Silné, zdravé vlasy zkrášlují vzhled člověka. S věkem nebo v důsledku stresu, nesprávné péče nebo nemoci vlasy ztrácejí sílu a přirozený lesk, začínají vypadávat a lámou se. Problémem není vždy používání nevhodných přípravků – lidskému tělu mohou chybět prospěšné mikro- a makroprvky, vitamíny a minerály, které pomáhají posilovat a růst vlasů. Pro doplnění zásob nezbytných látek je třeba jíst vlasové přípravky bohaté na různé složky.

Co tělo potřebuje k posílení vlasů?

Posílení a růst vlasů závisí na následujících prvcích vstupujících do těla v dostatečném množství:

  • celulóza;
  • protein;
  • vitamíny skupiny A, B, C, D, E;
  • železo;
  • zinek;
  • antioxidanty;
  • kyselina listová;
  • beta-karoten;
  • Omega-3 mastné polynenasycené kyseliny.

Vyvážená strava, ve které jsou do jídelníčku zařazeny produkty pro růst vlasů, navrací ztracený lesk, přirozenou sílu a navrací zdraví vlasové pokožky. Správné jídlo navíc pomáhá posilovat vlasové folikuly, čímž snižuje pravděpodobnost vypadávání vlasů. A naši salonní specialisté vám pomohou provádět vysoce kvalitní profesionální vlasovou péči. Přihlaste se na konzultaci a získejte doporučení ohledně výběru produktů a absolvujte kurz obnovy zdravých vlasů.

Hlavní seznam produktů

Seznam zdravých produktů, které vlasům dodají potřebnou výživu, je poměrně rozsáhlý. Proto se strava ukazuje jako vyvážená, chutná a pestrá. Patří sem celozrnné výrobky, mléčné výrobky, mořské plody, ovoce a zelenina, maso a vejce. Stojí za to podívat se na 10 nejužitečnějších produktů.

Vejce

Bohatý zdroj bílkovin a biotinu. Tyto prvky pomáhají posilovat vlasové folikuly. Biotin je nutný k reprodukci keratinu, bílkoviny vyžadují vlasové folikuly. Vejce dále obsahují selen, cholin, lutein, vit. A, D a zinek. Je lepší je jíst vařené. Můžete si vyrobit masky z vajec a vtírat je do pokožky hlavy.

Olejnaté ryby

Tyto přípravky proti vypadávání vlasů jsou bohaté na omega-3 kyseliny, proteiny a antioxidanty. Do svého jídelníčku byste měli zařadit následující druhy ryb:

Ryby obsahují selen, vitamín D, železo a bílkoviny. Rybí pokrmy se doporučuje vařit v páře nebo jíst vařené rybí filé.

Bobule

Jsou to nejen zdravé, ale i velmi chutné produkty. Jíst bobule má příznivý vliv na zdraví těla jako celku. Mají vysoký obsah vitamínu C, který pomáhá eliminovat volné radikály. Antioxidanty chrání vlasové folikuly před poškozením a zabraňují lámání vlasů:

  • hrozny zlepšují zdraví buněk;
  • jahody pomáhají produkci kolagenu;
  • Třešně a brusinky obsahují spoustu vitamínů.
ČTĚTE VÍCE
Proč nosit legíny?

Je lepší jíst bobule čerstvé, ale můžete z nich vyrobit přírodní šťávy a kompoty.

Špenát

Dobrá výživa během vypadávání vlasů pomáhá vyrovnat se s problémem. Jídelníček by měl obsahovat špenát, bohatý na železo, kyselinu listovou, vit. A a C. Do jídelníčku byste měli zařadit také brokolici, bylinky (kopr, celer, petržel), chřest a zelené fazolky. Obsahují vápník, který stimuluje růst vlasů. Ze zeleniny a bylinek připravíte saláty ochucené lněným olejem.

Drůbeží maso

Maso obsahuje největší množství bílkovin. Kuřecí a krůtí maso je bohaté na zinek a železo. Zdravý výrobek je správné vařit v páře nebo konzumovat vařený. Protein pomáhá:

  • posílit folikuly;
  • vyživovat vlasy;
  • obnovit zdravý lesk.

Maso můžete přidat do zeleninových salátů, ale přísně se nedoporučuje kořenit taková jídla majonézou.

Fazole

Při výběru toho, co jíst pro růst vlasů, nemůžete ignorovat luštěniny. Fazole, luštěniny a čočka obsahují vysoké procento rostlinných bílkovin, Zn, Fe, kyselinu listovou a vlákninu, které slouží jako potrava pro folikulární buňky.

Odborníci doporučují jíst alespoň dvě sklenice luštěnin týdně. Samotné fazole lze přidat do salátů nebo z nich vyrobit lobio. Dodržování diety má pozitivní účinek velmi rychle.

Krevety, ústřice

Mořské plody jsou zdrojem vitamínu D, omega-3 mastných kyselin a makroživin. Kromě toho krevety a ústřice obsahují selen, měď, niacin a biotin. Všechny tyto látky se podílejí na obnově a posílení kudrlin, díky čemuž jsou vlasy husté a objemné. Zvláště užitečný je zinek, protože podporuje fázi aktivního růstu.

Ořechy, semena

Takové produkty obsahují spoustu tuků, které tělo těžko vstřebává. Proto je lepší snídat kešu, mandle, pekanové ořechy a para ořechy. Ořechy obsahují kyselinu alfa-linolovou. Dodává vlasům lesk, nasycuje a hydratuje. Doporučuje se jíst ne více než 7 ořechů denně a pokračovat v dodržování diety po dobu dvou měsíců. Lněná, slunečnicová a chia semínka obsahují hodně mastných kyselin, selen, zinek a vitamín E. Pro získání různých živin je třeba konzumovat směs semínek.

Pohanka, ovesné vločky, obilniny

Miska pohanky nebo ovesných vloček k snídani vám pomůže zapomenout na roztřepené konečky. Pohanka je plná antioxidantů, hořčíku, rostlinných bílkovin a vlákniny. Neobsahuje lepek, který někteří lidé nesnesou. Svůj jídelníček můžete doplnit celozrnným pečivem. Je bohatý na zinek, železo a vitamín B, který pomáhá zpevňovat kadeře a dodává jim sílu.

ČTĚTE VÍCE
Co může nahradit Papaverin během těhotenství?

Mlékárna

Nerovnováha střevní mikroflóry je také příčinou špatného stavu vlasů. Tvaroh, čerstvé mléko, domácí jogurt, kefír – to je to, co musíte jíst pro růst vlasů každý den.

Mléčný protein kasein je přítomen ve velkém množství v mléčných výrobcích. Ovoce můžete kombinovat s kysanými mléčnými výrobky.

Nejužitečnějším způsobem, jak obnovit zdraví vlasů, je správná strava. Do vyvážené stravy se doporučuje přidat čerstvou mrkev, zelí a sladkou papriku. Do jídelníčku můžete zařadit pokrmy s arašídovým máslem, rajčaty a sladkými bramborami. Vlasům pomáhá i dobrý spánek, zdravý životní styl a vzdání se zlozvyků.