Bolest ischias vás může vyřadit z provozu na dny a někdy i týdny. Vyplatí se cvičit, je pro chronický ischias nutná fyzická aktivita, jak prospěšný je sport pro ty, kteří trpí ischiasem? A nakonec, jaký druh sportu byste si měli vybrat, pokud máte periodické bolesti zad? To je to, o čem budeme mluvit v tomto článku.

Stavba páteře je souhrnem složitých struktur (kosti, svaly, šlachy, nervy), které se někdy vzájemně kontrují a někdy posilují svou činnost. Fyzické úsilí na úrovni beder aktivně zmobilizuje svaly umístěné daleko od sebe, jako jsou břišní, psoas a paravertebrální svaly. Taková komplexní interakce s vážným svalovým úsilím a slabostí určitých segmentů někdy vyvolává posunutí obratlů, kompresi sedacího nervu a silnou bolest.

Cvičení je nejen nejúčinnější prevencí nemocí, ale také často pomáhá s nimi bojovat, zejména pokud jde o onemocnění páteře. Díky správným cvikům si můžete vybudovat své cílové svaly a udržet páteř v neporušeném stavu. Lékaři ale varují, že k výběru sportu je třeba přistupovat svědomitě, pokud má pacient v anamnéze záchvaty ischiasu.

Sporty kontraindikovány pro ischias

Nejčastěji se problémy s obratli vyskytují v následujících sportech:

  • asymetrické sporty jako tenis, golf, squash, badminton jsou hlavními zdroji bolesti sedacího nervu;
  • všechny sporty vyžadující náhlé pohyby a změny polohy nohou, jako je ragby nebo fotbal, by se měly provozovat opatrně, zejména po určitém věku;
  • při jízdě na koni existuje také určité riziko posunu obratlů;
  • Intenzivní běžecký trénink, kdy jsou nohy zvednuté vysoko, svaly se stahují, v důsledku toho se pánev naklání dopředu a zvyšuje se pravděpodobnost poškození sedacího nervu

Ve skutečnosti může prakticky jakýkoli dostatečně náhlý a nepřirozený pohyb (kroucení, ohýbání, zvedání závaží) způsobit skřípnutí sedacího nervu.

Sport doporučený pro osoby trpící ischiasem

  1. Normální chůze. Chůze je nejlepší.
  2. Jóga. Tento sport kombinuje relaxační techniky s budováním svalů. Jóga je ideální pro lidi, kteří trpí bolestmi sedacího nervu, ale pokud se zhorší, neměli byste ani zkoušet křupavé cvičení.
  3. Škola zad: Cvičební program, který procvičuje zádové svaly v průběhu času. Tímto způsobem se posílí bederní páteř a může se uvolnit tlak na sedací nerv. Trénink zad vyžaduje i trénink držení těla.
  4. Aqua fitness: Těm, kteří trpí velmi silnými bolestmi zad, se doporučuje zejména cvičení ve vodě. Díky vlastnostem vody jsou pohyby snadné a nevyžadují velké úsilí. Voda odlehčuje klouby, výživa chrupavek se díky pohybu stává kompletní. Teplota vody v bazénu by ale neměla být studená.
  5. Plavání: Stejné výhody jako vodní aerobik. Ale nesprávná technika plavání může způsobit nějakou škodu (například prsa). Proto je vhodné, aby neprofesionální plavci plavali na zádech a cvičili v bazénu pod dohledem instruktora. Při couvání je páteř v uvolněné poloze a meziobratlové ploténky jsou v klidu.
  6. Nordic walking: Použití hůlek má za následek zlepšení svalového tréninku během nordic walkingu ve srovnání s normální chůzí.
  7. Jiné sporty, které nemusí být během remise příliš náročné na záda (veslování, cyklistika, jogging).
ČTĚTE VÍCE
Kdo miluje fuchsii?

Většina sportů je dobrá pro vaše záda, pokud dodržujete několik pravidel.

Odborné rady pro ischias

  1. Před tréninkem se zahřejte. Zahřátí svalů je předpokladem pro jakoukoliv sportovní aktivitu. To platí pro všechny segmenty těla. Součástí rozcvičky by měla být protahovací a relaxační cvičení.
  2. Nošení bederního stabilizátoru je vhodné pro každého sportovce, který má periodicky ischias. Existují velmi praktické (nafukovací a přizpůsobitelné svalové síle) pásy, které zabraňují nadměrnému pohybu bederní páteře.
  3. Postupná komplikace tréninku. Progrese musí být přizpůsobena fyzickým možnostem pacienta.
  4. Zvládnutí techniky cvičení.
  5. Kvalitní vybavení
  6. Cítit se dobře. Neměli byste cvičit během exacerbace, horečky atd. Všímejte si signálů svého těla a nestresujte se. Pokud se bolesti objeví, byť přechodně, doporučuje se několik dní abstinovat od sportu. V případě potřeby může lékař předepsat i léky proti bolesti. Teprve když bolest ustoupí, můžete začít s intenzivním tréninkem.

Závěr

U ischias se doporučuje zejména pravidelná pohybová aktivita, která však musí být přizpůsobena stavu, věku a možnostem těla. Cvičení zlepšuje svalový tonus a pomáhá předcházet opakování ischias. Cílená fyzická aktivita, redukce svalových kontraktur, zpevnění zad a odlehčení páteře. Ale měli byste se vyvarovat asymetrických náhlých pohybů, jako jsou volejbalová podání nebo tenisové údery. Na druhou stranu vodní aerobik, plavání, jízda na kole, strečink, pilates – naopak vítán. Každý, kdo si nenajde čas na provozování určitého sportu, by měl zařadit fyzické cvičení do svého každodenního života. Kromě základních ranních cvičení s prvky strečinku mohou pacienti například chodit na krátké procházky, jezdit do práce na kole nebo místo výtahu používat schody.

KONTAKTUJTE NÁS

Pro kompletní informace o typech léčby a prevence onemocnění ortopedie, revmatologie nebo neurologie nás prosím kontaktujte:

телефон +7(495)120-46-92
e-mailem info@euromed.academy
Feedback Form
Napište nám na Telegram
Kontaktujte nás na whatsapp

Naše adresa je Moskva, st. Trifonovská 11

Ischias (ischias) – zánět sedacího nervu . Vyskytuje se při stlačení nervu kýla, výčnělek nebo křečovitého piriformis svalu, dochází k akutní bolesti v lumbosakrální oblasti, která vyzařuje do nohy, často do palce nebo do paty. Bolest se zesiluje při pohybech, jako je chůze, ohýbání a dlouhé sezení. Někdy doprovázený pocitem necitlivosti v noze, pocitem „lezoucí husí kůže“.

ČTĚTE VÍCE
Jaké místo má jasmín rád?

Příčiny zánětu sedacího nervu

Hlavním důvodem jsou komplikace osteochondróza jako jsou výběžky, kýly, osteofyty, nerv může být skřípnut i m. piriformis, který je v křeči.
K přesnému určení lokalizace skřípnutého sedacího nervu se provádí neuroortopedické vyšetření. Zobrazovací metody jako MRI a v případě potřeby neuromyografie.

Postižené meziobratlové ploténky, které tlačí na nervové kořeny v bederní páteři. Vertebrae L1, L2, L3, L4, L5 a jejich bolesti v inervovaných oblastech těla. Například u kýly/protruze L4-L5 je bolest v noze charakteristická na mediální (vnitřní) – (segment L4) a laterální (vnější) – (segment L5) straně.

A poté je předepsána vhodná terapie. Zpravidla se jedná o NSAID a myorelaxancia u akutní bolesti a antikonvulziva u chronické bolesti (více než 3 měsíce). Také v léčbě hraje velkou roli fyzioterapie. Během těhotenství se terapie liší od obvyklé (mnoho typů terapie je vyloučeno).

Léčba

1. Je nutné odstranit bolestivý syndrom (nesteroidní protizánětlivé léky, myorelaxancia, vitamíny B, antikonvulziva)
2. Vykládací pózy.

Pacient by měl být nejčastěji v poloze, která „odlehčuje“ bederní páteř a tím snižuje tlak na nervové kořeny.

3. Prvních 5-7 dní od začátku bolesti by pacient neměl sedět ani stát. Doporučuje se zůstat ve vykládací poloze. Když se syndrom bolesti sníží a pacient se může hýbat, je vhodné dojít až 2 kilometry pěšky.

4. Na naší klinice jsou inovativní metody pro léčbu sevřeného sedacího nervu , které pomohou pacientovi okamžitě ulevit od bolesti a následně ovlivnit příčinu onemocnění.

Zákroky na Vertebra Clinic pro patologii SCHIALGIA (SCIAS):

Vysoce intenzivní laser (12 W / 20 W). Odstraňuje bolest, otoky, záněty, rozšiřuje cévy, obnovuje poškozenou tkáň na buněčné úrovni.

Vysoce intenzivní laser pro léčbu zánětu sedacího nervu

Super indukční systém (magnet vysoké intenzity 2.5 T). Má protizánětlivé, analgetické a myorelaxační účinky. Poskytuje dlouhodobé výsledky. Obnovuje nervovou funkci, zlepšuje nervové vedení.

Léčba ischias superindukčním systémem na Vertebra Clinic

PIRM — postizometrická svalová relaxace je měkká, jemná manuální technika, při které odborník, působící na různé svalové skupiny, odstraňuje skřípnuté nervy.

Terapie rázovou vlnou – je to nejlepší způsob, jak odstranit svalové napětí a spustit (bolestivé, městnavé) svalové body, které jsou pro ruce maséra nedostupné.

ČTĚTE VÍCE
Je možné udělat parmici na tenké vlasy?

SWT (terapie rázovou vlnou) na bederní páteř pro patologii ischias

Spouštěcí body a jejich odkazovaná bolest v hýždích a noze, která je zobrazena červeně

Elektroterapie podél „skřípnutého“ nervu – uvolňuje svaly, zlepšuje místní krevní oběh a nervové vedení.

Elektroléčba podél nervu

TR terapie je lokální tepelná terapie pro lepší uvolnění svalů a hluboké prohřátí postižených oblastí

TR terapie nebo UHF cílená terapie na klinice Vertebra

Cvičení na ischias doma, pokud je jeho příčinou křečovitý piriformis sval

Pokud dojde ke stlačení nervu v důsledku křečovitý piriformis sval, doma jsou účinné cviky uvedené na obrázku níže.

Cvičení pro spasmodický piriformis sval

(v tomto případě dívka natahuje pravý piriformisový sval)

Toto cvičení by mělo být prováděno, dokud nepocítíte mírnou bolest a napětí, a střídat ho s protahovací a relaxační fází. Protahovací fáze by měla být prováděna při výdechu. Postupně se bude protahovat piriformis sval a zvětšovat rozsah pohybu při cvičení. Pokud se objeví silná bolest, okamžitě přerušte cvičení a neopakujte jej.

Prevence ischias

Doporučeno pro prevenci ischias fyzioterapie , kinezioterapie , vyvarujte se dlouhodobého nesprávného sezení, těžkého zvedání (zejména v nesprávných polohách).

Sedí na židli. Jak správně sedět u svého stolu.

Stresující faktory jsou také často spouštěčem ischias, protože při stresu se uvolňuje adrenalin a kortizol, což vede ke svalovým křečím, takže jakékoli relaxační metody jsou také účinné.

Co dělat?

Přijďte na konzultaci k neurologovi-vertebrologovi za účelem určit, ve které oblasti je nerv „skřípnutý“. Lékař provede všechny potřebné testy, palpaci a neurologické vyšetření, které umožní stanovit správnou diagnózu a předepsat kvalitní léčbu. Pokud zaznamenáte některou z výše popsaných stížností, měli byste okamžitě kontaktovat vertebroneurolog .


Videorecenze Vertebrologické a neuroortopedické kliniky Vertebra

Nejnovější recenze: Tanya Platina 21.06.2020/XNUMX/XNUMX / Pacient: Shyam Kumar

Můj host, který přijel z Indie pociťoval silnou bolest v dolní části zad. Stalo se tak v listopadu 2019. Je profesionálním sportovcem, má za sebou několik operací a po vzpírání ho bolí kříže. O této klinice jsem se náhodou dozvěděla na internetu. Sám jsem lékař, pracuji i v soukromé klinice, radši se radím ke specialistům pouze na doporučení. Ale pak, jako štěstí, jsem nenašel nikoho, koho bych znal. Proto jsem hosta vzal na schůzku s Dr. Dubinem Stanislavem. Nejdřív jsem ale děvčata na recepci potrápila svými dotazy na doktory. Na léčbu bylo příliš málo času. Můj host musel odletět 4 dny poté, co kontaktoval kliniku. Chci říct, že pan doktor se ukázal jako vynikající specialista! Naordinoval komplexní intenzivní léčbu! Byly to procedury, jejichž název si nepamatuji, a manuální terapie. Pro zmírnění stavu během letu Stanislav poradil zakoupení speciálního pásu. Od té doby uplynulo 7 měsíců! Pokaždé, když se mnou můj přítel mluví po telefonu, děkuje doktorovi, bolest se od té doby nevrátila! I když jsem musel fyzicky pracovat ve velkém stresu, musel jsem také trénovat. Cesta k velkým sportům je uzavřena, ale cesta k normálnímu životu se otevřela! Občan. Indie, 3násobný šampion v zápase – Shyam Kumar a já jako kolega vyslovujeme hlubokou vděčnost především Stanislavu Dubinovi a také celému personálu, který se na léčbě podílel a zdvořilý přístup k pacientovi. Blahopřejeme vám ke Dni zdravotníků! Přejeme vám zdraví a prosperitu!