Během chladného období mnozí z nás začnou konzumovat více kalorií než obvykle a přibývají na váze. Na tělo působí nejen chlad, ale i další sociální a psychické faktory. Naštěstí se dá obojí překonat. O tom, proč máme tendenci přibírat s příchodem prvního chladného počasí a jak se tomu vyhnout, si přečtěte v novém materiálu Heroine.

Objemné oblečení

Jedním z důvodů, proč v chladném období přibíráme na váze, je objemné oblečení. Když si oblékneme teplý svetr, objemnou péřovou bundu nebo dlouhý kabát, je pro nás obtížnější objektivně posoudit naši postavu. Navíc pod vícevrstvými teplými obrázky je téměř neviditelný.

Abyste se nenechali oklamat, zkuste se na podzim a v zimě pravidelně vážit nebo se zkoumat v zrcadle ve spodním prádle. Můžete si tak upevnit sebekázeň a určitě pochopíte, zda si svůj jídelníček nezačít hlídat trochu bedlivěji.

Snížená aktivita

Kromě toho, že v chladném období je mnohem příjemnější trávit čas doma než venku, některé sporty se vám mohou stát zcela nedostupnými. Pokud jste ale nadšenci do plážového volejbalu, neznamená to, že byste měli na novou sezónu čekat u televize s pytlíkem brambůrek.

Pokud nechcete přibírat na váze, zkuste si najít příležitost, jak zůstat fyzicky aktivní i za příjemných podzimních večerů. Můžete se například projít v parku, zacvičit si jógu nebo si koupit běžecký pás. Přečtěte si o tom, jak udělat domácí cvičení nejen efektivní, ale také bezpečné.

podzimní blues

Jak se dny zkracují a jsou chladnější, mnozí z nás jsou smutní. A to je zcela přirozené, protože bez denního světla náš mozek produkuje mnohem méně hormonu štěstí.

Nejjednodušší způsob, jak nahradit nedostatek pozitivních emocí, je sníst něco chutného a vysoce kalorického, takže mnozí z nás se uchylují k této konkrétní metodě zvýšení nálady.

Samozřejmě byste se neměli striktně omezovat na chutná jídla. Opravdu to potřebujeme, abychom se cítili dobře. Pokud ale pochopíte, že se snažíte nedostatek pozitivních emocí nahradit pomocí jídla, musíte ve svém životě něco změnit. Koneckonců, jídlo je to, co potřebujeme jednoduše k udržení životních funkcí těla a rozhodně se nevyplatí v něm uzavírat smysl života.

ČTĚTE VÍCE
Jak se dělí tenisky?

Změny ve fungování kardiovaskulárního systému

Na podzim a v zimě se zhoršují kardiovaskulární onemocnění. To je způsobeno nejen změnami teplot, ale také změnami metabolismu a těla jako celku.

Chcete-li snížit riziko vzniku závažných onemocnění a zabránit jejich nepříjemným následkům, sledujte svůj jídelníček a hladinu vitamínů v těle. Pokud vaše tělo funguje tak, jak má, nebudete muset jíst příliš mnoho tučných jídel. A o tom, co dělat, když se stále přejídáte rychlým občerstvením a jinými těžkými jídly, si přečtěte v tomto materiálu.

“Chipmunk Instinct”

Podle výzkumu odborníků na výživu z University of Massachusetts mají lidé stále takzvaný „chipmunkův instinkt“. Znamená to, že na podzim a v zimě máme nevědomou touhu konzumovat o něco více kalorií než obvykle, abychom si udělali zásoby tuku pro případ hladu nebo silného nachlazení.

Pokud si uvědomíte, že toto chování přenášíte, v chladném období se snažte jíst více zdravých potravin bohatých na bílkoviny a zdravé tuky. Nejen, že vás zasytí na dlouhou dobu, ale také vám umožní udržet si sílu a nebude provokovat hromadění tuku. Množství rychlého občerstvení, sladkostí a zpracovaných potravin ve stravě je ale potřeba výrazně omezit.

Novoroční stres

Již na podzim začínáme myslet na nadcházející novoroční svátky a výdaje s nimi spojené. Nakupování dárků, aktualizace šatníku, slavnostní tabule: všechny tyto věci, které jsou na jednu stranu příjemné, mohou způsobit stres a v důsledku toho i přejídání.

A když se začneme o něco aktivně starat, zvýší se uvolňování kortizolu, stresového hormonu, který zpomaluje metabolismus a přispívá k hromadění nadváhy.

Chcete-li se vyrovnat se stresem před novým rokem, snažte se vést aktivní životní styl a zaměřte se na řešení problémů, které jsou v tuto chvíli relevantní. Nakonec si můžete sestavit jasný akční plán a nastínit rozpočet, který chcete splnit. Usnadní vám to ušetřit určitou finanční částku a rozhodnout se pro sadu dárků pro vaše blízké.

Léto je nádherné období, jehož nástup lidi vybízí k hubnutí. V předvečer teplého období začnou ženy i muži zaútočit do posiloven a držet dietu. Každý chce vypadat atraktivně a sportovně. Jakmile ale listy na stromech začnou žloutnout a červencové vedro vystřídá zářijový chládek, nálada lidí se změní. Včerejší sportovci se snaží zahrabat hlouběji do deky. Ti, kteří ještě před týdnem odmítli svačinu, jen čekají, až přijde čas oběda, a někdy sní i dvojnásobnou porci. Není divu, že takové chování vyvolává snížení výsledků předchozího hubnutí na nulu. Shozené kilogramy se vracejí a dokonce „přinesou“ několik dalších. Pojďme zjistit, proč se to děje.

ČTĚTE VÍCE
Proč chléb z žitné mouky nekyne?

Jak si vysvětlit „podzimní“ přibírání na váze?

Přibírání před nástupem chladného počasí je zcela přirozený proces. Ve většině případů je přibírání dalších kilogramů důsledkem nedostatku vitaminu D. Pokud je v létě jeho syntéza v těle asi 90%, pak v chladném období jsou čísla znatelně nižší. Nedostatek této látky v těle vede k nárůstu tukových buněk.

Kromě toho mohou následující faktory vyvolat nárůst hmotnosti na podzim.

Změna okolní teploty

Protože je lidem na podzim a v zimě zima, mají větší potřebu dalších zdrojů energie. Tělo se snaží své zásoby doplňovat potravou. Jinými slovy, mnoho lidí začne jíst více, protože mrznou.

Pokles hladiny cukru v krvi

Každý druhý člověk čelí podobnému problému. Nedostatkem glukózy trpí především ti, kteří strávili celé léto v horkém podnebí. To je důvod, proč mnoho lidí jí kalorická a sladká jídla a snaží se nahradit nedostatek cukru v těle.

Snížení pitného režimu

Pít hodně vody v létě je přirozené. Kvůli horku všichni trpí žízní, která se dá uhasit jedině čistou vodou. V zimě tato touha výrazně klesá, a tak mnoho lidí na pití zapomíná. Situaci komplikuje zejména to, že vodu nahrazuje čaj, káva a další horké nápoje. To zase vede k nárůstu hmotnosti a špatnému zdraví. Odtud problémy se vzhledem, imunitou a koncentrací.

Špatná nálada

Podzimní deprese zasáhla alespoň jednou v životě každého člověka. Mnoho lidí se snaží rozveselit tím nejjednodušším a nejznámějším způsobem – lahodným jídlem. Problém je, že ve většině případů se tato potravina ukáže jako absolutně neprospěšná pro tělo.

Deficit fyzické aktivity

V zimě a na podzim se sportovní příprava pro mnohé stává skutečnou zkouškou. Kdo dříve cvičil venku, už to dělat nemůže. A chuť chodit do posilovny mizí. Z tohoto důvodu není energie, která přichází do těla spolu s jídlem, utracena a tvoří tukovou vrstvu na břiše a stehnech.

Jak zůstat štíhlá v chladném období?

Dodržování těchto doporučení vám pomůže udržet výsledky vašeho jaro-letního hubnutí (a dokonce zhubnout ještě několik kilogramů):

  1. Dodržujte zdravou stravu. Nástup podzimu není důvodem k tomu, abychom se vzdali zeleniny a ovoce. Letní sortiment samozřejmě časem zmizí, ale nahradí jej neméně chutný a zdravý zimní. Mandarinky, pomeranče, dýně, červená řepa a brokolice jsou při hubnutí stejně užitečné jako rajčata, okurky nebo jahody.
  2. Bojujte s depresí. Musíte najít vhodné způsoby, jak bojovat s blues. Je vhodné, aby neměly nic společného s jídlem a pitím. Takže místo toho, abyste žrali svou špatnou náladu, můžete jít do kina nebo na nákupy.
  3. Neztrácejte motivaci. Kdo řekl, že plavky se dají nosit jen v létě? Dnes téměř v každém městě najdete aquapark nebo koupaliště. Vydejte se tam, jakmile budete mít chuť sníst další kousek pizzy nebo servírovat hranolky. Neexistuje lepší způsob, jak se motivovat k udržení postavy.
  4. Dopřejte si více odpočinku. Pokud máte chuť jít spát mnohem dříve, než jste zvyklí, nebojte se nutkání. Dostatečný spánek a odpočinek jsou nejlepšími prostředky v boji s nadváhou.
  5. Oblečte se podle počasí. V chladném počasí je důležité se zahřát. Ušetříte si tak nachlazení a udržíte si postavu. Pokud je tělo v teple, nebude vyžadovat jídlo pro energii.
ČTĚTE VÍCE
Jaké ošetření těla mohou těhotné ženy dělat?

Samostatně stojí za zmínku role sportu v chladném období. Fyzická aktivita pomůže vyřešit několik naléhavých problémů najednou. Patří mezi ně fyzická nečinnost, stagnující procesy, špatná nálada a samozřejmě nadváha. Pro ty, kteří dříve pracovali na ulici, můžete zkusit přestěhovat se k vám domů. Navíc dnes existuje spousta sportovních komplexů pro efektivní hubnutí. Obzvláště oblíbené jsou přístroje, které kombinují mnoho funkcí. S jejich pomocí můžete získat kardio zátěž nezbytnou pro každou osobu a mnoho dalších efektů.

Pokud si myslíte, že informace na této stránce budou užitečné pro vaše přátele, známé, kolegy, přepošlete je na své sociální sítě. sítí. Chcete-li to provést, jednoduše klikněte na příslušnou ikonu: