Některé potraviny, které jíme každý den, mohou urychlit proces stárnutí naší pokožky. Mohou za to jejich účinky na metabolismus tuků, bílkovin nebo odvod tekutin z těla. V tomto článku se podíváme na to, jakým potravinám byste se měli vyhnout, abyste zpomalili stárnutí.

1. Cukr a sladké výrobky

Příliš mnoho cukru spouští proces glykace. Dochází k jakémusi cukernatění biomolekul. Konzumace velkého množství cukru, které tělo nedokáže zpracovat, způsobí, že se glukóza „přilepí“ na proteinová vlákna (včetně kolagenu a elastinu, které jsou zodpovědné za pružnost pokožky), což způsobí, že ztratí svou funkčnost.

Proteiny vázané na cukr urychlují proces stárnutí, zejména vznik a prohlubování vrásek.

2. Sůl

Stejně negativně působí i příliš slaná jídla. Pokud konzumujeme hodně soli, naše tkáně začnou otékat a ve stavu otoku dochází rychlým tempem ke stárnutí.

Kde je hodně soli, tam je vždy málo vody: sůl vede k dehydrataci tělesných buněk (včetně těch v kůži). Nedostatečná vlhkost zanechává vrásky a v důsledku toho urychluje stárnutí. Ochablost, suchost a šedá barva kůže jsou dány velkým množstvím soli ve stravě.

3. Alkohol

Zde je vše zcela zřejmé: alkohol dehydratuje tělo, ničí kolagenová vlákna, kůže stárne, ztrácí pružnost, objevují se vrásky. Alkohol navíc prudce snižuje množství antioxidantů, které jsou zodpovědné za mládí a poškozuje játra. Kůže se stává náchylnější k oxidačním procesům, ochablá a nažloutlá.

Nejnepříjemnějším vnějším znakem alkoholismu jsou velké váčky a modřiny pod očima. Obličej se nafoukne, krevní cévy „vyskočí“ a vytvoří se otoky. Ve věku 30-35 let bude pijící žena vypadat jako 50letá.

4. Trans-tuky

Trans-tuky najdeme ve fast foodech, smažených jídlech, margarínech, průmyslových polevách a všech nezdravých potravinách bohatých na tučné složky.

Trans-tuky škodí nejen postavě, ale i obličeji: doslova ucpávají tepny a cévy, což ztěžuje normální transport živin a živin skrze ně, pokožka začíná trpět nedostatkem cenných mikroelementů a kyslíku a brzy vypadá bez života a ochablé.

Trans-tuky navíc zvyšují riziko srdečních onemocnění.

5. Zpracované maso

Oblíbené uzeniny, klobásy a lahůdky obsahují hodně soli a konzervantů. Častá konzumace zpracovaného masa vede k dehydrataci a buněčným zánětům. Tyto potraviny snižují množství vitamínu C v těle, který je důležitý pro tvorbu kolagenu.

ČTĚTE VÍCE
Jak důležitá je manikúra?

Kromě toho klobása obsahuje fosfáty. Jejich nadbytek vede k posunu v rovnováze vápníku a fosforu v těle – a pak chybějící vápník začne pocházet z nejbližších „zdrojů“ – z kostí a zubů. V důsledku toho kosti křehnou a zuby se zhoršují.

Zkuste nahradit zpracované maso kuřecím nebo krůtím.

Jak sledovat své zdraví v Permu?

Věděli jste, že péče o své zdraví je v Permu ještě jednodušší? Na adrese: st. Mira, 11, nedávno otevřela Light Health Management Center, kde pracují zkušení a vysoce kvalifikovaní lékaři. Recepci provádí:

– terapeuti;
– kardiolog;
– neurolog;
– gynekolog⁣⁣⠀
– oftalmolog;
– chirurg;
— traumatolog-ortoped;
– alergolog;
– otolaryngolog;
– dermatolog;
– endokrinolog;
– gastroenterolog;
– nefrolog atd.

Nemusíte stát frontu na schůzku! Individuální přístup k pacientům. Stačí se zaregistrovat na telefonu +7 (342) 223-33-44 nebo na našem webu: klikněte zde!

V září 2022 budou pro obyvatele Permu k dispozici lékařské testy v centru řízení zdraví světla se slevou 20%*.

Akce platí do 30.09.2022. Nabídka je omezená, má pouze informativní charakter a není veřejnou nabídkou. ⠀
Podrobnosti a registrace na telefonu +7 (342) 223-33-44⁣⁣⁣⁣⁣⠀

*Sleva platí pro částky nad 2000 rublů. Sleva se nevztahuje na testování klíšťat a testování stěrů na nákazu koronavirem.

Centrum řízení zdraví “Světlo”
Perm, st. Mira, 11
Тел .: +7 (342) 223-33-44
Webové stránky: perm.center-light.ru

*Existují kontraindikace. Je nutná odborná konzultace. 18+

Vědomý přístup ke své stravě může stáří a s ním spojené nepříjemné následky v podobě například vrásek oddálit na léta. A tak se molekuly RAGE a AGE, nepřátelské našemu mládí a zdraví, hromadí v těle právě „díky“ určitým pokrmům. A díky tomu na obličeji zaznamenáváme stále více změn souvisejících s věkem a naše tělo nám čím dál častěji selhává.

Ale nejde jen o tyto zákeřné molekuly. Jaké potraviny tedy mohou urychlit stárnutí?

„Nejškodlivějšími potravinami jsou cukr, alkohol, červené maso a káva. Jsou schopny přímo i nepřímo ovlivnit stav nejen pokožky, ale celého těla jako celku. Například cukr a další rychlé sacharidy glykují kožní proteiny, čímž narušují jejich funkci. Glykace způsobuje stárnutí nejen kůže, ale celého organismu jako celku.

Červené maso a alkohol, vyvolávající rozvoj oxidačního a nitritačního stresu, přispívají k okyselování buněk. Tím také urychlují procesy degenerace těla.

Pozor byste si měli dávat i na produkty obsahující laktózu a lepek. Mohou také nepřímo ovlivnit kožní onemocnění.“

Seznam potravin, které podporují stárnutí těla

Pojďme zjistit, co by se mělo vyhodit z lednice a odškrtnout ze seznamu oblíbených občerstvení.

  • Cukr a vše, co ho obsahuje. Ti, kteří mají chuť na sladké, hodují na dalším dezertu, spouští proces glykace a tytéž molekuly AGE a RAGE přicházejí „na scénu“. Tam, kde se hromadí, se neustále udržuje zánětlivý proces, který narušuje normální fungování orgánů. Tak začíná mnoho nemocí „souvisejících s věkem“. Glukóza se váže na bílkoviny a lipidy, což má destruktivní účinek na kolagen, na kterém přímo závisí elasticita kůže a stav tkání. Nejviditelnějším důsledkem přemíry sladkostí ve stravě jsou tedy předčasné vrásky.
  • Trans tuky. Jejich hlavním zdrojem jsou rychlé občerstvení a margaríny, kterými hospodyňky rády nahrazují máslo. Navíc je lze „schovat“ do polevy cukrářských výrobků. Trans-tuky mohou urychlit proces stárnutí, protože stahují cévy a zhoršují průtok krve, což výrazně zvyšuje riziko rozvoje kardiovaskulárních onemocnění. Navíc, pokud nejsou tkáně dostatečně hydratované, produkty s transmastnými kyselinami je devastují a zhoršují nedostatek vlhkosti. S tím souvisí i vznik vrásek.
  • Káva a kofeinové nápoje (energetické nápoje). Kofein ve velkém množství vede k dehydrataci tělesných buněk, což způsobuje narušení metabolických procesů a lymfatické drenáže. V energetických nápojích se k účinkům kofeinu přidává sodík. Aby se zabránilo předčasnému stárnutí pokožky, je důležité vypít další sklenici vody na každý šálek kávy. Je lepší se energetickým nápojům úplně vyhnout.
  • Alkohol. Jedna sklenka vína neuškodí, ale pravidelné pití alkoholu rozhodně ovlivní vaše játra, protože alkohol způsobuje hromadění toxinů v tomto filtračním orgánu. Když játra fungují správně, jsou přirozeně vylučovány. Nadbytek toxinů může vést k zánětlivým procesům v těle a různým onemocněním. Pokud jde o důsledky pro vzhled, jedná se o olupování a vrásky, sníženou elasticitu pokožky, zarudnutí a otoky obličeje.
  • Červené maso. Během jedné z nedávných studií vědci zjistili, že její konzumace výrazně zvyšuje riziko poškození cév. A na vině je sloučenina TMAO (trimethylaminoxid) vstupující do krevního oběhu. Při vysokých koncentracích se pravděpodobnost infarktu a mrtvice zdvojnásobuje. Jiní vědci spojují poškození červeného masa se zvýšenou produkcí volných radikálů.
  • Příliš slaná jídla (sýry, pizza (zejména feferonky), chipsy, krekry atd.). Sůl zadržuje vodu v těle, což způsobuje smršťování buněk a v konečném důsledku vede k dehydrataci. A je známo, že podporuje stárnutí.
  • Zpracované maso (klobásy, klobásy a slanina). Tyto produkty obsahují nadbytek soli a konzervačních látek, takže jejich konzumace vede k dehydrataci a způsobuje záněty. Navíc se díky takovým pochoutkám v těle snižuje obsah vitamínu C, který je důležitý pro tvorbu kolagenu.
  • Kebab a přepečené maso. Tmavé skvrny na mase pečeném například na grilu mohou obsahovat prozánětlivé uhlovodíky, které jsou velmi škodlivé pro kůži a tělo obecně. Zkuste alespoň odříznout tato tmavá místa a dopřávejte si takových pokrmů co nejméně.
  • Smažené brambory. Brambory se v našem těle téměř okamžitě rozkládají na cukr. Navíc potraviny smažené na oleji při vysokých teplotách uvolňují volné radikály, což vede k poškození kůže na buněčné úrovni.

Do tohoto seznamu můžete také přidat všechna smažená nebo pečená jídla do zlatova. Tato chutná barva dezertu, oběda nebo večeře přímo souvisí s procesem glykace, i když je jídlo připraveno bez cukru. Lékaři proti stárnutí doporučují rychlé smažení nebo vaření v páře.

Online učení
Lék proti stárnutí

Naučte se složitosti medicíny proti stárnutí odkudkoli na světě. Pro pohodlí lékařů jsme vytvořili online školicí platformu Anti-Age Expert: Zde jsou důsledně uspořádány přednášky z našich vzdělávacích programů, ke kterým je přístup 24/7. Lékaři mohou materiály studovat tolikrát, kolikrát je potřeba, klást otázky a diskutovat o zajímavých klinických případech s kolegy ve speciálních chatech

Jak se stravovat pro zpomalení stárnutí?

Abychom krásně vyrostli, je důležité nejen to, co jíme, ale také jak přesně to děláme.

Základní pravidla anti-age výživy:

  1. Dávejte přednost přirozené a „skutečné“ stravě. V první řadě se vyhněte zpracovaným potravinám, které byly při výrobě zbaveny většiny vitamínů a živin, ale jsou nabité toxiny a skrytými cukry. Místo zpracovaných potravin kupujte maso, ryby, drůbež, zeleninu, ovoce a ořechy. Tato sada produktů je základem dobrého zdraví a zpomalení stárnutí.
  2. Jezte méně, jezte pomalu. Věda prokázala, že omezení kalorií prodlužuje život. V takzvaných „modrých zónách“ jedí stoleté lidi o řád méně než ve většině zemí. Navíc prostě nemáme čas spálit přebytečné kalorie. Pomalé jedení zároveň podporuje lepší vstřebávání živin a dobré trávení a také udržuje rovnováhu střevní flóry, která je tak důležitá pro imunitní obranu.
  3. Ovoce a zelenina jsou základem zdravé výživy. Dodávají našemu tělu prebiotika, vlákninu a antioxidanty, které bojují proti některým účinkům stárnutí. A ačkoli většina lidí dobře zná výhody čerstvé zeleniny a ovoce, na našem stole jich většinou není dostatek. Jsou nahrazovány buď živočišnými produkty, nebo zpracovanými.
  4. Opatrně se sacharidy. Dejte přednost potravinám s nízkým glykemickým indexem – nezvyšují prudce hladinu cukru v krvi. Ale takzvané rychlé sacharidy naopak slinivku postupně vyčerpávají a mohou vést k inzulínové rezistenci.
  5. Více „dobrých“ tuků! Od 50. let 6. století byly živočišné tuky lékaři kritizovány za jejich vliv na kardiovaskulární zdraví. Vášeň pro rostlinné oleje však vedla k tomu, že dnes je v naší stravě nadbytek omega-3, který přispívá k zánětlivým procesům v těle, a zároveň nedostatek omega-XNUMX. Navíc, jak se ukazuje, nasycené mastné kyseliny jsou stále dobré pro zdraví – s mírou. Olivový a ghí olej, zejména GHI, jsou dnes považovány za optimální pro vaření.
  6. Přidejte bylinky a koření. Aromatické koření mají antioxidační, trávicí, dezinfekční, antiglykační, protizánětlivé a další vlastnosti. Zvláště zajímavé jsou v tomto smyslu kurkuma, bazalka, zázvor, kari, česnek, tymián, rozmarýn, koriandr, skořice, kardamom, kmín a hořčice. Nejen, že vám zpestří jídelníček, ale také pomohou udržet mládí.

Abyste vypadali mladší než svůj věk a cítili se mnohem energičtěji, musíte nejen vyvážit jídelníček, ale také upravit spánkový režim a zařadit také pravidelnou fyzickou aktivitu. Jinak nebudou fungovat žádná „omlazovací jablka“.

Semináře medicíny proti stárnutí

Získejte znalosti založené na medicíně založené na důkazech od prvních rtů předních světových odborníků. V rámci Modulární školy Anti-Age Expert se každý měsíc konají prezenční dvoudenní semináře, kde se pro lékaře ve více než 25 odbornostech odhalují spletitosti anti-age medicíny.

Stručné závěry

  • To, jak mladistvě člověk vypadá, závisí do značné míry na stravě.
  • Mezi potraviny urychlující stárnutí patří cukr a vše, co ho obsahuje, dále trans-tuky, červené maso atd.
  • Naopak přidání koření, zeleniny a „dobrých“ tuků může prodloužit mládí a krásu.

Seznam použité literatury

  1. Humayun, M.A., a kol. – Přehodnocení potřeby bílkovin u mladých mužů pomocí techniky oxidace indikátorů aminokyselin – American Journal of Clinical Nutrition 86, no. 4 (2007).
  2. Millwards, Roberts – Požadavky na bílkoviny starších jedinců – Nutr Res Rev.
  3. Miller, R. A., a kol. – Dieta s nedostatkem methioninu prodlužuje životnost myši, zpomaluje imunitu a stárnutí čočky, mění hladinu glukózy, T4, IGF-I a inzulínu a zvyšuje hladiny hepatocytů MIF a odolnost vůči stresu – Aging Cell 4, no. 3 (2005).
  4. https://www.healthline.com/
  5. https://www.lifeextension.com