává křídly.

Užitečné materiály
  • Přátelé, PŘESTĚHOVALI JSME SE
  • PŘEDSTAVUJEME! OKVision ONE STEP+
  • Výhody sklerálních čoček
  • “Vize se s věkem nezlepšuje!” – spěcháme vás zklamat!
  • MYOPIA neboli krátkozrakost
  • Doporučujeme vám, abyste si urychleně domluvili schůzku s oftalmologem, pokud máte následující příznaky:
ČTĚTE VÍCE
Jak dlouho musíte zůstat v nemocnici po odstranění hřebu?

Aby vaše tvář nevypadala unaveně a smutně, nespěchejte a běžte ke kosmetologovi. Face fitness pomůže tónovat vaši pleť.

19. dubna 2021 18:00

S věkem obličej stárne. A pokud lze záhyby na čele zakrýt ofinou, pokleslá víčka nelze skrýt. Dodají vám zasmušilý vzhled a budete vypadat velmi staře. Ale to se dá napravit! Před blížícím se stoletím nás zachrání obličejové fitness cvičení, které nám předvedla pozvaná odbornice – koučka přírodního omlazení Olga Kabuzan.

Příčiny poklesu horních víček: vrozená vlastnost, otok, tonus nebo přepětí obličejových svalů.
Olga Kabuzanová Certifikovaný trenér v oblasti fitness obličeje a přirozeného omlazení.

Oční víčka klesají, když svaly ochabují: klesají a stahují s sebou všechny tkáně včetně kůže. Vrozená pokleslá víčka mohou být zvednutá o 30–50 % a získaná bez ohledu na příčinu o 80–100 %. Hlavní je správný výběr cviků. Pokud je vše provedeno správně, krevní oběh se zlepší, což způsobí, že se pokožka stane pružnější. Pokud máte pochybnosti o správném provádění cviků, poraďte se s odborníkem.

Zahřejte se

Zahřátí je nutné pro dobré prokrvení a prohřátí obličejových svalů. Sedněte si před zrcadlo, otevřete oči dokořán a nemačkejte si čelo. Otáčejte očima v různých směrech, zprava doleva, po dobu 30 sekund. Poté rychle mrkněte, také po dobu 30 sekund. Rozcvička je u konce, pustíme se do cvičení. Odborné poznámky. Pro nejlepší efekt zahřejte krční a ramenní pletenec. Krk je „most“ mezi hlavou a tělem. V dnešní době je rozšířená „nemoc gadgetů“: krk je neustále natažen dopředu a hlava je skloněna dolů. Cévy se skřípnou, dochází ke stagnaci a zhoršuje se výživa tkání. Naším úkolem je zajistit dobré prokrvení svalů. Tím se zvýší účinek cvičení.

Cvičení 1

Otevřete oči dokořán. Vyberte si jeden bod před sebou a zaměřte na něj svůj pohled. Vnímejte napětí v očních víčkách. V duchu počítejte do pěti. Zavři oči, ale nemžourej, počítej do pěti. Cvik opakujte 10x bez odpočinku. Odborné poznámky. Dávejte pozor, abyste nenapínali čelo. Postupem času lze cvičení prodloužit z 5 na 30 sekund. Ale nezapomeňte mrkat, abyste se vyhnuli slzám.

ČTĚTE VÍCE
Je možné se po mamoplastice opalovat v plavkách?

Cvičení 2

Umístěte ukazováčky úplně nahoru na obočí. Zvedněte obočí na 2 sekundy – vnímejte, jak svaly pracují. Ale pozor: na hřbetu nosu by neměly být žádné záhyby. Spojte obočí ještě 10krát, odpočívejte 10 sekund. Opakujte postup ještě 2x. Odborné poznámky. Ti, kteří mají vrásky mezi obočím, by toto cvičení neměli dělat. Během ní jsou svaly odpovědné za sblížení obočí v neustálé křeči. A cvičení to zvyšuje. Kruhové masážní pohyby od začátku do poloviny obočí uvolní křeč a uvolní napětí v této oblasti.

Cvičení 3

Položte prostředníček na kořen nosu blízko vnitřních koutků očí. Umístěte ukazováčky na místa, kde se tvoří vrána. Zavřete oči a lehce přitiskněte prsty na kůži. Měli byste cítit natažení orbicularis svalu. Zůstaňte v této poloze po dobu 40 sekund. Odpočívejte po dobu 15 sekund, poté opakujte sadu ještě 2krát. Odborné poznámky. Velmi jemně položte prsty na koutky očí. Máte-li silné ruce, dbejte na to, aby se vaše prsty nevzdalovaly a nenatahovaly tenkou kůži kolem očí. Při zavírání očí se mírně snažte, ale nemžourejte.

Cvičení 4

Zavřete oči a položte ukazováčky na horní víčka. Zkuste otevřít oči, odporujte prsty – ucítíte napětí víčka. Udělejte to 20krát, odpočívejte 10 sekund. Opakujte postup ještě 2x. Odborné poznámky. Toto cvičení, stejně jako první, je zaměřeno na zvedání horních víček. Opět pozor na čelo: pokud se napětí dostane do čelního svalu, oční víčka budou pracovat méně efektivně. Cvičte pravidelně a postupem času se naučíte bez obtíží uvolnit čelo.

Cvičení 5

Položte si ruce na čelo tak, aby vám zpod něj lehce vykukovalo obočí. Tato poloha a mírný tlak na čelo by měly být zachovány po celou dobu cvičení. Takže opravíte pokožku a zabráníte jejímu shromažďování ve vráskách. Nyní otevřete oči dokořán a zvedněte obočí. Vnímejte napětí na očních víčkách. Vytvářejte odpor prsty a zabraňte tak zvednutí obočí. Nechte oči otevřené po dobu 5 sekund a poté je na 5 sekund zavřete. Odpočiňte si 10 sekund a udělejte další 3 série. Odborné poznámky. S touto zónou je potřeba pracovat pravidelně, ale bez fanatismu. Pokud budete dělat oční cviky 4-5x denně, nezlepší se to. Svaly potřebují mírnou zátěž. V závislosti na věku se musíte věnovat fitness 3 až 6krát týdně.

ČTĚTE VÍCE
Proč během zmrazeného těhotenství nedochází k potratu?

Udržujte svůj obličej mladistvý a svěží po dlouhou dobu:

  • Začněte hned: 5 způsobů, jak zabránit hlubokým vráskám na obličeji
  • Oční make-up, injekce a další 3 způsoby, jak zamaskovat vrásky a kruhy pod očima
  • 7 způsobů, jak se zbavit váčků a tmavých kruhů pod očima