Diety využívající hnědou rýži vám pomohou zhubnout, aniž byste se vzdali obvyklého jídla. Jiné názvy obilovin jsou hnědá rýže.

Jedná se o běžnou odrůdu obilovin, jejíž semena byla zbavena vnější hrubé slupky, ale nebyla leštěna, aby se odstranila vnitřní skořápka. Tím se změní barva zrna a jeho chuť, která získá chlebový odstín.

Ve skořápce je soustředěna naprostá většina cenných látek, nachází se zde vláknina, vitamíny a minerály. Proto jsou hnědé obiloviny lepší než leštěná bílá rýže, pokud jde o přínosy pro tělo.

Výhody pro hubnutí

Výhody hnědé rýže pro hubnutí spočívají v několika vlastnostech zrna souvisejících s jeho chemickým složením.

Role vlákna

Vysoký obsah vlákniny v obalených cereáliích poskytuje mnoho výhod:

  1. Střevní mikroflóra je normalizována.
  2. Pohyby střev se stávají pravidelnými.
  3. Riziko rakoviny střev se snižuje, protože vláknina odvádí z těla škodlivé látky.
  4. Snižuje se hladina cholesterolu v krvi.
  5. Pocit plnosti je udržován po dlouhou dobu, což pomáhá snížit denní příjem potravy.

Role sacharidů a minerálních látek

Hnědá rýže je lídrem mezi obilninami v obsahu komplexních sacharidů, které dodávají tělu energii. Tyto látky se vstřebávají pomalu, tzn. mají nízký glykemický index. To znamená, že hladina glukózy v krvi se udržuje na určité úrovni po dlouhou dobu. Tato kvalita je zvláště důležitá pro lidi trpící cukrovkou, stejně jako pro ty, kteří se chtějí zbavit nadbytečných kilogramů a udržet se ve vynikající sportovní kondici.

Hnědá rýže obsahuje některé stopové prvky a vitamíny B1, B5 a B6, které stimulují syntézu serotoninu (hormonu štěstí) v mozku.“ Nedostatek této látky způsobuje depresi, která je moderním lidem tak známá. Mnoho lidí navíc zná nutkavé přejídání – když chcete z jakéhokoli důvodu „sníst“ chutné jídlo. Jíst hnědou rýži pomůže vyrovnat se s problémem. Normální hladina serotoninu dodává sebevědomí v dosažení požadovaného efektu, optimismus a koncentraci vůle jít za svým cílem.

Skořápka obsahuje mangan, který se podílí na výrobě energie ze sacharidů a bílkovin. Tím se zabrání ukládání tuku v tkáních. Tento přípravek obsahuje hořčík, který má pozitivní vliv na činnost myokardu. Hnědá rýže také obsahuje poměrně hodně:

  • hořčík, který má pozitivní vliv na funkci myokardu;
  • fosfor, který posiluje zubní sklovinu a kostní tkáň.

Škodlivé

Při zvažování otázky, jak je hnědá rýže užitečná pro hubnutí, je třeba poznamenat, že někdy může být její použití škodlivé:

  1. Je nutné vzít v úvahu zdravotní kontraindikace v podobě sklonu k zácpě.
  2. Dlouhodobá konzumace hnědé rýže, zejména při monodietech, může vyvolat spastické stahy střev.
  3. Pokud je otevřený obal nesprávně skladován, rýže může žluknout kvůli kontaktu tuků obsažených ve skořápce se vzduchem. Zbytky obilovin by měly být skladovány v chladničce ne déle než pět měsíců.
ČTĚTE VÍCE
Jak sušit nohy?

Konzultace s lékařem je nezbytná pro každého, kdo volí hnědou rýži pro hubnutí.

Výběr hnědé rýže pro hubnutí

Aby bylo úsilí o snížení nadváhy účinné, je nutné zodpovědně přistupovat k podmínkám dietní léčby. Musíte začít výběrem obiloviny, která má skutečně příznivý účinek, aniž by způsobila zdravotní riziko:

  1. Dodavateli rýže v Rusku jsou Čína, země Indočína a Krasnodarský kraj. Podle laboratoře Genescan z Německa jsou 2/3 čínské rýže geneticky modifikovaný produkt.
  2. Většina odrůd hnědé rýže má trvanlivost jeden rok. Datum výroby je uvedeno na obalu. Proto této důležité informaci určitě věnujeme pozornost.
  3. Na obalu často není uvedena země výroby, ale dodavatelská společnost, což ztěžuje určení původu obiloviny. Na hubnutí je lepší používat hnědou rýži, která se balí v zemi, kde roste. Má lepší chuť a je zdravější. Při přepravě v lodních nákladových prostorech jsou produkty ošetřeny pesticidy proti škůdcům. Pro zlepšení vzhledu je cereálie leštěna mastkovým práškem a ošetřena syntetickými vitamíny. Všechny tyto triky tělu neprospívají.

Proto je lepší zvolit čistou a cenově dostupnou hnědou rýži Krasnodar „Agro-Alliance“, která se vyrábí z odrůdy Regul. Výhody takové hnědé rýže pro hubnutí se projeví po několika přípravách tohoto cenného produktu.

Buddha bowl s lososem, míchanou rýží a cherry rajčaty – video recept

Doporučení

Musíte vědět, jak vařit dietní rýži. Zde je několik tajemství, jak správně vařit hnědou rýži při dietě:

  1. Cereálie se několikrát promyjí vodou a namočí po dobu 25-30 minut. Existuje další možnost – cereálie se spaří vroucí vodou a poté se namočí po dobu 4-5 hodin.
  2. Při vaření vezměte 2 hrnek rýže na 1 hrnky vody – pokud je vody příliš, zrnka se mohou slepit, a pokud je vody příliš málo, bude kaše tuhá.
  3. Chcete-li získat chutný dietní produkt, je důležité vědět, jak správně vařit hnědou rýži na hubnutí. Hustá skořápka prodlužuje dobu vaření. Po varu vody by mělo uplynout alespoň 30 minut, maximálně 45 minut.
  4. Dodatečné lehké smažení před vařením lépe odhalí chlebovou chuť, ale zvýší obsah kalorií.

Výhody hnědé rýže na hubnutí budou výraznější, pokud se zrno nevaří, ale konzumuje se syrové po dlouhém namáčení. Zároveň jsou zachovány vitamíny, které se při zahřívání z velké části ničí. Jenže taková strava hodně zatěžuje trávicí systém. Jídelníček by měl obsahovat ovoce, zeleninu, nízkokalorická kuřecí prsa a vypít alespoň 2 litry tekutin denně.

ČTĚTE VÍCE
Jak vypadá pleť po čištění obličeje ultrazvukem?

Strava z hnědé rýže by měla být doplněna o fitness, závodní chůzi a běh. Výsledek závisí na vytrvalosti, velikosti porce a zvoleném jídelníčku.

Možnosti stravy

Praktikuje se používání přísných a šetrných diet a také dny půstu.

  1. Přísný. Po dobu 3-7 dnů je dovoleno jíst 6x denně 3 polévkové lžíce vařené hnědé rýže bez oleje, soli a cukru. Doplnění: zelenina a neslazené ovoce. Maso a ryby jsou zakázány.
  2. Jemný. Po dobu 2 týdnů jezte k snídani a obědu nízkokalorická jídla bez přidaného cukru a tuku. K večeři – sklenice dušené nebo vařené hnědé rýže bez soli.
  3. Den půstu. 1 den v týdnu snězte hrst vařené rýže v 5 jídlech bez jakýchkoli přísad.

Ne všichni lidé takovou dietu snadno tolerují. Proto, než půjdete na rýžovou dietu, je lepší poradit se s lékařem. Optimální je zařadit hnědou rýži pravidelně do jídelníčku, který by měl být pestrý.

Způsoby přípravy

Obiloviny pro dietní výživu lze připravit metodami, které se konvenčně dělí na ty, které vyžadují tepelnou úpravu, a ty, které ji nevyžadují.

  1. Pilaf v multivarku s kuřecími prsy a kořením na spalování tuků: nalijte 200 g obilovin se sklenicí vody a vařte v režimu „Pohanka“.
  2. Kaše v mikrovlnné troubě: Nasypte cereálie do nádoby vhodné do mikrovlnné trouby, dokud nebudou pokryty vodou. Při výkonu 800 odstát 10 minut pod volně zavřeným víkem a dalších 10 minut neotvírat dvířka, aby se rýže zapařila.
  3. Kaše v troubě: sklenici cereálií namočenou večer zalijeme 2 sklenicemi vody a necháme v troubě 45 minut při 180ºC.
  4. V dvojitém kotli se rýže namočená vodou v poměru 1: 2 udržuje půl hodiny.
  5. Pro vaření na sporáku vařte rýži namočenou přes noc po dobu 10 minut, slijte vodu a přidejte studenou vodu, po 15 minutách vaření ji zabalte na páře.

Recepty bez tepelné úpravy:

  1. Drsný. Lžíce obilovin se nalije do sklenice vody, která se musí denně měnit po dobu 5 dnů.
  2. Naklíčené. Zakryjte zrna vodou a počkejte, až se objeví bílé klíčky.

V obou variantách žvýkejte nabobtnalá zrna, když máte hlad.

Рецепты

Pro ty, kteří si chtějí hlídat postavu bez držení bolestivých diet, budou vhodné běžné recepty na přípravu pokrmů, ve kterých budou vybrány nízkokalorické suroviny na hnědou rýži (zelenina, bylinky, koření, kuřecí prsa, houby), které pomáhají při spalování tuku při zachování svalové hmoty.

ČTĚTE VÍCE
Dá se s prodlužováním řas plavat v moři?

Zdroj dat: USDA SR-23
Národní databáze živin USDA pro standardní reference

Rýžová dieta je dlouhodobě oblíbená díky své účinnosti. S jeho pomocí se ti, kteří chtějí zhubnout, mohou zbavit nadbytečných kilogramů v poměrně rychlém čase. Pojďme zjistit, jak tohoto výsledku dosáhnout bez poškození zdraví.

Jaká je rýžová dieta

V honbě za snem o štíhlé postavě mnoho lidí používá různé přístupy, včetně principu dietního omezení. Jedním z nich je rýžová dieta.

Vědec Walter Kempner vyvinul v roce 1939 nový typ stravy, který byl označen jako rýžová dieta. Za její hlavní úkol viděl léčbu arteriální hypertenze a selhání ledvin. Kempnerova teorie byla, že změny ve stravě a životním stylu člověka by měly zlepšit funkci ledvin.

Pravidla a zásady rýžové diety

Jak název napovídá, základem této diety je rýže. Jeho neloupaná a neleštěná podoba je přitom považována za zdraví nejprospěšnější. Například hnědá nebo hnědá. Je lepší použít celozrnnou rýži, která obsahuje vlákninu. Vaří se pouze ve vodě bez přidání koření, cukru nebo soli.

Na samotné rýži samozřejmě dlouho nevydržíte. A zdravotní rizika monodiet jsou mnohem větší než přínosy. Proto je během rýžové diety přípustné konzumovat i jiné potraviny. Jednou z důležitých podmínek je omezení tuků a bílkovin.

Denní dávka rýže je pro ženy 250 g, muži mohou zkonzumovat až 300 g rýže, rozdělených do 3-5 porcí. Hmotnost se počítá v surové formě.

Nika Sergunina
Odborník na výživu

Výhody rýžové diety

  • Rýže pomáhá eliminovat přebytečnou sůl, která způsobuje zadržování tekutin a otoky. Bude to užitečné pro lidi trpící dnou a hypertenzí.
  • Neobsahuje lepek, proto je tato dieta relativně bezpečná pro alergiky a osoby s diagnózou celiakie – intolerance bílkovin na některé obiloviny, např. pšenici.
  • Nasycuje tělo živinami, mikro- a makroprvky, které jsou po tepelné úpravě zachovány v produktu. Rýže je bohatá na komplexní sacharidy, vitamíny skupiny B, vápník, draslík, fosfor, hořčík, zinek a selen.
  • Díky obsahu vlákniny příznivě působí na systém trávicího traktu, zlepšuje trávení a peristaltiku.

Celozrnná rýže obaluje střevní výstelku a podporuje detoxikaci.
Nika Sergunina
Odborník na výživu

  • Rýžová dieta je finančně dostupná. Hlavní produkt lze zakoupit v každém obchodě po celý rok. A příprava nezabere moc času.
ČTĚTE VÍCE
Jak správně jíst, abyste zhubli?

Nevýhody a kontraindikace rýžové diety

  • Pravidelná konzumace rýže může vést k vylučování draslíku, což má pro tělo negativní důsledky. Nedostatek draslíku vyvolává rozvoj slabosti, zvýšené únavy, svalových křečí a dalších příznaků.
  • Při konzumaci převážně rýže existuje riziko, že nepřijmete potřebné množství bílkovin jako stavebního materiálu.
  • Rýže může způsobit střevní problémy, jako je zácpa. Pitný režim by tedy měli dodržovat ti, kteří tuto dietu dodržují.
  • Rýžová dieta je jako každá jiná svým způsobem omezení. Ačkoli je to pro dobré účely, je to přesto zákaz. Vzdání se oblíbených jídel může vést nejen k hladu, ale také vám zkazit náladu.
  • Rýžová dieta je kontraindikována pro děti a dospívající – nedostatek cenných mikroelementů ovlivňuje růst a vývoj. To může vést k různým druhům onemocnění pohybového aparátu, gastrointestinálního traktu a dalším.
  • Těhotné a kojící ženy by se také neměly uchylovat k žádnému druhu diet, zejména za účelem hubnutí. V tomto období je naopak nutné dávat velký pozor na stravu a kvalitu konzumovaných produktů.

Diabetes je kontraindikován, protože rýže je sacharid, který může způsobit kolísání hladiny cukru v krvi.

Nika Sergunina
Odborník na výživu

  • Těm, kteří trpí chronickými nemocemi, se nedoporučuje uchýlit se k rýžové dietě. Pro tuto kategorii pacientů existují speciálně vyvinuté nutriční komplexy zaměřené na stabilizaci stavu a jeho prevenci.

Rýžová strava na 3 dne

Třídenní rýžová dieta je limitována nejen výběrem produktů, ale i délkou jejich konzumace.

Rýžové dietní menu na 3 dny

První den diety zahrnuje konzumaci pouze rýže. Od druhého dne je povoleno přidat zeleninu a ovoce. Za třetí, libové bílkoviny.

Den 1

  • Snídaně: rýžová kaše s vodou – 50 g.
  • Oběd: vařená rýže – 100 g + kapka olivového oleje.
  • Večeře: vařená rýže – 100 g + kapka citronové šťávy.

Den 2

  • Snídaně: rýžová kaše – 50 g, hruška.
  • Oběd: zeleninová polévka s rýží – 200 g.
  • Večeře: vařená rýže – 100 g, salát z mrkve a ředkve – 50 g.

Den 3

  • Snídaně: rýžová kaše – 50 g, sušené ovoce.
  • Oběd: vařená rýže s fazolemi nebo salát z vařené řepy – 200 g.
  • Večeře: vařená rýže s dušenými houbami nebo dušeným špenátem – 150-200 g.
ČTĚTE VÍCE
Jak často si můžete barvit vlasy barvou Garnier?

Rýžová dieta po dobu 7 dnů

Aby se předešlo nedostatku užitečných prvků, rýžová dieta po dobu sedmi dnů zahrnuje spotřebu mnoha dalších potravin. Ale hlavní je stále rýže.

Ve stravě jsou přijatelné houby, zelenina, ovoce, libové maso a ryby, kysané mléčné výrobky a dokonce i sýry.

Rýžové dietní menu na 7 dní

Den 1

  • Snídaně: rýžová kaše s vodou – 50 g.
  • Oběd: vařená rýže – 100 g + kapka olivového oleje.
  • Večeře: vařená rýže – 100 g + kapka citronové šťávy.

Den 2

  • Snídaně: rýžová kaše – 50 g, hruška.
  • Oběd: zeleninová polévka s rýží – 200 g.
  • Večeře: vařená rýže – 100 g, dušená zelenina – 50 g.

Den 3

  • Snídaně: rýžová kaše – 50 g, sušené ovoce.
  • Oběd: vařená rýže + vařená řepa – 200 g.
  • Večeře: vařená rýže s fazolemi – 200 g.

Den 4

  • Snídaně: rýžová kaše + nízkotučný jogurt – 50 g, jablko.
  • Oběd: vařená rýže s cuketou a vlašskými ořechy – 200 g.
  • Večeře: vařená rýže s rybou – 200 g.

Den 5

  • Snídaně: rýžová kaše s rozinkami – 50 g, sklenice nízkotučného kefíru.
  • Oběd: vařená rýže s vařeným kuřecím řízkem – 200 g.
  • Večeře: dušená rýže se zeleninou – 200 g.

Den 6

  • Snídaně: rýžová kaše s vlašskými ořechy – 50 g, grapefruit.
  • Oběd: nízkotučný kuřecí vývar s rýží a zeleninou – 200 g.
  • Večeře: dušená ryba s vařenou rýží – 200 g.

Den 7

  • Snídaně: rýžový kastrol – 100 g.
  • Oběd: dušená rýže se zeleninou a kuřecím řízkem – 200 g.
  • Večeře: zeleninový guláš s rýží – 200 g.

Názor odborníka na výživu

Jakékoli mono-diety nejsou vyvážené. Hlavním pravidlem zdravé stravy je pestrost. Poté bude tělo schopno získávat potřebné vitamíny a minerály z potravy, aby uspokojilo své potřeby a požadavky.

Takové diety ovlivňují stravovací chování: po jakýchkoli vážných omezeních následuje zhroucení.
Nika Sergunina
Odborník na výživu

Proto, pokud se přesto rozhodnete uchýlit se k této metodě hubnutí, pečlivě sledujte svůj stav a neomezujte se pouze na rýži.

Nyní máme komunitu na VKontakte, kde říkáme vše o zdravém životním stylu, sdílíme tipy a životní hacky. Přihlaste se, abyste zůstali ve formě!