Štíhlá postava je snem snad každé ženy. Někdy, abychom dosáhli vytouženého cíle, jsme připraveni přijmout nejextrémnější opatření, zvláště pokud se brzy blíží důležitá událost, jako je svatba, shledání nebo dovolená. Samozřejmě se vám nepodaří zhubnout o dvě velikosti za pár dní, ale zhubnout až pět kilogramů je docela možné a expresní dieta na tři dny vám pomůže. Pokud se budete řídit doporučeními a budete mít patřičnou trpělivost, můžete svou postavu rychle upravit bez negativních důsledků pro tělo, ale nejprve se podívejme, zda jsou expresní diety vhodné pro každého.

Kdy se nedoporučuje držet expresní dietu?

Jakékoli expresní diety na hubnutí jsou tak či onak spojeny s prudkým omezením diety až k hladovění, takže nejsou vhodné pro každého. Odborníci na výživu nedoporučují používat tuto metodu hubnutí v následujících případech:

  • pro chronická onemocnění gastrointestinálního traktu;
  • patologie ledvin;
  • bezprostředně po virové nebo bakteriální infekci;
  • v pooperačním období;
  • během těhotenství, kojení;
  • s hormonálními poruchami;
  • během období silného emočního stresu;
  • při vysoké fyzické aktivitě

Kromě toho upozorňujeme na skutečnost, že dlouhodobý půst negativně ovlivňuje metabolické procesy a vede ke ztrátě svalové hmoty, ale nízkokalorické expresní diety naopak pomáhají očistit tělo od toxinů a tím mohou prodloužit délku života 1.

Hlavní je neškodit. Základní principy expresní diety

Jakákoli dieta s přísným omezením (i když je určena jen na pár dní) je pro tělo stresující. Aby nedošlo k poškození vašeho zdraví, je důležité dodržovat základní principy expresní stravy:

  • Jídlo by mělo být pestré. Při výběru rychlého způsobu hubnutí je lepší zvolit dietu, která se skládá z různých potravin. Mono-diety mohou tělu škodit, takže pokud zvolíte tuto variantu, doporučuje se navíc užívat doplňky stravy s vitamíny, minerály a životně důležitými aminokyselinami.
  • Ze stravy je nutné vyloučit cukr, potraviny obsahující škrob, moučné výrobky. Je vhodné jídlo nesolit nebo snížit spotřebu soli na minimum. Jak víte, sůl zadržuje vodu v těle a zpomaluje metabolické procesy, takže pokud přidáte sůl do potravin, je nepravděpodobné, že budete schopni rychle zhubnout.

Poznámka! Snížit příjem soli a cukru doporučujeme nejen během expresní diety, ale i v jiné dny. Studie prokázaly, že postupné snižování spotřeby těchto produktů významně snižuje riziko rozvoje diabetes mellitus a hypertenze 2. Snížení množství sacharidů v denní stravě navíc pomáhá předcházet rozvoji metabolického syndromu (metabolické poruchy spojené s obezitou) 3.

  • Pokrmy by měly být jednoduché a lehce stravitelné. Při sestavování jídelníčku počítejte s tím, že jednoduché (jedno- nebo dvousložkové) pokrmy se mnohem lépe vstřebávají, takže se neukládají jako kila navíc. Pamatujte na pravidla odděleného jídla. Jsou vhodnější než kdy jindy pro expresní dietu.
  • Ve dnech omezení se doporučuje zvýšit množství tekutin. Je třeba pít čistou vodu, ale kávu a čaj je lepší úplně vyloučit nebo omezit na jeden až dva šálky denně. Limonády, energetické nápoje a jiné sladké sycené nápoje jsou zakázány. Minimum, které potřebujete vypít, je 1,5 – 2 litry vody denně (30 ml na kilogram hmotnosti). Mezi svačinami je lepší pít vodu (hodinu po nebo hodinu před jídlem).
  • Fyzická aktivita pomůže zlepšit výsledky. Nemluvíme o silových cvičeních, dokud se nezpotíme, ale o malých zátěžích: běh, plavání, jóga. Fyzická aktivita vám pomůže zrychlit metabolismus, odstranit odpad a toxiny, takže shodíte nejen pár kilo navíc, ale také pročistíte tělo. Mimochodem, vědecké výzkumy potvrzují, že kombinace diety a fyzické aktivity je nejlepší prevencí diabetes mellitus 4. typu XNUMX.
ČTĚTE VÍCE
Co je módní fotografie?

Dodržujte tyto jednoduché zásady expresní diety, pak vaše úsilí nepřijde nazmar a výsledek plně splní vaše očekávání.

TOP 3 oblíbené expresní diety na 3 dny

Nejoblíbenější metody hubnutí jsou založeny na vynechání pevných potravin a nahrazení běžných jídel džusy, smoothies, vývary a fermentovanými mléčnými výrobky. Mezi nejoblíbenější expresní diety patří:

  • Dieta s čerstvě vymačkanými šťávami je založena na úplném odmítnutí pevných potravin a jejich nahrazení čerstvě vymačkanými zeleninovými a ovocnými šťávami v množství dva litry denně. Můžete si vybrat jakékoli šťávy, které máte rádi: rajčata, mrkev, dýně, jablka, pomeranče, jiná zelenina a ovoce. Pokud nemáte rádi mono džusy, dieta nezakazuje kombinovat potraviny, například mrkev s jablky, dýně s jablky, rajčata s okurkami. Kdo má rád zajímavé chutě, může do šťávy přidat bylinky nebo koření.
  • Frakční jídla jsou oblíbeným způsobem hubnutí mezi modelkami a hvězdami showbyznysu. Můžete si vytvořit vlastní menu na tři dny nebo použít hotové možnosti. Například expresní dieta může vypadat takto: snídaně – 1 vejce, jablko, banán, 200 gramů jogurtu, oběd – 200 gramů vařených brambor, 100 gramů nízkotučného tvarohu, večeře – 50 gramů vařeného kuřecího řízku , které lze na přání doplnit tvrdými těstovinami.pšeničné odrůdy.
  • Mono-dieta je jednou z nejjednodušších možností hubnutí, založená na konzumaci pouze jednoho druhu produktu. Oblíbeným příkladem monovýživy je kefírová dieta, při které stačí vypít 2 litry nízkotučného kefíru denně a rozdělit jej do 5 – 6 dávek. Tento přístup vám umožní shodit přebytečná kila a také normalizovat střevní mikroflóru. Jak jsme však uvedli výše, při přechodu na mono-dietu se doporučuje navíc užívat doplňky stravy s vitamíny, minerály a aminokyselinami.

Jak se dostat z diety?

Správný odchod z diety vám pomůže upevnit výsledky a zabránit návratu nadváhy. Aby nedošlo k poškození těla, měly by být nové potraviny přidávány do stravy postupně, v malých množstvích, zvláště pokud jste byli na mono-dietě.

Po absolvování dietního kurzu se vyvarujte poruchám, nevrhejte se na těžká vysoce kalorická jídla, upřednostněte lehká, nehrubá jídla, například libové vývary, libové maso, ryby, mořské plody, saláty, čerstvé ovoce a zeleninu. Vařte, vařte, duste nebo pečte pokrmy v troubě. Mezi snídaní, obědem a večeří pijte vodu, čerstvě vymačkané šťávy a bylinkové čaje.

ČTĚTE VÍCE
Jak správně provést benátské melírování?

Jak pomoci tělu vyrovnat se se stresem?

Přísná dietní omezení jsou pro tělo stresující, proto je během diety a v období odvykání od ní nutné dodatečně užívat vitamíny, makro- a mikroprvky. V sortimentu společnosti Evalar najdete mnoho doplňků stravy a komplexů na hubnutí, které obsahují užitečné látky potřebné pro tělo, mohou pomoci odstranit přebytečnou tekutinu a urychlit proces zbavování se přebytečných kilogramů.

Expresní dieta je skvělý způsob, jak zhubnout, ale pokud vám záleží nejen na vzhledu, ale i zdraví, držte se správné výživy i v další dny. Bylo vědecky dokázáno, že nízkokalorická strava bohatá na ovoce a zeleninu, potraviny obsahující Omega-3 mastné kyseliny, stejně jako pravidelný příjem doplňků stravy s makro- a mikroprvky pomáhají snižovat úzkost, zlepšovat celkovou pohodu a náladu 5 .

Výběr doplňků stravy a variantu diety na tři dny doporučujeme konzultovat s odborníkem na výživu nebo se svým lékařem.


1 Účinky omezení kalorií na rozsah zdraví a inzulínovou rezistenci: Klasická dieta s omezením kalorií vs. Dieta vyvolávající ketózu. Napoleon A., Fernandez L., Miranda C., Marum A.P. Živiny. 2021. dubna 15;13(4):1302. doi: 10.3390 / nu13041302 . PMID: 33920973; PMCID: PMC8071299.
2 dva nebezpečný dvojče : sůl и cukr / The Twin White Herrings: Sůl a cukr. Gupta Л ., Khandelwal Д ., Data Д ., Kalra С ., Lal П . R ., Gupta Я . Indian J Endocrinol Metab. 2018 červenec-srpen;22(4):542-551. doi: 10.4103/ijem.IJEM_117_18 . PMID: 30148105; PMCID: PMC6085961.
3 Množství и kvalita dietní tuk Změny metabolismus finále produkty glykace у pacientů с metabolické syndrom / Množství a kvalita tuků ve stravě modifikuje pokročilý metabolismus konečných produktů glykace u pacientů s metabolickým syndromem. Lopez – Moreno Х Quintana -Navarro Г . M ., Camargo А ., Jimenez – Lucena Р ., Delgado -List Х Marin C, Tinajones Ф . J ., Útočník Г . E ., Roche Х . M ., Perez -Martinez П ., Lopez – Miranda Х ., Hubero -Serrano Е . M . Mol Nutr Food Res. Srpen 2017;61(8). doi: 10.1002/mnfr.201601029 . Epub 2017, 30. března. PMID: 28233454.
4 Dieta и fyzikální cvičení в prevence diabetes / Dieta a pohyb v prevenci diabetu. chodec К . Z ., O ‘Di К ., Gomez М ., Girgis С ., Colajuri Р . J Hum Nutr Dieta. Srpen 2010;23(4):344-52. doi: 10.1111 / j.1365-277X.2010.01061.x . Epub 2010, 23. března. PMID: 20337844.
5 Dieta и úzkost : předběžné Přehled / Dieta a úzkost: Scoping Review. Aucoin M, LaChance L, Naidu U, Remy D, Shekdar T, Sayar N, Cardozo V, Ravana T, Chan I, Cooley K. Živiny. 2021. prosince 10;13(12):4418. doi: 10.3390 / nu13124418 . PMID: 34959972; PMCID: PMC8706568.

ČTĚTE VÍCE
Co můžete vyrobit?

adresa výrobce:
659332, Rusko, Altajské území,
Biysk, st. Socialista, 23

V situaci, kdy se potřebujete rychle dostat do formy, jsou expresní diety skutečnou spásou.

Shromáždili jsme pět nejúčinnějších diet, které vám pomohou shodit přebytečná kila za týden, a to bez újmy na zdraví.

Dieta s mléčným salátem

– 5 kg/týden

Nejjednodušší možná dieta: „mléčný“ den střídá „zeleninový“.

В “mléčný” můžete sníst půl kilogramu tvarohu (nízkotučného) a vypít litr kefíru.

“zelenina” den není tak přísný: můžete jíst jakoukoli zeleninu a ovoce v jakémkoli množství (kromě brambor, hroznů a banánů). Dají se jíst buď samotné, nebo ve formě salátů, ochucené olivovým, lněným nebo sezamovým olejem.

Komentář odborníka na výživu: „mléko“ nebo „zelenina“ – klasické dny půstu. Doporučuje se trávit takové dny každý týden – tím si jednak udržíte váhu, jednak zajistíte tělu detox.

Pokud na takové dietě strávíte celý týden, můžete se cítit slabí, proto byste měli omezit fyzickou aktivitu. Hubnutí s touto dietou je však jistě zaručeno.

Tekutá dieta od Kim Kardashian

– 4 kg/týden

Kardashian je hrdá na svou ladnou postavu, ale občas se tato nádhera vymkne kontrole – hvězda má sklony k nadváze. V takových případech se uchýlí k pitné dietě, která jí umožňuje rychle shodit přebytečná kila.

Jeho podstata je jednoduchá: veškerá pevná strava je vyloučena ze stravy a můžete pouze jíst polévky, čaje, smoothies a pijte co nejvíce čisté vody.

Kim novinářům řekla, že se jí takto podařilo požádat o 4 kilogramy před Met Gala Plesem.

Komentář odborníka na výživu: pitná strava dokáže očistit tělo od odpadů a toxinů, vyčistit pokožku a zlepšit její stav, odstranit stagnaci lymfy a otoky.

Pohankovo-kefírová dieta

až – 7 kg/týden

Klasikou pro expresní hubnutí je kefírovo-pohanková dieta. Je vhodný pouze pro lidi se silnou vůlí, protože je velmi houževnatý. Ale výsledek bude patrný již třetí den.

Další výhodou této diety je její jednoduchost: nepotřebujete speciální nákupy ani dlouhé přípravy, stačí pohanka и kefír. Měly by se jíst po celý týden a pohanku je lepší nevařit, ale zalít vroucí vodou a nechat vylouhovat (nejlépe večer a sníst druhý den ráno). Pohanka by měla být čerstvá, neměla by se přidávat sůl ani koření (někteří odborníci na výživu však povolují trochu sójové omáčky).

ČTĚTE VÍCE
Můžete místo deodorantu použít jedlou sodu?

Pokud je opravdu těžké vydržet, můžete jíst grapefruit a pít černou kávu jednou denně. A je potřeba hodně pít – čistou vodu a zelený čaj.

Komentář odborníka na výživu: Pohanka je velmi zdravý produkt. Při minimálním množství tuku obsahuje velké množství vitamínů, minerálů a stopových prvků nezbytných pro lidský organismus. Je však obtížné udržet takovou dietu dlouhodobě.

Smoothie dieta

– 2 kg / tři dny

Žádná tuhá strava – jen litr a půl smoothie během dne. Smoothie by mělo být poměrně husté a převážně zeleninové.

Účinnější pro hubnutí zelené zeleninové smoothie – okurky, celer, špenát, brokolice, paprika. Můžete použít jakoukoli listovou zeleninu a podle potřeby přidat trochu mrkve.

Strava může být různorodá ovocné smoothie, nejlépe z grapefruitu, jablek, kiwi, citronů a ananasu.

Komentář odborníka na výživu: Zeleninová strava je dobrý způsob, jak nejen zhubnout, ale také nasytit tělo užitečnými vitamíny a mikroelementy. Může se také nazývat „dieta krásy“: mnoho ovoce obsahuje flavonoidy – to jsou antioxidanty, které zabraňují předčasnému stárnutí, a enzymové regulátory, které bojují proti hromadění nadváhy.

V dnešní situaci bych chtěl zvláště poznamenat význam vitaminu P – zlepšuje imunitu a zabraňuje pronikání virů a bakterií do těla. Nejvíce se ho nachází v citrusových plodech, ale ne v dužině, ale ve slupce, proto má smysl přidávat ho do smoothies. Nachází se také v bobulích, zelených salátech a bylinkách.

Proteinová strava

(minus 4 kg za týden)

Dieta založená na proteinových potravinách je velmi pohodlná – nemusíte mít hlad, což znamená, že se snižuje riziko selhání. Ale to dělá dietu neméně účinnou. Kromě toho je strava s ním poměrně pestrá, protože jsou povoleny všechny druhy bílkovinných potravin v jakékoli kombinaci, a to maso, и ryby, a všechny mléčné výrobkyA яйца. Procento tuku v nich by samozřejmě mělo být co nejmenší, protože tuky a sacharidy jsou při této dietě zakázány. Ale i zelenina je povolena, ale pouze fazole.

Dieta neurčuje striktní množství jídla, což naznačuje, že se musíte spolehnout na svůj vlastní zdravý rozum. Sportovci nazývají tuto dietu „sušení“ – v první fázi přebytečná tekutina opouští tělo, takže první výsledky lze vidět velmi rychle.

ČTĚTE VÍCE
Co dodává vlasům lesk doma?

Komentář odborníka na výživu: Výhodou proteinové diety je, že k hubnutí dochází redukcí tělesného tuku, nikoli svalové hmoty (tělo nedostává dostatek energie z bílkovin a musí ji čerpat ze stávajícího tuku). Abyste zajistili normální fungování střev a ledvin, musíte pít hodně tekutin. No, musíte být připraveni na to, že nedostatek cukru může ovlivnit vaši náladu.

Fotografie – Getty images, Shutterstock.com