Na konci dlouhého pracovního dne mnoho lidí pociťuje silnou únavu nohou. Problém zná každý člověk. Své o tom vědí jak kancelářští pracovníci, tak i ti, kteří jsou kvůli profesním povinnostem nuceni logovat kilometry po městě. Stěžují si na to i těhotné ženy a ty dámy, které preferují výhradně vysoké podpatky. Ale napětí v nohách lze zmírnit pomocí jednoduchých a velmi účinných technik.

Dostupné metody

Nejprve si musíte udělat relaxační koupel s heřmánkovým nebo mátovým nálevem. Někdy je ale situace tak kritická, že na přípravu odvaru není síla. V tomto případě jednoduše přidejte mořskou sůl nebo santalový olej do teplé vody.

K uvolnění svalů dojde rychleji, pokud vedle sebe postavíte dvě nádoby – s teplou a studenou vodou. Kontrastní ponoření zlepší krevní oběh a posílí cévy.

Pocit blaženého klidu po koupeli umocní lehká masáž osvěžujícím krémem s kapkou eukalyptového oleje.

  • Proveďte sérii krouživých pohybů podél celého chodidla – od prstů až po patu.
  • Zpracujte zadní stranu v opačném směru.
  • Zvedněte se od kotníků ke kolenům pomocí střídavých pohybů: hlazení/štípání.
  • Proveďte několik kývavých pohybů s každou nohou.

Někdy pocit bzučení nohou zmizí, pokud jen zaujmete správnou pozici. Ortopedi doporučují si na pár minut lehnout a poskytnout jim oporu – nad hlavou. Poslouží jakákoliv podložka, pár polštářů na pohovku a dokonce i protější stěna, o kterou si můžete opřít bosé nohy. Za pouhých 10-15 minut pocítíte, jak vás únava opouští.

Poté je užitečné válet nohou masážní míček s hroty. Mikromasáž zvýší místní krevní oběh.

Asistence elektrického impulsu

Klasické metody uvolnění napětí lze doplnit masážním přístrojem na nohy IMPULSE PAD. Vypadá jako obyčejný koberec s šedo-černým vzorem. Rozměry umožňují umístit na něj obě nohy.

Elektrické zařízení je naprogramováno tak, aby produkovalo vlny různých amplitud a frekvencí. Vygenerované bodové impulsy ovlivňují nervová zakončení a způsobují kontrakci svalů. To má blahodárný účinek na celé tělo. Okamžité impulsy reagují v těle s dobrým zdravím. Při pravidelném používání masážního přístroje se výrazně snižuje pocit tíhy, únavy a hučení v nohou.

Používání zařízení se stane užitečným a zdravým návykem pro dobré zdraví. Svým nohám uděláte opravdový dárek, když si je na konci pracovního dne doma rozložíte a odpočinete si. Obzvláště pohodlné použití je přítomnost dálkového ovládání. Práce začíná jedním lehkým dotykem. Bez ohýbání můžete nastavit požadované parametry, zvýšit nebo snížit impuls. Během sezení ve svém oblíbeném křesle stačí stisknout potřebná tlačítka.

ČTĚTE VÍCE
Jak dlouhé by měly být džínové šortky?

Koberec je nabízen v elegantním balení. Součástí balení je USB kabel, ovládací modul, dálkový ovladač a návod.

  • elasticita kloubů je obnovena;
  • spánek je normalizován;
  • je aktivován průtok krve v žilách;
  • následky stresu jsou eliminovány;
  • syndrom neklidných nohou je zmírněn;
  • svaly nožní klenby jsou posíleny.

Možná vám systematické domácí sezení umožní vyhnout se zdlouhavé a drahé léčbě u lékaře.

Přenosná podložka je vhodná na cesty, protože nevyžaduje zásuvku. Zdrojem energie je 3,7 V USB dobíjecí baterie zabudovaná v řídicím modulu.

Prevence

Odborníci spojují tíhu v nohou se špatnými návyky. Patří mezi ně běžné držení těla vsedě se zkříženýma nohama. Poskytuje pohodlnou stabilitu páteři, ale zároveň blokuje normální krevní oběh. Doporučuje se kontrolovat se během pracovního dne, abyste se večer nezhroutili únavou.

Podpatky jsou součástí obrazu obchodní ženy. Boty se mohou stát nejjasnějším přízvukem v obrazu obchodní ženy. Nastavují náladu a dodávají sebevědomí.

Systematické nošení bot na vysokém podpatku však poškozuje Achillovu šlachu, která je zodpovědná za odpružení chodidla. Při chůzi je nucen nést největší zátěž. Když je nefunkční, začnou tuto roli hrát svaly dolních končetin, což vede k neustálému nepohodlí a slabosti nohou. Bolestivé příznaky se vysvětlují neúměrným rozložením zátěže. V nejpesimističtějším scénáři můžete dostat zánět burzy šlach.

Proto je rozumnější sortiment svých bot zpestřit. Představte si boty a boty s podpatky různých výšek, abyste na své nohy zatěžovali různě.

A konečně, častou příčinou problémů je nadváha. Dolní končetiny tvoří až 80 % tělesné hmotnosti. To je vážný rizikový faktor pro rozvoj onemocnění, jako je fascióza. Fascie podpírá spodní část chodidla a nemá žádná elastická vlákna. Obezita s sebou často nese zvýšenou zátěž.

Prevencí syndromu unavených nohou bude vyvážená pohybová aktivita. Každodenní cvičení sníží nepohodlí na konci dne.

Náš každodenní život je neustálý pohyb. Unavené nohy proto mohou způsobit víc než jen nepohodlí. Omezuje naše fyzické možnosti. V tomto článku vám řekneme, jak se s tímto problémem vyrovnat, jaké metody péče používat a proč je režim aktivity a odpočinku nesmírně důležitý.

Metody pro uvolnění unavených nohou

Únava nohou se může objevit z různých důvodů. Nejneškodnější formou je fyzická únava, ke které dochází, když jsou typy nebo objemy fyzické aktivity pro člověka neobvyklé. Po kvalitní relaxaci to jde pryč. Podobné pocity se mohou objevit při nošení nepohodlné obuvi, jako jsou vysoké podpatky. Zvýšenou únavu může vyvolat i menší fyzická aktivita, pokud máte nadváhu, a to i v těhotenství. Příčinou chronické únavy jsou často patologie: diabetes, neurologické poruchy, myasthenia gravis, intoxikace a vaskulární patologie. Křečové žíly jsou nejčastějším zdravotním problémem, který způsobuje únavu nohou. Domácí metody zmírnění únavy nohou je v tomto případě vhodné střídat s léčebnými procedurami, aplikací speciálních gelů, v případě potřeby i používáním kompresního oblečení během dne.

ČTĚTE VÍCE
Jaký by měl být rozdíl mezi čočkami a zrakem?

Vlastní masáž

Masáž by měla být prováděna dlaněmi a prsty. Hlavní směr pohybu je zdola nahoru. Existuje několik základních pohybů: tření, hnětení, mačkání, lehké nárazové pohyby a vibrace. Po jejich zvládnutí můžete urychlit regeneraci svalů jejich uvolněním, aktivací prokrvení a toku lymfy. Tato denní procedura nezabere více než 15 minut. Nejlepší je provést postup pomocí speciálních olejů. Pokud máte křečové žíly, měli byste se s lékařem dohodnout na masážním režimu.

Cvičení na hnětení

K úlevě unaveným nohám můžete použít jednoduché cviky. Můžete chodit po špičkách a poté na patách. Poté provádějte krouživé pohyby nohama. Svalová vlákna by se měla pravidelně protahovat. Chcete-li to provést, natáhněte nohy dopředu, uchopte prsty u nohou a přitáhněte je k sobě. Zůstaňte v této poloze alespoň třicet sekund. Poté položte nohy na zeď, abyste zajistili, že krev vyteče, a v této poloze několik minut odpočívejte. Zařaďte lehké ranní cvičení do své každodenní rutiny ihned po probuzení v posteli. Vleže na zádech zvedněte rovné nohy nahoru a houpejte je různými směry s malou amplitudou. Ve stejné poloze můžete dělat dobře známé „nůžky“ a „kolo“. Krátkou rozcvičku můžete zakončit „břízou“, která se nejlépe provádí na tvrdém povrchu položením podložky.

Koupel nohou

Doplňkem cvičení a samomasáže nohou jsou večerní koupele. Jedná se o nejjednodušší a energeticky nejméně náročný způsob relaxace. Chcete-li to provést, musíte do jedné umyvadla nalít studenou vodu a do druhé mírně horkou vodu. Ponořte nohy do jedné nebo druhé nádoby na přibližně 20 sekund v každé. Procedura začíná teplou vodou a končí studenou vodou. Délka: 5–10 minut. V produktové řadě Baehr najdete gely a krémy s meduňkou, koňským kaštanem a extraktem z meruněk, které tuto proceduru nohám ještě zpříjemní a prospějí.

SPA procedury

Ve stejné řadě jsou různé typy SPA. Relaxaci pro vaše nohy poskytne nyní oblíbená SPA pedikúra. Během této procedury bude kromě ošetření nehtů proveden peeling, maska, masáž chodidel, po které bude aplikován krém pro výživu a hydrataci pokožky. Je to tedy nejen dobrý odpočinek pro vaše nohy, ale také skvělý způsob relaxace.

ČTĚTE VÍCE
Co znamená slovo sorbet?

Použití speciálních prostředků

  • Aloe vera balzám na nohy s aktivními složkami ve formě extraktu z aloe vera, mentolu, panthenolu, vilínu, oleje z makadamových ořechů, měsíčku a glycerinu.
  • Pro večerní koupel můžete použít ovocnou kompozici s extraktem z meruněk Welness Fusbad Soft Appricot. Zředěný v teplé vodě obsahuje extrakt z meruněk, panthenol, kyselinu askorbovou.
  • K péči o pokožku nohou můžete použít peeling „Fresh Step“. Pro peeling a tonizaci pokožky obsahuje sůl z Mrtvého moře, olivový olej, bambucké máslo, jojobový olej, semínko pupalky, mandle, slunečnici a broskvový extrakt.

Vlastnosti režimu aktivity a odpočinku

Dobrý noční odpočinek, vyvážená strava a pravidelné cvičení udrží normální svalový tonus. Pokud nosíte podpatky, měli byste je během dne několikrát sundat a dát nohám možnost odpočinout si. Pokud pracujete sedavě, měli byste vstávat a chodit každé 2-3 hodiny. Výbornou možností pro zahřátí je chození po schodech nahoru a dolů.